Виховний план класного керівника 5 класу на 2018/2019 н.р. Нормативно – правове забезпечення. Основні завдання виховної діяльності .Робота з батьками. Аналіз виховної роботи за минулий рік. Характеристика класу. Цілі та завдання виховної діяльності. Індивідуальна робота
|
І тиждень 03.09 - 07.09 |
ІІ тиждень 10.09-14.09 |
ІІІ тиждень 17.09-21.09 |
IV тиждень 24.09-28.09 |
Виховна година |
Свято Першого дзвоника.
|
«Державні та народні символи України»» Інформаційно – пізнавальна хвилинка Події в Україні |
"Українці в світі" Інформаційно – пізнавальна хвилинка «Новини нашого міста» |
«Скільки ти знаєш мов, стільки разів ти людина»» Інформаційно – пізнавальна хвилинка Події в Україні |
Класні збори |
«Закони нашого життя»(вибір активу, розподіл доручень, інструктаж з ТБ) |
|
|
|
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави |
Година спілкування «Україна – європейська держава » |
Година спілкування "Любове моя - Україно!" |
Покладання квітів до пам’ятника загиблим односельчанам в с.Яківці |
|
Ціннісне ставлення до людей |
Година спілкування "Дружба і її значення у житті людини" |
|
1.Засідання клубу « Орля» за участю ветерана – визволителя Полтави. 2.Поздоровлення ветеранів війни – жителів мікрорайону. |
Обговорення та створення морального кодексу класу |
Ціннісне ставлення до себе |
Вступний інструктаж з ТБ |
Єдиний урок «Увага!Діти на дорозі!» |
Бесіда «Обережно, отруйні гриби!» |
Взяти участь у Дні здоров’я, присвяченому Всесвітньому дню туризму |
Ціннісне ставлення до природи |
|
Гра – експрес "Я — маленька частиночка Природи" |
Конкурс на кращу композицію квітів |
|
Ціннісне ставлення до мистецтва |
|
|
|
Круглий стіл "Люби музику — вона облагороджує думки і почуття" |
Ціннісне ставлення до праці |
Бесіда "Як організувати себе" |
|
Бесіда «Обов’язки чергових» |
Створення затишку класної кімнати |
|
І тиждень 01.10. - 05.10 |
ІІ тиждень 08.10-12. 10 |
ІІІ тиждень 16.10-19.1 0 |
IV тиждень 22.10-26.11 |
|
Виховна година |
«Живи,добро звершай» Інформаційно – пізнавальна хвилинка Події в Україні,світі. |
«Про конфлікт з батьками» Інформаційно – пізнавальна хвилинка «Час події,люди» |
«Хочеш бути щасливим – будь ним» Інформаційно пізнавальна хвилинка Події в Україні |
«Умійте цінувати дружбу» Інформаційно пізнавальна хвилинка Події в Україні |
|
Класні збори |
"Культура поведінки у школі" |
|
|
|
|
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави |
|
|
Посвята у козачата |
Година спілкування присвячена Міжнародному дню людей похилого віку під девізом «Милосердя,доброта в житті людини» |
|
Ціннісне ставлення до людей |
Ознайомлення з кодексом честі учня |
Пам’ятка« Як стати кмітливим і розумним» |
Взяти участь у благодійному осінньому ярмарку |
|
|
Ціннісне ставлення до себе |
Інтелектуальна гра "Я і мій характер" |
Бесіда "Ми – творці власного здоров’я" присвячена всесвітньому Дню захисту зору |
Інструктаж з техніки безпеки та охорони праці напередодні канікул |
|
|
Ціннісне ставлення до природи |
|
Акція « Зелений патруль» |
Година спілкування "Щедрі дари осені" |
|
|
Ціннісне ставлення до мистецтва |
Взяти участь у пізнавально – розважальній програмі « Без книг ніяк не можна» |
Круглий стіл "Естетика зовнішнього вигляду" |
|
Круглий стіл "Культура поведінки: ідемо до театру (музею, театру, цирку, на виставку тощо)" |
|
Ціннісне ставлення до праці |
Трудовий десант «Створимо затишок» |
|
Бесіда"Як навчитись цінувати і розраховувати час?" |
|
|
|
І тиждень 06.11. - 10.11 |
ІІ тиждень 13.11-17.11 |
ІІІ тиждень 20.11-24.11 |
IV тиждень 27.11-01.12 |
Виховна година |
«Ми за світ без шкідливих звичок» Інформаційно – пізнавальна хвилинка Події в Україні |
«Прости нас, памяте прости» Інформаційно – пізнавальна хвилинка Події в Україні,світі. |
«Права дітей на особливу турботу» Інформаційно – пізнавальна хвилинка»Новини нашого міста». |
"Відповідальність найкращий путівник у вчинках" Інформаційно – пізнавальна хвилинка»Новини нашого міста». |
Класні збори |
|
«Адаптація учнів 5 класу до навчання в школі»
|
|
|
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави |
Година спілкування "Мій рідний край"
|
Тематичний ранок: «Я і мої права» |
1.Бесіда до Всесвітнього дня прав дитини «Конвенція про права дитини» 2.Відзначення Дня пам’яті жертв Голодомору: « Моя земля – земля моїх предків» |
|
Ціннісне ставлення до людей |
|
Рольова гра "Немає прав без обов'язків" |
Година спілкування "Ставлення людини до людини" |
Бесіда"Мовленнєвий етикет" |
Ціннісне ставлення до себе |
Бесіда "Який Я? Яким я хочу бути? " |
Взяти участь у конкурсі-виставці малюнків до Міжнародного дня відмови від паління |
Інструктаж по техніці безпеки (правила експлуатації побутових електричних і нагрівальних приладів ) |
|
Ціннісне ставлення до природи |
|
|
Усний журнал "Дари природи є невичерпними" |
Рольова гра"Екологічною стежиною нашого краю" |
Ціннісне ставлення до мистецтва |
|
Інтелектуальна гра "Вишневі усмішки" |
Участь у розважально – ігровій програмі « Міс Осінь – 2017» |
|
Ціннісне ставлення до праці |
|
Заочна подорож "Усі професії важливі, обирай свою" |
|
Година спілкування "Вчись учитись, щоб уміти трудитись" |
|
І тиждень 04.12-08.12 |
ІІ тиждень 11.12-15.12 |
ІІІ тиждень 18.12-22.12 |
IV тиждень 25.12-29.12 |
Виховна година |
«Ми проти СНІДу» Інформаційно – пізнавальна хвилинка Події в Україні |
«Будинок наших взаємин» Інформаційно – пізнавальна хвилинка «Новини нашого міста» |
«Поняття злочину .Кримінальна відповідальність» Інформаційно – пізнавальна хвилинка Події в світі |
|
Класні збори |
|
|
|
1. «Колектив починається з тебе. А що ти робиш для колективу?» 2. Підсумки навчання за 1 семестр
|
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави |
Відзначення Дня Збройних Сил України: конкурс «Ану-мо, козачата!»
|
|
Година спілкування "Ми – творці власного життя" |
|
Ціннісне ставлення до людей |
Година спілкування "Співчуття – перший крок до людяності" |
Відзначення Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС |
|
|
Ціннісне ставлення до себе |
1.Лекторій «Здоровий спосіб життя» 2.Випуск бюлетеня «1 грудня – Всесвітній день боротьби зі СНІДом» |
Година спілкування "В людині все має бути прекрасним" |
Бесіда «Мої цінності» |
Інструктаж з техніки безпеки та охорони праці напередодні канікул. «Обережно лід» «Увага піротехніка», « Пожежна безпека під час новорічних свят» |
Ціннісне ставлення до природи |
|
|
"Конкурс фото "Природа і фантазія" |
|
Ціннісне ставлення до мистецтва |
|
Бесіда "Культурна людина. Яка вона?" |
|
Розучення Новорічних щедрівок |
Ціннісне ставлення до праці |
Бесіда "Люди, які працюють поруч" |
|
«Фабрика Діда Мороза»(виготовлення новорічних іграшок) |
Трудовий десант "Подарунок своїми руками".
|
Місяць |
Захід |
Постійно
Серпень |
Сприяти школі в навчанні та вихованні учнів, всебічно зміцнювати зв’язки між сім’єю та школою, залучати батьків до активної участі в житті школи, до позакласної та позашкільної роботи |
Організовувати та здійснювати педагогічну пропаганду серед батьків школи |
|
Обговорення напрямів діяльності батьківського комітету |
|
Визначення кандидатур для роботи в батьківському комітеті |
|
Засідання батьківського комітету. Обговорення плану роботи на рік |
|
Вересень |
Батьківські збори «Дисципліна – свобода чи необхідність». Обрання членів батьківського комітету. Знайомство з планом виховної роботи на новий навчальний рік. |
Індивідуальні консультації психолога, соціального педагога для батьків. |
|
Жовтень |
Регулярно проводити засідання, на яких розглядати питання:організація навчально-виховного процесу в школі (навчальні плани, режим роботи, гурткова робота);про поведінку та відвідування учнями школи |
Індивідуальна робота з батьками |
|
Листопад |
Аналіз участі учнів у позашкільній діяльності. Гуртки за інтересами з ініціативи школи та батьків. |
Грудень |
Оформлення подарунків, сюрпризів для учнів. |
Підбиття підсумків навчальної діяльності учнів класу за перший семестр |
|
Батьківські збори «Вулиця та спілкування наших дітей.Адаптація п’ятикласників» |
|
Січень |
Засідання батьківського комітету. Підбиття підсумків роботи за перший семестр |
Батьківські збори «Взаєморозуміння.На чому воно грунтується» |
|
Лютий |
|
Підготовка до Дня захисту Вітчизни. Вітання тат, дідусів і хлопчиків класу. |
|
Індивідуальна робота з батьками |
|
Березень |
Підготовка разом із класним керівником концертної програми до 8 Березня. Привітання зі святом мам, бабусь та дівчаток класу. |
Квітень |
Відвідування уроків і позакласних заходів батьками класу. |
Індивідуальні консультації психолога, соціального педагога для батьків. |
|
Травень |
Батьківські збори «Безпека дитини у Всесвітній мережі. Поради батькам». |
Вручення листів подяк
|
|
Індивідуальна робота з батьками |
|
Червень |
|
У класі навчаються ___ учнів. З дітьми працюю з___ класу. За цей період склад колективу майже не змінювався.
Матеріальне становище у більшості дітей у сім'ях середнього рівня. Більшість дітей виховується в сім'ях, де панує взаєморозуміння та злагода. У спілкуванні з учителями учні проявляють вихованість і тактовність. В цілому діти чуйні один до одного і за складних обставин, кожен знаходив підтримку в однокласників. За підсумками минулого навчального року успішність складає ___ %, є лише __ учні, які не встигають, але ___ учнів закінчили навчальний рік із Похвальним листом. У класі є так званий «резерв» — це учні, що мають декілька оцінок середнього рівня знань, але працюють над їх виправленням.
Основною метою виховної діяльності є створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в колективі, який би сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку, дозволяв би їм легко освоїтись у своєму виховному просторі, спонукав би їх до діяльності, яка б дозволяла їм вступати в реальні відносини з оточуючим світом.
Протягом 2017-2018н.р. я веду виховну роботу, яка поєднала в собі традиційні форми та методи роботи класного керівника та нетрадиційну, але таку важливу галузь — своєчасну психологічну допомогу вихованцям та їх родинам. Для цього використовую тестування, тренінги та індивідуальні консультації. Як класний керівник багато часу приділяю морально-етичному вихованню учнівського колективу, формуванню обов'язку, відповідальності, культурної поведінки. Для цього проводила ряд бесід, годин спілкування на дану тематику.
Правоосвітня робота, метою якої визнаю розуміння і потребу дотримуватися законів України, дає позитивний результат. Впроваджую ефективні технології превентивного виховання, які виконують розвивальну функцію і формують громадську активність учнів. Для реалізації всіх цілей та завдань добирала відповідні виховні технології, як години спілкування ,рольові ігри, усні журнали, різні виховні години приурочено подіям сучасності та календарним датам,диспути, відверті розмови, тестування,круглі столи,пресконференції. Значну увагу приділяю формуванню у своїх вихованців комплексу особистісних якостей і рис характеру, які є спонукальною силою їх повсякденних дій та вчинків: це чесність, порядність, принциповість, дисциплінованість та працьовитість.
Формую екологічну культуру школярів, були проведені вечори « Казкова феєрія»,
«Чарівна мелодія скрипки». Не минаю естетичну спрямованість виховної роботи. Взаємовідносини класного керівника і учнів класу задовільні. В цілому клас характеризується як дружний, організований, із налагодженою системою самоврядування та хорошим психологічним кліматом.
Наявні угрупування переважно за місцям проживання. Неофіційних лідерів в класі немає. Клас із високим рівнем вихованості, «важких» та «недисциплінованих» учнів лише __. Яскраві індивідуальні особливості органічно впливають на розвиток класу як колективу.
У процесі роботи я бачу, як дорослішають мої вихованці, якими розумними вони стають, як вдало проходить процес їх соціалізації. Вони незалежні, доброзичливі в спілкуванні, емоційно-відкриті та чутливі до моральних проблем.
Не обминаю такий вид діяльності, як корекція поведінки «проблемних» дітей. Дуже ефективним є заохочення таких дітей до класних справ, взаємодопомога однокласників, завантаження вільного часу гуртковою роботою, роботою на користь школи і також необхідна умова — стимуляція самовдосконалення дітей за допомогою різних тренінгів, наприклад, «Твоя самодисципліна, воля, саморозвиток».
В становленні та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків. Важливим питанням є стан у сім'ї. Адже робота з батьками — один із основних та найскладніших напрямків роботи класного керівника. У-моєму класі є багато неповних сімей та сімей, де батьки тривалий час відсутні, тому вихованням дітей переважно займаються бабусі. Це ускладнює роботу. Батьківський комітет працює разом із класним керівником, бере участь в організації класних та позакласних заходів, також співпрацює зі шкільним комітетом та адміністрацією школи. Найбільш ефективною є допомога батьківського комітету .в поповненні матеріально-технічної бази класу та школи в цілому.
У роботі з батьками використовую колективні бесіди, зустрічі за «круглим» столом. У години батьківського всеобучу знайомила батьків з новинками педагогічної літератури для батьків з проблем родинної та батьківської педагогіки, моделювала педагогічні ситуації під час батьківських зборів, які допомогли батькам розв'язувати родинні конфлікти, що виникали під час спілкування дітей з батьками.
Таким чином, мотиваційно-особистісна сфера розвивається відповідно до гармонійного розвитку особистості; у практику моєї роботи впроваджена мета про єдність шкільного та родинного впливу на особистість дитини. І на даному етапі співробітництва в результаті виконання загально-виховної, індивідуальної та профорієнтаційної роботи більшість учнів підвищила рівень сформованості моральних, громадянських, гуманістичних, естетичних та інших якостей особистості і більшість учнів обрали шляхи майбутнього навчання та праці.
У 5 класі навчається ( ) учнів. З них ( ) дівчат і ( ) хлопців.
Віковий склад класу:
дівчата: років (2006 р. н.) – ; років (2007р. н.) – ;
хлопці: років (2006 р. н.) – ; років (2007 р. н.) – .
Психологічний розвиток учнів, рівень їх пізнавальної активності відповідає їх віковим особливостям. Серед 19 осіб – 3 відмінників, осіб – мають достатній рівень, інші – середній. Працездатність у деяких учнів досить висока, про це свідчить рівень їхньої розумової активності. В цілому, аналізуючи рівень навчальних досягнень з основних предметів, варто зазначити, що більшість учнів не повністю використовують свій інтелектуальний потенціал, що, напевно, і є основною причиною середнього та достатнього показника успішності.
Загальний стан здоров’я учнівського колективу позитивний. Але деякі діти мають спеціальну медичну групу рекомендовану для фізичної культури. Деякі учні відвідують школу мистецтв більшість хлопці віддають перевагу грі у футбол. Клас відзначається творчо-обдарованими дітьми, які вміють писати вірші, а також мають акторські здібності, талановито співають Котляр А.Більшість дітей цікавиться гуманітарними науками, люблять читати.
Виховний процес планується та провадиться згідно характеру, темпераменту, індивідуальних рис кожної дитини, із врахуванням умов життя учнів у сім’ї.
Соціометричні дослідження та діагностичні спостереження виявили наявність двох мікрогруп в учнівському колективі. Цікавим є те, що поділ відбувається на гендерній основі. Авторитетом серед хлопців користуються (ПІБ).Серед дівчат лідируючі позиції займають (ПІБ) , причому між ними точиться досить гостра боротьба за лідерство. За даними соціометрії та анкетування більшість дівчат визнає лідером саме Дмитренко А
Помітним позитивним фактором є поліпшення психологічного клімату в класі. Незважаючи на наявний поділ, мікрогрупи здатні працювати разом на спільний результат.
У сім’ях хороші взаємовідносини: взаєморозуміння, повага. Батьки приділяють велику увагу вихованню дітей. Варто відзначити, що батьки всіляко сприяють розвитку творчого потенціалу дітей, намагаючись створити сприятливу атмосферу у класній кімнаті та в побуті.
В той же час існує ряд негативних аспектів, які потребують педагогічного вирішення. В ході спостереження за класом в урочний та позаурочний час було помітно відсутність сформованої культури поведінки, що часто призводить до конфліктів між дорослими та однолітками, погіршення міжособистісних взаємин, ігнорування правил внутрішнього розпорядку школи.
Виявлення причин даної ситуації знаходиться під контролем класного керівника. Проте серед основних вже можна назвати недбалу підготовку учнів до уроків, прогалини у сприйнятті програмового матеріалу під час уроку. З метою запобігання погіршенню ситуації класним керівником проводиться індивідуальна робота з учнями та їх батьками, налагоджено взаємозв’язок з учителями, що викладають у 5 класі, здійснюється сприяння відвідування батьками уроків.
Вересень
Дата |
Індивідуальна робота |
Дата |
Індивідуальна робота |
1-8 вересня |
1.Обговорення з членами активу класу їхніх обв’язків та вимог до коректного спілкування з однокласниками. 2. Індивідуальні бесіди з учнями – вивчення їх інтересів, бажань працювати у певних гуртках. Корекція їхніх інтересів ( при необхідності), поради. |
11 –15 вересня |
|
18-22 вересня |
1.Збір даних про дітей пільгових категорій. 2.Складання соціального паспорту класу. 3.Бесіди з активом класу щодо запитів і бажань учнів у проведенні виховних заходів. |
25- 29вересня |
Яськом Я. з метою усунення запізнень на уроки. |
Жовтень
Дата |
Індивідуальна робота |
Дата |
Індивідуальна робота |
2 жовтня– 6 жовтня |
1.Спостереження, корегування взаємин між учнями класу. 2. Поради окремим учням які виявляють інтерес до вивчення певних предметів.
|
9-13 жовтня |
1.Бесіди з учнями – активізація їх навчальної діяльності. 2. Бесіда з дівчатами про зовнішній вигляд«Мій діловий стиль в одязі».
|
17-20 жовтня |
1.Індивідуальні бесіди, поради учням схильним до простудних захворювань.
|
30жовтня- 3 листопада
|
« Законів життя класу», окремих їх положень, запропонованих учнями.
|
Листопад
Дата |
Індивідуальна робота |
Дата |
Індивідуальна робота |
6-10 листопада |
1.Спостереження, індивідуальні бесіди, корекція вчинків учнів (ПІБ)
|
20-24 листопада |
1.Індивідуальна бесіда з дівчатами « Про гігієнічні навички, корисні звички, стан свого здоров’я»
|
13– 17 листопада |
1.Бесіда з хлопцями « Про наслідки негативного впливу шкідливих звичок на здоров’я людини» |
27 листопада – 1грудня |
|
Грудень
Дата |
Індивідуальна робота |
Дата |
Індивідуальна робота |
4 – 8 грудня |
1.Індивідуальні бесіди щодо розподілення вільного та робочого часу учнями.
|
18 -22 грудня |
1.Бесіди з окремими учнями про вміння адаптуватися в різних життєвих ситуаціях та конструктивно впливати на них (ПІБ) 2. Бесіди- поради окремим учням щодо регламентування часу перебування біля комп’ютера.
|
11-15 грудня |
1.Індивідуальні бесіди про позитивно емоційне ставлення до праці. |
25 – 29 грудня |
|
Предмет вивчення |
Методи та прийоми вивчення |
Строки вивчення |
Суб'єкт вивчення |
1. Стан міжособистісних відносин, виявлення лідерів у класному колективі |
1. Соціометрія. 2. Диспут « Хто має право бути лідером? |
Вересень |
Класний керівник |
2. Інтереси та потяги учнів |
1. Анкетування. 2. Діагностика інтересів |
Вересень |
Класний керівник |
3. Умови розвитку особистості учнів |
1. Відвідування учнів удома. 2. Бесіда з батьками |
Жовтень-листопад |
Класний керівник |
4. Самооцінка особистості дитини |
Методики для дослідження самооцінки |
Грудень |
Шкільний психолог |
5. Задоволеність учнів життям у класі |
Колективна творча справа «Поема про клас» |
Грудень |
Класний керівник |
6. Уявлення учнів про ідеальний образ справжніх чоловіка й жінки |
Інтерв’ю « Розумне про життя» |
Лютий-березень |
Класний керівник |
7. Моральна спрямованість учнів |
1. Тест «Міркуємо про життєвий досвід». 2. Акт добровольців |
Квітень |
Класний керівник |
8. Сформованість колективу класу |
1. Методика «Який у нас колектив?». 2. Методика для визначення мотивів участі учнів у справах класу |
Квітень |
Шкільний психолог |
9. Задоволеність учнів і батьків життєдіяльністю у класі |
1. Тести 2. Колективний аналіз |
Травень |
Шкільний психолог Класний керівник |
10. Вихованість учнів |
Стандартизована характеристика школяра (за Б. Бітінасом) |
Травень |
Класний керівник і вчителі, які працюють у класі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|