Тема. Здоровим бути модно.
Мета: формувати в учнів уявлення про здоров´я та його значення для навчання, повноцінної праці та відпочинку, складові здоров’я, показати, що дотримання всіх складових – провідна умова збереження і зміцнення здоров’я, ознайомити з правилами гігієни; розвивати бажання щоденно піклуватися за своє життя; виховувати прагнення берегти своє здоров’я, зважаючи на його цінність i значимість для людини.
Обладнання: тема, девіз, малюнок доріг, асоціативний кущ, прислів’я, зображення фруктів та овочів, роздатковий матеріал (силуети хлопчиків та дівчаток), презентація, жетони.
Хід роботи:
I Вступна частина
1.Привітання
2. Оголошення девізу
Девіз нашого заняття :
Хто здоровий, той сміється,
Все йому в житті вдається.
Він долає всі вершини,
Це ж чудово для людини!
3. Підведення до теми
а) Проблемна ситуація
- Діти, уявіть собі, що ви заблукали в густому, непрохідному лісі. І ось перед вами з´явилось три дороги. Кожна може вивести з лісу за певних умов.
На право підеш – велике багатство знайдеш, та здоров´я загубиш.
На ліво підеш – половину багатства знайдеш і половину здоров´я загубиш.
Прямо підеш – нічого не знайдеш, але здоров´я збережеш.
-Скажіть яку дорогу ви оберете, і чому саме її?
б) Дискусія: « Яка дорога краща»
(Діти висловлюють свої міркування роблячи відповідні висновки)
4. Оголошення теми і мети
- Прочитайте тему нашого заняття.
( перше слово закрите) – Здоровим.
-Як ви гадаєте, яке слово тут пропущене?
-Правильно і тоді тема нашого заняття звучить так: «Здоровим бути модно».
II Основна частина
1. Асоціативний кущ до слова «Здоров’я»
- Діти, готуючись до нашого заняття, ми підготували ось такий асоціативний кущ, тобто навколо слова «здоров’я» представлено безліч думок людей про ті поняття, які пов’язані з здоров’ям.
- Оберіть будь-яке поняття та поясніть як воно пов’язане з здоров’ям.
- Молодці, діти, ви добре впоралися з цим завданням!
2. Цiкавинки про допомогу тварин здоров’ю людини
-Чи знаєте ви, що тварини — не лише нашi домашнi улюбленцi, а й чудовi лiкарi?
Наприклад:
• канарок i папужок рекомендують тримати бiля себе тим людям, якi змушенi тривалий час перебувати в лiжку або хворiють на депресiю;
• спiлкування з дельфiнами допомагає зняти психiчне напруження;
• їзду верхи застосовують при порушеннях опорно-рухового апарата i багатьох iнших захворюваннях;
• кiнь-лiкар допомагає подолати наслiдки iнсультiв, знижує гiперактивнiсть i хворобливу збудливiсть;
• кiшка — чудовий психотерапевт i... «муркотлива» грiлка;
• собака привчає господаря до розпорядку дня, змушує бiльше бувати на повiтрi; спiлкування iз собакою запобiгає нервовим зривам через перенапруження i стрес, компенсує дефiцит спiлкування; собача слина — непоганий антисептик, що захищає вiд бактерiй i сприяє загоєнню ран;
• хом’яки, мишi та кролики полегшують стан людини при хворобах суглобiв, допомагають замкненим, невпевненим у собi людям подолати страх перед незнайомими.
-Діти, що ви запам’ятали про канарок і папужок? А про коней?
-Що може дати людині спілкування з дельфінами? А з кішкою?
-Собака може виступати першим ліпшим помічником для людини? А хом’ячки, миші та кролики?
3. Гра «3берiть прислів’я»
- Діти, зараз ваше завдання – з’єднати ліву і праву частини прислів’їв та пояснити, як ви розумієте їх:
4. Гра «Встав потрібне слово»
- Щоб бути весь час здоровим – треба щодня виконувати щонайменше 7 основних правил.
- Подивіться на екран телевізора, вам потрібно у віршик вставити потрібні слова. Будьте уважні та кмітливі!
Як прокинувся – вставай,
Ліні волі … (не давай).
І під музику бадьору ти зарядку … (починай).
Щоб здоровим довго жити,
Воду слід усім … (любити),
Мило, пасту, гребінець – будеш справжній … (молодець).
Зуби добре вичищай,
Милом руки … (вимивай).
Пам’ятай про основне,
Що здоров’я … (головне).
Крейду, яблука і булки,
Кнопки цвяхи, сірники,
А носи … (носовички).
Будьте всі здорові, діти,
З усмішкою в світ … (ідіть).
Хай вам щиро сонце світить,
Всі здоровими … (ростіть).
Щоб тобою всі пишались,
Перехожі оглядались,
Так роби, щоб люди звикли –
Ти у всьому завжди …(приклад).
Щоб міцне здоров’я мати,
Треба добре … (пам’ятати)
Дітям правила прості,
А за змістом - … (золоті)!
6. Розповідь з елементами бесіди «Їжа – джерело росту і здоров’я»
Щоб мати здоров’я, слід правильно їсти,
Вживати поживне і тільки корисне.
Не їсти надміру, не шкодити тілу
І пам’ятати про вітаміни.
-Діти, уважно послухайте розповідь про вітаміни та в яких продуктах ми можемо їх зустріти. Після прослуханого матеріалу ви маєте дати відповіді на запитання.
-Вітамін А. Якщо ви хочете мати гарну шкіру , рум’яні щічки, добрий зір, то обов’язково звертайтеся саме до нього. Він товаришує з морквою, помідором, абрикосом, петрушкою, зеленою цибулею, кропом, виноградом, та нектарином.
-Вітамін В. Якщо ви хочете зростати сильними, веселими і мати добрий апетит, то вам допоможе саме він. А товариші його – це картопля, горошок, буряк, редис, квасоля та зелений салат, а також лайм і гранат.
-Вітамін С стане вам у пригоді – якщо хочете мати міцне здоров’я та бути завжди бадьорими. Його друзі – це лимон, апельсин, чорна смородина, капуста, зелена цибуля та хрін.
-Вітамін D потрібен тим, хто хоче мати гарну статуру та міцні зуби. Хоча його друзі не ростуть ані в садку, ані на городі, але зустріти ми їх можемо дуже часто. Це – молоко, яйця, сир, вершкове масло. До того ж він товаришує з самим сонечком: влітку його промінці разом із засмагою передаються нам усім.
-Діти, а тепер я показую вам зображення, а ви маєте згадати який вітамін міститься у цьому продукті. (виноград, нектарин, помідор, лайм, гранат, груша, банан, яблуко, грейпфрут)
-А чи корисна для здоров’я надмірна кількість тістечок, шоколадок та тортиків? Чому?
-А правда, що морозиво лікує від усіх-усіх хвороб?
-Ви багато п’єте газованих напоїв, зокрема «Соса-Соla»? А чи корисно це для вас?
7. Бесіда «Лікаря поради»
- Людство розробило же дуже багато порад людям, аби вони цінували та берегли своє здоров’я.
- Я хочу нагадати вам основні правила для вас школярів, бо більшість свого дня ви проводите саме у школі і це правило ви маєте виконувати щохвилини.
Розкажу вам зараз, діти,
Дуже правила прості:
Як за партою сидіти –
Це потрібно у житті.
Спинку рівною тримайте
Рук на книжку не кладіть,
Голову не нахиляйте,
Як окличний знак сидіть!
Будуть в вас здорові очі,
Швидко будете рости.
Хто здоровим бути хоче –
Вмій здоров’я берегти!
- А ви завжди сидите рівно?
- А чи втомлюється ваша спинка впродовж всього дня?
- Діти, а для чого ми з вами щоразу проводимо фізкультхвилинки?
8. Гра «Так чи ні»
- Я вам кажу висловлення, а ви кажете правда це чи ні. Помилкові вислови ви маєте змінити істинними.
• Здоров’я — всьому голова.
• Щоб бути здоровим, треба їсти солодощi. (Щоб бути здоровим, слiд їсти менше солодощiв.)
• У здорової людини гарний апетит.
• Йодовану сiль треба вживати, щоб бути здоровим.
• Хто зарядки не робить, буде завжди здоровим! (Хто зарядку робить, буде завжди здоровим!)
• Нiколи не мий руки перед їжею. (Обов‘язково мий руки перед їжею.)
— Отже, найбiльше багатство, яке є в людини — це здоров’я.
— Що ж треба робити, щоб бути здоровим? (Вiдповiдi учнiв)
9. Робота в групах « Здоровий клас»
- Діти, кожному з вас я роздаю зображення дівчинки чи хлопчика, відповідно до того хто ви є. А ви маєте написати одну пораду яку ви вважаєте найкращою, для того, щоб бути здоровими. (роздаю зображення)
- А зараз ми з вами один за одним прикріпимо ці зображення до великого білого серця, і воно за допомогою наших яскравих хлопчиків та дівчаток, одразу оживе, пробудиться і відобразить усі наші з вами старання, які ми робимо, для того, щоб бути здоровими!
- Різнокольорове серце – символ того, що кожен з нас цінує своє здоров’я, всіляко його оберігає та хоче надалі зміцнювати. Я хочу, щоб кожен з вас скористався порадами своїх однокласників, і усі разом ви були як одна міцна, здорова та щаслива родина!
ІІІ Заключна частина
1. Підведення підсумків
— Ми вам бажаємо завжди бути здоровими, дбати про себе i нiколи не забувати, що здоров’я — це неоцiненний подарунок природи, якого ми не помiчаємо, поки не вичерпуємо його запас.
Бережіть здоров’я власне,
Поки є на це ще час,
Бо життя таке прекрасне,
І воно одне у нас!!!
- Діти, що вам сьогодні найбільше запам’яталося?
- Чи будете ви виконувати ті поради, які почули сьогодні?