Виховна години на тему: «Україна – моя Батьківщина»
Підготувала:
Вихователь старшої групи
Столярова Галина Григорівна
Мета: Поглиблювати знання дітей про нашу державу – Україну ;формувати національну свідомість дітей; розвивати уяву, фантазію , творче мислення; виховувати любов до Батьківщини, шанобливе ставлення до символів держави.
Форма проведення: година спілкування
Обладнання: географічна карта України, державні символи України, вишитий рушник, ілюстрації на тему «Моя Україна –рідний край»
Хід заняття
І. Організаційний момент .
Встаньте діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько .
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь : Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
II. Основна частина заняття
1. Слово вихователя
- Розповідь вихователя
Легенда «Наша земля».
Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулись пізніше, але землі їм уже не дісталося.
От вони й прийшли до Бога, а він у цей час молився, і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати. По якійсь хвилі Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чому прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні,- відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці. «Тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю,
там усе: річки, озера, ліси, степи. Але пам'ятайте, якщо будете ії берегти, то вона буде ваша, а ні - ворога».
Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А країну назвали Україною.
Кожна людина з великою любов’ю і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство, дитинство з дивосвітом-казкою, з материнською ласкою у затишній батьківській
оселі. То родинне вогнище, маленька батьківщина кожної людини. То її велике «Я», з якого починається людина, родина, батьківщина і вся наша велична й неповторна у світі Україна. Її красою захоплювались поети, художники та композитори.
Вірш
… Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,
Оці степи, це небо, ці ліси,
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Усе як є – дорога, явори,
Усе моє, все зветься Україна. Л.Костенко
Завдання 1
Закінчи речення.
Вихователь :
1. Наша Батьківщина – це.... (Україна)
2. А тепер назвіть столицю України.... (Київ)
3. А найбільша річка, яка протікає по території України...(Дніпро )
Завдання 2.
Асоціативний кущ
Вихователь:
-Діти, а що для вас Батьківщина?
Діти: Ми живемо на Вінниччині. Для мене – це край, де я народився, живу, де живуть і працюють мої батьки.
- Це садочок, вулиця, на якій я живу.
- Це моя родина: тато, мама, сестричка, бабуся, дідусь, рідна домівка.
Вихователь: Ми називаємо Україну своєю Батьківщиною. Якими ще словами близькими за значенням ми можемо її назвати?
Діти: Вітчизна,
Вихователь :
Батьківщина - це земля, на який ти народився, де народилися твої батьки, усі ми. Це тато і мама, це твої друзі, вихователі. Це стежка, яка веде тебе до садочку, птахи, які співають дзвінкоголосі пісні, - це твоя маленька Батьківщина. Батьківщина – це казки, які розповідала бабуся, це зелена травичка. Батьківщина – це і Україна. Україна – це рідна мова, чарівна пісня, талановитий народ.
Діти .
1.Я народилась в Україні
І почала життя своє
Тут небеса високі і сині
На що не глянеш - все моє!
2.Трава для мене зеленіє,
Для мене світлі дні ясні
І сонце пестить і леліє,
Летять до серденька пісні.
3.Тут кожна квіточка співає
Струмочок ніжно жебонить.
І краю кращого немає,
Де б я могла та вільно жить!
Вихователь:
Україна — одна з найбiльших держав Європи. Оскiльки це велика країна, то живуть у нiй люди рiзних нацiональностей. Поряд з українцями в Українi живуть росiяни, бiлоруси, поляки, чехи, молдовани, болгари, євреї, поляки, греки. Усi вони в нашій державі мають однакові права.
Завдання 3
Символи України.
Пісня «Рідна Україна»
Підсумок години спілкування
1 Як називається країна на якій ми живемо?
2 А тепер назвіть столицю України?
3.Державні символи України?