Виховна година "Знай, люби, бережи!"

Про матеріал

Матеріал містить розробку виховного заходу для учнів 2-4 класів (орієнтуючись на рівень дітей). Даний захід буде цікавий класним керівника 2-4 класів, вчителям природознавства, адже увібрав у себе елементи програмного матеріалу, доповненого та узагальненого цікавинками, містить елементи інтерактивного навчання.

Перегляд файлу

Позакласна робота з природознавства. 4 клас. Борбот Л.С.

Тема. Знай, люби, бережи.

Мета: закріплювати природничі, екологічні, валеологічні знання учнів про ліс, його мешканців, воду, повітря; розвивати творчу уяву та фантазію дітей, мислення,  мову; вчити дітей розв’язувати проблемні ситуації, бачити, розуміти красу навколишнього світу; виховувати любов до природи, до рідного краю.

Обладнання: плакат з написом «Знай, люби, бережи!», картки з привітаннями команд, склянки з чистою і забрудненою водою, грамоти за 1 та 2 місця, ноутбук, конверти з прислів’ями.

Форма проведення: аукціон знать.

Хід заняття

  1. Організаційний момент.

-Добрий день, діти! Сьогодні наше заняття буде дуже цікаве, ви зможете продемонструвати свої знання та вміння, свою ерудованість. А проведу сьогодні заняття я. Нагадаю, що звуть мене Людмила Сергіївна.

  1. Повідомлення теми і мети заняття.

-Запрошую вас до нашого клубу веселих та кмітливих. А тема засідання нашого клубу «Знай, люби, бережи рідний край».

  1. Основна частина.
  1.                Поділ на команди.

-У нашому змаганні прийматимуть участь дві команди. Перший ряд матиме назву «Сонечко», а другий «Метелик».

  1.                Привітання команд.

-На ваших партах лежать аркуші з привітанням. Зараз кожна з команд дружно зачитає його. Першою почне команда «Сонечко», а другою «Метелик».

  •                   Сонечко червоне,

Сонечко-жучок,

Полети з долоні

В небо до хмарок

Відчини віконечко,

Хай всміхнеться сонечко

До усіх діток.

  •                   Метелик легенький

Літає швиденько,

В нього крила, наче квіти,

Тому люблять його діти.

Я біжу-біжу по гаю,

Я метелика спіймаю,

А метелик не схотів,

Геть від мене полетів.

Полетів між кущів,

Я іду, іду, іду,

Я метелика знайду.

  1.                Розповідь вчителя.

-По дорозі до школи я зустріла голуба-поштаря, який віддав мені конверт. Я вирішила принести його до нашого клубу. Ви хочете дізнатися, що в цьому конверті. Це лист. Зараз я вам його зачитаю.

«Ми – птахи, звірі, рослини  - звертаємося до вас, діти, за допомогою.

Нам загрожує небезпека: забруднення повітря та води, знищення всього живого на Землі!!!

Якщо ви не виконаєте завдання, які знаходятьсяв цьому конверті , тоді все живе може загинути!!!»

  1.                Перше завдання – згадки.
  •               Без чого дорослі та діти не можуть прожити? (повітря, вода).
  •               Що не можна набрати сито? (воду).
  •               А у що не можна набрати воду? (сито).
  •               Як називається транспорт, який рухається по воді? (водний).
  1.                Наступне завдання – досліди з водою.
  •                   Яка вода на смак?
  •                   А яка вода на колір?
  •                   А яку воду ми п’ємо?
  •                   А ось із цієї склянки можна пити воду? (показую склянку із забрудненою водою)
  •                   Коли вода забруднюється?
  •                   А що буде з нами, коли ми будемо пити брудну воду?
  •                   Що б  сталося на Землі, якби не було води?
  •                   Так, діти, дійсно, без води немає життя. А без чого людина не може прожити більше 7 хвилин? (повітря).
  •                   Як ви вважаєте, яке буває повітря?
  •                   А що забруднює повітря?
  •                   Коли повітря  чисте і свіже?
  1.                Наступне завдання – конкурс «Домашній ліс».

- А зараз ви намалюєте ліс. Журі оцінює малюнки дітей наших команд «Сонечко» та «Метелик». (Поки діти малюють, звучить музика).

  1.                Пізнавальна подорож до лісу.

- А зараз ми відправимося до лісу. Під час подорожі ми милуватимемось красою і чистотою природи. ( Презентація «Їдемо до лісу»).

  1.                Додаткові питання до дітей.
  •                   Яку користь приносить ліс людині?
  •                   А як слід оберігати ліс?
  •                   Яку користь приносять нам птахи?
  •                   А відгадайте  загадку!

Вірно людям я служу

І дерева бережу,

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників їм здобуваю. (дятел)

(Відеоряд про птахів).

  1.                Гра «Питання та відповіді».
  •                   Назвіть зимуючих птахів?
  •                   А чому вони залишаються з нами?
  •                   А які птахи перелітні?
  1.            Скласти прислів’я.

- Кожна з команд складає по 2 прислів’я з тих слів, що знаходяться у конвертах:

  •               Побачив грака – весну зустрічай.
  •               Ворони ховаються у гілля – на вітер.
  •               Ластівки прилетіли – скоро грім загримить.
  •               Летять у вересні гуси – зиму на хвості несуть.
  1.            Конкурс «Розминка».

До дошки запрошується по-одному учневі з кожної команди.( По-черзі дітям задаються питання)

  •                   Тварини є частиною живої  чи неживої природи?
  •                   Тварини, що самостійно здобувають їжу, влаштовують житло, виводять дитинчат, називаються дикими чи свійськими?
  •                   Тварини, яких людина розводить і використовує в домашньому господарстві, називаються дикими чи свійськими?
  •                   Горобці, галки, ворони – це птахи, які відлітають чи зимують?
  •                   Яка з пташок перелітна: ластівка, сорока, ворона?
  •                   Собака, кіт, білка – яка із цих тварин зайва? Чому?
  •                   Яка із цих пташок не має гнізда: ластівка, лелека, зозулю?
  •                   Я першим зацвітаю

Синім цвітом серед гаю,

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку? (Підсніжник)

  1.            Учень розповідає вірш «Пролісок».
  •                   Я пролісок синенький

І перший навесні,

Сказати вам раденький –

Кінець, кінець зимі.

З-під снігу мій листочок

До сонця вигляда,

І ніжний мій дзвіночок

Вітатиме весну.

(Відеоряд «Весняні квіти»)

  1.            Дискусія з дітьми.
  •                   Назвіть, будь ласка, весняні квіти!
  •                   Чим схожі квіти між собою? Чим вони відрізняються?
  •                   Уявіть: раптом на Землі не стало квітів, як би нам було без них?
  1.            Конкурс «Екологічні загадки».

- Заглянемо до нашого конверту. Там ще одне завдання:«Екологічні загадки».

Увага!

1)Сашко та Владик ішли стежкою біля річки і раптом побачили маленьке жабенятко.

  •                   Воно мабуть, заблукало. Давай візьмемо його до себе! – сказав Сашко.
  •                   Ні, не чіпай, воно саме знайде дорогу додому! – сказав Владик!

-Як ви думаєте, хто з хлопчиків правий?

2) Христина і Маша пішли до лісу. Христина побачила підсніжник і вигукнула:

  •                   Дивись, яка гарна квітка! Я її зірву!
  •                   Ні, не чіпай підсніжник! – сказала Маша, тому що завдаси їй шкоди.

- Поміркуйте, чому так сказала Маша?

  1.            Учні розповідають вірші.
  1.                Усе, що у природи є

Любити треба  поважати.

Птахів, тварин, рослин – усе!

Без них не можна існувати!

  1.                Природа щира,добра мати.

Ми всі в боргу перед тобою.

Як добре в світі існувати,

Де все наповнено красою.

  1. Підведення підсумків заняття.
  •                   Поглянемо , чи ще є у нашому конверті завдання. Так. Але це не завдання, а лист подяка. Я вам його зачитаю.

«Ми – звірята, птахи, рослини, дерева, квіти, кущі, - знали, що ви розумні, кмітливі, веселі  і обов’язково виконаєте завдання. І за це вам велике спасибі!»

  •                   Як приємно читати такі слова подяки. Я дуже рада, що ви такі розумні, кмітливі, добрі і так любите природу. Але яка з команд перемогла скаже почесне журі.
docx
Додано
18 березня 2018
Переглядів
2413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку