Виховна година «За Україну, за її волю, за честь, за славу, за народ…»

Про матеріал

Виховна година , мета якої:

  • поглиблювати знання учнів про історію, природні ресурси, культурну спадщину Украї¬ни;
  • формувати культуру відносин між людьми, повагу до традицій і звичаїв українського народу;
  • розвивати пізнавальний інтерес;
  • виховувати почуття патріотизму.
  • Перегляд файлу

    «За Україну, за її волю, за честь, за славу, за народ…»

    Мета:

    •                 поглиблювати знання учнів про історію, природні ресурси, культурну спадщину Украї­ни;
    •                 формувати культуру відносин між людьми, повагу до традицій і звичаїв українського народу;
    •                 розвивати пізнавальний інтерес;
    •                 виховувати почуття патріотизму.

    Обладнання: Державний прапор України,

    елементи народної символіки, проектор, комп'ютер, музичні записи, відеоролики «Не­бесна Сотня», «Україна прекрасна», мультиме­дійна презентація.

    Хід виховної години

    Організаційний етап

    Лунає пісня «Україно» Р.Скорпіон.

    Мотивація навчально-виховної діяльно­сті учнів

    Учитель. Виховну годину я хочу розпочати такими словами:

    Моя Україно,
    Я чую твій голос,
    Пшеничний твій колос
    У душу мені засіває зерно,
    Моя Україно,
    Колиско-калино,
    Пізнати тебе мені щастя дано

     

    Діти розповідають вірші

    На світі багато чудових країн,

    Мені наймиліша, найкраща країна,

    Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,

    Безсмертна моя Україна.

     

    Ти з давніх віків непокірна була

     І волю свою боронила невпинно.

    Нарешті збулося — її здобула

    Звитяжна моя Україна.


    На землях твоїх неозорих степів

    Живе працьовита і чесна родина,

    Хвилюється колосом стиглих хлібів

    Моя золота Україна.

     

    В садах і дібровах в вечірні часи

    Чарує нас пісня дзвінка солов'їна,

    І чути співочі дівчат голоси, —

     Пісенна моя Україна.

     

    Тепер ще нелегко живеться тобі,

    Є в тому, мабуть, особлива причина.

    Та все подолає в тяжкій боротьбі

    Незламна моя Україна.

     

    Квітуй, мов калина, над плесами вод,

    Будь в дружбі і праці міцна та єдина.

    Хай буде щасливим твій вільний на­род,

    Прекрасна моя Україно!

     

    •                 Сприйняття та засвоєння матеріалу уроку

    Учитель.

    Україна — це держава, яка зазнала на своєму віку татаро-монгольську неволю, панування польської шляхти, царський режим та кріпацтво, німецько-фашистську агресію та сталінські ре­пресії. Але упродовж усього періоду існування України народ боровся за волю, за незалежність.

    Інтерактивна вправа «Мікрофон»

    Учні повинні завершити речення «Моя Україна - це...».

     

     Золотавий вечір впав на тихі верби,

    Соловїна пісня ллється вдалині,

    І мрійлива річка між гаями в'ється —

    Все це — Україна. Все це — я і ти!

     

     (Лунає пісня К. Бужинської «Україна — це ми».)

    Учитель. Наша виховна година присвячена рідній Бать­ківщині.  І тема її: «За Україну, за її волю, за честь, за славу, за народ…»

    Вона незвичайна, бо ми здійснимо цікаву подорож.

    На нас чекають такі маршрути.

    Маршрут і «Україна, Батьківщина, Вітчизна».

    Маршрут 2 «Славетні українці».

    Маршрут з «Мій край — моя історія жива».

    Маршрут 4 «Поради Президентові України».

    Маршрут 5 «Пройди лабіринт».

    Маршрут «Україна, Батьківщина, Вітчизна»

    Учитель. Кожна людина найбільше любить той край, де народилась і живе. Кожен пиша­ється своєю рідною країною. Наша держава — Україна, суверенна і незалежна, демократична і правова.

    - Що ж означає вислів «Україна — суверенна держава»?

    (Вона має право самостійно, без втручання інших держав вирішувати всі свої внутрішні та зовнішні справи.)

    А ще Україна — демократична. Це означає, що влада в ній належить народові. Лише народ може змінювати її основи — конституційний лад.

    Україна — одна з найбільших держав Європи.

    Погляньте на карту України. На ній позначено кордони нашої держави. На півдні її омивають теплі моря — Чорне й Азовське, є в нас чудові

    гори.

    Могутньо котить до Чорного моря сиві хвилі найбільша річка України — Дніпро. Буйною зеленню шумлять на його берегах сади, ліси. Золотистим морем розливаються безкраї ниви жита-пшениці.

    Пишається Україна мальовничими містами й селами.

    (Учні одне за одним презентують підготовлені заздалегідь розповіді.)

    Київ

    Стародавнє і вічно юне місто, столиця нашої держави — України.

    Київ — одне з найкрасивіших міст світу. Красиве воно в будні і у свята, в усі пори року. А особливо гарне воно навесні, коли запалюють свої свічки каштани.

    Головна і найкрасивіша вулиця Києва — Хрещатик. Тут завжди ніби свято. Багато людей іде широкими тротуарами, бруківкою мчать тролейбуси, машини. А під землею побудоване метро.

    Це місто багате на театри, бібліотеки, школи, стадіони, заводи. Але головне багатство Києва — працьовиті люди. Це вони зробили нашу столицю такою неповторною.

    Львів

    Велике стародавнє місто. Його заснував князь Данило Галицький і назвав іменем свого сина Лева.

    Місто вдало поєднує в собі історичну частину, яка внесена до списку Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, та сучасну — з різними кав'ярнями, шоколадницями та мистецьки­ми закладами. У ньому найбільша кількість архітектурних історичних пам'яток в Украї­ні, а з 2009 року місту Лева надали звання Культурної столиці України.

    Ужгород

    Місто, що на річці Уж, яке є важливим українським та європейським історичним центром. Найперший камінь було покла­дено тисячі років тому на вулканічній горі, де почали зведення замку, навколо якого виникло згодом місто. В Ужгороді велика кількість історичних архітектурних пам'яток, оскільки дуже часто його привласнювали та завойовували сусідні держави, тому бу­дівлі старого міста ще мають на собі угорські написи й таблиці.

    Учитель. А які ще міста України ви знаєте?

    Конкурс «Хто вас зустріне»

     Завдання :Здійсніть подорож містами України і скажіть, хто вас зустріне:

    у Києві — киянин;

    у Кіровограді - кіровоградець;

    в Одесі — одесит;

    у Харкові — харків'янин;

    у Чернівцях — чернівчанин;

    у Львові — львів’янин;

    у Чернігові — чернігівець;

     у Сумах — сумчанин;

    у Полтаві — полтавчанин.

    Учитель. Щороку ви поглиблюєте, збага­чуєте новим змістом поняття «Батьківщина». Донедавна воно обмежувалося для вас рід­ною хатою, де вперше пізнали любов та опіку мами й тата, ласку бабусі, мудрість дідуся, тепло родини. Промайнуло раннє дитинство — і вже стежинка від хати повела вас до школи. Саме тут дізналися, що ви не просто діти своїх батьків, а ще й українці, а Батьківщина ваша — Україна, велика і прекрасна.

    Україна багата на корисні копалини.
    В Україні надзвичайно сприятливі умови для сільськогосподарського виробництва.
    В Україні нараховується понад 70 тис. річок та 20 тис. озер, 9 млн га вкрито лісами, що становить 1/7 від її площі.
    Однак найважливішою ознакою України є мова —  найбільша духовна цінність.
    Це найдорожчий скарб, переданий нам попередніми поколіннями, виплеканий у давньому переказі, в народній пісні, у влучній приказці.

     

    Ми з нею відомі усюди,

    Усе, що треба нам, є.

    А хто свою мову забуде.

    Той серце забуде своє.

    Вона, як зоря пурпурова.

    Що сяє з небесних висот.

    І там, де звучить рідна мова,

    Живе український народ.

    В. Сосюра

    Маршрут «Славетні українці»

    Учитель. Слава країни — це не лише її територія, мова, природні багатства, а головне — люди, які своїми здобутками звеличують країну на весь світ .. Ми крокуємо маршрутом «Славетні українці». Слід згадати найвидатніших, чиї імена, назавжди увійшли в історичну пам'ять, у душу народу вкраїнського.

        Про них вам розкаже група учнів-соціологів.

     

    Тарас Григорович Шевченко

    Український поет, філософ, письменник, графік, художник, політик, громадський діяч і, як вважають самі українці, духовний батько сучасного українського народу.

     

    Григорій Сковорода

    Педагог, поет, просвітитель, філософ, автор трактатів, байок, пісень.

     

    Михайло Грушевський

    Історик, організатор української науки, професор, автор ілюстрованої історії України.

     

    Микола Лисенко

    Український композитор, автор опер «Тарас Бульба», «Наталка Полтавка», «Енеїда», автор дитячих опер і оперет.

     

    Борис Патон

    Всесвітньо відомий учений у галузі металургії і технології металів, академік, президент Національної АН України, автор технології електрозварювання м’яких тканин.

     

     

    Микола Амосов

    Видатний український лікар, учений у сфері серцево-судинної хірургії, біокібернетик.

     

    Леонід Каденюк

    Перший космонавт незалежної України, Герой України.

     

    Ігор Тамм

    Видатний фізик-теоретик, лауреат Нобелівської премії з фізики.

     

    Відомі українські спортсмени:

    Сергій Бубка (стрибки з жердиною),

    Лілія Подкопаєва (спортивна гімнастика)

     Оксана Баюл (фігурне катання),

    Яна Клочкова (плаван­ня),

    Олег Блохін і Андрій Шевченко (футбол),

     Ірина Дерюгіна і Ганна Безсонова (художня гім­настика),

    брати Віталій та Володимир Клички, Василь Ломаченко й Олександр Усик (бокс).

     

    Маршрут «Мій край — моя історія жива»

    Учитель. На долю нашого народу випало багато героїчного і водночас трагічного. Історія України — це історія народу, який протягом ба­гатьох століть боровся за свою незалежність.

    Ми переходимо до наступного нашого маршруту «Мій край — моя історія жива».

    Про одну зі сторінок становлення України вам розкажуть учні-знавці історії.

     

             Історія України... Забуті імена, викреслені з пам'яті події, зруйновані моги­ли, поламані хрести, знищені церкви. Сьогодні ми хочемо воскресити в пам'яті одну із забутих сторінок нашої історії про Українських січових стрільців.

    І Легіон січових стрільців — це армія справжніх інтелігентів, носіїв високих ідей і благородних ідеалів.

    УСС — єдина армія того жорстокого часу, за якою не було жодного факту мародерства, насильництва щодо полонених чи населення.

    Восени і взимку 1914 Р-, навесні 1915 р. легіон успішно вів воєнні дії в Кар­патах проти угорських військ, зокрема на горах Ключ, Маківка, в боях за Самбір, Стрий, де стрільці здобули невмирущу славу.

    Густо падали жертви під час кривавих боїв, густо росли білі березові хрести на стрілецьких могилах, однак на зміну полеглим вливалися інші сили із добро­вольців. Ніщо не могло зупинити січовиків у боротьбі за кращу долю для свого народу.

    У1915—1949 РР- українські січові стрільці вели бої на подільській землі, щед­ро окроплюючи її своєю кров'ю.

     

     

    Учитель. Незважаючи на заборону, попри перекручення історії, народ пам'ятає стрільців, любить і шанує їх. Стрільці — це наша гордість, честь і слава.

     

    Як орел до сонця, свій зір направляють

    Се наші кохані січові стрільці.

    Чи може, що грудь зі сталі,

    Що серце в грудях, молотом б'є.

    Що в бою, як горде козацтво вмирали,

    За волю Вкраїни давали життя?

              Могили... Скільки їх по безкрайніх просто­рах нашої України, по лісах, по лісових нетрях, по горах, знаних і безіменних, закинутих, забу­тих людьми і Богом.

    Вороги української нації знали, що народ, у якого жива історична пам'ять, кожної миті може прокинутися і знову стати до зброї.

             Тому почалася нечувана у своєму безумстві друга війна проти Українських січових стрільців— війна з їхніми могилами.

              І, здавалось, пропало все, здавалося, що зникне й слід нашого стрілецтва. Та зали­шилося те, що вбити ніхто не спроможний. Залишилася вічно жива стрілецька пісня.

    (Лунає пісня «За Україну, за її волю...»)

     

    Учитель. Наша держава горда від того, що зуміла виховати людей, здатних об'єднатися на Майдані, здобути волю, вибороти справедливість. Ми заявили про себе як про величну націю, гідну зайняти достойне місце у світовій спільноті.

              Трагічні події в Україні, що почалися в листо­паді минулого року, тривожать та не залишають байдужим жодного громадянина країни. Кож­ному з нас потрібно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану і заради чого пожертву­вала своїм життям Небесна Сотня.

    (Демонстрація фрагменту «Небесна Сотня».)

    Народе мій, пишаюся тобою:

    Моя душа — частинка твого «Я».

    Красою правди у святім двобою

    Понад Майданом сонця лик сія...

    Є нація! Хай знають всі у світі:

    Ми є! Народ піднявся із колін!

    І переможно сонце правди світить,

    Співає гордо наш Державний гімн.

    Учитель. Закликаємо вас згадати в молитвах усіх героїв, які наклали головами за наше майбутнє. Хай пам'ять про всіх невинно убитих згуртує нас, живих, дасть нам силу та волю, мудрість і наснагу для зміцнення власної держави на своїй землі. У жалобі схилімо голови. Вони згасли, як зорі.

          Нехай кожен із нас торкнеться пам'яттю цього священного вогню — частинки вічного. А світло цієї свічки хай буде даниною тим, хто навічно пішов від нас, хто заради перемоги справедливості пожертвував собою. Вони повинні жити в нашій пам'яті!

    (Під пісню «Мамо, не плач...» ведучий запалює свічку і передає її учням із рук у руки по колу.)

    У нашій пам'яті Ви назавжди лишились,

    Історія одна, і Ви — її частина.

    Ви тільки знайте, браття, ми за Вас молились,

    І молимось: за Вами — ненька Україна!

     

    Вже не повернеться додому той хлопчина,

    Що його вчора тільки мати відпустила,

    Поцілувала, тихо мовивши: «Іди, дитино,

    За щастя України, бо вона — єдина».

     

    Казала мати берегти себе. Але даремно,

    Бо хлопець був готовий йти безстрашно,

    Аби лише країна, котру так кохав страшенно,

     Не стала на коліна, а боролася відважно.

     

    Хлопчина вірив, що колись, одного ранку,

    Відкривши очі, він відчує повну волю.

    Але та куля, в день зимовий, на світанку,

    Перехопила подих та змінила долю.

     

    Хлопчина вірив, що колись, одного дня,

    Розкаже син йому, як любить Батьківщину.

    Хіба він знав, що борючись за це щодня,

    Все доведеться відпустити в мить єдину.

     

    Так. Той хлопчина, він не знав тоді,

    Що нелюд пострілом прицільним забере життя.

    І браття хлопця, українці, у біді,

    Заплачуть, відпустивши тіло в небуття.

     

    Але ж душа! Душа Героя — вічно лине!

    До тебе наші сльози, молитви, зізнання!

    Повір, хлопчино, наша пам'ять не загине,

    Як і омріяні тобою воля та кохання.

     

    Небесна сотня. Прапор. Чорна стрічка.

    І сльози, бо ти, хлопче, словом вже не з нами.

    Але в думках ти поруч, і не згасне свічка,

    І линуть буде: «Слава Україні!» — над ланами.

    Ірина Дасюк

     

    Маршрут «Поради Президентові України»

    — Кожен громадянин держави може звернутися до Президента України. Отже, у вас сьогодні є така нагода.

    (Учні пишуть поради Президентові України.)

    Маршрут «Пройди лабіринт»

    Учитель. На цьому маршруті ми підіб'ємо підсумки подорожі. Якщо правильно пройдете лабіринт, то прочитаєте уривок із поезії І. Січо­вика.

    Красивий, щедрий рідний край

    І мова наша солов'їна.

    Люби, шануй, оберігай

    Усе, що зветься «Україна»!

    •                 Завершальний етап

    Учитель. Нині нашій країні як ніколи потріб­но бути єдиною та згуртованою. На цілісність нашої держави посягнули вороги, і багато наших земляків мобілізовано до лав україн­ського війська. Вони з честю воюють на сході з терористами та російським сепаратистами, відстоюють та захищають кордони нашої дер­жави. Деякі російські політики, пропонують поділити нашу державу на шматки між Польщею, Ру­мунією, Угорщиною та Росією. Цього ніколи не буде, і ми з вами ніколи такого не допусти­мо!

    Пісня «Разом і до кінця»

    Зараз наша держава переживає тяжкі часи і кожен намагається допомогти,  внести свій вклад у майбутнє. Ми пам’ятаємо наших героїв, які боролися проти несправедливості, стояли на смерть за незалежність нашої держави. «Небесна сотня» називають їх, низький їм уклін.  Ми серцем і душею з тими, хто й у ці дні боронить нашу свободу на сході України, пам’ятаємо тих, хто віддав своє життя задля нашого щасливого майбутнього, адже вже з нашого району віддали життя п’ятеро героїв.

     (Діти запа­люють свічки).)

    Учень. Молюсь за тебе, Україно,

    Молюсь за тебе кожен час,

    бо ти у нас одна-єдина, —

    Писав в своїх віршах Тарас.

     

    Молюсь, — казав він, щоб у тебе

    Не було між людьми війни,

    Щоб завжди було чисте небо

    На нашій стомленій землі.

     

    Щоб завше у садку смерека

    Весняним квітом під вікном цвіла

    І прилітали з вирію лелеки,

    Щоб гомін хвиль послухати Дніпра!

    Олена Фокша

    Учитель. Ви — майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її куль­туру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову.

    Ми — єдиний народ! Незважаючи на всі не­гаразди, що нині відбуваються, всі ми прагнемо до одного — миру, спокою, міцної та квітучої держави й чистого неба над головою.

     

     

    doc
    Додано
    12 жовтня 2018
    Переглядів
    2559
    Оцінка розробки
    Відгуки відсутні
    Безкоштовний сертифікат
    про публікацію авторської розробки
    Щоб отримати, додайте розробку

    Додати розробку