Виховна година "Звідки хліб прийшов"

Про матеріал
Розказати учням історію виникнення хліба, процеси його виготовлення.Виховувати любов, і повагу до праці хліборобів, пекарів і всіх людей які причетні до процесу виготовлення хліба.
Перегляд файлу

Мета: Ознайомити учнів із шляхом хліба з поля до столу, пояснити, що хліб – результат праці багатьох людей, розширювати кругозір, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати увагу, спостережливість, кмітливість, виховувати шанобливе ставлення до хліба, до праці хлібороба, любов до рідної землі.

 

Обладнання: Хліб і рушник, зерно, борошно, ілюстрації шляху, пройденого хлібом, колобок, картки.

 

Тип уроку: Урок-подорож.

 

Хід уроку:

 

  1. Організація класу.
    • Привітання.

Учень 1. Пахне хліб,

Як тепло пахне хліб!

Любов’ю трударів

І радістю земною,

І сонцем, що всміхалося весною,

І щастям наших неповторних діб –

Духмяно пахне хліб!

 

Учень 2. Гостей дорогих

Ми вітаємо щиро.

Стрічаємо хлібом,

Любов’ю і миром!

(Дають гостям хліб на рушнику)

 

  • Створення психологічного комфорту.

(Ознайомлення з казковим героєм)

- До нас ще хтось завітав у гості. А хто саме, подивіться і спробуйте здогадатися, хто це? (Колобок)

(Повідомлення теми уроку)

- Колобок прикотився до нас, щоб дізнатися звідки він взявся, як він народився. І ми сьогодні поговоримо з вами про те, без чого не може прожити жодна людина – про хліб, про те, звідки він береться. І тема нашого уроку: «Як хліб на стіл прийшов».

 

  1. Опрацювання нового матеріалу.

- Яке щастя, яке добро, що є хліб на світі! Хліб, який народжений працею багатьох людей. Хліб – це основа життя.

Ми вирушимо з вами в подорож, де будемо спостерігати, як народжується хліб.

 

Зупинка 1.

- Перш ніж сіяти хліб, треба підготувати поле для цього: треба його виорати і заборонувати. А поки наш тракторист буде трактором обробляти нашу землю, ми з вами відгадаємо загадки про хліб та прочитаємо прислів’я.

Загадки.

1.Хоч не солодкий, та дуже смачний,

Хоч сам маленький, про те дорогий.

Сядем обідати, - він на столі.

Люблять його і дорослі, й малі.  (Хліб)

 

2.Б'ють мене ціпами,

Ріжуть мене ножами,

За те мене отак гублять,

Що всі мене дуже люблять.   (Хліб)

 

3.Народився із землі,

Зарум’янивсь на вогні.

І з’явився на столі

До борщу тобі й мені.  (Хліб)

 

4.Що то за твір, що не чоловік, не звір, а має вуса?  (Колосок)

 

Прислів’я.

  • Хліб – усьому голова.
  • Сила від хліба, хліб від землі.
  • Хліб – батько, вода – мати.
  • На чорній землі білий хліб родить.
  • Хочеш їсти калачі – не сиди на печі.
  • Посієш вчасно, збереш рясно.

- Ось і наш тракторист справився з роботою.

- То що ми робимо перш за все, щоб виростити хліб?

- Хто це робить?

 

Зупинка 2.

- Коли ми виорали і заборонували поле, переходимо до другої зупинки: тут будемо сіяти зерно пшениці, щоб виросли колоски.

 А поки воно буде висіватися, у мене на листочках посіяні букви, та деякі з них погубилися, то ми з вами  вставимо загублені букви, щоб прочитати, які є вироби з хліба.

 п..р..г   т..рт    хл..б..ць

 к..л..ч   хл..б    п..ч..в..

 б..лк..   б..бл..к   к..р..в..й

 хл..б..н..   п..л..н..ц..   т..ст..чк..

- То що ми робили з хлібом на цій зупинці?

 

Фізхвилинка.

 

Зупинка 3.

- Ось наше зерно зійшло і налилося гарними колосками. Нам треба на цій зупинці колоски зібрати і обмолотити.

- Чим ми будемо молотити колоски?

- А поки наш комбайнер буде нам їх молотити, ми з вами поговоримо про те, як люди вшановують хліб, які є звичаї з хлібом у нас на Україні.

 У давнину, коли зазеленіє пшениця на полі, за українським звичаєм, люди виходили в поле родиною і тричі обходили його, несучи на руках хліб і сіль, щоб виріс великий урожай.

 Жали золоті колосочки серпом, або скошували косою. Перший вижатий сніп приносили до хати, де він сидів поки не закінчилися жнива.

 Будь-яке свято не обходилось без випічок. Хлібом і сіллю зустрічають гостей. З хлібом проводжають молодих до шлюбу, хліб приносять у дім, де народилася дитина.

(Читання тексту)

- То як шанували хліб українці?

- Ось ми обмолотили комбайном колоски на зерно. Як називається людина, яка працює на комбайні?

 

Зупинка 4.

- На цій зупинці ми відвеземо наше зерно у млин, щоб його змолотили на борошно. А поки зерно буде молотися, ми з вами послухаємо правила, як треба поводитись з хлібом.

Учень 3. Їж друже хліб, і не кидай додолу,

А підніми, коли не там лежить.

А коли сідаєш, друже, ти до столу,

То пам’ятай, що хліб – то означає жить.

Шануймо хліб насущний наш, людино,

І в нинішній, і у прийдешній день.

Щоб з колоска не випала й зернина,

Нехай зі столу й крихта не впаде.

- То як треба поводитись з хлібом?

           Запам’ятай:

Хліб – усьому голова.

Бережи кожну крихту хліба.

 

 

Зупинка 5.

- Ось у нас є уже борошно, і з нього ми у пекарні будемо випікати хліб. А поки наш пекар випече нам хлібчик, ми з вами цей хлібчик намалюємо.

(Робота в зошитах)

(Учні самостійно малюють хліб)

- Хто нам випікав хлібчик? (Пекар)

 

Фізхвилинка.

 

Зупинка 6.

- Ось наш хлібчик – гарний, випечений, рум’яний, пахучий і смачний.

 А нам потрібно його ще прикрасити. Щоб це зробити, треба дібрати римовані слова у вірші, щоб вірш про хліб звучав красиво.

Гостей дорогих стрічаєм

 Круглим, пишним … .

З рушником берем таріль

Коровай кладем і … .

Шанобливо хліб підносим

І, вклонившись, щиро … :

Любий гостю наш, приймай

Хліб гостинний … .

 

  1. Підсумок уроку.

- Ось і завершилася наша подорож. Ви на цьому уроці розповідали віршики про хліб, відгадували загадки, читали прислів’я і звичаї, малювали хлібчик. Тож шануйте хліб, як найдорожчий у світі скарб. Бережіть хліб всюди і завжди. А щоб краще все запам’ятати, прослухайте ще раз, як хліб на стіл прийшов.

Учень 4. Навесні посію зерна в полі чистім,

Хай над ними світить сонце променисте.

На веселім вітрі зашумить колосся,

Стане золотою урожайна осінь.

І зерно в комори річкою поллється,

А коли помелють – борошном назветься.

На заводі пекар хліб спече з любов’ю,

Скаже: «Любі діти, їжте на здоров’я!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Плужненська гімназія

Хмельницької обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година

«Звідки хліб прийшов»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователька

Корчак Т.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Плужне 2021 р.

docx
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
1053
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку