Виховний захід
Назва: Чи поважаю я своїх батьків? Та як знайти спільну мову?
Мета: сприяти формуванню поваги до батьків і збереженню сімейних традицій як умови духовно-морального виховання підростаючого покоління.
Завдання:
Форма проведення: класна година – дискусія, тренінг
План
1. Вступні слова
2. Інтерактивна розмова
3. Скарбничка вдячливості та поваги
4. Тренінг: Як розуміти батьків? (5х
5. Відеоролик: «Більше довір’я — більше свободи»
6. Робота в групах: План дій в конфліктній ситуації
7. Творча вправа «листування з батьками»
8. Заключні зауваження
9.Підведення підсумків (рефлексія)
Обладнання та матеріали:
проектор, ноутбук, скриньки, листки для скриньок, роздруковані схеми, дошка, конверти та листи.
Підготовчий етап, придбати коробочки для скриньок та конверти.
- Хід проведення
1. Вступні слова (3хв.)
Сьогоднішня година занять - це дискусія.Це означає, що ми з вами будемо говорити, сперечатися, переконувати один одного. Спілкування буде плідним тільки в тому випадку, якщо ми відверті, якщо ми довіряємо один одному.
Темою нашої розмови є відносини між підлітками і батьками. Як епіграфом приймаються слова Сократа «До батьків слід ставитися так само, як ви хотіли б, щоб ваші діти ставилися до вас».(написані на дошці)
Щоб наблизитися один до одного і налаштуватися на одну хвилю, пропоную вам сидіти не за партами, а півколом, щоб ми всі бачили один одного.
Кожен з нас потрапив в неприємні ситуації, які виникають між людьми з різних причин. Такі ситуації називаються конфліктами. Сьогодні ми спробуємо знайти шляхи виходу з ситуацій вічного конфлікту – конфлікту «батьків» і «дітей».
У кожного народу є традиція поважати батьків і всіх старших в цілому. Без цього жодна нація незмогла б вижити, передати свій досвід наступним поколінням.
Чи є серед вас ті, хто завжди задоволений своїми стосунками з батьками? Хто завжди розуміє, підтримує, довіряє?
Обмін думками.
2. Інтерактивна розмова (3-5 хв)
Класний керівник: Хлопці, підніміть руки, якщо у вас були конфлікти з батьками.
Дослідження вчених говорять про те, що три чверті сучасних дітей постійно конфліктують з батьками, деякі діти навіть тікають з дому. І багато з них мають нормальні сім'ї, маму і тата.
Чому діти не можуть знайти спільну мову зі своїми батьками? Як ти гадаєш? Можливі відповіді підлітків:
Виявляється, у всьому винні батьки, але чи самі діти ні в чому не винні?
Можливі відповіді підлітків:
3. Скарбничка вдячливості та поваги (8хв.)
(діти роздають всьому класу заздалегідь виготовлені скарбнички, та маленькі листки)
Сьогодні моя мета допомогти вам відчувати повагу до своїх батьків. Зараз ми по черзі будемо витягувати і читати ідеї, за що ви можете бути вдячні батькам та поважати їх, якщо згодні то ви пишете це на одному листку та кладете у вашу скарбничку.
Також ви маєте ще листки, та вам потрібно написати за що ще ви любите та поважаєте своїх батьків.( пишуть)
Ця скарбничка допоможе вам цінувати своїх батьків та бути їм вдячливими. Якщо ви бажаєте можете прочитати це батькам впевнена вони зрадіють.
Обговорення:
4. Тренінг: Як розуміти батьків? (5хв.)
- Ви зараз в такому віці, коли здається, що батьки оточують вас надмірною увагою. Вони звикли вважати вас маленькими, постійно повчають, контролюють: «Піднімайся, спізнишся до школи... Лягай раніше, а то проспиш... Сідай за уроки... Не затримуйся після школи...». Вони радять, із ким дружити, що вдягати, яку музику слухати, стежать за кожним вашим кроком.
«Ну чому вони постійно втручаються у моє життя?». Мабуть, ця думка останнім часом тривожить багатьох із вас. Ви сердитесь, ображаєтесь, наполягаєте на своєму, а вони, відповідно, посилюють контроль, заборони стають іще жорсткішими, і ваші суперечки дедалі частіше закінчуються сварками. Спробуйте подивитися на себе очима батьків.
Уявіть ситуацію, вам подобається спілкуватися з кимось, проте ваші батьки помітили, що це на вас погано впливає, та забороняють це, як ви віднесетесь до цього?
(Можливі відповіді:
А зараз спробуємо зрозуміти наших батьків. У цьому нам можуть допомогти такі питання.
Чи міг би ти зберегти добрі стосунки та послухати батьків?
5. Відеоролик: «Більше довір’я — більше свободи» (6хв)
Що ви можете робити щоб батьки давали більше свободи?
Як розв’язати найпоширеніші конфліктні ситуації між дорослими та дітьми?
(вчитель записує на дошці пропозиції щодо подолання конфліктів)
6. Робота в групах План дій в конфліктній ситуації (10хв)
(студенти діляться на три групи. Кожен з них придумує життєву ситуацію для своєї групи. Перша група ("актори") творчо представляє свою ситуацію, друга ("порада справи") шукає вихід з неї, третя ("спостерігачі") аналізує як ситуацію, так і вихід з неї. Після цього групи змінюють ролі. прояв організаційних знань і навичок.
Приклади ситуацій:
1.Ви весь день граєте в телефон, та батьки кажуть, щоб ви його вимкнули та зайнялись уроками.
2.Ви хочете піти гуляти ввечері, а мама вас не відпускає, бо вважає, що вже пізня година для прогулянок.
3. Батьки наполягають щоб ви мили посуд, проте ви не хочете.
Група/етап |
1 |
II. |
III. |
Перший |
Актори |
Спостерігачі |
Радники |
Другий |
Радники |
Актори |
Спостерігачі |
Третій |
Спостерігачі |
Радники |
Актори |
7. Творча вправа «листування з батьками» (6хв)
Напевно, кожен із вас менше або більше у стосунках із батьками вступав у певні суперечки чи конфлікті ситуації. І зараз ви маєте можливість написати лист-вибачення своїм батькам, покласти його в конверт та таємно передати батькам.
8. Заключні зауваження
Наше спілкування добігає кінця. На закінчення хочу дати вам пораду: довіряйте батькам, діліться з ними своїми радощами і скорботами, жалійте їх, не засмучуйтеся даремно, допомагайте. Намагайтеся не ображатися на них. Адже батьки - єдині люди на землі, які самовіддано і самовіддано люблять вас.
Я впевнена, що ви дуже любите своїх батьків, зробіть так щоб це зрозуміли й вони.
9.Підведення підсумків (рефлексія)
Чи була наша сьогоднішня розмова корисною? Про що ти думав? Що ти вирішили?
Список використаних джерел:
https://www.jw.org/finder?wtlocale=K&docid=502018161&srcid=share
(Дата звернення: 27.11.2021).
https://naurok.com.ua/urok-spilkuvannya-z-doroslimi-povaga-do-batkiv-ta-vchiteliv-219450.html
1