Виховне заняття на тему "Навчання - право та обов'язок школяра"

Про матеріал
Виховне заняття для учнів 4 класу. Мета: формувати правові знання учнів, розвивати навички співпраці та взаємодопомоги, виховувати любов до Батьківщини, ...
Перегляд файлу

Тема. Навчання – право та обовязок школяра.

Мета:  формувати правові знання школярів, почуття власної гідності; розвивати навички співпраці та взаємодопомоги; виховувати любов до Батьківщини, впевненості в собі.

Обладнання: картки червоного та чорного кольору, зображення казкових героїв, плакати «Права дитини» і «Обовязки».

Тип заняття – виховне.

Хід заняття

I.Організація учнів до роботи.

1.Привітання з дітьми

- Доброго дня,  діти! Сідайте! Сьогодні виховне заняття проведу з вами я, звати мене Вікторія Іванівна. Прошу вас бути уважними, чемними і за це ви дізнаєтеся про свої обовязки та  права, які відіграють дуже велику роль у вашому житті .

2.Оголошення теми заняття

- Темою нашого виховного заходу є: «Навчання - права та обов’язок учнів». Мені цікаво, а чи знаєте ви, діти, свої права, які з них ви можете назвати.(учні відповідають, вчитель уважно слухає та корегує по неохідності відповіді). Добре, ви знаєте деякі свої права, та на сьогоднішньому занятті ви дізнаєтесь набагато більше.

II.Основна частина

1.Бесіда

-Для початку скажіть мені чи знаєте ви що таке «право»? (відповіді учнів) -Права дитини - це певні можливості, які треба вам, дітям, для того, щоб жити і дорослішати. Тобто те, що ви можете робити, і в чому вам не можуть відмовити для того, щоб подорослішати і вести повноцінне життя

- Аж у 1959 році було прийнято Декларацію прав дитини. У 1989 році всі прогресивні країни світу, в тому числі і наша Україна, підписала Конвенцію прав дитини.

- Хто може сказати що таке «декларація»  (Декларація – це документ, у якому викладено важливі правила, обов’язки для усіх людей)

Молодці, ви правильно відповіли на запитання!

- А хто знає що таке «конвенція» (Конвенція – це  угода, міжнародний договір з певних питань. У даному випадку з питань прав дитини)

- Так, правильно.

- На основі Конвенції Україна у 1991 році прийняла Закон України про охорону дитинства.

 - А про який основний документ , де записані всі права та обов’язки громадян України, ми не сказали? ( Конституція України )

 Конституція – в перекладі з латинської мови означає «устрій», «будова». Це закон про устрій, про будову держави, по головні права та обов’язки громадян. Кожний громадянин повинен добре знати Конституцію своєї держави, розуміти її, виконувати і боронити.

2.Права дитини

А зараз ви дізнаєтесь права дитини згідно з Конвенцією

 1.Всі діти рівні у правах.

 2. Всі діти мають право на любов та піклування з боку батьків та держави.

 3. Право на навчання.

4.Право на життя та медичне обслуговування.

5. Право на гру, розваги, відпочинок.

 6. Право на інформацію.

7. Право висловити власну думку.

 8. Дитина не повинна бути примушена до тяжкої праці.

 9. Дитина не повинна бути скривджена та зневажена.

11.Дитина має  право на якісне харчування.

Основою духовного, економічного й культурного розвитку суспільства й держави є освіта. Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості і як найвищої цінності суспільства , розвиток талантів, розумових та фізичних здібностей , виховання високих моральних якостей. З давніх часів в Україні важливого значення надавали освіті.

У статті 53 Конституції записано, що «для кожного учня загальна середня освіта є обов’язковою». Конституційно забезпечено доступність і безкоштовність освіти у державних навчальних закладах, вільність вибору щодо форми навчання.

3.Обовязки дітей

Права нерозривно пов’язані з обов’язком. А що таке обов’язок? (Відповіді дітей)
Обов’язок – це те, що ви повинні робити, щоб бути корисним собі та оточуючим.

 Вашими обов’язками є:

1. Старанно вчитися.

2. Берегти природу, пам’ятки культури.

3. Берегти шкільне майно.

4. Дотримуватись моральних норм поведінки.

 5. Дотримуватись правил особистої гігієни.

 6. Дотримуватись правил дорожнього руху.

- Як ви розумієте правила особистої гігієни?( ранком чистити зуби, бути охайно одягненим…)

 - А що таке мораль?( Мораль – це уявлення людей по те, що добре, а що погано, які вчинки заслуговують на повагу, які – на осуд.)

А зараз ми перевіримо наскільки ви були уважні!

4.Гра «Права та обов’язки»

А) Пояснення правил гри

В вас на столі стоять дві картки, одна – червона , друга – чорна. Я буду зачитувати вам вам ваші права та обовязки в хаотичному порядку, якщо це право – то ви піднімаєте чорну картку, а якщо обовязок, то червону.

Б)Проведеня гри

Отже, починаємо:

- Берегти книги;

 - дотримуватись правил руху;

 - старанно вчитися;

- відпочивати та розвиватися;

 - піклуватися про життя, здоров’я;

 - користуватися бібліотекою, спортзалом;

- охороняти природу;

 - дотримуватися правил поведінки.

В) Підведення підсумків гри

Як бачите, ви добре запамятали свої права та обовязки, тому з легкістю впорались із цим завданням!

5.Гра « Яке право порушено»

А) Правила проведення гри

Зараз я буду показувати вам малюнки з мультфільмів, а повинні сказати, яке право порушено.

Б) Проведення гри

  1. "Колобок"

 Порушення права на життя .Лісові звірі хотіли з'їсти Колобка. (У сучасному житті є багато випадків, коли злочинці позбавляють життя людей, не маючи на це ніякого права).

  1.  "Рукавичка"

Порушення права на житло. Рукавичка розірвалася від великої кількості мешканців, які забули про те, що житло має бути зручним і безпечним. (Сьогодні, на жаль, багато людей живуть у перенаселених гуртожитках без належних умов, оскільки не мають можливості придбати власне житло).

  1.  "Лисичка і Журавель"

 Порушення правил гостинності, права на харчування. Лисичка запропонувала Журавлику поїсти кашу з незручного посуду — тарілки. (Гостинний хазяїн дбає про те, щоб гостям у його домі завжди було добре, зручно, приємно, комфортно).

  1.  "Івасик-Телесик"

 Порушення права на життя Змія хотіла з'їсти Телесика. (Ніхто на має права позбавляти когось життя).

  1. "Червона Шапочка"

1. Порушення права на життя.

2. Невиконання батьками обов'язку захисту життя дитини.

3. Невиконання обов'язку дітей дбати про свою безпеку.

(Батьки мають піклуватися про безпеку дітей. Мама відправила доньку до бабусі через ліс, у якому живуть вовки.  По дорозі Червона Шапочка спілкувалася з вовком, що загрожувало її життю. (Заради своєї безпеки діти не повинні спілкуватися з незнайомцями)).

  1.  "Троє поросят"

 Порушення права на життя та на житло. Вовк хотів з'їсти поросят і заволодіти їхнім житлом. (У житті часто трапляються випадки, коли через недбалість люди втрачають своє житло).

  1.  "Зимівля звірів"

 Порушення права на життя та житло Звірі погрожували Волу розламати його хатинку та позбавити життя, якщо він не пустить їх перезимувати. (Люди часом потрапляють у такі ситуації, коли через шантаж та погрози втрачають своє житло).

  1.  "Гидке каченя"

Порушення права на сім'ю Мама Качка не змогла захистити своє каченя від глузувань і навіть прогнала його з дому. (Мама повинна опікуватись своєю дитиною і розв'язувати проблеми її здоров'я, а не покидати її напризволяще).

  1.  "Три ведмеді"

 1. Невиконання правил безпечної поведінки, що несе загрозу життю.

 2. Порушення права на житло.

 3. Порушення права на харчування.

 Машенька без дозволу сама пішла в ліс і там заблукала. (Кожен повинен дотримуватись правил безпечної поведінки).  Дівчинка без дозволу зайшла до чужої хатинки і користувалася чужими речами.  Дівчинка їла з чужого посуду. (Не можна без дозволу брати чужі харчі).

 

 

III. Підсумок заняття

  - Що таке право?

  -Що таке обов’язок?

  -З якими документами познайомились?

  - Чи знадобляться у житті вам отримані сьогодні знання?

 Діти, сьогодні кожен з вас більш широко й детально ознайомився з основними документами , в яких іде мова про права й обов’язки дітей, школярів та їхніх батьків. І ваше завдання не лише знати, але й виконувати всі свої обов’язки, уміло і шанобливо використовувати свої права. І тоді у нашій державі завжди пануватимуть мир, справедливість і добробут.
Допобачення!

docx
Додано
17 квітня 2019
Переглядів
902
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку