Виховна година. "Знання за плечима не носити."

Про матеріал
Мета: уточнити та узагальнити уявлення учнів про значення знань у житті людини; обговорити правила для учнів; розвивати почуття відповідальності; виховувати бажання вчитись, дотримуватись правил для учнів.
Перегляд файлу

Виховна година. «Знання за плечима не носити»

 

 

Мета: уточнити та узагальнити уявлення учнів про значення знань у житті людини; обговорити правила для учнів; розвивати почуття відповідальності; виховувати бажання вчитись, дотримуватись правил для учнів.

Обладнання: текст української народної казки «Розумна дiвчина», загадки.

Хід години спілкування

 І.  Ранкове коло . Гра « Посміхнись».

ІІ. Основна частина уроку

  1. Читання вiрша А. Костецького

Учитель, лiкар, науковець,

Банкiр, письменник i шахтар —

Всi називають головною

Одну професiю — школяр!

— Якi професiї згадуються у вiршi?

— Яку професiю називають головною?

   Яке основне заняття кожного школяра?

 _   Що людині потрібно для того , щоб стати мудрим?

  1.            Прослуховування та обговорення української народної казки «Розумна дiвчина»

Було двоє братiв: один — бiдний, другий — багатий. Пожалiв багатий брат бiдного і подарував йому корову. Через якийсь час передумав та велiв бiдному повернути корову Бiдний сказав, що не вiддасть, бо дiти звикли до молока. Багач повiв бiдного до пана, щоб той їх розсудив. Пан каже: «Хто скаже, що є найсолодшим у свiтi, тому й залишиться корова.

Багач принiс пановi мед.

Бiдний передав його слова своїй доньці: «Найсолодший у свiтi — сон». Пан погодився зi словами розумної дiвчини i говорить до бiдняка: «Вiзьми 15 яєць, i щоб назавтра твоя розумниця їх висидiла та принесла курчат, тодi вже корова — твоя». Дiвчина яйця взяла, всмажила, а татовi каже: «Іди до пана i скажи, що курчата будуть, але хай вiн сьогоднi поля виоре, посiє просо, завтра скосить, вимолотить, зробить пшона, щоб курчата мали що їсти».

Пан визнав, що йому не перемогти таку розумну дiвчину, і вiддав корову бiдному братовi.

  1. Робота з прислiв’ями i приказками, записаними на плакатi:

Голова без розуму, як лiхтарик без свiчки.

Ученому – свiт, невченому – тьма.

Людина без розуму, як млин без води.

Чого Iвась навчиться, того Iван не буде знати.

  1.            Розповiдь учителя

У пiвнiчних народiв є просте i мудре висловлювання:

«Якщо подарувати людинi одну рибину, вона буде ситою один день. Якщо подарувати двi, буде ситою два днi. Якщо ж навчити людину ловити рибу, вона буде ситою все життя».

Так і в навчаннi: корисно багато знати, а ще кориснiше самому здобувати знання, гартувати свою волю, долати лiнощi.

Послухайте поради, як органiзувати себе до роботи на уроцi.

  1. На перервi пiдготуйся до наступного уроку
  2. Добери, що потрiбно для роботи.

З. На партi не повинно бути нiчого зайвого.

  1.            Усi предмети розмiсти на звичних мiсцях.
  1. Гра-змагання «Хто швидше пiдготується до уроку (мови, читання, математики)»
  1. Повторення правил для учнiв

— Учень не тiльки повинен успiшно навчатись, вiн повинен виконувати правила для учнiв.

(Учнi читають iз дошки вiрш, iмiтуючи рухи.)

Заходить вчитель — треба встать,

Як вiн тобi дозволить — сядь.

Спитати хочеш — не гукай,

А тiльки руку пiднiмай.

У школi парту бережи

І на партi не лежи.

Щоб урок минув немарно,

Треба сiсти рiвно, гарно.

I не скрекочи на уроках,

Як папуга чи сорока.

  1.            Розумова гiмнастика. Вiдгадування загадок

Вчить читати й рахувати,

І писати, i спiвати.

Всiх дiтей довкола

Наша люба… (школа).

Ось до класу всiх скликає

Голосистий наш дзвiнок,

І ми радо поспiшаєм

Не в садок, а на… (урок).

Вiн нам, як мама, дорогий,

Вiн хоче нас навчити

Любити край чудовий свiй.

Це мудрий наш… (учитель).

8. Робота в парах за картками .

 Знайти спільне та відмінне . Вилучити зайве.

9. Робота з розфарбовками .

10. Гра « Виправ помилку».

Вчитель читає текст , а учні знаходять помилку в ньому.

ІІІ. Пiдсумок

 1. Учiтеся, дiти любi, читайте, гадайте,

Як та бджiлка медок з квiтки, розуму збирайте.

Бо в мудрого й на камiннi пшениця уродить,

А дурному не вродиться нiщо i в городi.

Бо в мудрого i кропива ще на ужиток,

А в дурного i пшениця обернеться в збиток.

 

 2.Перегляд мультфільму « Фантастичні літаючі книги містера Морріса Лессмора».

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Волошина Марія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 січня 2019
Переглядів
1712
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку