Виховна година з елементами тренінгу "У колективі жити - з усіма дружити"

Про матеріал

Розробка виховної години допоможе класному керівникові у формуванні міцного колективу. Розглянуті життєві ситуації навчають учнів ввічливому спілкуванню з однолітками та дорослими, виявляти турботу про них. Елементи тренінгу сприяють формуванню уміння висловлювати свої думки, знаходити способи вирішення проблемних ситуацій, розвивають вміння оцінювати свої вчинки, визначати свою роль у колективі, навчають налагоджувати дружні стосунки.

Перегляд файлу

Виховна година  з елементами  тренінгу

Тема.  У колективі жити – з усіма дружити.

Мета.  Розширювати  знання  дітей  про  шляхи  формування  міцного  колективу. Навчати учнів ввічливому  спілкуванню з однолітками та дорослими, виявляти турботу про них. Учити  висловлювати   свої думки, знаходити способи вирішення проблемних ситуацій. Розвивати  вміння оцінювати свої  вчинки, визначати свою роль у колективі,налагоджувати дружні стосунки. Виховувати почуття колективізму, дружби, товаришування, взаєморозуміння і взаємоповагу, почуття відповідальності за свої вчинки. Викликати  бажання удосконалювати себе.

Обладнання.  Аудіозапис казки «Сім лозин», моделі   долоні, дерева, квітів, хмаринки, метеликів, комп’ютер , телевізор, відеоролик, картки із складами, картки із прислів’ями ,смужки із словами, атрибути до вправи «Знайди собі подібного», «Кошик для сміття», мікрофон,                                                             

                                                         ХІД

І. Організація класу.

ІІ. Постановка теми і мети  виховної години.

Мотивація діяльності школярів.

 

1.Гра « Збери розсипані слова.»  ( Тема виховної години )

- Із розсипаних  складів  збери слова , а із слів  скласти  речення.  Складемо  речення – взнаємо  тему уроку. (У колективі жити – з усіма дружити.)

-Що означає слово колектив? (за потребою звертаємось до «довідкового бюро»)

Довідка. Колектив – група людей об’єднаних спільною діяльністю, інтересами.

- Які стосунки  панують у дружному колективі? А в нашому класному колективі?

- Чи вмієте ви  налагоджувати товариські  стосунки?

2.Вправа «Очікування»

-Що ви очікуєте від  цього заняття?

ІІІ. Основна частина

  1. Слухання   казки  «Сім лозин». (аудіозапис)
  2. Інсценізація окремих епізодів.
  3. Бесіда, з метою обговорення змісту казки.

- Чому сини не змогли виконати першого батьківського завдання, але так легко впоралися з другим?

- Чого навчає ця казка?

4. Вправа «Вибери потрібне слово».

Учитель. Казка навчає, що люди в колективі тримаються в купі, мов пальці на руці. У вас на партах є модель долоні. Напишіть на середині долоні своє ім’я. Тепер, вам треба  з переліку слів, які лежать на долоні, вибрати ті, які позитивно впливають на життя і працю в колективі  та наклеїти на один із пальчиків на моделі долоні.

Учні вибирають  одне зі слів :  дружба, доброзичливість, взаємодопомога, взаємовиручка, спільні справи, повага, толерантність, щирість, великодушність, ввічливість, щедрість, взаємоповага, підтримка,  чесність, справедливість.  Вчитель збирає долоньки і скріплює їх стиплером, опускає пальцями вниз.

-Що нагадує? (корінь дерева) Це міць і сила нашого колективу. І так, як дерево не може жити без  коріння, так і людині  важко жити без  міцного колективу.

-Зачитайте слова, які ви обрали. (Діти ланцюжком зачитують слова, а вчитель на великих смужках прикріплює на дошці , зображуючи стовбур)

5. Ігрова вправа "Знайди собі подібного".

-У кожного  з вас прикріплена  картинка (вчитель робить це до початку заняття) із певним зображенням  сонечка, ромашки, волошки, сердечка, листочки,  комашки. Зараз ви повинні знайти собі подібного і стати в коло. Розмовляти при цьому не можна.

Діти об’єднуються в групи, беруться за руки. Звертаю  увагу дітей на те, що один учень залишився і задає йому запитання.

-"Як почуває себе той, хто залишився поодинці, без друзів?".

6. Розгляд  життєвої  ситуації.

а) Ситуація (інсценізація)

 

Оленка прийшла до Іринки.

-Збирайся, Іринко, бери ковзани, ходімо на ковзанку!

-Не можу, я ще всіх уроків не підготувала.

-Закінчуй зі своїми уроками. Завтра спишемо у Надьки.

-Вибач, Олено, але не можу! Вибач!

-Ех ти, а ще подружкою називаєшся!

б) Обговорення.

- Це справжні подруги чи ні?

- Чи правильно вчинила Іринка?

- Щоб ви зробили на її місці?

7. Вчитель повідомляє результати  тесту  «Чи гарний ви друг ?»

(див. Додаток 2)

8. Вправа «Дерево дружби»(визначити правила товаришування) На дошці контур дерева. Коріння ( долоньки  скріплені  стиплером), стовбур (смужки з написаними словами, які обрали діти) та крона дерева. У скриньці знаходяться  листочки, вирізані з паперу зеленого кольору з написаним твердженням на кожному (по кількості учнів у класі).

- Подивіться, яке в нас гарне дерево, а чого на ньому не вистачає? (листочків) Воно підкаже нам, що повинні робити справжні друзі.

- Витягніть по черзі по одному листочку, на якому є текст. Зачитайте відповідне правило поведінки , що є  ознакою справжньої дружби та прикріпіть на дошці. (Додаток )

9. Гра  «Збери  прислів’я» (робота в парах).

Дружба  та братство                              ... й вітер вириває.

Один за всіх,                                                … наша сила.

Де гурт —                                                     ... дорожче багатства.

Одиноке дерево                                           ... там і сила.

В нашій дружбі                                            і всі за одного.                                               

Учитель. Дружба – відносини між людьми, засновані на довір’ї, взаємних симпатіях, загальних інтересах і захопленнях. Справжня дружба об’єднує тільки тих людей, які здатні пробачити і зрозуміти недоліки інших. Дружба – це коли люди хочуть бути разом, коли вони цікавлять один одного, довіряють один одному. Друзів пов’язує велика повага та взаємодопомога .

10. Виконання творчої вправи  «МІСТОК»  

   

Учитель крейдою малює на підлозі дві паралельні лінії, відстань між якими дорівнює 30см. На цей «місток» з обох боків стають два учні. Під «містком» тече «бурхлива гірська річка». Учні мають домовитись між собою, як їм перейти «місток» і не зіштовхнути одне одного в «річку». Дозволяється користуватися лише жестами і мімікою. 

 

-Завдяки  чому  учням  вдалось  справитись із завданням? Які  риси особистості  їм  допомогли?

11. Перегляд  відео https:www.youtube.com/(Дуже зворушливе відео про добро. Діти діляться їжею з голодним однокласником)

- Які почуття викликає відео?

- Як ви оцінюєте вчинок однокласників?

- Які  людські чесноти в цих дітей?

12. Розгляд  життєвої  ситуації.

а) Інсценізація життєвої  ситуації.

Ти стоїш на перерві та розмовляєш із друзями. Аж раптом хтось боляче наступає на ногу. Ти розсердився, готовий полізти в бійку, та раптом чуєш:

— Вибач, будь ласка. Мені дуже прикро, я не хотів зробити тобі боляче.

Злість одразу пройшла, і ти несподівано для себе відповідаєш:

— Та нічого, буває.

б) Обговорення.

— А чи могло бути інакше?

— Як не дати розгорітися конфлікту?

— Що таке конфлікт? (за потребою звертаємось до «довідкового бюро»)

Довідка. Конфлікт – це  зіткнення протилежних інтересів, поглядів, серйозні розбіжності, гостра суперечка.

— Причиною конфлікту в колективі можуть бути дитячі пустощі, зло, заздрість, зухвалість. Якщо вам доводилося бути свідком конфлікту дорослих, то знаєте, що це — річ неприємна. Можна виявити доброзичливість і цим зупинити конфлікт. На допомогу прийдуть слова ввічливості: «Дозвольте пройти», «Дякую», «Перепрошую».

Будь-який конфлікт не потрібно підтримувати. Головний девіз — не реагувати!

в) Практичні поради психолога «Як подолати гнів ?». Виконання вправ.

Вправа 1. Відчувши наближення злості, заплющіть очі і полічіть до 10.

Вправа 2. Відчуваючи наближення гніву, подивіться на годинник та відкладіть спалах гніву на 15 хвилин. Так можна навчити контролювати себе.

 13. Створення правил, які б згуртували колектив. (робота в групах)

- Звичайно, добре жити в такому колективі, в якому цінують дружбу , щирість, великодушність, взаємодопомогу. Ми не перші, хто хоче стати справжніми друзями, справжнім колективом.  Для цього треба  створити певні правила , які б згуртували колектив.

Учні об’єднуються в групи. Кожна група отримує «розсипане  речення». З поданих  слів треба скласти речення – правило, яке допоможе згуртувати колектив.

Ні до кого   не   чіпляйся, грай  чесно,  не  дражнись.

Вмієш добре щось робити, то навчи іншого.

Ніколи нікого не обманюй, не ображай.

Поважай  тих, з ким дружиш.

Що вимагаєш від друга, насамперед вимагай від себе.

Дружба – це правда, доброта і чесність кожного.

14. Вправа «Мікрофон»

- Пропоную продовжити речення «Колектив починається з мене, бо я…»

- Кожен з вас –  унікальний та неповторний. Але ви на світі не одні. Вас оточують люди, з якими ви спілкуєтеся, відпочиваєте, навчаєтеся. І вам потрібно вчитися жити в колективі, зокрема в класному колективі. Тому ми повинні дбайливо, з любов’ю та повагою ставитися до себе й оточення, приймати себе й інших такими, як є, тобто ставитись до себе й інших толерантно.

15.Вправа «Кошик для сміття».

– А які ж риси ускладнюють відносини в колективі?

(Учні називають: невпевненість у собі, пихатість, гордість, брехливість, злість, недовіра, підозрілість, коли в очі кажуть одне, а поза очі інше, коли доносять одне на одного)

– А тепер запишіть риси, які ускладнюють ваше життя на окремих аркушах, спробуйте найдужче їх зім’яти і викиньте ваші погані риси у кошик для сміття.

(Учні викидають папірці в кошик для сміття)

– Так, життя в колективі залежить від кожного, і я впевнена, що кожен з вас має ті хороші риси характеру, які допоможуть створити міцний колектив однодумців.

ІІІ. Заключна частина.

1.Прийом «Незакінчені речення».

  • Сьогодні на занятті я зрозумів(ла)
  • Я дізнався(лась), що …
  • Щоб були дружні  відносини в нашому класі, потрібно…
  • Людину можна назвати другом, якщо вона…

Слово вчителя.

 - Отже, ми переконалися , щоб бути колективом , треба досягти взаєморозуміння в стосунках. А це  можливо, лише дотримуючись певних норм у спілкуванні. Про це варто пам’ятати щодня. Тому щоранку, вирушаючи в школу, не забувайте взяти із собою «валізу чемності».Не менш важливо вміти дотримуватися даного вами слова, бо з цього й починається довіра. І якщо ви протягом нашої зустрічі відчули, що, можливо, в певній ситуації поводилися не так, як годиться другу, товаришу, однокласникові, то це вже плюс. Адже головне — вчасно усвідомити свою помилку, подивитися на себе критично і разом спробувати знайти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

1.Бандура В.С. та ін..Морально – етичне виховання. 1-4 класи (за програмою Л.М. Слотвинської). Посібник для вчителя – Харків, ТОВ «Видавнича група «Основа», 2012

2. Брязгіна Я.В. Нові години спілкування, 3 клас/ Я.В.Брязгіна, І.І.Димченко, А.І. Настенко, А.О. Рудакова.- Харків:Вид.група «Основа», 2016

 

Використані    джерела

https:www.youtube.com

www.refmaniya.org.ua ›

https://urok-ua.com/godina-spilkuvannya-z-elementami-treningu-y.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Глембоцька Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Медведчук Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Белая Марина
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додано
6 квітня 2018
Переглядів
29059
Оцінка розробки
4.7 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку