Матеріал містить розробку виховного заходу для учнів 2-4 класів (орієнтуючись на рівень дітей). Даний захід буде цікавий класним керівника 2-4 класів, вчителям природознавства, адже увібрав у себе елементи програмного матеріалу, доповненого та узагальненого цікавинками, містить елементи інтерактивного навчання.
Позакласна робота з природознавства. 4 клас. Борбот Л.С.
Тема. Знай, люби, бережи.
Мета: закріплювати природничі, екологічні, валеологічні знання учнів про ліс, його мешканців, воду, повітря; розвивати творчу уяву та фантазію дітей, мислення, мову; вчити дітей розв’язувати проблемні ситуації, бачити, розуміти красу навколишнього світу; виховувати любов до природи, до рідного краю.
Обладнання: плакат з написом «Знай, люби, бережи!», картки з привітаннями команд, склянки з чистою і забрудненою водою, грамоти за 1 та 2 місця, ноутбук, конверти з прислів’ями.
Форма проведення: аукціон знать.
Хід заняття
-Добрий день, діти! Сьогодні наше заняття буде дуже цікаве, ви зможете продемонструвати свої знання та вміння, свою ерудованість. А проведу сьогодні заняття я. Нагадаю, що звуть мене Людмила Сергіївна.
-Запрошую вас до нашого клубу веселих та кмітливих. А тема засідання нашого клубу «Знай, люби, бережи рідний край».
-У нашому змаганні прийматимуть участь дві команди. Перший ряд матиме назву «Сонечко», а другий «Метелик».
-На ваших партах лежать аркуші з привітанням. Зараз кожна з команд дружно зачитає його. Першою почне команда «Сонечко», а другою «Метелик».
Сонечко-жучок,
Полети з долоні
В небо до хмарок
Відчини віконечко,
Хай всміхнеться сонечко
До усіх діток.
Літає швиденько,
В нього крила, наче квіти,
Тому люблять його діти.
Я біжу-біжу по гаю,
Я метелика спіймаю,
А метелик не схотів,
Геть від мене полетів.
Полетів між кущів,
Я іду, іду, іду,
Я метелика знайду.
-По дорозі до школи я зустріла голуба-поштаря, який віддав мені конверт. Я вирішила принести його до нашого клубу. Ви хочете дізнатися, що в цьому конверті. Це лист. Зараз я вам його зачитаю.
«Ми – птахи, звірі, рослини - звертаємося до вас, діти, за допомогою.
Нам загрожує небезпека: забруднення повітря та води, знищення всього живого на Землі!!!
Якщо ви не виконаєте завдання, які знаходятьсяв цьому конверті , тоді все живе може загинути!!!»
- А зараз ви намалюєте ліс. Журі оцінює малюнки дітей наших команд «Сонечко» та «Метелик». (Поки діти малюють, звучить музика).
- А зараз ми відправимося до лісу. Під час подорожі ми милуватимемось красою і чистотою природи. ( Презентація «Їдемо до лісу»).
Вірно людям я служу
І дерева бережу,
Дзьоб міцний і гострий маю,
Шкідників їм здобуваю. (дятел)
(Відеоряд про птахів).
- Кожна з команд складає по 2 прислів’я з тих слів, що знаходяться у конвертах:
До дошки запрошується по-одному учневі з кожної команди.( По-черзі дітям задаються питання)
Синім цвітом серед гаю,
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку? (Підсніжник)
І перший навесні,
Сказати вам раденький –
Кінець, кінець зимі.
З-під снігу мій листочок
До сонця вигляда,
І ніжний мій дзвіночок
Вітатиме весну.
(Відеоряд «Весняні квіти»)
- Заглянемо до нашого конверту. Там ще одне завдання:«Екологічні загадки».
Увага!
1)Сашко та Владик ішли стежкою біля річки і раптом побачили маленьке жабенятко.
-Як ви думаєте, хто з хлопчиків правий?
2) Христина і Маша пішли до лісу. Христина побачила підсніжник і вигукнула:
- Поміркуйте, чому так сказала Маша?
Любити треба поважати.
Птахів, тварин, рослин – усе!
Без них не можна існувати!
Ми всі в боргу перед тобою.
Як добре в світі існувати,
Де все наповнено красою.
«Ми – звірята, птахи, рослини, дерева, квіти, кущі, - знали, що ви розумні, кмітливі, веселі і обов’язково виконаєте завдання. І за це вам велике спасибі!»