Виховний захід " Безпека на дорозі - безпека життя"

Про матеріал

У наш час на дорогах України виникають десятки тисяч аварій, у яких гинуть діти та дорослі. Причини дорожньо- транспортних пригод можуть бути різні. Та насамперед це порушення правил дорожнього руху, необережність водіїв і самовпевненість пішоходів. Тому нашим завданням є розповідати і навчати учнів правил дорожнього руху, виховувати повагу до оточуючих, увагу, правила ввічливості. Запропонований матеріал можна використати на годинах класного керівника, на бесідах або на уроках основ здоров'я.

Перегляд файлу

 

 

                    Тема: БЕЗПЕКА НА ДОРОЗІ – БЕЗПЕКА ЖИТТЯ

 

Мета: поглибити знання учнів про правила дорожнього руху; повторити основні правила пішоходів,  водіїв; сприяти розвитку мислення, мовлення, пам'яті, навичок поведінки на дорозі; виховувати повагу до оточуючих, увагу, правила ввічливості.

Клас попередньо поділений на групи: 1-а група - «Пішоходи»; 2-а група - «Велосипедисти»  3- група - «Водії».

Кожна група готувала стисле повідомлення про правила поведінки на дорозі, повідомляє про це іншим, дає відповіді на запитання, які ста вить їй інша група.

Вступне слово вчителя. Ми не можемо уявити свого життя без транспорту, без доріг, світлофорів, пішохідних переходів. Відстані між районами, установами, магазинами такі значні, що подолати їх можна тільки за допомогою транспорту.

Отже, транспорт - наш вірний друг! Але, забуваючи про власну безпеку, нехтуючи правилами дорожнього руху, люди можуть стати жертвою своєї необдуманої поведінки. Адже транспорт може бути не тільки корисним, а й небезпечним, якщо не знаєш правил дорожнього руху.

Виступ групи «Пішоходів»

1) Перехід дороги. Види переходів

Пішоходи повинні переходити проїжджу частину вулиці по пішохідних переходах. Переходи бувають наземні, підземні, надземні.

Наземні - це ділянка проїжджої частини.

Надземні - це перехід над проїжджою частиною.

Підземні - перехід під проїжджою частиною.

Якщо в зоні нема переходу, дозволяється переходити дорогу під прямим кутом у місцях, де дорогу добре видно в обидва боки.

Якщо є світлофор, треба керуватися його сигналами. Переходячи вулицю, треба подивитись ліворуч, а потім, дійшовши до середини, - праворуч.

2) Особливості руху пішоходів за складних дорожніх умов

Коли туман, опади, ожеледь, то виникають складні дорожні умови.

Так, на слизькій чи мокрій дорозі значно погіршується гальмовий шлях ТЗ, це може призвести до наїзду на пішоходів. Окрім того, пішоходів може засліпити світло фар автомобілів. Щоб уникнути травмування, необхідно:

  • переходити тільки тоді, коли впевнений, що транспорт знаходиться на достатній відстані;
  • не можна переходити дорогу в місцях, де вона має круті повороти;
  • у темний час потурбуватися, щоб виділити себе на проїжджій частині чи узбіччі (блискучі предмети, предмети білого кольору).

При переході дороги в умовах недостатньої видимості необхідно оцінити дорожню ситуацію ліворуч і праворуч. І тільки переконавшись у безпеці, переходити дорогу.

 

3) Запитання для «Пішоходів»

  • Хто такий пішохід?
  • Чому не можна перебігати дорогу перед транспортом, який рухається?
  • З якого боку тротуару повинен ходити пішохід?
  • Чи можна читати книжку, коли переходиш вулицю? А їсти?
  • Хто повинен поступитись рухом на пішохідному переході: пішохід чи автомобіль?
  • З якого боку треба обходити автобус?
  • Якщо поблизу немає машин, чи можна переходити вулицю на червоне світло?
  • Що треба робити, коли їде машина швидкої допомоги із сиреною, а світло для пішоходів зелене?

 

Виступ групи «Велосипедистів»

1) Правила для велосипедистів

Під час їзди на велосипеді не варто дуже сильно триматися за кермо, дивитись треба не на колесо, а метрів на 5-6 уперед.

Рухатись по дорозі на велосипеді дозволяється особам, які досягли 14-річного віку. Велосипеди мають бути обладнані звуковим сигналом і світловідбивачами. Для руху затемна - включити ліхтар (фару). Водії велосипедів, рухаючись групами, повинні їхати один за одним, щоб не заважати іншим учасникам руху.

2) Велосипедистам забороняється:

  • керувати велосипедом з несправним гальмом;
  • рухатись по дорогах для автомобілів, якщо поруч є велосипедна доріжка;
  • рухатись по тротуарах і пішохідних дорогах (крім дітей до 7-и років під наглядом дорослих);
  • під час руху триматися за інший транспортний засіб;
  • їздити, не тримаючись за кермо, знімати ноги з педалей;
  • буксирувати велосипеди;
  • перевозити пасажирів на велосипеді (за винятком дітей до 7-и років на додатково
  • му сидінні).

3) Запитання для «велосипедистів»

  • На якому велосипеді небезпечно їздити?
  • Чи можна їздити дорогою без світлових засобів?
  • На якій від стані один від одного можуть їхати двоє велосипедистів?
  • З якого віку можна їздити на велосипеді дорогами?
  • Чому не можна їздити без звукового сигналу?
  • Яким світлом має бути оснащений велосипед?
  • Чи можна обганяти на велосипеді інші транспортні засоби?

Виступ групи «Водіїв»

1) Особливості посадки й висадки з автомобіля

Посадку й висадку варто робити не на проїжджій частині, а у спеціально відведених місцях чи біля бордюру дороги.

2) Потенційна небезпека пасажирських місць

Усередині салону автомобіля для пасажира існують такі фактори, що травмують:

  • наявність зайвих пасажирів;
  • багаж на задньому сидінні;
  • імовірність пересування пасажира в середині салону;
  • наявність виступів у середині автомобіля;
  • незакріплені предмети.

3). Захисні системи, їх призначення

Найнебезпечнішим є переднє сидіння поруч із водієм, тому перевезення дітей до 12-ти років на цьому сидінні суворо заборонено.

До захисних систем салону автомобіля належать:

  • підголівники;
  • ремені безпеки (обов'язково ремені при русі автомобіля мають бути пристебнуті);
  • надувні подушки безпеки;
  • безпечні колисочки для дітей до одного року;
  • безпечне крісло для дітей дошкільного віку.

 

4) Запитання для «водіїв»

  • Які є види дорожньо-транспортних пригод?
  • Як діяти в разі зіткнення?
  • Як поводитись, якщо стався наїзд на пішохода?
  • Коли водій не має права сидіти за кермом?
  • Як повинен вести себе з пасажирами?
  • Вчитель. Ми пригадали правила для пішоходів, а зараз я пропоную позмагатися. Проведемо гру «Найрозумнііший». Треба вміти правильно, швидко приймати рішення у різних життєвих ситуаціях, для цього повинні мати і знання, і швидку реакцію. Що ми зараз і перевіримо.
  • Пропоную кілька категорій питань: «Зебра», «Світлофор», «Пасажир», «Велосипед», «Знак». Кожна команда по черзі обирає категорію і  номер запитання.
  • І. Категорія «Зебра»
  • 1.По чому повинні переходити пішоходи?
  • 2.Хто більше любить знак «Пішохідний перехід»?
  • 3.З якого боку тротуару повинен

    рухатися пішохід?

  • 4.В якій країні виникла перша сучасна зебра? (Германія, 1953рік)
  • 5.Які існують перехрестя?
  • 6.Якщо потрібно викликати «швидку» дзвоніть(103)
  • 7.Шофер веде машину. Попереду дві птиці: качка і гуска. Що потрібно давити? (гальмо)
  • ІІ. Категорія «Світлофор»
  • 1.               Що означає слово світлофор? (носій світла)
  • 2.               Що означає жовтий мигаючий колір світлофора?
  • 3.               Що означає червоне світло світлофора? (рух заборонено)
  • 4.               Яка найбільша кількість секцій буває у світлофора? (5)
  • 5.               Який сигнал світлофора знаходиться зверху? (червоний)
  • 6.               Що означає жовтий сигнал? (заборону руху і зміну сигналів)
  • 7.               Переходити дорогу потрібно на яке світло світлофора?
  • ІІІ. Категорія «Пасажир»
  • 1.У який бік краще стояти в салоні під час руху транспортного засобу?(у бік руху)
  • 2.З якого віку дозволяється сидіти на передньому сидінні?(14)
  • 3.Для кого призначений тротуар?
  • 4.Місце посадки і висадки пасажирів(зупинка)
  • 5.Безбілетний пасажир…
  • 6.Засоби пасивної безпеки пасажира легкового автомобіля…
  • 7.Найнебезпечніше місце для пасажирів легкового автомобіля…(праворуч від водія)
  • ІV.Категорія «Знак»
  • 1.У фігурах якого кольору зображені наказові знаки?(синього)
  • 2.Знаки, що інформують водіїв про наближення до небезпечної ділянки дороги називаються…(попереджувальні)
  • 3.Знаки, що забороняють або скасовують певні обмеження в русі (заборонні)
  • 4. Інформують про розташування об’єктів обслуговування…(сервісу)
  • 5.Хто має пріоритет у русі там, де встановлено знак «Житлова зона»?(пішохід)
  • 6.Щоб уникнути небезпеки на вулиці, потрібно знати… (дорожні знаки)
  • Категорія «Велосипед»
  • 1.Де можна їздити велосипедистам?
  • 2.З якого віку можна їздити на велосипеді? (14р)
  • 3.Чим повинні бути обладнані велосипеди? (звуковими сигналами та світлоповертачами)
  • 4.Колона велосипедистів , що рухається по проїжджій частині повинна бути розділена на групи по…(10 чол,)
  • 5.Чи можна велосипедистам буксирувати мопеди чи велосипеди? (ні)
  • 6.Для руху в темну пору на велосипеді повинен бути увімкнений…(ліхтар)
  • 7. Проїзна дорога з твердим покриттям…(шосе)
  • Вчитель. Ви довели, що вмієте відповідати швидко і правильно.
  • А зараз завдання буде складнішим. Вам потрібно розв’язати задачі, але не такі, як на уроках математики. Задачі ситуативні.
  • Ситуація 1.На свій день народження Денис отримав від батьків довгоочікуваний подарунок – мотоцикл. Хлопцеві здалося, що управлять ним дуже легко, і наступного дня він запропонував своїй однокласниці покататися. Дівчина відмовилася. Чи правильно вона вчинила?
  • Відповідь. Дівчинка повинна з’ясувати: чи обладнано мотоцикл сидінням, ручкою і підставкою для ніг; чи має водій права; чи є захисні шоломи для водія і пасажира; чи виповнилося пасажирам 12 років. 

 

  • Ситуація 2.
  • Сталося це вранці, якраз у годину «пік», коли багато людей вирушають у своїх справах: діти - в школу, а дорослі – на роботу.

      Хлопчик дуже поспішав, щоб не запізнитися на урок. Вистрибнув із автобуса,        глянув ліворуч – і мерщій через дорогу. Але не помітив, що з-за рогу будинку виїхав легковий автомобіль. Водій побачив хлопчика, коли зупинити машину вчасно було вже не можливо. Заскрипіли гальма, та машина продовжувала рух. Водій спробував взяти ліворуч, але там – зустрічний потік транспорту… З важкими травмами хлопчика забрала «швидка», а от водія врятувати не вдалося. Хто винен у цій ситуації? Як потрібно обходити транспортні засоби?

  • Відповідь. У цій ситуації винен хлопчик, тому що він не переконався в безпеці на дорозі. Автобус, автомобіль, тролейбус потрібно обходити ззаду, а трамвай спереду, щоб бачити трамвай, який їде назустріч.

 

 

  • Ситуація 3.
  • Дівчинці при поверненні зі школи додому, необхідно перейти дорогу. Побачивши знак «Діти», вона впевнено закрокувала через проїзну частину. Чи правильно зробила дівчинка? Якщо ні, то чому? Які знаки ви б запропонувати встановити на мікрорайоні Зарічний?
  • Відповідь: Знак «Діти» не дає переваги пішоходу при переході дороги. Дівчинці потрібно було зупинитися на тротуарі, глянути ліворуч і, лише переконавшись, що смуга руху вільна, дійти до середини дороги. Зупинитися на осьовій лінії, подивитися праворуч і закінчити перехід, якщо немає машин. На Зарічному я б запропонував зробити підземний перехід, встановити кнопку для пішоходів.

 

Конкурс  «Художники»

Командам дається 5 хвилин, щоб намалювати  дорожні знаки і пояснити їхнє значення.

Учитель: Усі знають,що в 2013 році відбулися деякі зміни у правилах дорожнього руху, які нові шкільні правила безпеки пропонуємо запровадити у нашому закладі,щоб учителі й учні могли вільно рухатись, ми пропонуємо скористатися знаками дорожнього руху.

1-й учень. Пропонуємо біля входу у школу повісити знак «Розворот заборонено» та додати до нього табличку з 8-30 до 15-00. (Показує знак).

2-й учень. У  вестибюлі - «Рух по колу». (Показує).

3-й учень. Біля 1-го класу  де батьки чекають своїх дітей, можна повісити знак «Зона паркування». (Показує).

4-й учень. Над центральними сходами пропонуємо повісити знак «Головна дорога». (Показує).

5-й учень. А для руху по східцях вниз рекомендуємо знак «Обгін заборонено»

6-й учень. На кабінет завуча, як головного регулювальника навчально-виховного процесу школи, пропонуємо повісити знак «Регулювання світлофором». (Показує).

8-й учень. А на кабінет директора, найбільш небезпечне місце для двієчників і прогульників, можна повісити знак «Падіння каменів». (Показує).

1-й учень. На великих перервах все населення школи поспішає заправитись у шкільній їдальні. Пропонуємо по ходу повісити знаки «Заправка». (Показує).

2-й учень. Думаємо, що на користь під час уроків у коридорах повісити знак «Подача звукових сигналів заборонена». (Показує).

3-й учень. А під час перерв в шкільних коридорах використовувати знаки «Увага! Двосторонній рух», а також «Обмеження швидкості». (Показує).

4-й учень. Учням, які й досі не вивчили напам'ять свій розклад, допоможе знак «Увага». (Показує).

5-й учень. А учням, що запізнились до школи і мають здати свій щоденник вчителю для відповідного запису, доведеться часто зустрічатись із знаком «SТОР-контроль». (Показує).

6-й учень. Черговому класу радимо виготовити табличку із знаком «Дикі звірі на дорозі» та вивішувати її там, де найбільше бешкетують учні.

7-й учень. Ось ми і ввели нові в школі правила безпеки.

 Перегляд відео про безпеку руху.

  • Вчитель.
  • Діти! Не забувайте найважливішого правила вашого життя і здоров’я –правила поведінки на вулицях рідного міста і за його межами. Тільки пильність і обережність збережуть вам життя.
  • Я передаватиму вам мікрофон, а ви повинні будете одним реченням зробити висновок з нашого уроку.
  • - Ми за безпеку руху;
  • - вивчайте і дотримуйтесь правил дорожнього руху;
  • - бути дисциплінованими на дорозі;
  • - не бути байдужим до людей;
  • - бути освіченим та вихованим у громадських місцях;
  • - бути відповідальним;
  • - дорожити життям, здоров’ям;
  • - вміти знання застосовувати на практиці.
  •  
  • Любіть себе та інших поважайте,
  • Своє життя й здоров’я бережіть.
  • І правильну дорогу обирайте,
  • Якщо до старості вважаєте дожить. 
  • Щоб не спізнитись - ви не поспішайте.
  •  Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.
  • А на дорозі рот не роззявляйте,
  •  щоб і життя, й здоров’я зберегти.

 

  • Бо їде транспорт, всюди перехожі.
  • Хтось на роботу, хтось з роботи йде.
  • Чи сіє дощ, чи дні стоять погожі,
  • А рух не зупиняється ніде.

 

  • Летять машини, швидкість в них висока.
  • Миттєво транспорт цей не зупинить.
  • І хоч дорога, може, й не широка,
  • Та через неї, діти, не біжіть.

 

  • Спіткнутись можна чи перечепитись..
  • Летять машини, вже несила встать.
  • Автомобіль не може зупинитись…
  • Страшне нещастя може вас спіткать.

 

  • Дорогу виберіть до рідної вам школи,
  • Щоб світлою й безпечною була.
  • І навпростець теж не ходіть ніколи,

            Собі й нікому не бажайте зла.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ісакова Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
7203
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку