Виховний захід "Через мову до зірок"

Про матеріал
Мова – це душа народу. Вона починається з маминої колискової, народної пісні, батьківського мудрого слова. Рідна мова єднає родину. Вона є основою родоводу: від матері, батька, бабусі, дідуся, брата, сестрички веде юну душу у світ людських взаємин, і весь цей світ виявляється в мові й через мову. Без мови немає людини, народу, суспільства. Мова – це цілий світ, сповненний чарівності йпринади. Вона – жива пам'ять народу, його націнніше надбання.
Перегляд файлу

Мета: Формувати загальнокультурні компетентності: вивчати рідну мову, застосовувати навички мовлення та норми відповідної мовної культури; розширювати знання дітей про поезію, знайомити з віршами поетів-класиків; удосконалювати навички виразного читання віршів, збагачувати активний словник учнів, виховувати любов до поезії, до рідного слова;

Обладнання:

Попередня робота:

Слайд 1.

(Звучить легка музика. Фон зоряного неба.)

Вихователь:

Доброго дня, усім присутнім. Доброго дня моїм учням.

Діти! А ви любите подорожувати?(Так).Сьогодні разом із вами  ми здійснимо свою подорож на  віртуальному космічному кораблі «Мовознавець». Наша подорож буде цікавою і пізнавальною.

Що ви очікуєте від подорожі?

Діти: Гарного настрою, цікавинок, знань, нових вражень!

 

Слайд 2.

Вихователь: Діти, а як ви думаєте, без знання мови, ми зможемо подорожувати? Звичайно, що ні! Сьогодні ми з вами поговоримо про мову. Мова – це душа народу. Вона починається з маминої колискової пісні, батьківського мудрого слова. Рідна мова єднає родину. Вона є основою людських взаємин. Без мови немає людини, народу, суспільства. Мова – це цілий світ, сповнений барвами.  Без мови не може існувати народ, його культура. Мова - це один з найдивовижніших скарбів, які людина створила за свою історію.

Слайд 3.

Тема нашої подорожі «Через мову до зірок».

На вашу думку, чому я обрала саме цю тему?

Діти: Тому  що тільки той, хто добре знає мову, може добратись до зірок.

Слайд 4.

Сьогодні разом із вами ми будемо подорожувати зоряним небом. Відвідаємо незвичайні планети. Побувавши на планетах станемо розумнішими, мудрішими, чарівнішими. За вашу участь ви отримуватимете зірочки. Отже вирушаємо у довгу і цікаву мандрівку.

Слайд 5. http://99px.ru/sstorage/86/2015/08/image_861408150928379247350.gif

Сядьте зручніше, приготуйтеся до польоту! Керувати нашим кораблем буде капітан - Ярослав.

Допомагати в обслуговуванні будуть борт - провідниці: Катерина та Анастасія.

Капітан:

- Шановні пасажири! До польоту готові?

- Так!

- Пристебніть ремні!

1,2,3! Пуск!   

Слайд 6.

Планета на якій ми звами зробимо першу зупинку – має назву –Історична.

Слайд 7.

Багато років тому, коли люди жили в печерах, мова була дуже бідною. Вона складалася з небагатьох слів. Минали століття, змінювалися люди, удосконалювалась і мова, далі відбулась велика подія:  люди винайшли письмо.

І створили алфавіт.

 

 

Слайд 8.

АЛФАВІТ –писемні знаки, розташовані в традиційно установленому порядку. Алфавіти виникли в кінці 2-го тисячоліття до н. е

Вихователь: Діти! Щоб рухатися далі, нам необхідно розгадати ребуси, які приготували жителі планети Історична.

   За ваші правильні відповіді ви отримаєте зірочки.

Слайд 9.Ребуси

Гопа́к — традиційний український народний танець запорозького походження. Виконується соло або групами в швидкому темпі з використанням стрибків. Сучасний гопак танцюють чоловіки й жінки, однак чоловіча партія залишається провідною.

Коли́ба — сезонне житло пастухів і лісорубів, поширене в гірських районах Карпат.

Хата - сільський одноповерховий житловий будинок.

Калина є одним із символів України;символ життя, крові, вогню.

-Молодці жителі планети вам дуже вдячні за ваші знання.

Тож рухаємось далі.

 

Слайд 10. http://99px.ru/sstorage/86/2015/08/image_861408150928379247350.gif

Капітан- Шановні пані та панове! До польоту готові?

- Так!

- Пристебніть ремні!

1,2,3! Пуск!

(Звук відлітаючого корабля

Слайд 11.

Планета Мова жестів.

Діти! Уявіть собі, що наша мова зникла. Ви хочете щось спитати, попросити, розповісти…А це не можливо. Давайте зараз спробуємо.

Слайди 12- 14.

Завдання: Погляньте на жести і здогадайтеся що вони означають.12 13 14

Вихователь: От бачите, діти! Як важко жити без мови. Отже мову потрібно любити, шанувати, берегти і оберігати від поганих слів.

Слайди 15-17.

Вправа для пальців рук «Гармошка», «Зайчик», «Кажан»

-Жителі цієї планети пропонують виконати пальчикові вправи.

15Результат пошуку зображень за запитом "пальчикові ігри" 16Пов’язане зображення

17

Висить кажан і не літає

Кажан великі крила має.

Настане ніч - він полетить.

Ховайтесь сірі миші вмить!

Вихователь: Молодці! Гарно виконали вправи.

 

Слайд 18.

Завдання від жителів планети Мова жестів

Вправа «Пантоніма»

Ж.П. пропонують відобразити текст жестами.

(Жителі планети дають зірочки за правильні відповіді.)

 

Слайд 19.

Капітан ( Дивиться у підзорну трубу)

- На обрії з’явилась нова планета. Жителі цієї незвичної планети хочуть нам щось повідомити.

Планета Поетична 

Слайд 20.

Вихователь:

 

Для того, щоб вирушити вам на іншу планету, потрібно прочитати вірші про мову! Продемонструйте свою обізнаність.

 

Слайд21.

1.Все, що живе на світі,

Уміє розмовляти.

Уміють говорити зайці і зайченята,

По-своєму говорять і риби серед моря,

І у садочку пташка, і у траві комашка...

 

Слайд22.

2.Говорять навіть квіти з блискучими зірками...

– А як говорять діти?

– Так, як навчила мама!

– Прийми ж, матусю,

Слово подяки від дитини

За нашу рідну мову,

За мову України.

 

Слайд23.

3.Мова барвиста,

Мова багата,

Рідна і тепла,

Як батьківська хата.

 

4.Хай вона в піснях лунає

  І щодня, і в свято,

  Соловейком хай співає

  В українських хатах,

 

5.Бо ж вона така багата,

   Українська мова!

   Неповторна і крилата,

   І така чудова.     

                                                                                                                                 

 

Слайд24.

6.Є в нашій мові слова пречудові:

   Гарні звертання, слова-привітання.

   Треба їх добре нам пам’ятати

    І повсякденно у мові вживати.

(Діти роздають зірочки)

Вихователь: Ви гарно читаєте вірші. А зараз спробуємо самі продовжити рядки вірша.

 

Слайд25.

Вправа «Добери потрібні слова»

  Уважно послухайте вірш і доберіть потрібні слова.

                Щоб розумним  й мудрим стати,

                треба рідну мову…( знати).

                А щоб вміти говорити,

                треба рідну мову …( вчити).

                Знає кожен з нас чудово –

                не прожити нам  без…( мови).

                Рідна ж мова пелюсткова,

                 мудра, світла, …( світанкова).

                 І дзвенить щодня і в свята,

                 бо вона така…( багата).

                 В ній слова такі чудові.

                  хліб і сіль на…( рушникові).

                  В ній в віках батьки і діти,

                  як без мови нам …(прожити)?

 

Капітан:

Я вам хочу ось, що сказати,-

Час нам на іншу планету відлітати!

Зараз всі скажіть мені,

Летимо ми,

А чи ні?

Діти: Летимо!

1,2,3! Пуск!

 

 

Слайд  26.     Планета Рухлива

 

Слайд 27.

Руханка «Перлина Україна»

 

Слайд 28. Планета Сатирична

  • Щоб по нашій планеті вам погуляти,
  • Потрібно щось смішненьке розказати.

 

Читання дітьми :

Слайд 29.   П.Глазовий «Пряник»

— У вас зуби є, дідусю? — онучок питає.

Дід журливопосміхнувся:

— Вже давно немає.—

Це почувши, хлопченятко зраділо без краю:

Тоді пряник потримайте, а я пострибаю.

 

Слайд 30.  П.Глазовий «Коріння і насіння»

А ти, тату, в школі вчився? 

— Учився, Сергійку.

— А то правда, що ти, тату,

був одержав двійку?

— Було таке, траплялося...—

Малий засміявся:

— Тоді мама правду каже,

Що я в тебе вдався.

Слайд 31.

Інсценівка усмішки П. Глазового «Кухлик».

Автор              Дід приїхав із села,

                        Ходить по столиці.

                        Має гроші - не мина

                        Жодної крамниці.

                        Попросив він…

 

Дід                 Покажіть кухлик той,

                       що  скраю.

 

Продавець   Што? Чєво?

                       Я нє понімаю.

 

Дід                 Кухлик, люба, покажіть,

                       Той, що збоку смужка.

 

Продавець    Да какой же кухлік здєсь,

                      Єслі ето кружка!

 

Автор           Дід у руки кухлик взяв

                     І насупив брови.

 

Дід               В Україні живете

                     Й не знаєте мови!

 

Продавець  У меня єсть свой язик.

                    Да к чєму  мнє мова?

 

Дід             Цим пишатися не слід,

                   Бо якраз така біда

                   В моєї корови:

                   Має, бідна, язика.

                   Та не знає мови.  

Слайд 32.

Вихователь:

      На жаль, не всі прагнуть добре вивчити рідну мову . Це часто призводить до кумедних ситуацій.

     Гадаю, тепер ви будете ще наполегливіше вивчати рідну мову, щоб знати її і розмовляти нею, щоб збагатити свій словниковий запас. А для цього потрібно багато читати. Недаремно у народі кажуть: «Хто багато читає, той багато знає», «Книжка вчить, як на світі жить».

Слайд 33.

Планета Цікавих висловів

(Вихователь демонструє муляж планети на якій знаходяться вислови-фразеологізми. Діти по черзі дістають вислів і пояснюють його одним словом.)

1. Викинути з голови (забути).

2. Душа в п’яти сховалася (злякатися).

3. Аж ребра світяться (худий).

4. Хоч в око стрельни (темно).

5. Як сніг на голову (несподівано).

6. Робити з мухи слона (перебільшувати).

7. Бути на сьомому небі (бути щасливим).

8. Зуб на зуб не попадає (холодно).

9. Пасти задніх (відставати).

10. Ніде яблуку впасти (тісно).

 

 

Слайд 34.

Мова - жива пам'ять народу, його найцінніше надбання. Щасливі ми, що народились і живемо на такій чудовій мальовничій землі, в нашій славній Україні. Тут жили наші діди, прадіди, тут живуть наші батьки. Тут основа роду українського, що сягає сивої давнини. І де б ми не були, скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово…

   Давайте вашими зірочками прикрасимо наше зоряне

небо

  і скажемо гостям –До побачення! До наступної зустрічі! Хай вам щастить!!!

Слайд 35.

Наталя Бучинська «Мова єднання»

 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Макарюк Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Докучаєва Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 жовтня 2019
Переглядів
739
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку