Виховна справа "Подорож країною Добра"

Про матеріал
Мета: Розширити уявлення дітей про моральне поняття «доброта»; формувати вміння оцінювати вчинки, диференціювати ознаки доброго і злого; розвивати зв′язне мовлення, критичне мислення, увагу, уміння творити добро; спонукати бажання іти дорогою добра; виховувати почуття чуйності, доброти, схильність безкорисливо чинити добро.
Перегляд файлу

 

Валявський заклад загальної середньої освіти І – ІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\photo_2023-11-17_19-38-57.jpg

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\photo_2023-11-17_19-38-32.jpg 

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\photo_2023-11-17_19-38-46.jpg

 

 

 

 

 

 

 

                             Підготував:

                                                          класний керівник 3 класу

Кіцул Ірина Олександрівна

 

 

 

2023

 

 

«Подорож країною Доброта»

Мета: розширити уявлення дітей про моральне поняття «доброта»; формувати вміння оцінювати вчинки, диференціювати ознаки доброго і злого; розвивати зв′язне мовлення, критичне мислення, увагу, уміння творити добро; спонукати бажання іти дорогою добра; виховувати почуття чуйності, доброти, схильність безкорисливо чинити добро.

Обладнання: картки з прислів′ями, тексти казкових героїв, картки з рисами характеру, тексти оповідань, презентація, квіти, галявина, карта подорожі.

Форма проведення: уявна подорож до Країни Доброти.

ХІД ЗАХОДУ

1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1.1 Привітання 

Створення сприятливої атмосфери

       - Добрий день, діти! Хай сьогодні в кожне серце наш урок додасть тепла, хай прийде до нас натхнення, в очах сяє доброта.

- Пропоную вам утворити коло. Візьміться за руки і зігрійте своїм теплом тих, хто поруч з вами, а  я бажаю вам, щоб гарний настрій супроводжував вас протягом всього заняття.

-Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе по голівці.                                       -Якщо ви хочете допомагати один одному, протягніть руку товаришу.                                       -Якщо ви хочете бути дружними, візьміть один одного за руки.                                                                 -Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки в гору.                                                                         -Якщо ви хочете бути веселими і здоровими і доброзичливими поплескайте в долоні.

2. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПЛАНОМ РОБОТИ ПІД ЧАС ЗАХОДУ

( карта подорожі)

- Сьогодні у нас незвичайна подорож. Ми вирушимо у  подорож до країни, у якій, мабуть, хотіла б жити кожна людина нашої планети Земля. А як вона називається, ви дізнаєтесь, виконавши завдання.

 

 

 

Вправа «Прочитай слова, переставивши літери місцями».

3

2

4

1

5

6

3

2

1

6

7

4

5

а

р

ї

К

н

а

б

о

Д

т

и

р

о

-         Ми вирушаємо до Країни Доброти. Як ви гадаєте, які люди живуть у цій чудовій і гарній країні? ( Відповіді дітей.)

-                          Дійсно, у країні живуть дружні, культурні та ввічливі люди.  Її жителі  мають добрі серця, завжди роблять гарні вчинки, ніколи і  нікого не ображають.  Чи хочете ви бути схожими на них?  Чому? ( Відповіді дітей.)

-                          Жителі цієї чудової країни запрошують до себе на гостини. Щоб ми не заблукали вони передали нам карту подорожі. На ній відображені найвизначніші місця Країни  Добра.

-                     Йти Дорогою Добра нелегко, але цікаво. Так само, як і на звичайній дорозі, треба потрудитися.

-         Ви готові до мандрівки?

-  А ось і карта нашої подорожі

Стежка доброти

Казкові ворота

Острів Прислів′їв

Місто Ввічливості

Галявина Доброти

Гора підсумків

-         А щоб дізнатися на чому ми будемо мандрувати, Вам необхідно відгадати загадку

Я із гуми, надувна,

Як повітря я легка,

Міцно мотузок тримай

Та мене не відпускай!

(Повітряна куля)

-         Правильно! Тож вирушаємо у мандрівку. Тема нашої години спілкування – «Добро починається з тебе». Ми сьогодні спробуємо зрозуміти, що таке «добро»,

-         «доброта». На що вона схожа? У чому вона виявляється? З чого розпочинається? А також спробуймо згуртувати нашу класну родину, подаруймо тепло одне

-          

-         одному, засвітімо ще одну зірочку добра і любові. І допоможуть нам у цьому наші товариші та друзі.

3. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1 зупинка Стежка доброти

-Зараз ми з вами ступаємо на стежку доброти.  Щоб пройти нею, потрібно  виконати наступні завдання.

3.1 Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

      - А як ви розумієте слово добро?

( Добро- це гарний вчинок, корисна справа)

       - А що таке доброта? ( Доброта -це чутливе, дружне ставлення до людей, тварин, птахів, рослин.)

Доброта – найбільша цінність нашого життя. Її неможливо купити ні за які гроші, вона по краплиночці виховується змалечку. Нашому народові завжди були притаманні чуйність, доброта, милосердя. Вважалося цілком закономірним і природним допомагати нещасним, знедоленим, давати притулок бездомним, ділитися з голодними шматком хліба, захищати скривдженого, немічного або старого. У житті людей необхідні чуйність, доброта, і не тільки для тих, хто нею ділиться. Допомогти людині може навіть добре слово.

3.2 Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

      - Є слова, які доповнюють одні одних. Коли чую  слово  сонце мені на думку приходять такі слова , як тепло, ласка, турбота , радість… А які слова вам спадають на думку, коли ви чуєте слово доброта?

-                     Що, на вашу думку, означає слово ДОБРОТА? З чим у вас асоціюється це слово?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2  зупинка «Казкові ворота»

-           Поняття «добро» і «зло» знайшли відображення і в казках. Пригадайте казки: добро завжди перемагає зло; добрий герой завойовує щастя, багатства, а злий герой завжди покараний.

3.3  Гра «З якої казки?»

1.Він звірят усіх лікує,

  І зайчат, і мавпенят,

 Бегемотів, тигренят.

 Вилікує він замить

 Все, що в звірів заболить,

 Наш добрий лікар…(Айболить).

        Яку добру справу робив лікар Айболить?

2.Сидить півник на печі,

 Їсть смачненькі калачі.

 Тут лисичка прибігає

 Півника мерщій хапає.

 Біжить котик рятувати,

 В лиса півника забрати.(«Котик і Півник»)

        Хто і яке добре діло зробив у цій казці?

3.Вигнав дід козу із хати,

Та й пішла вона блукати.

В зайця хату відібрала.

Всі козу ту виганяли.

Рак козуню ущипнув –

Зайцю хатку повернув. («Коза-дереза»)

4.Знайшов півник колосок,

Змолов борошна мішок.

Спік негайно у печі

Пиріжки та калачі.

Мишенят не пригощав,

Бо жоден з них не помагав ( “Колосок”)

 

 

5. Від цієї булави

Змій позбувся голови.

Прагне хлопчик буть хоч трошки

Схожим на .... («Котигорошка»)

-         У казках завжди добро перемагає зло, тому добрих героїв більше. Нехай же і на вашому життєвому шляху зустрічаються тільки добрі люди.

  1.         Зупинка Острів Прислів′їв

-                     Ще здавна люди прагнули до добра і ненавиділи зло. І цю думку вони відбили в прислів′ях, які передаються з вуст у вуста. Тому ми летимо на острів Прислів′їв.

-         Потрібно з’єднати ліву та праву частину та утворити прислів’я

-         Де є добро, там зникає зло.

-         Твори добро, де тільки можеш!

-         Добре слово потрібне людині, як хліб і вода.

-         Мудре слово збережи, а погане – геть жени!

-         З цих прислів′їв ми бачимо, що добро завжди приносить радість усім людям, що вас оточують. Перший крок до доброти – це добре слово. Тому ми вирушаємо до міста Ввічливості.

  1.         Зупинка Місто Ввічливості.

3.4 Гра «Хвости»

-         Доповніть вірші потрібними словами ввічливості.

Заходить Галя до кімнати,

Забула Галя, що сказати.

Стоїть, мовчить, анітелень,

-         Кажи, Галинко: …..(«Добрий день»).

Якщо бажаєш висловити подяку,

Промовити потрібно: …(«дуже дякую»).

Коли мене сварять, я намагаюсь

Завжди сказати чемно:…(«вибачаюсь»).

І в Україні, і в Білорусі, і в Словаччині

Всі кажуть на прощання :…(«до побачення»).

 

 

5 зупинка  Галявина Доброти

-Зараз ми разом створимо квіткову галявину. На партах у вас є квіти різних кольорів, кожен колір відповідає певній рисі характеру. Оберіть найважливішу, на вашу  думку, рису характеру та прикріпіть до галявини.

 (червона квітка – доброта, жовта – совість, синя – сміливість).

-         Діти, на галявині розквітли «квіти доброти», хоча інші теж мають право на існування, бо всі позитивні риси характеру надзвичайно необхідні людям.

-         Яку назву дамо квітучій галявині?

3.5 Гра «Якщо ти добра людина, то повинен…»

-         Якщо людина повинна робити те, що я називаю, підніміть картку зеленого  кольору, а якщо – ні, то  - червоного.

  • Допомагати мамі мити посуд.
  • Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.
  • Не вмиватися.
  • Берегти рідну природу та охороняти її.
  • Шанувати працю інших людей.
  • Галасувати, коли хтось відпочиває.
  • Бути вихованими, стриманими.
  • Обманювати, хвалитися.
  • Насміхатися з чужого горя.
  • Добре вчитися, багато читати.
  • Не слухати батьків.
  • Допомагати друзям у біді.
  • Ображати інших.
  • Спати на уроках.

-                     Отже, бачу, що ви прагнете чинити добро. І це дуже правильно, адже воно приносить радість оточуючим. Доброта, як чарівні ліки, здатна вилікувати від суму, скрути, безпорадності. Тож не слід забувати про це!

 

 

4. ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ

6 зупинка  Гора підсумків

-         Ось і закінчується наша подорож. Перед нами остання зупинка   Гора  підсумків.

-                     У вас на парті є «рюкзачок чеснот» та конверт зі словами. Я пропоную перечитати слова,  вибрати ті  людські чесноти, близькі до добра, потім складіть у рюкзак, щоб узяти із собою в життя.

-                     Також у нас є «сміттєвий бак», у який потрібно помістити записані негативні риси характеру людини.  Після того, ми їх викинемо щоб вони ніколи не торкнулися вашого серця.

Байдужість

Відповідальність

Справедливість

хвалькуватість

Повага до інших

Чесність

Брехливість

Працелюбність

Щедрість

Жадібність

Розсудливість

Щирість

Гідність

Жорстокість

Злість

Не лінуйтесь робити добра,

Лише зла не бажайте нікому.

Бо воно, як велика гора,

Стане вам на шляхові земному.

І старайтесь робити добро

День і ніч, і у кожну хвилину.

Щоб серденько, як сонце, цвіло,

Бо це доброю робить людину!

Правда в світі є дуже проста:

Сонце Землю теплом зігріває.

А людину – її доброта

І любов у житті прикрашає.

-           Хай сьогоднішня виховна година засвітить у кожному вашому серці світло великої любові і доброти, а це є головним завданням і покликанням людини на землі.

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку