" Виховна година. Зима прийшла, сніг з морозом привела"

Про матеріал
Виховна година "Зима прийшла, сніг з морозом привела", 2 клас НУШ. Форма проведення. Створюємо "Портрет зими". В ході виховної години учні виконують ряд вправ, після виконання кожної вправи роблять відповідні висновки. Всі висновки записують на стікерах, які прикріплюють на дошку. Таким чином в кінкі виховної години на дошці маємо "Словесний портрет зими", який візуалізований дитячими малюнками.
Перегляд файлу

 

Виховна година

2 клас НУШ

«Зима прийшла, сніг і морози привела»

 

Розробила вчитель початкових класів

Куряча Лілія Олексіївна

 

 

 

Виховна година

Тема: «Зима прийшла, сніг і  морози привела»

Мета. Удосконалювати уміння учнів спостерігати за сезонними змінами у живій та неживій природі  взимку. Формувати уміння сприймати красу довкілля, виявляти власні враження, висловлювати судження про побачене і почуте, розвивати творчі здібності. Формувати уміння висловлювати  власну  думку, активно слухати  в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками. Виховувати любов і бережливе ставлення до природи.

Форма проведення: «Створення словесного портрета зими»

Хід виховної години

  1.  Ранкове коло «Коло гарного настрою»

Учитель(ка) Сонечко встало, ранок настав,

                       Зимовий ранок нас в коло зібрав.

                       Тож посмішку друзям свою подаруйте,

                       І ранком чудовим разом помилуйтесь.

 «Зимові побажання»

Діти висловлюють один одному побажання пов’язані із зимою ( доброго здоров’я, гарних свят, чудових подарунків тощо).

2.Оголошення теми і мети

Учитель(ка) Діти, сьогодні на уроці ми з вами будемо створювати «портрет зими», але це буде словесний портрет. Тобто, ми пригадаємо все, що знаємо про зиму. У нас буде ряд вправ, після виконання яких, ми будемо робити певні висновки і записувати їх на стікерах. Ці стікери будемо прикріплювати на дошку. Таким чином до кінця уроку ми з вами зможемо створити «Портрет зими».

1. Вправа «Мікрофон» «Що ти знаєш про зиму?»

           - Які зміни відбулися в живій і неживій природі взимку ?

           - Чим вона відрізняється від інших пір року?

 - Якою працею люди займаються взимку ?

-  За що ми любимо зиму?

Діти по черзі  розповідають про зміни в природі.

В кінці вправи учні на стікерах записують характеристики зими.(Орієнтовні відповіді учнів. Взимку холодно. Землю вкрив сніг. На деревах уже немає листя. Ведмеді, борсуки, їжаки залягли у сплячку. Перелітні птахи відлетіли у теплі краї, а зимуючі перебралися ближче до осель людей. Ми любимо зиму за зимові розваги. Тощо). Стікери прикріплюємо на дошку.

 

 

 

2. Вправа «Зимова історія» «Зайчик». Робота в групах.

Учитель(ка) А зараз ми будемо працювати в групах. Я роздам  кожному учню і кожній учениці сніжинки. Вони  будуть різних кольорів. Діти, які отримають сніжинки однакового кольору, об’єднаються в одну групу. (Сніжинки білого, синього, блакитного, фіолетового кольорів).

Кожна група придумує  коротку  зимову історію про зайчика за даним початком.

Зайчик

Сонячного зимового ранку Зайчик  вийшов на прогулянку. Він полюбляв такі прогулянки, коли можна понасолоджуватися  промінчиками зимового сонечка, послухати про що розмовляють пташки в лісі. Він стрибав вузенькою лісовою стежкою, аж раптом, неподалік, почув тріск гілок хмизу. Зайчик зупинився, озирнувся і побачив…..

(Кожна група придумує кінцівку цієї історії).

Презентація історії «Зайчик» кожною групою

Учитель(ка) А тепер кожна група запише на стікерах, що ми знаємо про те, як зайчик переживає зиму

Кожна група записує на стікерах інформацію, яка стосується життя зайчика взимку.

Учитель(ка) Кожна група придумала цікаву кінцівку цієї історії. А зараз нам потрібно трішечки порухатися.

Руханка

(Діти стають в коло)

Учитель(ка) А зараз ми з вами трішечки порухаємось. Повторюйте за мною слова і рухи.

Ми йдемо зимовим лісом, (йдемо на місці)

За руденьким хитрим лисом.

Втік від нас швиденько лис,

На доріжці бачим хмиз.

Нахилились хмиз прибрати (нахиляємось до носочків)

Треба трошки пострибати (стрибаємо почергово на лівій, правій нозі, на двох ногах)

Ми стрибаємо завзято,

П’ять на лівій, п’ять на правій,

І на двох стрибаєм п’ять.

Мабуть, досить вже стрибать.

Знову йдем зимовим лісом, (повільно йдемо на місці)

Щоб побачитись із лисом.

3. «Гра в сніжки. Зимова загадка»

Діти стають у коло. Спочатку вчитель(ка) дає одному з учнів  «сніжку» і загадує загадку. Учень(ця) відгадує її і передає «сніжку»  далі по колу. Якщо учень(ця) відгадати загадку не може, то віддає її одному з учнів (на власний розсуд).

1. Біленькі парашутики на землю прилітають,

   Біленьким простирадлом земельку накривають,

   Щоб спокійненько спала до весни

   І бачила чудові кольорові сни.

Сніг

 

2. За щічки всіх щипає, стоять не дозволяє,

   Річки всі і ставочки у льодові тримає.

   На вікнах він малює чудові візерунки,

   Та ігри всі зимові несе нам, як дарунки.                        

                                                                  Мороз

 

3. Прийшла до нас дівиця- сувора молодиця,

   І холодом дмухнула, і снігом все задула,

   Морозом все скувала, та одного не знала,

   Що діти одягнуться і взуються тепленько,

   На вулицю, мов пташечки полетять скоренько,

   Щоб весело погратися, на санках покататися.

Зима        

 

4. Зранку сад наш не впізнати, він у білому вбранні,

    Весь іскриться, промінцями очі сліпляться мені.

    Всі дерева, мов у казці, одягли розкішні шати,

    Де взяли дерева шати дуже хочеться дізнатись.

                                                                   Іній

5. Одягну  рукавички, шапку і пуховика,

  Та піду я на подвір’я і зліплю  ………     (сніговика).

 

 6. Сніг засипав наш садок, дах і всі доріжки,

   А ми підем на лужок і пограєм в …… (сніжки).

 

7. Сніг здіймає до небес, по дорозі стелиться,

   Це з зимою до нас прийшла сувора …… (хурделиця).

 

8. Прозора, довгенька, велика або маленька,

    З’являється взимку чарівна красунька,

    Називається простим словом ….. (бурулька).

 

9. Сніг засипав гірку, що у нас за школою,

   Ми туди підемо з подругою Олею,

   З мамою і братиком сусідки Наталки,

   І з собою не забудем взяти швидкі ……(санки).

 

10. У нашому дворі багато пташок,

      Але ж взимку немає комашок ?

      Може біля нашої оселі відкрили пташині каруселі ?

      Чому до нас щодня прилітають горобчики, сороки та синички ?

      Тому, що в нас на яблуні висить повна зерна новенька …..(годівничка).

 

11. Зиму починає, перший сніг зустрічає,

      В теплі пальта й рукавички нас він одягає.

      Новий рік веде за руку і веселощі і сміх,

      Солодощів і подарунків нам приносить цілий міх.

                                                                                         Грудень

12. Лід на річках, сніг на дахах,

     Морози тріскучі, завірюхи колючі.

     Середину зими він відмічає,

     Люті морози нам накликає.

     

                                                                 Січень

13. Ворота зими зачиняє, весні віконце відкриває,

     Завірюхи, снігопади нам він посилає.

     Лютує, гарцює, морозить,

     Але врешті весну на санчатах привозить.

                                                                  Лютий

(На стікерах діти записують назви зимових місяців, назви явищ, які бувають взимку).

 

4. Презентація малюнків «Зимовий пейзаж»

Учитель(ка)

Діти, а зараз у нас на черзі презентація ваших малюнків.

(Діти презентують свої малюнки, коментують їх).

 

 

 

Учитель(ка) Отже, словесний портрет зими ми доповнили малюнками.

 

5. Зима і поезія. Читання напам’ять віршів українських поетів

 

Ліна Костенко

ПРЯЛЯ

Сидить пряля та й пряде —
сніг іде — іде — іде —
нитка рветься де-не-де —
а вона пряде й пряде.
Вже напряла хуртови
на шапки для верховин,
на сувої полотна,
на завіску для вікна,
на хустину й укривало —
мало — мало — мало — мало —
сніг іде — іде — іде —
а вона пряде й пряде…

 

Максим Рильський
БІЛІ МУХИ

Білі мухи налетіли, –
Все подвір’я стало біле.
Не злічити білих мух,
Що летять, неначе пух.
– Галю, Петрику, Кіндрате,
Годі, ледарі, вам спати! –
І побігли до санчат
Галя, Петрик і Кіндрат.
Всі з гори летять щодуху,
Щоб впіймати білу муху,
А санчата їм усім
Змайстрував старий Максим

Платон Воронько
ГРА У СНІЖКИ

Із доріжки до доріжки
Полетіли влучні сніжки,
І почався білий бій,
Закрутився у сувій.
Закрутився, покотився.
Під горою зупинився.
Зверху сніг і знизу сніг,
І ніхто узнать не міг,
Де чиї стирчали ніжки.
Ой, весела гра у сніжки!

 

 

 

Забашта Любов

Зимонька

 

Зимонько, голубонько
В білім кожушку,
Любимо ми бігати
По твоїм сніжку.

Всім рум'яниш личенька
Ти о цій порі
І ладнаєшь ковзанки
В нашому дворі.

 

Учитель(ка)

Яка зимова розвага згадується у вірші М. Рильського «Білі мухи» ? (Санки)

Про яку веселу гру йде мова у вірші Платона Воронька ? (Сніжки)

Які зимові розваги згадуються у вірші Забашти Л. «Зимонька» ? (Ковзани, біг по снігу)

(Записи на стікерах. Зимові розваги дітей- катання на санках, гра в сніжки, катання на ковзанах, рухливі ігри)

6. Вправа «Листівка від пташки. Хто я ?»

1. Я маленька, сіренька пташка. За все життя не зробила жодного кроку. Полюбляю насіння рослин. З настанням холодів перебираюся ближче до житла людей.

Вгадай, як мене зовуть ?

Картинки птахів для дітей

 

2.Я маю ошатний одяг: жовту сорочку з чорним галстуком і чорну шапочку. Я дуже полюбляю діставати з тріщин на деревах комах-шкідників. А взимку, коли комах немає, люблю  ласувати насінням соняшника, гарбуза, сухими плодами вишні. Але особливим смаколиком для мене є свіже сало, яким люди мене інколи пригощають.

Хто я ?

 

Картинки птахів для дітей

3.Мене називають лікарем лісу за те, що я поїдаю попелиць, гусінь, метеликів, дістаю з-під кори дерев шкідників, які живляться деревиною. А ще мене зовуть головним будівельником, бо саме я забезпечую житлом дрібних птахів. Взимку, коли комах немає, я живлюся горіхами, сухими ягодами, насінням шишок. Я весь час в роботі, тому витрачаю дуже багато енергії і постійно шукаю їжу.

Як мене зовуть ?

 

Картинки птахів для дітей

4.У мене чорно-біле вбрання, довгий хвіст. Я маю особливий голос, який ні з ким не сплутаєш. Про мене кажуть, що я стрікочу. Я не прихотлива у їжі, можна сказати, що я всеядна. Тобто їм усе, що вдається добути: комах, жуків, гусениць, дрібних ящірок і мишей, насіння різних рослин. Іноді супроводжую хижаків, щоб поласувати  їхньою їжею.  Назови моє ім’я.

 

Картинки птахів для дітей

Учитель(ка)

Пташкам дуже важко пережити зиму. Найбільшу небезпеку для них несе не холод, бо зимуючі птахи пристосовані до нього, а голод. Що можемо зробити ми, люди, щоб допомогти птахам перезимувати ?  (Відповіді дітей).

Отже, облаштовуючи годівнички, ми суттєво допоможемо нашим пернатим друзям.

Попросіть дорослих вам допомогти і зробіть годівничку для пташок у себе вдома. Вони віддячать вам влітку, знищуючи шкідників у вашому садку.

(Записи на стікерах. Зимуючі птахи- горобець, синиця, сорока, дятел….)

Рефлексія

Учитель(ка) А зараз поглянемо на «Портрет зими», який ми з вами створили.

 

                  

 

 

docx
Додано
11 лютого 2023
Переглядів
409
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку