Виховна "Подорож країною казок"

Про матеріал
Виховна година на тему: «Подорож країною Казок». 1 клас Мета: розширити знання дітей про казки; розвивати бажання читати і знати більше казок; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, спостережливість, акторські здібності, вміння дітей працювати у парах; виховувати прагнення до добра і справедливості, почуття взаємодопомоги, товариськість, доброзичливість, працелюбність, любов до усної народної творчості. Форма проведення: уявна подорож. Обладнання: презентація, малюнок-пазл, колосок, мішок, кошик.
Перегляд файлу

Виховна година на тему:

«Подорож країною Казок».

1 клас

 

Мета: розширити знання дітей про казки; розвивати бажання читати і знати більше казок; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, спостережливість, акторські здібності, вміння дітей працювати у парах; виховувати прагнення до добра і справедливості, почуття взаємодопомоги, товариськість, доброзичливість, працелюбність, любов до усної народної творчості.

Форма проведення: уявна подорож.

Обладнання: презентація, малюнок-пазл, колосок, мішок, кошик.

 

Хід заняття:

І. Організаційний момент.


Добрий день, діти!

До нас на заняття завітали гості, тож привітайтеся з ними.

 

ІІ. Актуалізація знань учнів. Повідомлення теми і мети заходу.

 

  1. Вступна бесіда.   

-  Сьогодні  у нас буде незвичне заняття, на якому ми відправимось у подорож до чудової країни. А як же називається ця країна, дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.


Є дивна країна,

Де все чарівне,

Там звірі розмовляють,

Дерева мову мають,

Добро і правда завжди

Зло долають.

Яка це країна?


 

Діти, а що таке казка?

 


  1. Словникова робота

Казка – це коротка розповідь про вигадані, фантастичні події та їх героїв, де завжди добро перемагає зло.


Казки бувають різні: написані автором або складені народом. У світі є багато народів, і кожен з них має свої казки. Наш український народ також попридумував багато казок. Проте у всіх казок є одна спільна риса — мудрість( тобто казка завжди чомусь навчає).

 

  1. Робота над змістом вірша.
  • Зараз послухайте вірш і скажіть, чому ж навчають нас казки?

 


Казка — вигадка, всяк знає, 

Але казка — дивина.

 В ній усе не так буває

 І потрібна нам вона!

 Нас вона навчає жити

 І поради нам дає.

 Все в ній вміє говорити 

І у казці — правда є. 

До роботи нас привчає 

І гостинності нас вчить.

 Той, хто казочки читає, 

Потім буде добре жить.

 Бо умітиме радіти

 І сміятись в добрий час. 

Вмітиме добро творити.

 Казка мудрим робить нас. 

Н. Красоткіна


Тож, діти чому нас вчать казки? (як жити, доброти, мудрості, працелюбності)  

  • І сьогодні,  під час нашої подорожі  ми пригадаємо казки, їх головних героїв, та будемо вчитись у казки доброти і мудрості .

 

  • Якою б ви хотіли щоб була наша подорож?( веселою, корисною, цікавою).
  • А якими нам треба бути у цій подорожі, щоб у нас все вийшло?(кмітливими, активними, вихованими, старанними, творчими, уважними, спостережливими…)
  • Погляньте, діти, до нас надійшов лист.

«Першокласникам від Королеви казок»

(-  Давайте ж швидше його прочитаємо.)

 

  • Що ж, діти, будемо робити? Допоможемо королеві? Гаразд.

 

  • А на чому подорожують люди? ( на транспорті).  Тож, мабуть, і нам потрібен транспорт? Давайте подумаємо і виберемо той вид транспорту, на якому можна пересуватись тільки в казці.
  • Звісно, це літаючий килим. А може ви памятаєте з якої казки він? А як звати її головних героїв?(Так, це Аладін і Жасмін)
  • І сьогодні вони будуть допомагати нам мандрувати казковою країною від зупинки до зупинки, щоб нам якнайшвидше всі виконати завдання.
  • Тож влаштовуйтеся зручніше, сідаємо рівненько, поводимо себе тихенько, часу не гаймо, у подорож вирушаймо!
  •  

ІІІ. Основна частина.

 

1 зупинка «Загадкова».

Жасмін і  Аладін приготували нам загадки, відгадки до яких будуть назвами  казок, які зникли. І якщо ми їх відгадаємо, то вони обов’язково повернуться до казкової країни.


Маленьке, сіреньке,

Біди наробило:

Щось біле, кругленьке,

Хвостиком розбило.

Сумує і плаче бабуся,

Дідусь витирає сльозу,

 А курочка кудкудаче:

«Я вам золоте знесу». («Курочка Ряба»)

 

Ця хатинка,така мила,
Всіх у себе приютила:                           
Мишку, зайчика,лисичку,
Вовка, жабку невеличку

І кабанчика іклана,
І ведмедя великана.                           
Це хатинка невеличка
Зветься просто — ...  (Рукавичка). В'ється річка невеличка

Хлопчик у човні сидить.

З берега матуся кличе,

Щоб обідом пригостить.

І вгадать цього героя

Справа зовсім нескладна.

Казка ця усім відома

Про кого вона? («Івасик-Телесик »)

Сидить півник на печі.

їсть смачненькі калачі.

Тут лисичка прибігає.

Мерщій півника хапає.

Біжить котик рятувати,

В лисиці півника забрати.

(«Котик і півник»)

 

Ця брехуха — і рогата 
І баньката, й бородата.                            
Обдурила свого діда,                            
Принесла в родину біди,  
Хату в зайчика украла,                           
Жити в домі цьому стала. (Коза-Дереза.)

 

Із соломи цей дружок,

В нього смоляний бочок.

Зловив зайця, лиску й вовка,

 Ще й ведмедя приволок!

Від ножа щоб врятуватись,

Постаралися вони:

 Для дідуся і бабусі

Подарунки принесли.

 («Солом’яний бичок»)

Дівчина, хоч і кривенька,
Роботяща, моторненька,

Як гніздо її спалили,
То з качками полетіла.
Всі ви знаєте цю казку,
 Тож назвіть її,
Будь ласка! («Кривенька качечка».)

 


  • Діти, скажіть, а що робила кривенька качечка для діда та баби?( їсти варила, прибирала)
  • А можна сказати, що це добрі справи?(Так).
  • А як вони віддячили Кривенькій качечці за добро?(спалили гніздо з пір’ячком).
  • А це був добрий вчинок?) (Ні).
  • А які в житті треба робити справи? (добрі). А за добро віддячувати чим?(добром)
  • Тож чому нас вчать казки?

(робити добро і завжди добром віддячувати за добро).

 

  • Молодці, ви чудово справились із завданням. А ми продовжуємо нашу подорож далі.

 

2  зупинка « Мультляндія».

 

  • Діти, а ви любите дивитись мультфільми? Тоді зараз ми перевіримо, як добре ви знаєте казки за сюжетами мультфільмів.
  • Ваше завдання: вгадати казку за уривком з мультфільму.

   - Чому від хлопчика втекли іграшки, речі, посуд?

Чого нас вчить казка? (бути охайним)

 

Як ви вважаєте, чому Герда не побоялася Снігової Королеви і відправилася рятувати Кая? Що врятувало Кая? Який вчинок ми можемо взяти за приклад?( добре відношення до оточуючих, завжди розтопить лід у їхньому серці)

Яка мудрість казки? (зроблене добро завжди повертається).

 



Якою була Попелюшка?(доброю, лагідною, ніжною). А якими були її сестри, матір? (злими, жадібними, грубими).


 


 

Гра «Так чи ні?»

  1. Герда ризикувала своїм життям, заради спасіння Кая. (Так.)
  2. Мачуха Попелюшки була люблячою і доброю жінкою. (Ні).
  3. Дюймовочка зробила дорий вчинок, коли врятувала ластівку. (Так)
  4. Кая врятувала щирість і любов Герди. (Так).
  5. Снігова королева заморозила Герду. (Ні).
  6. Добро і справедливість перемогли в казці «Попелюшка». (Так.)
  7. Попелюшка була, чемною, доброзичливою дівчиною. (Так).
  • Тож, чому нас вчать ці казки? Якими ми маємо бути?

(бути добрими, доброзичливими, чемними, допомагати в біді) .

Отже, діти, пам’ятайте, що ми маємо бути добрими і лагідними, незважаючи на те, що до нас можуть відноситись зі злом, і тоді добро переможе зло.

А нам час продовжувати подорож.

 

3 зупинка  «Плутанина».

  • Хто тут нас зустрічає? Незнайко. Погляньте,  який він засмучений,  сам він ніяк не може виправити помилки в картинах художника. Допоможемо йому?
  • Тож уважно розгляньте ілюстрацію до казки і назвіть допущені помилки художника.

 

  •  З якої казки цей сюжет? І що ж тут художник переплутав?

Діти, а чому будинок Наф–Нафа вовк не зміг зламати? (будинок був надійним.)

А щоб зробити такий будинок, як треба було працювати? (Старанно).

  • Чого ми можемо навчитися у Наф-Нафа?( Отже, щоб у нас будь-що вийшло добре треба прикладати всі зусилля, бути старанним у роботі).
  •  А ми з вами старанно попрацювали, виправити всі помилки, і тепер  Незнайко вже посміхається.

 

  • Тепер ми можемо продовжувати подорож далі.
  • Погляньте, нас вже чекає маленька дівчинка, з кошиком, впізнали, хто це? Червона шапочка.

 

4 зупинка  «Загублені речі».

Червона Шапочка зібрала до свого кошику загублені речі з різних казок і нам треба відгадати з якої казки і  кому належать ці речі. Готові?

 


мука 

тарілка 

рукавичка 

шкаралупа горіха

стріла

бинт 

Буквар

Кленовий листочок


 


  • А чи казала коза-дереза діду правду?(обманювала). А як вона себе повела зі звірами? (нахабно, хамсько, безсоромно, непорядно).
  •  А як вчинили дід та лісові звірі з Козою? (вигнали).
  • А щоб ви порадили козі, щоб вона могла жити в мирі з усіма? Якою їй треба бути?(чесною, говорити правду, скромною, вихованою, шанобливо ставитись до інших)

Тож, чого нас вчить казка?(бути чесним, говорити правду і бути скромним).

  • Молодці! Ви дуже добре впоралися із цим завданням.

  • А нам час вже трохи відпочити.

 


Фізкультхвилинка

  • Час прийшов для відпочинку. Проведем фізкультхвилинку.


1. Ось їде Попелюшка в кареті з гарбуза
І роги наставляє Коза їй Дереза.
Юнак Котигорошко врятує цілий світ,
Царівна-несміяна усіх нас розсмішить.

П р и с п і в(двічі).


2. Ось море синє-синє, там-рибка золота
І біла скатертина чарівна, непроста.
Тікає від бабусі маленький Колобок.
Замовкли всі звірята - напевно, близько вовк.

П р и с п і в (двічі).


  • А ми продовжуємо подорож.

 


5 зупинка «Знавці казок».


Завдання: «Вгадай, хто сказав?»


  1. «Ловись, ловись, рибко, велика й маленька!». ( «Лисичка-сестричка і вовк-панібрат»)
  2.  “... Гуси-гуси, лебедята, візьміть мене на крилята...”; («Івасик-Телесик»).
  3. “...Несе мене Лиска по каменю-мосту, на своєму хвосту...” («Котик та Півник»)
  4. « Я від баби втік і від діда втік…»( «Колобок»).
  5. «Не відчинимо, не матінчин голосок. У нашої матінки голосок тонший, та й  вона не так співає.» («Вовк і семеро козенят» ).

 

  • А як ви вважаєте, козенята правильно відповіли вовку?
  • Хто їм так наказав?
  • Від чого застерігає, попереджає нас ця казка?
  • А яка мудрість цієї казки(чого вона нас навчає)?

 ( слухати дорослих, дбати про свою безпеку)

  • Молодці! Продовжуємо подорож.

 

6 зупинка «Павутина»,  де нас вже чекають справжні друзі. Впізнали їх? Так, це Муха-Цокотуха і Комар. 

 

  • Давайте пригадаємо, чи багато друзів прийшло до мухи на свято?
  • А хто в виявився з них справжнім другом? Чому?(бо він у скрутну хвилину не залишив Муху-цокотуху, а кинувся їй на допомогу і визволив її).

 

  • Тож, діти, чому нас вчить ця казка? А в народі ще кажуть, що друг пізнається в біді.

 

Отже,  і  вашим завданням буде допомогти сплести павутину, знайшовши друга казковим героям.


 

Діти, а кому ж не дісталося друга? Так, лисичці. Як ви гадаєте, чому?

А чого нас навчили ці казкові друзі? Якими нам треба бути?

(бути справжнім другом)


Тож, пам’ятаймо, щоб мати друзів треба бути і самому другом.

 

7 зупинка «Казковий пазл».


 

Щоб виконати це завдання, попрацюємо в парах як справжні друзі.

На кожній парті знаходиться конверт, в якому частинки ілюстрації до казки.

Завдання: зібрати ілюстрацію до казки і назвати її.


 


Так, це казка «Лисичка і журавель».

  • Чим пригощала Лисичка журавля?
  • А чи гостинною була лисичка? А як їй віддячив журавель?
  • Тож, чому навчає нас ця казка?  (бути гостинним;  поводься так, як хочеш, щоб з тобою поводились.)

 

  • Ось ми і виконали всі завдання, відповіли на всі запитання,  і зниклі казки повернулись.

 А нам час зустрітися з Королевою казок.

Королева казок:

 «Я – Королева казок.

Вітаю вас, друзі, у моїй країні.

Щиро дякую за допомогу.

І в знак подяки

Я дарую вам казочку!

Сядьте, дiти, вci, будь ласка,

Розпочнетъся зараз казка.

Вона, кажуть, дуже гарна

І цiкaвa, i повчалъна.

Хто тихесенъко сидить,

Не nyстує, не шумить,

Той найпершим зрозумiє,

Чого казка нас навчитъ».


 


  1. Інсценізація казки «Колосок»

 


Бесіда


  • Якими були мишенята?( хитрими, веселими, ледачими, невдячними).
  • А півник?( працьовитий, стриманий, працелюбний, справедливий).
  • Яким би ви хотіли бути героєм? Чому?
  • Кому з героїв ви можете дати свої поради? Які саме?

Тож чому нас вчить ця казка?(бути працьовитим, не лінуватися)

 

  • Нам вже час повертатись із казкової країни. Сідаємо на наш чарівний транспорт, і полетіли…

 

  •  А ось вже ми і в школі.

 


ІV.Підведення підсумків виховного заняття.

 

  1. Рефлексійно-оцінювальний етап
  • Чи сподобалась вам подорож? А що вам найбільше сподобалось, запам’яталось?

Сьогодні на занятті мені

сподобалось…

запам’яталось…

 

  1. Повторення вивченого.
  • Тож, давайте зараз  ще раз повторимо, чого ж ми навчилися  від  казки та казкових героїв?

 

Казка

вчить

 


 

Вчитель

Тож, діти,

 Казок на світі є багато.
І веселих , і сумних.
То ж чи можемо
Прожити ми без них?

 

Учні:


Не можем без казки у світі ми жити,
Бо казка нас вчить, як потрібно дружити,


Як зло подолати, як хитрих провчити.


Як чуйних і добрих, й сміливих любити.

 

Як добре, що казка усіх нас зібрала,
Дорослих і діток разом поєднала.


 

Тож, читайте, любіть казки і навчайтесь як жити по правді і робити добро у казкових героїв.

Дякую вам за увагу. Наше заняття закінчилось.

docx
Додав(-ла)
Курносова Юлія
Додано
29 січня 2020
Переглядів
3028
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку