ДНЗ «КОЛОБОК»
Заняття з граматики
В старшій групі на тему: "ЧАРІВНА СКРИНЬКА СЛІВ"
Підготував вихователь :
Столярова Галина Григорівна
МЕТА:
розвиток інтересу дітей 5 - 6 років до навчання грамоті
ЗАВДАННЯ:
Освітні:
продовжувати вчити:
- голосні, тверді і м'які, дзвінкі і глухі приголосні звуки.
- визначати місце звука в слові (на початку, в кінці, в середині).
- проводити звуковий аналіз слова;
- продовжувати готувати руку до письма;
-закріплювати вміння ділити слова на склади.
Розвиваючі:
- пам'ять, логічне мислення, творче мислення, вміння висловлювати свою точку зору
- дрібну моторику рук
-розвивати рівновагу, спритність;
-пояснювальне мовлення, спостережливість, увагу.
виховні:
-виховувати інтерес до заняття, організованість, цілеспрямованість.
-аналізувати свою роботу на занятті.
Демонстраційний матеріал:
Посилка з листом, загадки в різнокольорових конвертах, будинок з 6-ма замками, картка із зображенням квітки, картки-зразки літер, картки для звукової схеми слова
ХІД ЗАНЯТТЯ:
1. Організаційний момент.
Привітання.
Я всміхаюсь сонечку:
- Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квітоньці -
Хай вона цвіте!
Я всміхаюсь дощику:
- Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюся -
Зичу їм добра!
Вихователь: Діти! А тепер ми привітаємо один одного:
- Як індійці: складають руки разом і притискають їх до грудей;
- Як китайці: тиснуть руку самому собі;
- Як латиноамериканці - обіймаються;
- Як жителі Крайньої півночі - труться носами;
- Як японці - кланяються.
Сюрпризний момент. (Стук у двері)
Вихователь: Діти! До нас прийшла посилка! Написано: «Від Діда Грамотія з країни АБВГДейки»! Давайте її відкриємо і дізнаємося, що там всередині.
«Дорогі діти групи« Капітошка »!
Пише вам Дід Грамотій з країни АБВГДейки! До мене дійшли відомості, що ви дуже допитливі дітки і любите займатися. Я надіслав для вас подарунок. Але будиночок чарівний, з 5-6 замками. До кожного замку є свій ключ. Знайти ключі нескладно, потрібно лише відгадати, де вони лежать. Мої чарівні помічники сховали ключі у вас в групі. Відгадайте мої загадки і дізнаєтеся, де шукати ключі. Прикладіть ключі до замків і будиночок відкриється! Правда, є ще один секрет! Але про це ви дізнаєтеся пізніше. Бажаю успіху! «Дід Грамотій. »
Вихователь:
Ну, що, цікаво дізнатися, що знаходиться в скриньці? Будемо шукати ключі?Для цього вам, діти, треба розділитися команди за формою та кольором. В цьому вам допоможуть геометричні фігури.
Правила правильної вимови та поведінки під час занять
Буква до букви —
І виникло слово.
Слово до слова —
Звучить рідна мова.
Чи то лис, чи то ліс,
Чи то кинь, чи то кінь,
Чи то кит, чи то кіт –
Звуки плутати не слід.
Кожен день завжди і скрізь:
На заняттях, у грі
Звуки чітко вимовляємо,
Нікуди не поспішаємо.
На занятті будь уважним
І веди себе поважно.
Щоб чогось не пропустити
Та все добре зрозуміти.
На занятті не гукай,
Завжди руку піднімай.
Там, де шум і крик буває
Працездатності немає.
Вихователь: А ось і загадки тут в листі. Шукаємо перший ключ. Він знаходиться там, про що йде мова в загадці:
Замість справжньої дитини
Є у кожної дівчини.
Її пестять, одягають,
Спати ввечорі вкладають.
І годують її смачно –
Дуже мамі вона вдячна! (Лялька)
Діти: Це лялька! Треба шукати там, де ляльки!
Вихователь: Щоб нам ляльку не злякати,
Треба навшпиньках шагати ,
Руки на поясі тримати
Вихователь: А ключ-то непростий! На ньому завдання. Ось про який секреті говорилося в листі Діда грамотіїв! Впораємося з цим завданням - один замок відкриємо!
Завдання №1.
Вихователь: Помічники Діда грамотіїв принесли для вас картку із зображенням квітки. Що це за квітка? Спробуйте відгадати.
Запалали в чистім полі
Квіти гарні, всі червоні.
То палає влітку так
Польовий червоний ...
(Мак)
Діти: Мак
Вихователь пропонує одній дитині зробити звуковий аналіз слова на дошці.
Вихователь: Давайте порахуємо, скільки звуків у слові Мак. Який перший звук?
Діти: М-м-м ...
Вихователь: Звук М. Давайте спробуємо проспівати цей звук. М-м-м ... Виходить? А що нам заважає?
Діти: Губи
Вихователь: Якщо ми не можемо його проспівати, то це який звук?
Діти: Приголосний
Вихователь: Правильно! Який другий звук у слові Мак?
Діти: М-аааа-к! звук А
Вихователь: Давайте спробуємо проспівати цей звук.
Діти: А-а-а ...
Вихователь: Звук А можна проспівати, йому нічого не заважає. Який це звук?
Діти: Голосний.
(Вихователь з дітьми пробують проспівати третій звук К і визначають, що він не співається, а значить він приголосний.)
Вихователь: Молодці, справилися із завданням. Ось вам і перший ключ!
Вихователь: Слухайте наступну підказку, де шукати ключ:
Всім про все вона розкаже
І малюночки покаже.
Усіх розуму навчить,
Хоч сама завжди мовчить. (Книга)
Діти: Книга! Ключ будемо шукати там, де у нас в групі книги!
Вихователь:
По мішочу ми візьмем,
З ним на голові пройдем,
Спину рівно ми тримаєм,
Голову не нахиляєм.
Завдання №2.
Вихователь: Діти! Пограємо в гру «Закінчи чистомовку». Наш язичок знає багато пісень. Щоб він добре попрацював на занятті ми промовимо чистомовки. Я починаю, а ви продовжуєте.
Ли-ли-ли - пісню дружно почали,
Ло-ло-ло - діло в нас на лад пішло,
Ем-ем-ем - радість людям ми несем,
Ли-ли-ли - дуже раді всі були.
Ло-ло-ло — побіг зайчик за село.
Ро-ро-ро – в зайця тепленьке хутро.
Му-му-му – а морквиночку кому?
Го-го-го – нагодуємо його.
Ки-ки-ки - всі дивились залюбки.
Вихователь: Ось ще одна загадка від Діда Грамотія:
Скляний будинок на вікні
З прозорою водою,
З камінням і піском на дні
І з рибкою золотою.
(Акваріум)
Вихователь:
Руки на пояс ставимо всі
Будем стрибати, мов горобці,
Щоб доріжку подолати,
Треба через предмети стрибати.
Завдання №3.
Вихователь: Ми з вами знаємо, що всі слова можна розділити на склади. Давайте розділимо декілька:СИР, МУ-ХА, ГРУ-ША, ДЕ-РЕ-ВО
Вихователь: Молодці, справилися з третім завданням. Ось, тримайте ключик! У нас уже три замки відкриті! Важко? Втомилися? Ви дуже старалися! Давайте тепер відпочинемо. Пригадайте, хто і в якій казці теж шукав ключик, тільки не простий, а золотий?
Діти: Буратіно! У казці «Золотий ключик».
Фізкультхвилинка
Буратіно потягнувся, - потягування
Раз нагнувся, два нагнувся, - нахили тулуба
Руки в сторони розвів. - руки в сторони
Мабуть, ключик загубив.
Щоб той ключик відшукати,
Всім навшпиньках треба встати - піднімаються навшпиньках
І тихенько посідати. - сідають на місця.
Вихователь: Ну, а щоб нам знайти четвертий ключик, відгадаємо ще одну загадку:
Довгі палички кругленькі –
Сині, жовті, червоненькі.
На папері походили,
Кольори свої лишили…
Звуться палички оці
Кольорові …
(Олівці)
Діти: Це олівець! Треба шукати ключ там, де у нас лежать олівці!)
Завдання №4.
Вихователь: Ось і четверте завдання з четвертим ключем: це гра «Зашифровані матрійки». У Діда Грамотія є подружки, матрійки, не прості, а «зашифровані». На кожній матрійці є склади. Потрібно побудувати матрійок по зростанню і дізнаєтеся зашифровані слова.
1 стіл - ма - ши - на
2 стіл - мо - ло – ко
3 стіл - ко-ло-бок
Вихователь: А п'ятий ключ будемо шукати ось де:
Воно для всіх нас - добрий друг,
Хоч диваком вважається,
Бо навесні вдяга кожух,
На зиму ж – роздягається.
(Дерево)
Завдання №5.
Вихователь: Ось він, ключик, а на ньому наступне завдання - гра «Вгадай та збери літеру».
Стали букви у рядок
І побігли в дитсадок.
Хто у них за ватажка?
Ну звичайно, буква А.
Що майструє цей хлопчина?
До стовпця – аж три жердини.
- Відгадайте! – всіх зове.
Відгадали? – Буква Е!
Місяць, наче буква С,
Придивляється з небес.
Посміхнувся до Славка,
Показавши язика.
Хлопчик крейду дістає
І малює букву Є.
Дід брусочок третій клав
Для упору навскоси,
Так він хвіртку змайстрував.
Я ж дивлюся: буква И.
Сонечко кругленьке –
Як бублик, колесо.
Точнісінько таке ж воно
Як наша буква «О».
Вихователь: Ось і останній ключ нам залишилося знайти. Ну, а де його шукати, постарайтеся вгадати:
Б'ють його, а він не плаче,
Тільки вище, вище скаче!
(м'яч)
Діти: Це м'яч!
Завдання №6.
Вихователь: Слухайте останнє, шосте завдання! Це гра «Супермаркет». Ми прийшли в супермаркет. Купувати можна тільки ті продукти, в назвах яких є звук «С» на початку слова. Що ви купите? Діти називають речі: сир, сосиски, , сік, сукня, сумка, сорочка.
А тепер ми вибираємо тільки ті продукти, в назвах яких є звук «Б» в середині слова: ковбаса, риба, бублики,
Давайте виберемо продукти, в назвах яких є звук «М» і на початку, і в середині, і в кінці слова: молоко, масло, макарони, сметана,
Вихователь: діти , подивіться, що тут лежить!
Діти: Це сюрприз «шоколадний алфавіт».
Вихователь: Можна і пограти з буквами, можна і чай попити! Спасибі Дідові Грамотію! Діти, скажіть, вам сподобалося сьогодні виконувати завдання Діда Грамотія? Що найбільше сподобалося? З виконанням якого завдання у вас виникли труднощі?
Ви всі молодці!