Цікавий пізнавальний виховний захід для учнів 6 класу. Міжпредметні зв"язки: історія, географія, культура ,звичаї країн України, Японії та Китаю.
КЗ “Ліцей “Мрія”
Кропивницької міської ради
Підготувала Слободенюк Л.А
учитель української мови і літератури
Виховний захід: «Чайна церемонія»
Під музику заходять учні
На дошці малюнки, колаж,презентація.
На столі чай (різного виду)чащки.лимони, апельсини,м”ята,чебрець.
Учень. Вітаємо вас у нашому класі
Сьогодні тут зібрались ми
Щоб гарний настрій вам створити
І відпочити всі змогли.
Учень. Усі присутні наші гості
Дізнаються про щось нове
Почаювати з нами зможуть
Й поласувати щось смачне.
Учень. Вже традиційно гостей чаєм
Ми завжди стрічаємо
А сьогодні ще й смачненьким
Радо пригощаємо.
Учень. Нашим дітям загадки
Ми приготували
Щоб вони подумали
Й зразу відгадали.
Виходять діти на загадки:
П'ють його всі залюбки
І дорослі й дітлахи.
Цей напій завжди доречний
І у спеку й холоднечу.
З лимоном, медом, молоком
І з духмяним пирогом!
( Чай).
Вчитель. Так, правильно, це чай. Сьогодні чай називають напоєм № 1. Складно уявити наше життя без ароматного напою. Чай п'ють у будь-якому куточку Землі. Чай має лікувальні властивості, тамує спрагу, знімає втому, підіймає настрій.
Існує чотири основних види чаю : зелений, чорний, червоний та білий чай. Для створення певного сорту чаю мають значення вид чайної рослини та спосіб оброблення чайного листя після збирання.
Дуже цікаво, що в Японії чай вважали священним і лікувальним напоєм, про що свідчать давні легенди. В Японії чай -це знак поваги. Його пропонують старшим людям як символ пошани. Це обов'язковий атрибут сімейних зустрічей.
Виходять діти та перзентують свої роботи на тему:”Чай.Зелений ,чорний.”, “Історія чаю”, Легенди про чай “Чайна церемрнія в країнах Японії, Китаю”. Історія країн.
-Як же правильно заварювати чай?
-Закип'ятіть воду до появи перших бульбашок.
-Візьміть чайник для заварювання чаю.
-Прогрійте чайник кип'ятком.
- Сухе чайне листя насипте у прогрітий чайник для заварювання.
-Залийте чай і настоюйте 3-4 хвилини.
Разом: Приємного чаювання!
Учень. А я люблю щось смачненьке до чаю. А ви?
Діти: І ми!!!
Звучить музика.
Тож давайте поласуємо ,а потім подивимось танок, що підготували нам наші дівчатка.
Вчитель: Загадки
В розмальованій хустині,
Солоденька всередині
Коли нею почастують,
Діти тішаться, ласують.
(Цукерка)
Я солодке і смачне,
Я холодне та крихке.
Діти люблять дуже
Покуштуй- но друже!
( Морозиво)
Цукерка ця з какао і молока
Буває солодка, буває гірка,
Буває начинка: ізюм чи горіх
Поділимо плитку велику на всіх.
Якщо запитаємо навіть в малят,
Усі нам підкажуть, що це …..
( Шоколад)
Вчитель: А чи знаєте ви як з'являється шоколад?
Плоди какао збирають, сушать й обсмажують. А на кондитерських фабриках з какао-бобів отримують масло какао, какао терте. А з макухи, що залишилась виготовляють какао-порошок.
Виходить Модниця під музику.
Вчитель. А зараз проведемо конкурси. Участь беруть дві команди.
Конкурс «Наша марка»
Команди придумують назви шоколадки, малюють обгортку і презентують свій продукт.
Конкурс «Влуч у ціль»
Команди мають вкинути 6 цукерок в миску, яка стоїть на відстані 5 кроків.
Перемагає та команда, яка швидше впорається з завданням.
Конкурс « Рівновага»
Пройти капітану команди з шоколадкою на голові утримуючи рівновагу.
Вчитель. Ось і прийшов час пригощатися чаєм та смаколиками. Гадаю наступного разу ми провелемо не менш цікавий захід.