Виховна система закладу освіти

Про матеріал
Основою виховної системи школи є особистісно -зорієнтований підхід та впровадження інтерактивних методів виховної роботи, що випливає із методичної проблеми , над якою працює заклад
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Виховна система закладу освіти

Номер слайду 2

Виховна система – ЦІЛІСНИЙ ОРГАНІЗМ, ЯКИЙ ВИНИКАЄ У ПРОЦЕСІ ІНТЕГРАЦІЇ ОСНОВНИХ КОМПОНЕНТІВ ВИХОВАННЯ (МЕТА, СУБ'ЄКТИ ВИХОВАННЯ, ЇХ ДІЯЛЬНІСТЬ, СПІЛКУВАННЯ, ВІДНОСИНИ, КАДРОВИЙ ПОТЕНЦІАЛ, МАТЕРІАЛЬНА БАЗА), ЩО СПРИЯЄ ДУХОВНОМУ РОЗВИТКУ І САМОРОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ,створенню своєрідного за визначенням К. Ушинського, "духу школи". Основні орієнтири виховання

Номер слайду 3

Система виховної роботи – цецілеспрямована, взаємопов’язана сукупність позаурочних заходів, що організують вільний час учнів. Структурними елементами такої системи є різноманітні клуби, гуртки, творчі об’єднання учнів за інтересами, де вони знаходять задоволення своїх потреб, або набір КТС, традиційних свят тощо.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Нормативно- правове забезпечення. Конституція України;Конвенція про права дитини (ратифікована Постановою ВР від 27.02.91 № 789-XII);Закони України:«Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII; «Про охорону дитинства» від 26.04.2001 № 2402-ІІІ;«Про інноваційну діяльність» від 04.07.2002 № 40-IV;«Про Загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу» вiд 18.03.2004 № 1629-IV

Номер слайду 6

А також: Концепція Нової української школи (2016), Концепція національно-патріотичного виховання в системі освіти України від 06.06.2022 року

Номер слайду 7

Завдання виховної системи: Виховувати дитину як громадянина країни, національно свідомого, життєво і соціально компетентного, здатного здійснювати самостійний вибір і приймати відповідні рішення у життєвих ситуаціях. Сприяти зростанню творчого духовного потенціалу особистості, розкриттю здібностей . Розвивати дитяче самоврядування. Стимулювати саморозвиток, самовиховання, самоосвіту учнів та розвиток їх життєтворчої компетентності через участь у реалізації проектів соціального та благодійного напрямків. Створювати умови для розвитку життєтворчої компетентності учнів. Впроваджувати оптимальні методів, форм, засобів, що сприяють формуванню в учнівської молоді основ життєтворчості; розширення можливостей компетентного вибору особистістю свого життєвого шляху

Номер слайду 8

Виховна система забезпечує:активне залучення до процесу виховання батьківської громадськості;організацію методичної роботи з актуальних проблем виховання з педагогами, класними керівниками;розвиток активності школярів у різних видах діяльності та творчий розвиток здібностей, інтересів особистості у позанавчальній діяльності;гуртовування учнівських груп навколо організації колективних творчих справ, участь у проектах;соціальну захищеність і підтримку учнів;співпрацю з дитячими молодіжними та громадськими організаціями, об’єднаннями, колективами;співробітництво з правоохоронними органами, соціальними службами з питань організації правової освіти, профілактичної роботи серед школярів;концентрацію сил педагогічного колективу за пріоритетними напрямками виховної роботи.

Номер слайду 9

Головним завданням  в організації виховного процесу зі здобувачами освіти є напрямки: Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави, Ціннісне ставлення до людей, Ціннісне ставлення до природи, Ціннісне ставлення до мистецтва, Ціннісне ставлення до праці,Ціннісне ставлення до себе,Ціннісне ставлення до свого фізичного “Я”, Ціннісне ставлення до свого психічного “Я”,Ціннісне ставлення до свого соціального “Я”.

Номер слайду 10

Таким чином, виховна система – це середовище, де найбільшою мірою реалізуються потреби дітей, формуються моделі їхньої проведінки, відбувається розвиток, самопізнання та самореалізація особистості.

Номер слайду 11

Я–особистість. Я–громадянин. Я-патріот України. Основним завданням ліцею в поточному році є виховання свідомого громадянина-патріота, який знає і поважає історичне минуле свого народу, здатний розбудовувати суверенну державу, захищати її, творити себе і своє життя. Учнівський колектив навчального закладу (початкова, основна і старша ланка) становлять учнівські об’єднання «Країна барвінкова», «Країна Веселкова», «Рада Старшокласник», де кожен клас обрав свій напрямок роботи та свою тему виховної системи. Уже на цьому етапі розвитку і виховання учні усвідомлюють весь спектр прав і обов’язків,вони вважають себе повноправними громадянами країни. Усі учнівські колективи об’єднані в одну єдину виховну систему під загальною назвою «Я–особистість. Я–громадянин. Я-патріот України».

Номер слайду 12

БАЗОВІ МОРАЛЬНІ ЦІННОСТІ СУЧАСНОГО ВИХОВАННЯВІДПОВІДНО ДО ПРОГРАМИ «НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА» У ПОСТУПІ ДО ЦІННОСТЕЙБазовими духовно-моральними цінностями є – національна самоідентифікація, яка втілюється у почуттях-цінностях – «Я-Українець» – «Ми-Українці». ЛЮБОВ, ПОВАГА ДО ОТОЧУЮЧИХ, ГІДНІСТЬ, ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ, СОВІСТЬ, СВОБОДА, ТОЛЕРАНТНІСТЬ, СПРАВЕДЛИВІСТЬ, РІВНОПРАВʼЯ, ІНІЦІАТИВНІСТЬ.

Номер слайду 13

Структура виховної системи. Виховна система 10-11 класів

Номер слайду 14

Вектор діяльності закладу з виховання на 2022/2023 начальний рік «Розвиток життєвих компетентностей учнів в умовах впровадження Нової української школи»

Номер слайду 15

Мета: формування й розвитку в учнів здатності практично діяти, застосовувати індивідуальні техніки і досвід успішних дій у ситуаціях професійної діяльності та соціальної практики. Завдання: ● використовувати виховні технологій, які максимально сприяють оновленню змісту виховної роботи; ● продовжувати співробітництво, що виражається в гуманному, овірливому стилі відносин вчителів, батьків і дітей, у їхньому взаєморозумінні і взаємодії щодо всіх колективних справ;сприяти створенню виховного простору, що впливає на розвиток особистості;● спрямувати роботу на формування випускника як кінцевого результату виховної діяльності (загальна спрямованість і соціальна активність, моральна культура і духовна зрілість, готовність до праці, до вибору професії, продовження освіти, до сімейного життя)..

Номер слайду 16

ПРИНЦИПИ ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ ЗАКЛАДУІ. Єдність національного і загальнолюдського повага до державних символів, Конституції, законодавства. України;правова свідомість та самосвідомість, виконання громадянських обов’язків та правових норм;формування високої мовної культури; дотримання традицій, звчаїв,обрядів рідного народуповага до старших, піклування про них;.

Номер слайду 17

ІІ. Демократизація виховання. Розвиток різноманітних сфер співробітництва (довірливі стосунки між педагогічним,батьківським та учнівськими колективами);ІІІ. Гуманізація виховання Створення умов для вияву обдарованості і талантів дітей; Формування гуманної, щирої, людяної, доброзичливої, милосердної особистості.ІV. Безперервність і наступність• Вихованняупродовж всього життя людини;• Наскрізний виховний процес. V. Диференціація та індивідуалізація виховногопроцесу• Стимулювання активності, розкриття творчої індивідуальності кожного.

Номер слайду 18

У виховній системі ЗО зроблено:

Номер слайду 19

У виховній системі ліцею зроблено: Робота соціально-психологічної служби. Робота бібліотеки

Номер слайду 20

Модель виховної роботи

Номер слайду 21

Виховна система класу – це цілісна сукупність взаємодіючих компонентів, взаємозв'язок та інтеграція яких сприяє цілеспрямованому та ефективному розвитку всіх членів класного колективу.

Номер слайду 22

Дитячі організації закладу“Країна Барвінкова” – 1-4 класи“Веселкова республіка” – 5-8 класи. Рада “Старшокласник” – 9-11 класи. Дитячі організації керуються і діють у своїй діяльності ЗАКОНАМИ:- єдності слова і діла;- честі і совісті;- дружби й товариськості;- турботи і милосердя.

Номер слайду 23

«Країна Барвінкова»Девіз:«Вільні діти твоєї родини. У майбутньому прославлять свій край,І простори твої, Україно,Перетворять в справжнісінький рай!»Закони барвінчат: Закон доброти, чесності, поваги та любові до рідних, близьких людей. Закон взаємодопомоги, взаємовиручки. Повага до себе та оточуючих людей. Розвиток власних здібностей та талантів. Повага до національних традицій, вивчення історії України.

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Форми і методи роботи з учнями 1- 4 класів: ситуаційно-рольова гра, гра-бесіда, ігрова вправа, уявна подорож, моделювання, «хвилини» з мистецтвом, практикум-спостереження оформлення альбому добрих справ, сюжетно-рольова гра, гра-мандрівка, групова справа, 3 Д демонстрація, практична екскурсія

Номер слайду 26

“Веселкова республіка”Напрямки роботи. Червона калина. Повір у себе. Лідер. Помагай. Берегиня. Котигорошко. Краю мій лелечий

Номер слайду 27

Принцип діяльності:«Самі вирішили-самі зробили - самі відповідаємо».

Номер слайду 28

проект, відверта розмова, -тренінг, рольова гра, колективна творча справа (КТС), флешмоб колективне ігрове спілкування, похід, колаж, пошукова гра, екологічна стежка, конкурс-ярмарок, інтелектуальні гри з використанням ІКТ …Форми і методи роботи з учнями 10-11 класів Форми і методи роботи з учнями 5-9 класів диспут, квест , відверта розмова, тренінг, ділова зустріч, дебати презентація, проєкт, колаж, прес-шоу, прес-конференція, фоторепортаж, інш.

Номер слайду 29

Структура органів самоврядування

Номер слайду 30

Під час аналізу виховної системи класу можна отримати як позитивні, так і негативні результати

Номер слайду 31

Позитивні результати:підвищення якості виховного процесу;інтеграція зусиль усіх учасників навчально-виховного процесу;спільна мета, діяльність, цінності педагогічного, учнівського, батьківського колективів

Номер слайду 32

Негативні результати:зайва регламентація та заорганізованість життя класу;гальмування розвитку самостійності дитини;перешкоджання розкриттю творчого потенціалу учня.

Номер слайду 33

Для уникнення негативних наслідків треба враховувати закономірності виховної системи навчального закладу

Номер слайду 34

Висновок. Отже, мета роботи усіх учасників освітнього процесу спрямовується на виховання всебічно розвиненої особистості - громадянина, патріота. А система нашої діяльності – це організований спосіб життя здобувачів освіти, педагогічного колективу з певними законами, традиціями, з чітко окресленою структурою прав та обов’язків, сторони якої мають певні цілі і забезпечують досягнення заданого результату. Тобто це і є –оптимальний простір для життєтворчості особистості.

Номер слайду 35

Рекомендаціїсприяти створенню виховного простору, який є духовним виміром учня і педагога, що впливає на розвиток особистості;удосконалювати партнерські взаємовідносини навчального закладу та сім’ї, що виражається в гуманному, довірливому ставленні; спрямувати роботу на формування випускника як кінцевого результату виховної діяльності «Я– особистість. Я–громадянин. Я-патріот України.

Номер слайду 36

pptx
Додано
13 листопада 2023
Переглядів
546
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку