Філія Глодоської ЗШ І-ІІІ ст.. «Новомиколаївська ЗШ»
Виховна година з елементами тренінгу
на тему
« Як правильно дружити…»
Підготувала:
Дромашко Ірина
Володимирівна
« Як правильно дружити…»
Мета:поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу, прищепити учням повагу до цінностей дружби; вчити дружити і толерантно ставитися до оточуючих; сприяти розвиткові критичного ставлення до себе і своїх особистих якостей, терпимості й коректності в спілкуванні з друзями; навчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи вирішення; допомогти усвідомити значимість слова «друг»; навчити дітей вибирати друзів, знайомитися, спілкуватися і товаришувати; сприяти виникненню дружнього колективу в класі;розвивати вміння працювати в групах; виховувати любов, повагу до друзів.
Обладнання: вислови про дружбу, олівці, альбомні аркуші; хмарки з прислів’ями; пелюстки до квітки; хмарки з якостями дружби.
Хід виховної години
Епіграф на дошці:
Дерево міцне корінням, а людина-друзями.
( народна мудрість)
І. Створення робочого настрою
Виконання пісні «Усмішка», обговорення значення посмішки для кожної людини.
II. Вступне слово вчителя
Ви всі зрозуміли , що темою нашої сьогоднішньої виховної години є дружба. Це дуже багатогранна і цікава тема. Про дружбу написано тисячісторінок, сотнівіршів, поем, романів. Говорять, що дружба потрібналюдинітількитрішечкименше, ніжїжа та повітря.
Дружба, дружба над усе,
Дружба радість нам несе.
Дружба всім нам дорога,
Дружба житипомага.
Якщо друг у тебе є,
Життярадіснимстає.
Разом можна все зробити,
Тож без друга не прожити.
Інтерактивна вправа «Мозкова атака»
Діти, називіть якості характеру друга.
(доброзичливий, чемний, толерантний, стриманий, добрий, чесний, вірний,
справедливий, надійний, сміливий, щедрий)
Гра: паперові “Посмішки”
На партах смайлики. Дітям пропоную показати усміхненого смайлика, при умові що дана якість потрібна для дружби, або сумного, коли ця якість не є суттєвою.
(Пропоновані якості: акуратність, вихованість, життєрадісність, веселий, надійність, освіченість, відповідальність, сміливість, красота, терпимість і вміння прощати, чесність, працьовитість, щирість, чуйність. )
Бесіда з учнями.
- Чи можна сказати, що наш клас – дружний?
- Так.
- Які вчинки доводять, що це так?
Можливі відповіді дітей:
- Разом проводимо свята.
- Разом вітаємо іменинників.
- Допомагаємо один одному одягатися швидко.
- Допомагаємо у навчанні.
- Разом граємося та відпочиваємо.
- Все це хороші вчинки.
- Чим ви можете допомогти другу, коли у нього поганий настрій?
Добре, що на світі дружба є,
З другом легша будь-яка дорога,
З ним і світ яскравішим стає,
Друг — твоя підтримка й допомога.
Я люблю й шаную друзів всіх своїх
І не уявляю, як би жив без них!
Мої друзі вчаться у моєму класі,
їх не ображаю я у жоднім разі!
3. Перегляд уривку мультфільму «Портфелик!».
- А зараз перегляньте уривок з мультфільму «Портфелик!»
- Що зрозумів портфелик?
- Чи є унього справжні друзі ?
«Дружба» - це такі відносини між людьми, коли вони поважають один одного.
Дружба – це правда і чесність кожного.
ІІІ. Основна частина
В усі часи , і в різних народів дружба і вірність була головною із чеснот,ознакою благородності і поваги.
Про людину, з якою ви просто вітаєтеся у дворі, ви можете сказати ...
знайомий.
Про людину, з якою час від часу обговорюєте деталі матчу, фільм, якісь події, ви скажете ..приятель.
Про однокласника, з яким за 5 років з'їдений пуд солі, скажете ...товариш.
Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою ділите радості і печалі, скажете ...друг!
Дружба – це стосунки, що засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, поглядів, життєвих цілей.
Вам ще довгодоведетьсякрокувати з класу в класпліч-о-пліч. Перед вами буде виникатибезліч проблем, але я хочу сподіватись, щовипронесете у своїхсерцяхдовіру до людей, добро, уміннядорожити дружбою.
А вірний друг — це та людина,
Яка не кине у біді.
І як прийде лиха година,
Пізнаєш друга титоді.
Вінзахистить і допоможе,
Й не вимагатимеподяк.
І сонцевигляне погоже,
І сонечкузрадіє всяк.
А душу затишокобійме,
Бопоруч тебе — вірний друг.
Й захопиштийого в обійми,
Бо стане світлим все навкруг.
Гра-розминка «Цемійкращий друг і я!»
Якщо відповідь про вас, промовляєм хором враз:
«Це все я, це все я, це мійкращий друг і я»
Якщо ні-то мовчимо і тихенько сидимо.
А тепер давайте грати – треба вам відповідати.
Рано – вранці хто піднявся?
А хто сонечкувсміхався?
Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?
Хто з вас працеюсвоєюприкрашаєдім і клас?
Хто приходить зранку в класіззапізненням на час?
Хто умієберегти ручки, зошити й книжки?
А хто граючи в футбол увікно заб’є нам гол?
Хто веселу вдачу має і усім допомагає?
Робота в групах.
1 група
Зараз за початковимилітерами слова дружба назватиякостітовариша.
Д (добрий, дотепний, дбайливий).
Р (розумний, радісний).
У (уважний, урівноважений).
Ж (життєрадісний, жвавий).
Б (бадьорий, балакучий).
А (акуратний, активний).
Один ізгрупиназиваєякості характеру справжнього друга.
2 група
Гра «Квіткадружби».
— Япропонуювашій групіскластиквіткудружби. На пелюсткахзапишітьякість, необхідну для дружби. Пелюстками з написамидоповнітьсерединкуквітки.
Дітипишуть на пелюстках слова і складаютьквітку. Коли робота закінчена, зачитуютьякості, необхідні для дружби.
Учніприходять до висновку, що таких якостейдужебагато. Треба виховуватиїх у собі. Тількитодібудешматисправжніхдрузів.
Фізкультхвилинка.
Прийом «Лови помилку»
Закони
Один за всіх,івсі за одного.
Обманюй друга, коли тобіцевигідно.
Розділи з другом і радість, і смуток.
Підтримай друга у біді.
Свого друга ображай, обзивай ,зрідка кусай.
Бережи друга , не ображай, не обзиваййого.
Поступайтеся один одному.
Будь з другом чесним та відвертим.
Це так чудово – в дружбі жити!
То незрівнянне почуття!
Нам треба вчитися дружити,
Бо добрий друг – на все життя.
Йому про все сказатиможна
І сміх та сльозирозділить.
За друзів, часом, нам тривожно,
Та як без друзіввсвіті жить?
Правила дружби.
Інколи можна почути такі фрази: «У мене в класі немає друзів, до мене вороже ставляться, насміхаються наді мною, мене ніхто не розуміє. Що мені робити? До кого звернутися за допомогою?» Щоб такої ситуації не сталося з вами, давайте розглянемо правила дружби, яких ви повинні дотримуватись протягом всього життя.
Дружба справдідопомагає в житті, але інодібуває так, щодрузісваряться. Дужеболяче, коли через певнінепорозуміннячинеправильнийвчиноктисваришся з другом. Та боляче не лишетобі, а йтвоємудругові.
Уникайагресивнихдій та думок, інакшеможеспалахнутибійка. В народікажуть, щосильніший не той, хтовдарив, а той, хтостримався.
Твоєшанобливеставлення до друзіввикличевідповіднеставлення й до тебе. Друзіцінуватимуть тебе за доброту, чуйність, чесність, справедливість…
Іноді в життібуваютьситуації, коли потрібнозмінитиповедінку друга (друг помиляється, робитьщосьпогане, шкодить своємуздоров’ю). Не звертатиуваги? Неможливо, аджевінтвій друг. А кидати друга вбіді неправильно. Тому обов’язковопотрібновплинути на йогоповедінку, але так, щоб не принизити і не образитийого.
Дотримуйся правил дружби і тебе називатимутьсправжнім другом, утебе буде багатодрузів, життятвоє стане радісним.
8. Висновки (дітискладають закон про дружбу)
- завждиприслухатисяодне до одного;
- не брехатиодне одному;
- не кривдити та не обзиватиодне одного:
- завждипідтримуватиодне одного;
- не залишатиодне одного вбіді;
- завждичинити по справедливості;
- завждипоступатисяодне одному;
- допомагатиодне одному
Давайте дружно жити,
Щоб легко всім було.
І кожного любити,
Усім нести добро.
Не кривдити нікого,
Не бить, не ображать.
Поганого нічого
Нікому не казать.
Давайте жити в мирі,
У злагоді й теплі.
Слова хороші й щирі
Хай линуть на Землі!
Нехай нам сонце світить,
Любов в серцях горить.
Тож будем в мирі жити
І з піснею дружить!
Вправа з лего «Палац дружби»
Група обирає одного інженера–конструктора для створення загального палацу.
Поки наші конструктори збирають палац ми трохи помалюємо. У вас на парті лежить аркуш. Ваше завдання – намалювати на ньому квітку, тримаючись разом за один олівець.
Вправа «Місток дружби»
Учитель просить дітей за бажаннямутворити пари, придумати і показатимісток (за допомогою рук, ніг, тулуба). Потімпобудуватимістокутрьох, учотирьох і т. д. вправаЗакінчуєтьсятим, щовсіберуться за руки, роблять коло і піднімають руки вгору, зображуючи «Місток дружби».
Вправа-тренінг
Вчительпропонуєситуацію: один узяв книгу в тебе на один день, а не віддаєїївже давно. Книга тобідужепотрібна. Тидзвониш і кажеш: «Якщоти непринесешмені завтра книгу, я з тобою більше не дружу». Як би вчинив ти?
Створення колективного панно «Сад дружби»
– У кожного з вас є кущикнамалюйте на ньомустількиквіточок, скільки у вас друзів, а в серединцінапишіть першу букву імені друга.
Вправа «Проженемотемні хмари»
–Над нашим садом з’явилися різніхмарки, з одних йдехолодний, неприємний, сильнийдощ, який все руйнує, навіть дружбу. А з іншиххмарокідетеплий, приємнийдощик, який все оживляє.
– Давайте оберемо, якийдощпіде в нашому саду «дружби». (на хмарках слова: доброта, сміливість, чесність, справедливість, веселість, уважність; злість, жадібність, заздрість, брехливість, неохайність)
Вправа «Сміттєвий мішок»
У моїх руках мішок. На парті у вас є аркуші з різними якостями людини. Ви повинні зібрати негативні риси характеру та викинути їх у сміттєвий мішок. Ми міцно зав’яжемо його та викинем у смітник. Нехай вони ніколи не торкнуться наших сердець.
Робота в парах. «Подаруй серце»
- А зараз, давайте спробуємозробитиприємне для свогосусідапопарті.
- У вас на партах лежать сердечка, які ви піготували заздалегідь. Цесердечка дружби. Для вашого сусіда по партізусіхслів, яким повинен бути друг , виберіть ту ознаку, те слово, щонайбільшейомупідходить.(слайд)
- Подаруйтесвоїсердечкоодин одному та скажіть вибране слово.
Обмін.
- Люди один одному в тяжкухвилинуподають руку – підтримки, щоблюдина не відчувала себе самотньою.
ІV. Підсумок заняття
Будемо завжди добро ми творити,
Навчатись сумлінно, щиро дружити,
Нехай доброта в нашім класі панує,
Нехай в нім ніколи й ніхто не нудьгує,
Хай буде між нами завжди та щоденно
Взаємна підтримка та поміч взаємна!!!
Я вам бажаю бути добрими, відвертими, веселими, щирими. Нехай біля вас завжди будуть люди, які зможуть розділити з вами радості і печалі, допомогти у складній ситуації, завжди вислухати. Бажаю, щоб у кожного з вас був справжній друг!
Наш клас – це маленька сім'я. Хотілося б, щоб в нашій сім'ї завжди панували доброта, пошана, любов, взаєморозуміння.