Виховне заняття "Людина допоможе собі сама"

Про матеріал
Розширити знання учнів про значення понять "здібність", "талант", "геній"; розвивати чіткі життєві орієнтири, мислення; виховувати прагнення до позитивних вчинків, уміння створювати ситуацію успіху.
Перегляд файлу

Конспект виховного заняття

Тема. Як я розумію вислів: "Людина допоможе собі сама".

Мета. Розширити знання учнів про значення понять "здібність", "талант", "геній";

розвивати чіткі життєві орієнтири, мислення;

виховувати прагнення до позитивних вчинків, уміння створювати ситуацію успіху.

Обладнання: картини-портрети талановитих людей.

Форма виховного заняття: година спілкування.

Хід заняття

І. Організаційна частина.

- Сьогодні ми з вами пороздумуємо над висловом: "Як я розумію вислів "Людина допоможе собі сама".

ІІ. Основна частина.

- Людина, як зірка, народжується серед  туманності, у нескінченності спалахує й падає в нескінченність. Як зірка, вона народжується, щоб світлішим став Всесвіт. Талант, упродовж багатьох сторіч людина шукає відповіді на запитання: що таке талант? Яку людину можна назвати талановитою? Чи всі талановиті?

Сьогодні ми поговоримо і про здібності, і про талант, і про їх взаємозв'язок.

- Різниця між генієм та звичайними людьми відчувалася людьми завжди. Давні люди пояснювали існування неабияких здібностей божественними, неземним походженням або втручанням. Обдарована особистість, на думку древніх, це щасливий обранець небес.

- Як ви думаєте, чи можна заздалегідь передбачити чиюсь обдарованість, угадати майбутні досягнення людини?

На думку про незвичайний дар наводять дуже ранні та яскраві вияви здібностей В.Моцарта, Р.Шуберта, М.Мусоргського, В.Гюго та ін.

Трапляється й таке, що люди, які не виявляли ніяких здібностей у дитинстві, іноді їх називали і нездарами, досягали у дорослому житті видатних успіхів.  Прикладом є Альберт Енштейн.

- Давайте спробуємо визначити ознаки обдарованості (допитливість, прагнення до пізнання, дослідження, оригінальність мислення, схильність до нестандартних асоціацій, висока концентрація уваги, феноменальна пам'ять,  широта інтересів, прагнення до лідерства, любов до змагання, почуття гумору.

- Послухайте, будь-ласка, легенду про сутність людини.

Боги, створюючи світ, замислилися, де заховати від людини її найголовнішу таємницю: у глибокій печері, на дні океану або на небі, серед зірок? Але рано чи пізно люди потраплять туди. І нарешті вирішили сховати таємницю у середині самих людей. Адже у себе людина не здогадається зазирнути.

- Як ви думаєте, чи мали Боги рацію?

- Сьогодні у нас ціла виставка вишитих картин - це роботи учнів нашого класу. Скільки в них праці, натхнення, фантазії.

- Назвіть імена талановитих людей. Завдяки чому ці великі люди змогли досягти творчих успіхів? Що таке здібності? 

- Чи кожна дитина має здібності, талант? Чи можна, якщо в дитині немає природженого таланту, зробити з неї Бетховена чи Павлова?

- Тож якщо чогось ще з дитинства прагнути, розвиваючи свої здібності, наполегливо працювати, можна перерости у творчу особистість. Часто талант і обдарованість доводиться виявляти й розвивати.  А головне, діти, не забувайте, що завжди слід залишатися людиною, особистістю.

ІІІ. Заключна частина.

- Пам'ятайте, що людина має самотужки пройти низку етапів розвитку і вчитися робити відкриття, винаходи та  художні образи, відкриваючи таким чином світ для себе, для найближчого оточення, дивуючи його своїми діями, для всього людства, де вершина досягнень оцінюється Нобелівською премією.

- А закінчити нашу виховну годину хочу словами із вірша:

Витри піт солоний із чола

І трудись, забувши про утому,

Бо людина ціниться по тому,

Чи вона зробила, що могла.

- Наше заняття закінчено. До побачення.

doc
Додано
17 березня 2021
Переглядів
469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку