Виховна година "З чого починається дружба і вміння дружити"

Про матеріал

Мета: Поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу, навчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи виходу; допомогти усвідомити значимість слова «друг»; сприяти виникненню дружнього колективу в класі,школі; виховувати любов, повагу та бережне ставлення до друзів.

Обладнання: : презентація,пісня, прислів'я, мультфільм, гілочки.

Форма проведення: класна година.

Перегляд файлу

Дата проведення:

Тема: З чого починається дружба і вміння дружити

Мета: Поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу,  навчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи виходу; допомогти усвідомити значимість слова «друг»; сприяти виникненню дружнього колективу в класі,школі; виховувати  любов, повагу та бережне ставлення до друзів.

Обладнання: : презентація,пісня, прислів’я, мультфільм, гілочки.

Форма проведення: класна година.

 

Хід виховної години

       I.Організація . 

Робочий настрій учнів.

                        I. (виконання пісні «Дружба», обговорення значення посмішки для кожної людини).

                                                                       (відеокліп)

 

- Чому ми кажемо, що дружба «починається з усмішки»? Що ви відчуваєте , коли вам хтось усміхається?

 

II. Вступне слово . Повідомлення теми і мети заходу

Ми з вами продовжуємо цикл виховних годин на морально-етичні теми. Ви всі зрозуміли , що темою нашої сьогоднішньої виховної години є дружба. Це дуже багатогранна і цікава тема. В усі часи дружба вважалася великою цінністю. У скіфів дружба перевірялась кров’ю і служила військовим справам. Дружба оформлювалася спеціальним договором і великою клятвою: надрізавши пальці , побратими зливали свою кров в чашу і, змочивши в ній кінці мечів, куштували цю кров. Після цього вже ніхто не міг їх розлучити.

       В епоху середньовіччя дружба вважалась утіленням благородства і вірності.  Лицарська мораль ставила чоловічу дружбу вище кохання і сімейних стосунків.

       Для людей епохи романтизму дружба – це живе почуття, безпосереднє життєве переживання, вони називають його святою

III. Основна частина

 Відеопрезентація «Про дружбу»


 

Сучасні тлумачні словники пояснюють значення слова «дружба» так:

Дружба — особисті відносини між людьми, що ґрунтуються на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних зацікавленнях і захопленнях. Обов'язковими ознаками дружби є взаємна повага, довіра та терпіння. Людей, яких пов'язує дружба, називають друзями

 

Напередодні  вам було запропоновано декілька висловів про дружбу. Давайте подивимось які з них  більш  пристосовані  до вашого  уявлення.

 Друг – це людина, з якою можна кудись піти”.(товариш)

Друг –  це людина, з якою можна поговорити відверто, розповісти свої таємниці”.

(випадки – коли незнайомій людині можна розповісти більше)

Друг –  це людина, яка заради тебе кине все та прийде на допомогу, як завжди зрозуміє тебе, завжди розділе з тобою останнє, скаже про тебе добре слово”.

(споживацьке відношення до дружби)

Друг –  це людина,  заради якої я все  кину  та прийду на допомогу, яку я  завжди зрозумію, завжди розділю з нею останнє, скажу про неї добре слово”.

 Друг – це людина, яка  тебе  добре знає, але незважаючи на це любить ” Під час підготовки виховної години знайшла вірш, прочитала і подумала: «Це слова про який клас?».


 

-Прослухайте вірш, скажіть а чи не про наш це клас мова? Поясніть чому


 

Хіба це клас?

Нема ні миру, ні любові –

Розтанули і звезли вмить.

Розбив Віталик носа Вові,

І той заплаканий стоїть.

Замазали весь зошит Каті,

Погане слово хтось сказав.

Пішла біда гуляти далі…

Хтось Колі ручку поламав.

Скубнули Соню за косичку,

Вона ображена мовчить,

З книжками скинули поличку…

Ну як в такому класі жить?

Де хлопці і дівчата б’ються

І прозиваються весь час,

Де над бідою всі сміються…

Скажіть мені, хіба це клас?


 

«Яким повинен бути друг?» ГРА

(так-аплодують, ні-тупотять)

*добрим *правдивим

*злим *справедливим

*багатим *душевним

*хорошим *наглим

*ледачим *щирим

*заздрісним *відкритим

Поясни прислів`я

«Не имей 100 рублей, а имей 100 друзей»

«Скажи мені хто твій друг, і я скажу тобі хто ти»

«Людина з друзями — степ із квітами,

а людина без друзів — жменя попелу.»

«Хочеш мати друзів-сам стань другом»

(фізкультхвилинка)

Вирішення ситуацій.

У кожного з нас у житті виникають різні ситуації, і кожен по-своєму виходить із них. Давайте тепер разом спробуємо це зробити. Як би ви вчинили в таких ситуаціях?

Ситуація 1

До Ігоря прийшов Володя.

-                Вмикай телевізор, наші грають!

-                Не можу. На завтра не підготував літературу.

-                Кінчай зі своїми уроками, пропустимо перший тайм!

-                Вибач, Володю, але не можу. Вибач!

-                Ех ти, а ще другом називаєшся.

Чи правильно вчинив Ігор? А Володя?

 Ситуація 2

У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, почав вимагати від учня, який за нею закріплений, пояснень: хто і коли це зробив? Учень сказав: «Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сказати тому, що не хочу зрадити друга. Я сам її вимию».

- Скажіть, як би ви вчинили на місці учня, який зробив це? Хіба справжній друг учинить так? Хто має вимити парту?

Ситуація 3

Катруся з подругою товаришують з дитинства, живуть в одному під’їзді, на одному поверсі. Нещодавно Катруся дізналася, що подруга за її спиною глузує з неї і говорить, що товаришує зі нею тільки тому, що у дворі більше немає дівчат. А найприкріше те, що вона всім говорить, буцімто Катрусі не можна довіряти. Зараз вони не розмовляють.

-Порадьте, як Катрусі поводитися з подругою, щоб вона її не використовувала?

-Прослухайте вірш

Справжні подруги 
П'ятикласниця Людмила 
вранці мамі заявила: 
— Все! До школи я — не йду!

Я не стерплю цю біду. 
Щастя скінчено моє: 
Адже в Рити джинси є! 
І тепер зі мною Рита 
відмовляється дружити… 
Здивувалась мама дуже 
— Ви ж були найкращі друзі!? 
— Так. Але сказала Рита 
поки буду я ходити 
не у джинсах, а в спідниці, — 
їй не хочеться й дивиться, 
бо вона вважає: жінці 
для краси потрібні джинси... 
Мамо! 
Дружбу виручай. 
Джинси і мені придбай! 
Мама спершу подивилась 
на похнюплену Людмилу, 
а потім мовила: 
— Діла-а... 
Ви — спра-а-вжні 
подруги!.. -Й пішла... 
А ви, що скажете мені. 
Це — справжні подруги, чи ні?

- Ви не вчиняєте так, як Людмила?

Давайте розглянемо правила дружби, яких ви повинні дотримуватись протягом всього життя.

(презентація)

 

1. Дружба — це правда і чесність кожного.

2. Поважай тих, з ким дружиш

3. Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю від себе.

4. Ніколи нікого не обманюй, не ображай.

5. Ні до кого не чіпляйся, грай чесно, не дражнись.

6. Будь терплячим, не засмучуйся через невдачу

7. Ти не кращий за всіх, але і не гірший за всіх!

8. Якщо вмієш добре грати, то навчи іншого.

9. Успіху можна досягти тільки разом, в колективі. Частіше кажи: «Нумо дружити», «Нумо грати!».

Гра «Поцілуй того хто справа, обійми того хто зліва»

У кожного на парті лежать гілочки.

А тепер послухаємо казку «Батьківський заповіт».

У казці розповідається про батька, який перед смертю покликав своїх синів, дав їм по гілці у руки і попрохав їх переламати. Сини виконали батькову волю і переламали ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки докупи, перев’язав їх і знову попросив зробити те саме, але сини не змогли переломити цей оберемочок. Тоді батько сказав: «Ось так і в житті кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, то ніякі вороги вас не зламають і всі негаразди ви легко здолаєте».

-Давайте зберемо гілочки в оберемок. Хай він стане символом єдності нашого класу, символом дружби.


 

IV. Заключна частина

«МІКРОФОН» Гра

-Хто такий друг?

-Навіщо потрібна дружба?

-Що ти зробиш коли побачиш, що твої друзі-однокласники бються?

-Як ти вчиниш коли дізнаєшся, що твій друг робить погані вчинки?

Бажаю всім вам мати справжніх друзів і щоб наша 89 школа була взірцем дружності, людяності, добра, миру та любові.

 Мені дуже приємно, що у нашій школі є справжні друзі, я підготувала для вас невеликий подарунок. Увага не екран. 

Мультфільм «просто так»

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Барабаш Людмила Йосипівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 травня 2018
Переглядів
2212
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку