Для учнів 5-го класу стає надзвичайно складним та болісним перехід з початкової школи до основної. Щоб адаптаційний період проходив менш болісно, ми з перших днів навчання дітей у 5-ому класі намагаємося прилучити їх до традицій нашої школи, до участі в загальношкільних заходах та святах. Презентація свого, тепер уже 5-класу, є одним із засобів пом'якшення адаптаційного періоду для п'ятикласників.
1
Презентація 5-го класу
Тема: Ми діти твої, Україно!
(На сцені дівчата та хлопці в українському вбранні, в центрі – дівчина з хлібом і сіллю, на екрані – види України, звучить пісня про Україну)
Учень 1:
Моя Україно! Єдиная мати!
Пізнати тебе судилось мені.
Квітучі сади, білі мазані хати,
Діброви, гаї та розкішні луки.
Учень 2:
Великі міста, необмежені далі,
І жовте колосся, налите зерном,
Лелека у небі, родина на святі –
Це все Україна, це рідний наш дім!
Учень 3:
Доленько світла, моя Україно,
Край чебрецю й барвінкових пісень.
Сонцем налиті жита і калина,
Радість дарують, звеличують день.
Учень 4:
Серцем вбираю красу до краплини,
Мову-перлину і спів солов’я,
Гомін полів і дніпровського плину,
Сивих століть призабуті слова.
Учень 5:
В небі високім ключі журавлині,
З тобою розлука – і смуток, і біль.
Ти, наче ненька, у світі єдина,
Чолом я низенько вклоняюсь тобі.
Учень 6:
Мій край чудовий – Україна!
Тут народились ти і я.
Тут над ставком верба й калина,
Чарівна пісня солов’я.
Учень 7:
Все найдорожче в цілім світі,
Бо тут почався наш політ.
Цвітуть волошки сині в житі,
Звідсіль веде дорога в світ.
Учень 8:
Усе найкраще і єдине,
І радощі всі, і жалі…
Мій рідний краю, Україно,
Найкраще місце на Землі!
(На екрані – діти)
Учень 9:
Ми всі діти українські,
Український славний рід.
Дбаймо, щоб про нас, маленьких,
Добра слава йшла у світ.
Учень 10:
Все, що рідне, хай нам буде
Найдорожче і святе.
Рідна віра, рідна мова,
Рідний край наш над усе!
Учень 11:
Ми є діти українські,
Хлопці і дівчата.
Рідний край наш, Україна,
Щедра і багата.
(На екрані – пшеничні поля, хліб)
Ведучий 1:
Сьогодні на нашому святі
Гостей так зібралось багато.
Хліб-сіль на рушнику ми вам несем,
Любов свою безмірну віддаєм.
Ведуча 2:
Хліб-сіль на рушнику несу,
Любов несу всесвітню.
Люблю людей я над усе,
Як люблять землю рідну.
Ведучий 1:
Даруєм хліб на рушнику –
І ніби між серцями сонце сходить,
Таке ясне, неначе згода
Між двох людей і між народів.
Ведуча 2:
Даруєм хліб на рушнику
На доброту і на взаємність,
І відстані найдальші меншають,
І радісніше жити на віку.
Ведучий 1:
Вкланяємось вам, друзі, доземно,
Як батьківській хаті з далеких доріг,
Як хлібу, що матінка чемно
Й гостинно кладуть на вкраїнський рушник.
Ведуча 2:
Бо ж нашому роду нема переводу.
Хай пісня єднає коріння святе.
Дай, Боже, нам віру і братню згоду
На довгі роки, на вічні віки.
(Вручають хліб-сіль директору школи; звучить пісня про рідний край або «Україна – матінка моя», сл. Я.Кухаренка, муз. М.Лучка)
Ведуча 3: «Є щасливо обдаровані натури…і щасливо обдаровані народи. Я бачив такий народ-музикант, - це українці» - писав Петро Ілліч Чайковський.
Ведучий 4: А Максим Горький так говорив про Україну: «Я люблю чарівні мелодії української пісні, хвилюючу красу української музики…»
А чому це ми заговорили про музику?
Ведуча 3: Та тому, що в нашому класі є діти, які відвідують музичну школу і грають на музичних інструментах.
(Презентують себе діти, які грають на музичних інструментах)
Ведуча 3: Якось Господь Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи вибрали елегантність і красу, угорці – любов до господарювання, німці – дисципліну і порядок, поляки – здатність до торгівлі, італійці одержали хист до музики…
Ведучий 4: Обдарувавши всіх, підвівся Господь Бог зі свого трону і раптом побачив у куточку дівчину.
Вона була одягнена у вишивану сорочку, руса коса переплетена синьою стрічкою, а на голові багрянів вінок. «Хто ти? Чого плачеш?» - запитав Господь. «Я – Україна, а плачу, бо стогне моя земля, у хаті немає правди і волі», - відповіла дівчина. «Чого ж ти не підійшла до мене раніше? Я всі таланти роздав. Як же зарадити твоєму горю?»
Ведуча 3: Дівчина вже хотіла йти, та Господь Бог, піднявши правицю, зупинив її.»Є у мене неоціненний дар, який уславить тебе на цілий світ. Це – пісня». Узяла дівчина – Україна дарунок і міцно притиснула його до серця. Вклонилася низенько Всевишньому4 і з ясним обличчям і вірою понесла пісню в народ.
Ведучий 4: В нашому класі є діти, яким дістався цей безцінний дарунок, талант співати пісні.
(Презентують себе діти, які співають)
Ведуча 3: А чи знаєте ви, без чого неможливо розвинути в собі жодного таланту? Звичайно ж, без здоров’я. А щоб бути здоровим, необхідно постійно займатись спортом. Бо спорт – це здоров’я, найбільше багатство, тож радимо спортом частіше займатись.
Ведучий 4: Наш клас багатий на дітей, для яких спорт став улюбленою справою. У нас є футболісти, боксери, борці, гімнасти, пловці, каратисти.
(Презентують себе діти-спортсмени)
Учень 12:
Павло Глазовий, «Легкий хліб»
У село глухе й далеке
Занесло артиста,
Баєчки розповідати
Приїхав із міста.
В клуб прийшли діди похилі
І старі бабусі,
Довгошиї школярчата
Й хлопчаки безвусі.
Гість на сцені появився, -
Тихо в залі стало.
Із села тікають!
-А чого?
-Легкого хліба
У містах шукають.
- І знайшли?
- Знайшли, звичайно,
Те, чого шукали:
Риють ями, цеглу носять
І вкладають шпали!
Ведучий 4: А в нашому класі є діти, які не шукають легкого хліба, не бояться труднощів, а виявляють чудеса терпіння і наполегливості при виготовленні прекрасних виробів з різних матеріалів, при створенні чудових картин…
(Презентують себе учні, які малюють і виготовляють вироби з паперу та інших матеріалів)
Ведуча 3: А чи знаєте ви, що ми роду козацького діти, що наше місто було колись центром козацької паланки, а головна окраса нашого міста – Троїцький собор – була збудована на замовлення і за гроші козаків?
Ведучий 4: Я думаю, що всі про це знають. А чому це ти раптом згадала про козаків?
Ведуча 3: Бо козаки були безстрашними в боях з ворогами, умілими в господарських справах та володіли багатьма талантами. А під час традиційних та родинних свят були неперевершеними співаками і танцюристами. Тож мабуть саме від наших предків-козаків дітям нашого класу передався танцювальний талант.
(Презентують себе учні-танцюристи)
Учень 13:
Україно-ненько неозора!
Від Донбасу до Карпат твої простори.
І сказати хочеться всім нині:
Хай здорові будуть діти на Вкраїні!
Хай завжди усім нам світить сонце
І промінням стукає в віконце,
Навесні хай розцвітають квіти…
Хай веселі завжди будуть діти!
Україно-ненько, ти прекрасна,
Як зоря у небі – світла, ясна,
Як хребти Карпатські й полонини…
Хай щасливі будуть діти в Україні!
Білокриницька Т.І.
(На сцену виходять всі учні класу, звучить пісня про Україну)