Виховна справа – тренінгове заняття. Тема. Навчання – потреба, обов’язок чи даремна трата часу?

Про матеріал
Мета: розвивати інтерес до навчання та пізнання самого себе; вчитися керувати своїм життям, формувати навички ефективного спілкування, групової взаємодії, комунікативності; сприяти всебічному розвитку особистості
Перегляд файлу

1

 

Виховна справа – тренінгове заняття

 

Тема. Навчання – потреба, обов’язок чи даремна трата часу?

Мета: розвивати інтерес до навчання та пізнання самого себе; вчитися керувати своїм життям, формувати навички ефективного спілкування, групової взаємодії, комунікативності; сприяти всебічному розвитку особистості.                                                                                   

№ пп.

 

                    Види роботи

Трива-

лість

Ресурсне

забезпечення

  1.  

Продовжить фразу «В школі мені подобається…»

5 хв.

 

  1.  

Інформаційне повідомлення:

«Найважливіші речі в житті».

5 хв.

Плакат, фломастери

  1.  

Вправа «Правила роботи».

3 хв.

Плакат, маркери.

  1.  

Мозковий штурм. «Для чого потрібно навчатися?»

10 хв.

Плакат «Вчитися потрібно»,маркери.

  1.  

Вправа «Обґрунтування тези»

(Метод -  «Прес»).

10 хв.

4 аркуші паперу, фломастери, аркуші відривного календаря

  1.  

Розповідь для активізації уваги.

2 хв.

 

  1.  

Вправа «Вчитися допомагає -…, вчитися заважає -…»

10 хв.

4 аркуші паперу,  фломастери, скотч,  кольоровий картон. 

  1.  

Розминка «Вітерець»

5 хв.

  1.  

Інформаційне повідомлення : «Здібності і їх роль в житті людини».

3 хв.

 

  1.  

Підведення підсумків. Народна мудрість про важливість навчання.

3 хв.

Прислів’я, приказки, підготовлені дітьми.

  1.  

Прощання. «Я б хотів побажати школі…»

4 хв.

 

 

1. Оголошення теми і мети заняття.

  • На сьогоднішньому занятті ми з вами спробуємо з’ясувати, що для нас є навчання? Чи це обов’язок, який, хочеш не хочеш, а треба виконувати, чи це потреба, без якої складно буде в майбутньому житті, чи, можливо, - це просто даремна трата часу на непотрібні в подальшому речі.

Діти за годинниковою стрілкою по колу називають своє ім’я і продовжують фразою  «в школі мені подобається…», кожен при цьому називає, що саме йому подобається.

2.  Інформаційне повідомлення: «Найважливіші речі в житті».

- Наше життя дуже стрімке, цікаве, повне несподіванок, але в ньому існують для потреб людини різні речі. Одні з них – дрібнички, без яких можна жити і не помічати їх відсутності. А є такі, які люди цінують понад усе на світі, їх, навіть, називають безцінними, тому що придбати ці речі не можна ні за які гроші. Як ви думаєте, що це може бути?

(Відповіді учнів фіксуємо на плакаті «Найважливіші речі у житті:» (№1). Учні обов’язково повинні назвати серед цих речей розум(знання) і здоров’я).

- Отже, дорогі діти, ви самі бачите, що одною з найважливіших речей у житті кожного є знання. Їх не купиш в жодному магазині, які б гроші за це не пропонував. Лише наполегливою працею кожен може сам для себе здобувати знання.

  1. Вправа « Правила роботи».

- Для чого в нашому житті існують правила?

(Діти висловлюють свої думки і робиться підсумок, що без правил настав би безлад і хаос)

- Тому і ми, для того, щоб наша робота не перетворилася на хаос, приймемо правила нашої роботи.

(Вправа проводиться методом «Мозковий штурм», фіксуються всі пропозиції дітей на відповідному плакаті (№2). Якщо висуваються однакові або тотожні правила, ставимо напроти такого плюс. Далі зачитуються списком і погоджуються з групою.

4. Мозковий штурм. «Для чого потрібно навчатися?»

- Діти, а чи легко навчатися?

- А для чого взагалі людині потрібно вчитися?

(Думки дітей фіксуємо на плакаті «Вчитися потрібно» (№3).

  1. Вправа «Обґрунтування тези» . Метод -  «Прес».

 Робота в групах.

 Роздаємо дітям аркуші відривного календаря і пропонуємо об’єднатися за однойменними днями ( понеділок, вівторок, середа, четвер).

Завдання:  Кожній групі обрати з щойно висунутих тез ту, яка здається найбільш вагомою.

За методом «Прес» (плакат з описом якого прикріплений у кімнаті) обґрунтуйте свій вибір. 

Позиція – «Я вважаю…»

Обґрунтування – «тому що…»

Приклад – «наприклад…»

Висновок – «Отже, я вважаю…»

Протягом 5 хв. Діти працюють, записуючи свої обґрунтування на аркуші А-4. Представник з кожної групи презентує свій доробок і прикріплюємо їх на плакаті з попередньої вправи. Робимо висновок про необхідність навчання.

Розповідь вчителя.  

     Навчити думати – найбільш складне завдання учителя. Навчитись думати – найбільш складне завдання учня. «Пізнай самого себе» - ці слова написані на брамі Дельфійського храму. Саме в шкільному віці людина має можливість пізнати себе шляхом дії. Саме в школі кожен знаходить «ключі до щастя», відчиняє ними «брами успіху».

Вибрати  справу – значить вибрати життя. А для того, щоб бути справжнім господарем свого життя, в нас є безцінна зброя – розум. Розум, який закладений кожній людині, та далеко  не кожна людина вміє скористатися даними від природи задатками. І дуже буває прикро, коли людина сама, власними руками руйнує те, чого вона могла б досягти, використавши свої , природою дані задатки.

7. Вправа «Вчитися допомагає - …, вчитися заважає - …»

Робота в групах. Для цієї вправи об’єднуємо дітей у 4 групи за допомогою «кольорової» методики. Учням роздаються прямокутники з картону різних кольорів (скільки груп –стільки кольорів). А потім діти об’єднуються за однаковими кольорами.

Завдання: - А зараз подумаємо і зобразимо на аркушах: що ж нам допомагає, а що заважає вчитися? 2 групи працюють над роздумами «Що допомагає вчитися», а 2 інші – «Що заважає вчитися».

Представники з кожної групи презентують свої доробки і прикріплюють їх на плакаті (№4). Підводиться підсумок і робимо  висновок.

- Отже навчання – це важка, постійна праця. Працелюбність і терпіння разом йдуть по життю. Та не лише ці дві якості потрібні, щоб добре навчатися. Воля – ще одна з головних умов досягнення поставленої мети. Ваш вибір – зробити уроки чи придумати виправдання своєму ледарству. Вибір завжди направлений на подолання «перешкод». Це завжди перемога «я повинен» над «я хочу». Лише людина вміє керувати своєю поведінкою, життям. Адже життя кожного з нас  - боротьба мотивів ( те, що спонукає нас до дій) між «я хочу» і «треба».

   І не бійтесь пізнавати щось нове, випробовувати свої можливості, не бійтеся помилятися. Адже не помиляється лише той, хто нічого не робить. Вміння вчитися на помилках – ключ до успіху. З помилок, що зроблені на початку життя, можна  отримати велику користь.  Невдачі нам дають безцінну інформацію про те, що ми можемо робити, а що – ні.

8. Розминка «Вітерець».

- Ви, напевно, трішки стомилися. Тому зараз станьте в коло і пограємо в гру «Вітерець». Правила: ведучий називає ознаку, а учні за цією ознакою обмінюються місцями. Наприклад: вітерець для тих, хто в чорних спідничках.

9. Інформаційне повідомлення : «Здібності і їх роль в житті людини».

(Ведучий повертає дітей до плакату «Вчитися потрібно» і акцентує увагу, що одним  з пунктів для вибору професії є розумно вибрати вид занять, влаштувати своє життя).

- Для того, щоб вибрати професію, яка буде вам до душі, необхідно з’ясувати свої здібності (сукупність психофізіологічних властивостей, необхідних для виконання того чи іншого виду діяльності). Вони бувають фізичні і розумові.

- Як ви вважаєте, які здібності займають провідне місце? Звичайно ж, що розумові. І від, того як ми будемо розвивати свої розумові здібності в школі, залежить, чи зможемо ми в майбутньому втілити свої мрії і бажання в життя.

 10.  Народна мудрість про важливість навчання.

- Хто підготував щось про важливість навчання, прошу розповісти.(Відповіді дітей).

Підсумок:  Я сподіваюся, що на сьогоднішньому  занятті ви зробили правильні висновки. Наше головне завдання – бути розумними, здоровими, працьовитими.         Ваш  основний обов’язок – навчання. Обов’язок – там, де люблять те, що самі собі наказують. І якщо ви це зрозумієте, то зможете кожне «треба» перетворювати в «хочу» і «буду», то кожному з вас обов’язково вдасться знайти свої «ключі до успіху».

Я щиро вам всім цього бажаю!

11. Вправа  «Я б хотів побажати школі…»

Учні по колу говорять свої побажання. Аплодуємо нам  за хорошу роботу.

 До побачення! 

Додаток.

Плакат №1            Плакат №2            Плакат №3                      Плакат №4

Найважливіші

речі у житті.

  •  
  •  
  •  
  •