Клас: 2-Б
Тема: «Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти».
Мета: вчити цінувати дружбу та друзів; виробляти якості, що сприяють дружбі, а саме почуття допомоги, взаємовиручки; розвивати пам’ять мовлення, творчі здібності; виховувати доброзичливість, бажання допомагати, почуття вдячності, чесності, щирості, толерантності.
Обладнання: малюнок-ребус, мультфільм.
Хід виховної години
Вступна частина
Нумо, діти, підведіться.
Один одному всміхніться.
Чули, вже дзвенів дзвінок –
Починаємо урок.
– Добрий день!
1. Розгадування ребуса «Дружба».
2. Оголошення теми і очікуваних результатів.
Основна частина.
Що ж означає слово «дружба» в науковій літературі?
Дружба (за тлумачним словником) – це стосунки між людьми, в основі яких знаходиться взаємна прихильність, відданість, товариська солідарність, духовна близькість, спільність інтересів, приязнь, дружність.
Потреба в дружбі, в товаришуванні, в друзях виникла дуже давно. Ще первісні люди, наші пращури, разом полювали на звіра, берегли вогонь, охороняли житло, ділились здобиччю.
Свою відповідь починайте словами: «Дружити – це означає…» (працює «мікрофон»)
3.Розповідь вчителя
Дружба завжди вважалася великою цінністю. Давні скіфи закріплювали дружбу власною кров’ю, що служила військовим договором і великою клятвою: надрізавши пальця, кров збирали у чашку, а потім куштували її з кінчиків мечів. Після цього вже нічого не могло їх розлучити.
В епоху середньовіччя лицарі ставили чоловічу дружбу на вищий щабель, ніж кохання та сімейні стосунки.
Дружба, братерство народжуються не кров’ю, а спорідненням думок, мети, справ. Дружбу надзвичайно цінували в усіх культурах.
Є така прекрасна приказка «Щоб не марно в світі жити, треба, діточки, дружити».
4. Фізкультхвилинка
Всі піднесли руки –раз!
На носках стоїть весь клас,
Два – присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! – і вгору,
Два! – і вниз,
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз – присіли, два – піднялись.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.
5. Перегляд мультфильму про справжню дружбу.
- після того, як ви перегляните мультфільм ми охарактеризуємо вчинки героїм і з’ясуємо чи були вони справжніми друзями.
6. Робота в парах.
- А зараз, давайте спробуємо зробити приємне для свого сусіда по парті.
- У вас на партах лежать долоньки. Це долоньки – дружби. Напишіть ім’я свого сусіда по парті і з усіх слів, яким повинен бути друг , виберіть ту ознаку, те слово, що найбільше йому підходить.
Заключна частина.
Отже, давайте будемо дружіми і берегти та цінувати своїх друзів. Друг – це та людина, яка хвилюється і радіє за свого друга, тобто відповідає за іншого. Кожен з нас сьогодні щось зрозумів, чомусь навчився, чимось зацікавився. На згадку про наш урок кожен учень отримує пам’ятки.
Методист__________________
Кл.керівник________________