Презентація "Виховання культури користувача ІНТЕРНЕТУ. Безпека у ВСЕСВІТНІЙ МЕРЕЖІ"

Про матеріал
Для багатьох підлітків Інтернет став інформаційним середовищем, без якого вони не уявляють собі життя. Але вміщаючи в себе великий інформаційний, навчальний, розважальний потенціал, Інтернет може бути небезпечним та становити певний ризик. Водночас, через відсутність життєвого досвіду та психологічних вікових особливостей, підлітки є менш стійкими до інформаційних та програмно-технічних загроз. Недосконалість законодавства, яке б регулювало діяльність електронних ЗМІ, зумовлює те, що кожного разу, користуючись послугами Інтернету, діти опиняються в ніким неконтрольованому просторі з величезною кількістю інформації, у тому числі і шкідливою, що, безперечно, має негативний вплив на розвиток їх внутрішнього світу та сприйняття навколишнього середовища. Коли ми говоримо про безпечну поведінку у мережі Інтернет, то маємо на увазі, що користувач «озброєний» необхідними знаннями та навичками.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ВИХОВАННЯ КУЛЬТУРИ КОРИСТУВАЧА ІНТЕРНЕТУБЕЗПЕКА У ВСЕСВІТНІЙ МЕРЕЖІПідготувала: Л. ДИВНИЧСоціальний педагог Звенигородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів – спортивного ліцею

Номер слайду 2

Використання інтернету Розваги. Завантаження звукових відеофайлів. Навчання, робота. СпілкуванняІнтернет-послуги. Пошук Інформації

Номер слайду 3

Завдяки Інтернету ми: Миттєво отримуємо новини з усього світу. Вільно спілкуємося з людьми, що перебувають у різних куточках світу. Шукаємо матеріали для навчання та для розвитку наших творчих здібностей тощо

Номер слайду 4

Результати досліджень: Найбільш вразливою категорією користувачів є підлітки віком від 12 до 17 років. Вони щоденно використовують Інтернет від двох до шести годин

Номер слайду 5

За даними дослідження компанії «Київстар», серед опитаних дітей:

Номер слайду 6

СУЧАСНЕ ПОКОЛІННЯ Z(народжені з 1996 по 2010 роки)Цифровий світ ( світ ґаджетів та інтернету). Віддають перевагу спілкуванню у мережі, а також анонімному спілкуванню (Snapchat). Переважну більшість знань вони отримують з Інтернет-ресурсів. Кругозір зетів досить поверхневий.  Цінують особистий простір. Кліпове мислення (не люблять довго і глибоко концентруватися на чомусь), наслідок – гіперактивність та синдром дефіциту уваги. Візуалізоване сприйняття інформації (цінують відео, популярний You. Tube ). Модний мінімалізм, мають погану пам’ять. Характерне “чуття на лайки”.

Номер слайду 7

ЗАГРОЗИ В ІНТЕРНЕТІКонтентні ризики. Комунікативні ризики Електронні ризики Споживчі ризики

Номер слайду 8

Комунікаційні ризики — ризики, що пов'язані зі спілкуванням у мережі та використанням онлайн- ігор: Кібер-булінг — переслідування повідомленнями в Інтернеті, що містять образи, погрози та агресію. Кібер-грумінг — входження в довіру людини для використання її в сексуальних цілях. Кібер-переслідування – це переслідування людини повідомленнями, що містять образи, агресію, сексуальні домагання за допомогою Інтернет-комунікацій. Грифери - інтернет-шахраї. Виманювання інформації про дитину та її сім’ю з метою подальшого пограбування, шантажу.

Номер слайду 9

Контентні ризики — це матеріали (тексти, картинки, аудіо і відео-файли, посилання на сторонні ресурси), що містять насильство, агресію, еротику і порнографію, нецензурну лексику, інформацію, що розпалює расову ненависть, пропаганду анорексії і булімії, суїциду, азартних ігор, наркотичних речовин:сцени насилля, жорстокої поведінки з людьми та тваринами;пропаганду расової або національної ненависті;рекламу або пропаганду використання тютюну, алкоголю та наркотиків, азартних ігор;

Номер слайду 10

Такі матеріали, як правило, містять:пропаганду релігійних вірувань, заборонених законодавством, або спільнот, що не мають офіційних дозволів на свою діяльність;пропаганду шкідливих лікарських засобів і методів боротьби з хворобами, відмови від лікування;нецензурну лексику; матеріали для дорослих;

Номер слайду 11

Споживчі ризики — ризики, пов'язані з порушенням прав споживачів:реклама та продаж через мережу інтернет-магазинів низькоякісної продукції;купівля підроблених товарів відомих виробників; втрата коштів через невиконання обіцянок надіслати товар, невідповідність товару за якістю або за виробником (шахрайство);викрадання персональних даних для зняття коштів без відома користувача з його рахунків.

Номер слайду 12

Електронні ризики — ризики, що пов'язані з роботою шкідливих програм. Віруси пошкоджують файли або програмне забезпечення;Фішинг – розповсюдження; підроблених повідомлень. SMS-повідомлення, які надходять на мобільні телефони, одержувач іноді повинен платити за кожне повідомлення. Неправдива інформація. Я буду в синьому БМВ!

Номер слайду 13

Психологічна. Фізіологічна. Очікування сеансу Інтернету. Фізична втомленість. Збільшення часу перебування в ІнтернетіСухість очей. Втомленість, в`ялість, депресія. Головні боліРизик втрати соціальних зв‛язків та життєвих інтересів Болі в спині, порушення режиму харчування. Брехливість у відношеннях з батьками, педагогами, з метою приховати захоплення Інтернетом Недотримання режиму дня. Ейфорія під час перебування в ІнтернетіПорушення сну. Форми залежності

Номер слайду 14

Надмірне захоплення іграми в мережі може призвести до: втрати реальності, нерозуміння та несприйняття норм і правил людського співіснування, комп'ютерної залежності

Номер слайду 15

Ігрова залежність Доступ та безпосереднє залучення до небажаного контенту. Небезпека віртуального спілкування (приниження)

Номер слайду 16

Інтернет-адикція нав’язливе бажання увійти до Інтернету. Телевізійна адикція залежність від надмірного перегляду новин, серіалів…Гаджет-адикція - пристрасть до володіння обладнанням, що має вихід в Інтернет. Кібероніоманія - прагнення здійснювати нові покупки в Інтернет-магазинах без необхідності їхнього придбання Оn-line-лудоманія патологічна схильність до азартних ігор у віртуальних казино. Оn-line-гемблінг гіперзахопленість індивідуальними та/або мережевими он-лайн іграми. Кіберкомунікативна залежність спілкування в чатах

Номер слайду 17

Діти з 11-14 років- від 30 до 40 хвилин;Підліткам до 16 років - не більше 2-х годин;Слідкуйте за часом

Номер слайду 18

Не розміщуйте в Інтернеті: домашню адресу; номер телефона; розпорядок дня (свій і рідних), повідомлення про можливі тривалі подорожі або виїзди на дачу; фото, що можуть скомпрометувати вас, фото, що містять зображення цінних речей, подарунків тощо. Для уникнення ризиків, пов'язаних з роботою в Інтернеті, варто дотримуватися таких порад:

Номер слайду 19

Не надсилайте CMC-повідомлення для отримання будь-яких послуг в Інтернеті. Не відкривайте вкладень до листів від незнайомих осіб. Не надавайте незнайомим людям та не надсилайте через відкриті мережі персональні дані, дані про паролі доступу до поштових скриньок, акаунтів у соціальних мережах. Повідомляйте батьків про намагання сторонніх людей отримати додаткову інформацію про вас, вашу сім'ю; продовжити спілкування шляхом особистої зустрічі; про намагання залякати або переслідувати як з боку однолітків, так і з боку дорслих

Номер слайду 20

Безпечне користування Інтернетом. Запитуй у дорослих. Будь обережний з незнайомцями. Не поспішай надсилати SMSНе розповідай про себе. Не відкривай невідомі файли

Номер слайду 21

Дотримання правил безпечного користування Інтернетом(поради батькам) Розмістіть комп’ютер у кімнаті, яку використовують усі члени родини. Використовуйте будильник для обмеження часу, який дитина проводить в Інтернеті. Заздалегідь погодьте тривалість перебування в Інтернеті. Використовуйте технічні засоби захисту: функції батьківського контролю, антивірус та спам-фільтр. Не забороняйте Iнтернет. Він є важливою частиною соціального життя більшості дітей. Натомість встановіть сімейні правила використання. Проводьте більше часу з дитиною, заохочуйте її до обговорення тем, пов’язаних з Інтернетом. Якщо ваша дитина демонструє серйозні ознаки Iнтернет-залежності, зверніться за професійною допомогою. Наполягайте на тому, щоб ваші діти ніколи не давали своєї персональної інформації.

Номер слайду 22

Розроблено Правила мобільного етикету«Інтернет-загрози для дітей» -(години спілкування)Безпечна поведінка в Інтернеті:“секстінг», «онлайн грумінг»” «Діти та підлітки в онлайн» Поради для батьків та вчителів Програма О. Олексин «Безпечна поведінка підлітків в Інтернеті» “Інтимне селфі в Інтернеті – жарт чи небезпечний ризик?” (до Дня безпечного Інтернету 05.02.)Квест для учнів 9-11 класів “Тест Білборда та кохання в Інтернеті”ЗАХОДИ ПО ШКОЛІ

Номер слайду 23

Ми не можемо відмовитися від Інтернету, нам потрібно навчитися безпечно в ньому жити

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тимошенко Тетяна Іллівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
2387
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку