25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Виховна година «За життя без сміття»

Про матеріал

Мета: формувати екологічну культуру; розширювати уявлення учнів про цінність та багатогранність природи; учити аналізувати, робити висновки; виховувати любов до рідного краю, дбайливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

Виховна година
Тема: «За життя без сміття»

 

Мета: формувати екологічну культуру; розширювати уявлення учнів про цінність та багатогранність природи; учити аналізувати, робити висновки; виховувати любов до рідного краю, дбайливе ставлення до природи.

 

Хід заходу

І. Організаційна частина

 

1. Знайомство. Вправа «Герб моєї душі»

- Як би моя душа мала герб, то що б було на ньому було зображено.

 - Чи легко вам було говорити про потаємні речі?

 - Чи дізнались ви щось нове й цікаве про своїх товаришів?

 

ІІ. Оголошення теми й мети виховного заходу

 

Тема: «За життя без сміття»

-         Як вигадаєте, яка мета наших зборів? (Привернути увагу до актуальної екологічної проблеми сучасності – засміченості, з’ясувати як впливає погана екологія на здоров’я людини;знайти шляхи подолання проблеми)

1. Вступне слово

Згідно прогнозами   науковців населення Землі може подвоїтись протягомнаступних 50 років. Майже 12 млрд. людей повинні навчитись жити на земній кулі, довжина екватора всього 40 000 км, і не просто жити, а як добрі господарі дбати про землю – свій власний дім, оберігати її. «Усі ми пасажири одного корабля, що називається земля» - сказав Антуан де Сент-Екзюпері. Тому священний обов’язок усіх полягає у постійній турботі про благо нашого спільного дому, а отже, й про себе.

Де хто вважає, що нічого не трапиться, якщо я кину папірець, недопалок, викину пляшку з-під напою, залишу в лісі недоїдки, а насправді ми бачимо навколо жахливі сміттєзвалища. По тому, як людство ставиться до проблеми сміття можна судитина скільки суспільство цивілізоване.

 

2. Емоційний настрій на урок

Друзі, ви почули тему нашого заходу, мету і я хочу, щоб ви зараз на цих чудових квіточках ви написали свої очікування від часу проведеного разом, від почутої інформації та нашого спілкування.

 

3. Повторення правил роботи на уроці

«Сонечко» (промінчикиправила)

-       бути доброзичливим, позитивним

-       говорити по одному

-       толерантність

-       гендерна рівність

-       право власної думки

-       право піднятої руки

-       говорити по суті

-       правило «стоп»

 - Якщо правила виконуються, то сонечко завжди посміхається, а якщо – засмучуватися.

 

ІІІ. Основначастина

1. Руханка.

Ураган для тих:

-       маєсвітлеволосся

-       пиввранці чай

-       любить троянди

-       вмієкататись на велосипеді

-       посадив рослину

-       має котика

-       не викидає фантики відцукерок

-       веде здоровий спосібжиття

-       любить природу

 - Чи були серед вас ті, хто зовсім не рухався?

 - Ви всі добрі, гарні діти.

 

2. Інформативні повідомлення

Учитель. В Україні підцілими горами сміттяв мирає земля. На якійможна було б вирощувати хліб та сади, а підземні води забруднюються настільки, що жителі сіл черпають зі своїх колодязів не воду, а рідину, часту не придатну для пиття. Люди сьогодні стурбовані тим, що небезпечніречовини зі сміттє звалища можуть потрапляти до грунтових вод, створюючи проблеми для майбутнього. Окрім звали що є офіційними, за які відповідають певні служби, існують так звані стихійні. Неодноразово ми бачимо їх за містом і навіть у самому місті, у дворах чи лісопаркових зонах. За них часто взагалі ніхто не відповідає, і сміття розкладається (чи не розкладається) просто неба, отруюючи повітря, воду й землю. Все цезмушує нас змінити наше ставлення довідходів. Так далі тривати не може. Багато людей не знають, яка частина того, що вони використовують, стає відходами.Люди повинні розумно розпоряджатися тим, щоприносять в свій дім. Розумне використання ресурсів має увійти у повсякденнузвичку.

Учень.Очевидно, що підвищення якості життя пропорційно збільшеннюкількості відходів, що продукує людство. Статистика каже, що звичайнасім’я викидає щоденно в середньому 5 кг сміття. Звичайне сміття оточує нас скрізь: вонопід ногами, в лісі, в кущах, в річках, морях, підвікнамибагато поверхівок. В смітті граються наші діти. Воно стало атрибутом нашогожиття. Екологи називають проблему засміченості екологічною катастрофою. Скоро сміття поглине нас, нашу цивілізацію.

 

 

3. Мозковий штурм

 - «Щ таке сміття? Чим воно загрожує здоров’ю людей»

Сміття – це будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворюються у процесі людської діяльності.

 

4. Асоціативний кущик

Сміття:  Загрози

Поліетилен, пластмаса, скло, будівельні відходи, залишки їжі, метали, деревина, дрібне побутове сміття, папір, непотрібні речі.

Сморід – хвороби дихальних шляхів, астма, алергія, отруєння, хвороби печінки.

Виділення хімічних речовин– отруєння, хворобипечінки, нирок, очей, рак.

Забруднення водойм – неможнакупатися, отруєння, хворобишкіри, мор риби, лептоспіроз.

Учень.Типовий склад міськихвідходів:

-       папір – 14%

-       мілкесміття – 17,9%

-       гума, шкіра, деревина – 8,1%

-       харчовівідходи – 7,5%

-       метали – 8,7%

-       скло – 8,21%

-       інше – 1,6%

Висновок. Сміття, його величезна кількість навколо призводить не лише до засміченості, а й до хвороб людини.

 

6. Вправа «Перевтілення»

У мене на столі є кошик, в якому зібрані предмети, які перестали бути потрібними, тобто вони перетворились на сміття і їх збираються викинути. Пофантазуйте: якби я був…, я хотів би, щоб з мене зробили… .

 

Вчитель

-         Кожен предмет у світі, не хоче стати сміттям непотрібним, а хоче довго бути корисним.

-         Чи легко вам було відчути себе непотрібним?

 -  Як ви знайшли застосування предмету: самостійно чи радились?

 

8. Презентація переробка мусора

 

9. Гра «Лист інопланетянам»

Учень.Екологічна  проблема - засміченості дуже актуальна на сьогодні. Людство перестало бути господарем у своєму домі. Викинути сміття стаєзвичним перетворюється на погану звичку. Страждає відцього й наша країна. За статистикою Україна посідає перше місце в Європі за кількістювідходів на душу населення… і є лідером по кількості онкохворих та хворих на алергію і серцево-судинн ізахворювання.

Вчитель.Стурбований таким сумним становищем і всесвіт. Наша блакитна, планета, як і її називали раніше, почала тьмяніти, покриватисьбрудом та сміттям. До нас звертаються інопланетні екологічні служби, стурбовані таким становищем і просять почати масштабну компанію по ліквідації сміття. Що робити, щоб зменшити кількість  сміття?

 

Складаємо лист (на парті пропозиції)

1.      Впровадити обов`язкову систему роздільного збору й сортуваннясміття (Разом сміття, по одному ціннасировина)

2.      Створення заводів по переробці сміття.

3.      Створення сучасних очисних систем для стічних вод на підприємствах.

4.     Використаннянової техніки.

5.      Створення екологічно-чистих технологій переробки та знешкодження.

6.      Штраф за викиданнясміття.

7.      Друге життя непотрібних речей.

8.      Організація суботників.

9.        Креативні ємності для сміття.

10.     Агітаційна робота.

 

10. Презентація листівок

Учитель.Коли було приємніше?

-         Коли світило сонце чи йшов дощ?

-         Прошу вас  показати листівки

 

ІV. Заключна частина

1. Вправа «Мікрофон»

«Що я буду робити, щоб світ навколо став чистішим…» (Передаємо з рук в руки глобус)

 

2. Очікування «Чи справдились ваші очікування»

Якщо так, то вплетіть свою квіточку в цей віночок, що символізує безкінечність, безкінечність життя на землі, позитив, здатність творити прекрасне, здатність бути господарями не дати засмітити планету, своє життя, свої думки.(музика)

Вчитель.У природі немає ніякого сміття. Усе, що створила природа, є початком чогось нового.

 

1

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку