Даний виховний захід має на меті збагатити знання учнів про казки народів світу; розвивати логічне мислення, уважність, уяву, спостережливість; виховувати прагнення більше читати і більше знати.
1
Виховний захід
2 клас
Тема: Казка в гості запросила
Мета: збагатити знання учнів про казки народів світу; розвивати логічне мислення, уважність, уяву, спостережливість; виховувати прагнення більше читати і більше знати.
Обладнання: клубочок, кульки з листами, шкатулка з цукерками(скарб), скринька з речами героїв казки, цифри, таблиця розшифровки, олівці, журнали, папір, відео.
Тип заняття: подорож
План заняття.
І. Організація початку заняття.
1. Емоційний настрой на заняття.
ІІ. Основна частина. Вступне слово вчителя.
1.Зупинка перша «З якої казки ці рядки ?».
2. Зупинка друга «Казкова пошта».
3. Зупинка третя «Впізнай казку».
4.Зупинка четверта «Чарівна торбинка»
5. Зупинка п'ята «Відпочинок».
6.Зупинка шоста «Далі, далі».
7. Зупинка сьома «Казковий пазл».
8. Зупинка восьма «Скарб».
ІІІ. Підсумок заняття.
Хід заняття
І. Організація початку заняття.
1. Емоційне налаштування на заняття.
(Учні передають один одному клубочок і посміхаються і кажуть комплімент своєму сусідові).
ІІ. Основна частина. Вступне слово вчителя.
- Подивіться як вбраний наш кабінет, що вам зараз він нагадує? Що ви відчуваєте знаходячись тут?
- Так, ми знаходимося в казці, і заняття наше сьогодні має таку тему: «Казка в гості запросила»
- Отже, сьогодні ми з вами помандруємо казковими стежинами, відкриємо двері у чарівну неповторну країну, в якій знаходяться скарби, що заховані від людей вже багато років. Нам треба їх відшукати, допоможе нам одне чарівне слово, яке ми дізнаємося впродовж всієї нашої подорожі. Після кожної нашої зупинки ви отримаєте цифру, під якою зашифровано букву. Зібравши всі цифри, ви дізнаєтеся чарівне слово, яке перенесе нас до скарбу.
1. Зупинка перша «З якої казки ці рядки ?»
- А це, щоб тебе краще чути!
- Бабусю, бабусю, а чому у тебе такі великі очі?
- А це, щоб тебе краще бачити!
- Бабусю, бабусю, а чому у тебе такі великі зуби?
- А це, щоб тебе швидше з’їсти? » («Червона шапочка»)
2) « - Матінко, що з тобою ? Ти сердита на мене? – ласкаво спитав він.
Жінка відсахнулась.
- Чого тобі треба, гидкий карлику ? – вигукнула вона.
- Матінко, я ж твій син, твій Якоб! » ( «Карлик Ніс» )
3) « «Полечу-но я до цих чудових птахів! Вони певно вб’ють мене за те, що я, такий потворний, зважився до них наблизитися! Але краще загинути від них, аніж терпіти кпини та знущання качок і курей, витримувати зимову холоднечу та голод!» - подумало каченя.» («Гидке каченя» )
4) «- Жахливо! - вигукнула принцеса. – Я всю ніч не могла заснути. Хтозна, що в мене там було в ліжку! Я лежала на чомусь твердому, й тепер у мене все тіло в синцях! Це просто жах!
Так усі зрозуміли, що перед ними – справжня принцеса.»
( «Принцеса на горошині»)
5) «Покликала бабця онучку:
онучка за бабцю,
бабця за дідуся,
дідусь за ріпку –
тягнуть – потягнуть, витягти не можуть! » ( «Ріпка» )
- Правильно, а ви хочете щоб ця казка ожила? Тоді я зараз змахну чарівною паличкою і ви самі станете її героями .(Віддаю дітям цифру)
2. Зупинка друга «Казкова пошта».
- Дорогі діти, коли сьогодні я йшла до школи, то побачила оці кульки з листами, мабуть, їх прислали до нас казкові герої, давайте прочитаємо ці листи і розберемося хто нам пише.(Учні за бажання виходять до дошки і читають листи).
Лист 1. Прибути до вас не зміг. Мене викрала лиска. (Котик із казки „Казка про Котика та Півника” )
Лист 2. Ніяк не витягнемо ріпку, тому прибути не можемо (Дід, баба, внучка, собачка, киця, мишка)
Лист 3. Будую надійний дім, у якому можна б заховатися від холоду і лютого звіра. (Наф-Наф Троє поросят”)
Лист 4. Вигнав дід мене із хати, іншу я пішла шукати (Коза-дереза)
(Учні отримують цифру)
3. Зупинка третя «Впізнай казку».
- Більшість казок ми бачили по телевізору у вигляді мультфільмів, та художніх фільмів, а чи зможете ви, від гадати за пів хвилини що це за казка? Тож почнемо.(Учні отримують цифру)
4.Зупинка четверта «Чарівна торбинка»
- Що ви бачите у мене на столі? Так, це чарівна скринька, як ви думаєте, що в ній знаходиться?(Діти кажуть свої варіанти).
- А в ній знаходяться деякі речі наших казкових героїв, чиї це речі, вам треба відгадати.(Діти за бажанням підходять до скриньки і витягають одну річ, відгадують кому вона належить).
Половинка горішка. (Це ліжко Дюймовочки; Казка „Дюймовочка)
— Дзеркальце. („Білосніжка і 7 гномів”)
— Рукавичка („Рукавичка”)
— Яблуко. (казка про сплячу красуню та 7 богатирів).
— Зв’язана солома („Солом’яний бичок”)
— Глечик з вузькою шийкою („Лисичка та Журавель”)
— Борошно („Колобок”)
— Червона шапочка ( „Червона Шапочка”)
- Цибулина („Цибуліно”)
- Ключ („Золотий ключик”)
- Бинт („Айболить”)
(Учні отримують цифру)
5. Зупинка п'ята «Відпочинок»
У країні казочок
Жив веселий Колобок.
Разом з ним усі звірятка,
Вирушали на зарядку.
Похитали головою,
Раз притупили ногою,
Руки вгору піднесли,
Трішки ними потрясли,
Нахилились вліво, вправо.
Та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз,
Раз присіли, піднялись.
Головою похитали
Й працювати знов почали.
(учні отримують цифру)
6.Зупинка шоста «Далі, далі».
-Діти, зараз вам треба буде дати відповідь на запитання.
1) Де дід з бабою знайшли кривеньку качечку? (у лісі)
2) Як звали півника в українській народній казці „Колосок”? (Голосисте Горличко)
3) В чий будиночок забралась коза-дереза? (Зайчика)
4) Хто вкрав Івасика-Телесика? (Змія)
5) На кого перетворилось гидке каченя? (Лебедя)
6) Курка, яка несе золоті яйця? ( Курочка Ряба)
7) Кому з героїв української народної казки у скрутну хвилину допомогло гусенятко? (Івасику-Телесику)
8) З чого зроблений Буратіно? (З поліна)
9) Як звали мишенят в українській народній казці „Колосок”? (Круть і Верть)
10) Назвіть улюблене взуття діда з казки „Коза-дереза” (Червоні чоботи)
11) Лисиця пригощала Журавля чим? (Молочною кашею)
12) Хто прогнав Козу-Дерезу з Зайчикової хати? (Рак)
13) Замісила баба тісто та спекла … (Колобка)
14) Яку домашню тварину дід зробив з соломи (Бичка)
15) Що в українській народній казці не вдалося розбити ні дідові ні бабі, а лише маленькій мишці? (Яйце)
(Учні отримують цифру)
7. Зупинка сьома «Казковий пазл».
- Справжні казкові герої, звісно, не можуть жити у звичайних сучасних будинках. А чи не хочете ви спробувати себе в ролі казкових архітекторів? З частин різних казкових будиночків зберіть один, нехай він буде чудернацький і незвичний, але ж проявіть свою фантазію. Коли закінчите, спробуйте придумати який казковий персонаж зможе жити у вашому будиночку і намалюйте поряд з ним його мешканця.
(Діти створюють пазл з вирізок.)
(Учні отримують цифру)
8. Зупинка восьма «Скарб»
- А тепер складіть слово із зібраних цифр.
- Це слово дружній.
-Хто може бути дружнім?
-Тож і я вам бажаю бути дружніми і підтримувати один одного.
ІІІ. Підсумок заняття.
- Ось і все. Наша мандрівка добігла кінця. Ви молодці. Я переконалася, що казки – це ваші добрі друзі і порадники. Тож нехай вони залишаться такими на довгі роки. Вірте в казку, і вона завжди житиме поруч з вами.