Виховна година "Збережи природу"

Про матеріал

Мета: поглиблювати і розширювати знання дітей про вплив людини на природу; учити усвідомлювати необхідність зберігати і примножувати природні багатства, раціонально їх використовувати; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати чуйне ставлення до природи; викликати бажання зберігати її красу.

Обладнання: малюнки із зображенням рослин і тварин, що охороняються, плакат «Збережемо Землю», презентація про природу, уривки фільму «Дзвони Чорнобиля».

Перегляд файлу

Результат пошуку зображень за запитом "картинки про природу"

 

      ЗБЕРЕЖИ ПРИРОДУ

 

                                                      ВИХОВНА ГОДИНА

                                              ПІДГОТУВАЛА

                                                              КЛАСНИЙ КЕРІВНИК 6-А КЛАСУ                                                                                                                                                    

                                               КУЛІКОВА Л.О.

 

 

 

 

 

 

ЗАПОРІЖЖЯ

2017

 

Мета: поглиблювати і розширювати знання дітей про вплив людини на природу; учити усвідомлювати необхідність зберігати і примножувати природні багатства, раціонально їх використовувати; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати чуйне ставлення до природи; викликати бажання зберігати її красу.

Обладнання: малюнки із зображенням рослин і тварин, що охороняються, плакат «Збережемо Землю», презентація  про природу, уривки фільму «Дзвони Чорнобиля».

Хід заходу

Вчитель: Сьогодні у нас незвичайний виховний захід. Ми живемо на планеті Земля. Вона – наш спільний дім. Гарний, багатий, щедрий. Але сьогодні наша планета в небезпеці. Як вижити? Яким буде наше майбутнє? Сьогодні ми будемо намагатися відповісти на усі запитання.

               Але спочатку давайте розгадаємо цей кросворд:

 

 

 

 

 

 

 

П

 

 

 

 

 

 

 

1

Б

Е

Р

Е

З

А

 

 

 

 

 

 

 

И

 

 

 

 

 

 

 

2

Ж

И

Р

А

Ф

А

 

 

 

 

 

3

В

О

Д

А

 

4

З

А

П

О

В

І

Д

Н

И

К

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.        Яке дерево називають білокорою красунею?  (береза)
  2.        Африканська тварина з найдовшою шиєю?  (жирафа)
  3.        Рідка речовина, без якої неможливе життя на Землі?  (вода)
  4.        Місце, де тварини і рослини знаходяться під охороною?  (заповідник)
  5.        Як назвати одним словом все, що нас оточує?  (природа)

 

Вчитель: Інколи чуєш: «Людина – цар природи». Але хто поставив людину над природою.? Хто така людина без природи? Уявити собі неможливо. Без повітря, води, співу птахів, шелесту листя. Усе це нам щедро дає природа, а замість цього просить тільки бережливого ставлення до неї. На жаль, ані рослини, ані тварини не можуть говорити. А якби могли?

У чні: УВАГА! УВАГА! Настав уже час!

Всі хто присутній, послухайте нас.

1 Ми – охоронці природи!

2 Захищаємо природу, Землю, Повітря і Воду!

3 Ми дружні і завзяті, рішучі і кмітливі

4 Природу збережемо – всі будемо щасливі!

5 Ми боремося за чистоту й економію

6 спільного багатства людей Землі –

У с і. ПРИРОДУ!

Завдання: Продовжити  речення. На одних аркушах паперу написані народні прикмети: початок речення, на інших аркушах закінчення речення. Скласти правильно вислів.

1.Серпнева ніч довга – а вода холодна.

2.Бережіть свій край – і зробіть із нього рай!

3.У липні вітер зі сходу – на суху погоду.

4.Щедрі роси – на врожайний рік.

5.Грім гримить – буде хліб родить.

6.Про землю піклуйся – золотим зерном милуйся.

7.Коли у травні дощ – буде хліб хорош.

 Гра «Підкажи словечко»
 

Ось небо блакитне і сонце в зениті!
Моя Україна — найкраща... (у світі)!
Моя Україна — це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні... (джерельця).
 

 Красиві пейзажі і гори високі,
Маленькі струмочки і ріки... (глибокі).
Міста старовинні і замки прекрасні,
Великі будови і дуже... (сучасні).
 

Сади чарівні, мальовничії села,
Моя Україна — це пісня... (весела).
Це щира, багата, як світ, її мова,
Крилата, така мелодійна... (чудова)!
 

Її обереги — верба і калина.
Найкраща у світі —... (моя Україна).
Бо нам найрідніша Вітчизна і мати!
То як же нам, дітям, її не... (кохати)!

 

Екологічна ситуація в Україні   (ПРЕЗЕНТАЦІЯ)


● Використовується більша частина всього земляного фонду.
● Знижена родючість земель унаслідок інтенсивного використання.
● Вода більшості водойм є забрудненою і брудною.
● Маємо дуже мало лісових насаджень.
● Збільшуються обсяги побутових відходів, тому що мало переробних заводів.
● На здоров'ї населення відклала відбиток аварія на Чорнобильській АЕС.

Україна є однією з неблагополучних щодо екології серед країн Європи. Тому вкрай необхідно об'єднати зусилля державних установ, громадських організацій, учених та всього населення для розв'язання екологічної проблеми.

Екологія — це наука, що вивчає теоретичні основи охорони природи і раціонального використання її ресурсів.

Природа гине й благає нас про захист. Багато видів рослин та тварин стали рідкісними. Вони занесені до Червоної книги України. Названо цю книгу Червоною, тому що червоний колір неначе попереджає нас — схаменіться, загрожує небезпека.


Червона книга України — анотований та ілюстрований перелік рідкісних видів та підвидів, що знаходяться під загрозою зникнення на території України, і підлягають охороні.


В Україні перше видання Червоної книги вийшло друком 1980 року. До неї занесено ті зникаючі або рідкісні види організмів, які постійно чи тимчасово мешкають у природних умовах на території України або в межах її територіальних вод. Запам'ятайте! Збирання рослин, занесених до Червоної книги, їх плодів та насіння заборонено. Невиконання цих вимог можуть спричинити зникнення таких видів не тільки з території певної країни, а й з нашої планети взагалі.


На сторінках Червоної книги є такі види зі світу природи, що ми вже не побачимо у житті, тому що вони зникли, їх знищили.

 

Прислів'я та приказки про природу та її явища


- Що про природу говорить народна мудрість у прислів'ях та приказках?


● Природа одному мати, другому — мачуха.
● Заступи природу дверима, то вона тобі вікном ввійде.
● Поле бачить, а ліс чує.
● Хто про природу дбає, вона тому повертає.
● Як дбаєш про природу, так і маєш!

 

Поліпшення стану природного середовища повинно здійснюватися шляхом:

  •                               впровадження інноваційних проектів, енергоефективних і ресурсозберігаючих технологій;
  •                               розвиток екологічно безпечних видів транспорту; стимулювання використання альтернативних видів палива
  •                               створення сучасного промислового комплексу по прийому, сортування та утилізації  твердих побутових відходів
  •                               забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення та знешкодження непридатних або заборонених до використання пестицидів і агрохімікатів і тари від них
  •                               забезпечити фінансування заходів по очищення зворотних вод на очисних спорудах

ми повинні навчитися жити в межах можливостей природи і не зловживати використанням природних ресурсів!

Всі ми тут свідомість маєм і природу захищаєм

Пісня на мелодію “Одна калина”  -

Знає, знає  рідний край,

Зберігати  будем, грай, музико, грай!

Свято, свято на душі,  

Небайдужі  в  залі зібралися всі. 

    

Пр.: Одна  Земля, у  нас  одна,

На  світі  кращої  нема, 

Чудові миті  подарує нам вона.

Любов несе всьому життя,

І люблять всі до забуття

Природу  рідну, бо в нас іншої нема.

  Відгадайте загадку:

-         Де є річка без води?

(На карті)

-         Чому не можна ловити мальків?

(Тому,що не буде дорослої риби)

-          Як врятувати рибу від задухи взимку?

(Зимою прорубують ополонки, вставляють в них солому або очерет)

Друзі ви потрапили в ліс. Пригадайте, як потрібно поводитися в лісі, назвіть правила поведінки в лісі, на природі.

Варіанти відповідей:

Не руйнувати гнізда.

Не руйнувати мурашники.

Не рвати квіти задля забави.

Не нищити пташині гнізда.

Не ламати гілок.

Не ловити птахів, комах, звірів.

Не залишати без догляду багаття.

Не залишати сміття

Не шуміти, не користуватися програвачами.

Для багаття готувати місце подалі від дерев та кущів.

Загадки:

1.  Довгі ноги, довгий ніс,

Прилетів — обід приніс:

Смачних жабеняток

Для своїх маляток. (журавель)

2. Чорномазий, білодзьобий

Віл за плугом важко ходить,Черв'ячків, жучків знаходить —Сторож вірний, друг полів,Перший вісник теплих днів. (грак)

3. Скрізь цей птах літає, Безліч мошок поїдає.За вікном гніздо будує,Тільки в нас він не зимує. (ластівка) 

4.Хто гнізда свого не має, Яйця іншим підкидає.Та у лісі в холодку Все кує: ку-ку. (зозуля)

5. Хоч не шию я ніколи,Та голок в мене доволі. (їжак)

6. Хвіст пухнастий,Хутро золотисте,В лісі живе,В селі курей краде. (лисиця)

7. Хто в зиму холодну Ходить злий та голодний? (Вовк)

8. У сірій шубці зимовій,  А влітку у рудій. (Білка)

9. Не моряк, а тільник носить. (Зебра)

10.В мене є великий хист, я співаю як артист.Спів мій радісний усюди – дуже люблять його люди. (соловейко)

11.Одяг багатий, сам сліпуватий, живе без віконця, не бачить сонця. (кріт)

12. Хату на хаті має, жабам рахунок знає. (лелека)

13. Вірно людям я служу, їм дерева стережу, дзьоб міцний і гострий маю, шкідників їм добуваю. (дятел)

 

«Обери стежину»

Ось перед вами три стежки. Якщо підти  першою - можна потоптати конвалії, якщо другою - наступити на мурашник. Посередині третьої стежини – горить багаття. Якою стежиною ви підете?

Правильна відповідь:іти третьою стежиною, але спочатку загасити багаття.

 

«Квіткова поляна»

- На нашій поляні ростуть квіти які іноді дуже важко відшукати в лісі, тому що вони масово знищувалися та і зараз їх продовжують знищувати люди, за ради своєї наживи, деякі за ради втіхи. Тому ці квіти занесені до Червоної книги, як квіти що зникають. Відгадайте, що за квіти ростуть на нашій поляні.

(дітям видаються пазли на яких зображені квіти, а також на окремих аркушах їх назва, вони повинні скласти картинку квітки і під нею покласти  аркуш з її назвою)

Конвалія,  Мати-мачуха,  Сон-трава , Медунка,  Пролісок , Підсніжник, Піон вузьколистий, Барвінок.

 

«Наші менші друзі»

Птахи – невід’ємна частинка природи, вони окраса лісів, парків, садів, степів, луків, дібров.  Весну, за уявленнями наших предків, на крилах приносили птахи. Деякі птахи залишаються зимувати, деякі відлітають у вирій.

а) Згадайте, які птахи живуть у нашій місцевості?

(синиці, ластівки, стрижі, мухоловки, горобці, дятли, ворони, сороки, шпаки, лелеки, качки, сойки, цаплі)

б)Розкажіть, які птахи залишаються на зиму?

 (синички, ворони, сороки, горобці, дятли)

в)Які птахи прилітають  на весні, сповіщаючи своїм співом про її прихід? (шпаки)

г) Як ви допомагаєте птахам взимку і навесні?

(годівнички, шпаківні)

«Загадки з бабусиної грядки» 

- З повагою ми згадуємо давню Грецію і дні Олімпійських ігор. Тут більше 25 тис. років тому проходили Олімпійські ігри, свято миру, мужності, краси. Однією з нагород переможцями був вінок з рослини у якої цінні і корінець, і насіння, і вершечок. Цей овоч має кам’яне ім’я, так як у перекладі з грецької означає - камінь. Цим ім’ям називали хлопчиків в надії, що вони будуть стійкими до негараздів, міцними як камінь. Це ім’я носить один з російських казкових героїв. (Петрушка)

  - За вживання в їжу цього овочу у древній Греції, був заборонений вхід в храм. В країні Індії турботлива мати одягала на шию дитини талісман – головку цього овоча. Воїни давнього Риму вживали його перед боєм. Давали його поклювати півням , щоб вони краще бились. В Древньому Єгипті ним лікували всі хвороби: зубну біль, простуду, а також таку страшну хворобу, як – чума. Що це за овоч?(Часник)

 - 300 років тому, діти не знали, що таке морозиво, не могли купити до свята різні солодощі, торти та тістечка. Ці солодощі стали звичними завдяки одному овочу, тому, що саме з нього виділили білу кристалічну речовину, без якої не можливо приготувати не одне кондитерське блюдо. Якому овочу ми повинні бути вдячні? З нього виготовляють цукор. (Цукровий буряк)

 

«Проблеми великого міста»

Ми пишаємося своїм містом. Воно з кожним роком  стає все гарнішим: оновлюються фасади старих будинків, виростають нові будови, ремонтуються мости та дороги. Але….  напишіть які екологічні проблеми є в нашому місті і запропонуйте як  їх можна вирішити.

 

Сьогодні ви всі дізналися багато нового і цікавого про природу, і, я думаю, кожен з вас задумався над власним ставленням до неї.

Всі ми хочемо дихати свіжим повітрям, пити чисту воду, жити в екологічно чистому середовищі. Саме від цього залежить здоров’я кожної людини і всієї планети. Давайте ж будемо її берегти! Всюди на кожному кроці, кожної хвилини свого життя! Іншого нам не дано.

Пам’ятайте: не земля належить нам, а ми належимо Землі. І завтрашній день її буде таким, яким ми його зробимо сьогодні!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні: УВАГА! УВАГА! Настав уже час!

Всі хто присутній, послухайте нас.

1 Ми – охоронці природи!

2 Захищаємо природу,Землю,Повітря і Воду!

3 Ми дружні і завзяті, рішучі і кмітливі

4 Природу збережемо – всі будемо щасливі!

5 Ми боремося за чистоту й економію

6 спільного багатства людей Землі –

У с і. ПРИРОДУ!

Учні: УВАГА! УВАГА! Настав уже час!

Всі хто присутній, послухайте нас.

1 Ми – охоронці природи!

2 Захищаємо природу,Землю,Повітря і Воду!

3 Ми дружні і завзяті, рішучі і кмітливі

4 Природу збережемо – всі будемо щасливі!

5 Ми боремося за чистоту й економію

6 спільного багатства людей Землі –

У с і. ПРИРОДУ!

Учні: УВАГА! УВАГА! Настав уже час!

Всі хто присутній, послухайте нас.

1 Ми – охоронці природи!

2 Захищаємо природу,Землю,Повітря і Воду!

3 Ми дружні і завзяті, рішучі і кмітливі

4 Природу збережемо – всі будемо щасливі!

5 Ми боремося за чистоту й економію

6 спільного багатства людей Землі –

У с і. ПРИРОДУ!

Учні: УВАГА! УВАГА! Настав уже час!

Всі хто присутній, послухайте нас.

1 Ми – охоронці природи!

2 Захищаємо природу,Землю,Повітря і Воду!

3 Ми дружні і завзяті, рішучі і кмітливі

4 Природу збережемо – всі будемо щасливі!

5 Ми боремося за чистоту й економію

6 спільного багатства людей Землі –

У с і. ПРИРОДУ!

Учні: УВАГА! УВАГА! Настав уже час!

Всі хто присутній, послухайте нас.

1 Ми – охоронці природи!

2 Захищаємо природу,Землю,Повітря і Воду!

3 Ми дружні і завзяті, рішучі і кмітливі

4 Природу збережемо – всі будемо щасливі!

5 Ми боремося за чистоту й економію

6 спільного багатства людей Землі –

У с і. ПРИРОДУ!

Учні: УВАГА! УВАГА! Настав уже час!

Всі хто присутній, послухайте нас.

1 Ми – охоронці природи!

2 Захищаємо природу,Землю,Повітря і Воду!

3 Ми дружні і завзяті, рішучі і кмітливі

4 Природу збережемо – всі будемо щасливі!

5 Ми боремося за чистоту й економію

6 спільного багатства людей Землі –

У с і. ПРИРОДУ!

 

 

 

 

 

 

 

 

П

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

И

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

О

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Елизавета Прончакова
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2.  PUPOK
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 грудня 2018
Переглядів
16029
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку