Жінки: досягнення та рівність

Про матеріал
Розробка виховної години присвячена вшануванню досягнень жінок у різних сферах життя, а також проблемам гендерної нерівності та їх наслідків для суспільства.
Перегляд файлу

План-конспект сценарію

виховного заходу на тему:

«Жінки: досягнення та рівність»,

Мета проведення заходу:

- вшанувати досягнення жінок у різних сферах життя;

- підвищити усвідомленість учнів про проблеми гендерної нерівності;

- сприяти обговоренню та обміну думками щодо шляхів покращення статевої рівності в сучасному суспільстві.

Форма проведення: групова

Методи проведення: інтерактивна дискусія з елементами тренінгу

Засоби прорведення: ноутбук, проєктор, презентація, смартфони, ватман, маркери.

Очікувані результати:

- більш глибоке розуміння проблем гендерної нерівності та їхніх наслідків для суспільства.

- усвідомлення важливості рівності;

- учасники навчаться аналізувати гендерні стереотипи та упередження, розуміти їх вплив на суспільство.

- розвинуть більше емпатії та розуміння почуттів та досвіду інших осіб, особливо тих, хто стикається з гендерною нерівністю.

- будуть мотивовані діяти для підтримки гендерної рівності та визнання досягнень жінок у своїх спільнотах та суспільстві загалом.

Ці результати сприятимуть побудові більш толерантного, рівноправного та справедливого суспільства, де кожна людина, незалежно від статі, матиме рівні можливості та права.

 

 

План заходу

1. Вступна частина:

   - Коротке вступне слово про значення визнання досягнень жінок та боротьбу за рівність гендеру.

2. Презентація про визначних жінок в історії, їхні досягнення та внесок у різні сфери життя.

3. Групова вправа, спрямована на виявлення стереотипів щодо гендеру та їх розбір.

4. Дискусія:

   - Запрошення представників вчителів та учнів для участі в дискусії про гендерну нерівність у сучасному суспільстві та шляхи подолання цієї проблеми.

5. Творчі виступи:

   - Виступи учнів з віршами, які відображають їхнє ставлення до теми заходу.

6. Підбиття підсумків заходу.

   - Запрошення до подальших дій у напрямку підтримки рівності та визнання досягнень жінок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід проведення заходу

 

Шановні учасники! (Слайд 2)

Сьогодні ми зібралися разом, щоб вшанувати та визнати досягнення жінок у різних сферах життя та провести важливу розмову про рівність гендерів. Світ, в якому ми живемо, завжди вдячний жінкам за їхній внесок у розвиток суспільства, але часто їхні досягнення залишаються недооціненими чи навіть невидимими. Сьогодні ми прагнемо змінити цю ситуацію.

Кожна жінка, чи вона була матір'ю, вчителькою, лікарем, вченою, артисткою чи лідером, має свою унікальну історію досягнень, які варто вивчати та вшановувати. Їхні зусилля, відвага та наполегливість не лише змінювали світ, але й визначали його новітні рухи.

Але наша зустріч сьогодні не лише про вшанування минулого. Вона про спільну боротьбу за майбутнє, де рівність та справедливість не будуть лише мрією, але реальністю для кожного. Спільно ми можемо створити світ, де кожна людина, незалежно від статі, матиме однакові можливості та права.

Сьогоднішній захід - це лише початок нашого шляху до більш справедливого та рівного суспільства. Нехай ця зустріч надихне нас на дії та об'єднання у боротьбі за гендерну рівність.

Нехай наша спільна робота принесе світле майбутнє для всіх нас.

Учитель:

- Давайте ознайомимося з презентацією про визначних жінок в історії, їхні досягнення та внесок у різні сфери життя. (Слайд 3)

Коротке повторення досягнень Марії Кюрі, Ольги Кобилянської, Розалін Де Франклін і Марії Монтесорі та їх вплив на суспільство.

Дискусія (Слайд 4)

Аналіз проблеми:

Учитель: - Давайте розглянемо деякі питання з цієї теми та обговоримо їх.

- Які конкретні приклади гендерної нерівності в сучасному суспільстві ви спостерігаєте навколо себе?

   - Які основні аспекти життя (освіта, праця, сім'я, політика) найбільше відчувають вплив гендерної нерівності?

Відповіді учасників

Учитель:

   - Які кроки можна зробити, щоб підтримати рівність між чоловіками та жінками у суспільстві?

   - Які засоби комунікації та освіти можуть допомогти у протидії стереотипам та упередженням?

   - Як досягнення Марії Кюрі, Ольги Кобилянської, Розалін Де Франклін і Марії Монтесорі відображають їхній внесок у боротьбу за гендерну рівність?

   - Які навички та якості вони виявили, щоб подолати перешкоди та досягти успіху?

  Підбиття підсумків дискусії та підкреслення важливості просування гендерної рівності у сучасному суспільстві.

Вправа «Потяг» (Слайд 5)

Педагог просить учнів уявити, що вони здійснюють подорож до Києва на потязі. У купе із ними їхатиме ще троє осіб. Далі він просить учнів визначитися, з ким із перелічених пасажирів вони б хотіли їхати в одному купе і чому саме? Присутність якої людини була б для них небажаною і чому? (навести аргументи).

Список пасажирів для вибору:

v демобілізований з лав армії солдат;

v чоловік зі значною сумою грошей;

v турист із Зімбабве;

v хлопець з вадами зору;

v циганка з дитиною;

v молодий чоловік, злегка напідпитку;

v біженець;

v дівчина з інтернату;

v ВІЛ-інфікована людина;

v футбольний фанат;

v чоловік, який повертається із заробітків.

Після виконання вправи педагог запитує учнів, чи було завдання важке і чому, заслуховує вибір учнів, їхні аргументи, критерії, якими керувалися учні стосовно обрання тих чи інших осіб. Педагог навпроти списку осіб на ватмані відмічає плюсами тих, кого обрали учні, мінусами тих, із ким би вони не хотіли подорожувати разом. Таким чином, навпроти кожної людини може опинитися певна кількість як плюсів, так і мінусів.

Запитання для обговорення:

 v Проти кого з перелічених осіб найбільше плюсів? Чому?

v Проти кого з перелічених осіб найбільше мінусів? Чому?

v Чи є особи у списку, з якими б хотіли їхати всі? Чому?

 v Чи є особи в списку, з якими б ніхто не хотів їхати? Чому?

Після того, як завдання виконане, педагог повідомляє учням деякі факти з життя названих людей, які б мали змінити ставлення до них, виходячи із попереднього уявлення. Наприклад, дівчиною-сиротою у їхньому купе була не хто інша, як відома співачка Ані Лорак; чоловік зі значною сумою грошей – злочинець, який пограбував банк; хлопець із вадами зору – всесвітньо відомий музикант, володар кількох світових музичних премій; молодий чоловік, злегка напідпитку, – хлопець, який вперше спробував алкоголь на дні народження свого друга, сп’янів від декількох келихів спиртного тощо.

Після цього педагог запитує в учнів, чи змінили б вони тепер свій вибір, знаючи ці факти, чому?

Таким чином, педагог підводить учнів до висновку про те, що люди часто схильні дивитися на світ через так звані окуляри-стереотипи. Адже значно простіше та зручніше скласти стале уявлення про людей, їхню поведінку, реакції, події у житті тощо на всі випадки життя та інтерпретувати їх. Часто ці уявлення закладаються під впливом досвіду інших, свого досвіду. Але, наприклад, не завжди бомж (людина без житла) має неприємний запах, вживає алкоголь. Людина-інвалід не завжди є безпомічною, а її неодмінним атрибутом – інвалідний візок. Іноді люди, які мають інвалідність, продовжують активно працювати, є реалізованими та успішними. Робота за кордоном не завжди є високооплачуваною, а людина, яка працює легально, – соціально захищеною тощо. Але коли чуєш ці слова, на думку спадають, як правило, саме подібні асоціації, які є свідченням наявних стереотипних суджень.

 Творчі виступи (Слайд 6)

Учитель:

Давайте подивимося виступи учнів і прослухаємо декілька поезій, які відображають погляди на гендерну нерівність:

"Прощавай, жінко!" Василь Симоненко

"Молитва за рівність" Іван Франко

"Між тнами. Із серії "Вони" Ліна Костенко

"Для нас" Тарас Шевченко

Ліна Костенко «Я – жінка»

Учитель:

- Ці твори відображають різні аспекти гендерної нерівності та виражають авторські думки та почуття щодо цієї проблеми.

Підведення підсумків. (Слайд 7,8)

Учитель:

- Гендерна рівність та визнання досягнень жінок є важливими аспектами сучасного суспільства та потребують уваги та активної підтримки.

Внесок жінок у світову історію та їхні досягнення у різних сферах життя, що були розглянуті під час заходу дійсно є неоціненними.

Давайте вживати конкретні кроки для підтримки гендерної рівності та визнання досягнень жінок у своєму повсякденному житті та спільноті.

- Дякую всім учасникам за активну участь у заході та за їхні думки, внесок у обговорення та виступи.

Сподіваюся на те, що ця дискусія та підтримка стануть початком позитивних змін у сфері гендерної рівності та визнання досягнень жінок.

 

 

Використані джерела: (Слайд 9)

https://www.youtube.com/watch?v=PS4FkHHalFY&t=84s&ab_channel=%D0%A1%D0%BD%D1%96%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%BA%D0%B71%2B1

https://www.youtube.com/watch?v=cSFK5cs9-Ik&t=5s&ab_channel=%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D0%BB%D1%8F%D0%B2%D1%81%D1%96%D1%85

https://drive.google.com/file/d/1RsKpjhbfUTqHJ4wWgBl06u-G8WEiWgM3/view?usp=drive_link

https://www.youtube.com/watch?v=JWxLvK2ds-g&t=95s&ab_channel=%D0%86%D0%BD%D0%BE%D0%B7%D0%B5%D0%BC%D0%BD%D0%B0%D0%B1%D1%96%D0%B1%D0%BB%D1%96%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BA%D0%B0

https://naurok.com.ua/zanyattya-dlya-uchniv-stereotipi-ta-uperedzhennya-103565.html

 

docx
Додано
20 квітня
Переглядів
163
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку