Виховний захід для групи подовженого дня «Подорож до країни диво-рослин»

Про матеріал

Поглибити знання дiтей про лiкувальнi властивостi рослин,виховувати бережливе ставлення до властного здоровя та природи, формувати елементарнi вмiння застосовувати набутi знання для збереження властного здоровя

Перегляд файлу

Мета:  поглибити знання дітей про лікувальні властивості рослин; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я та природи; формувати елементарні вміння застосовувати набуті знання для збереження власного здоров’я. Обладнання: малюнки з рослинами та лісовими звірами, повітряні кульки, презентації

Хід заняття

Ведучий: Діти, без здоров’я немає щастя. Але кожен з нас може захворіти, а вилікуватись нам можуть допомогти не тільки ліки, а рослини, але не всі, а тільки ті, що наділені надзвичайними властивостями.  Ось сьогодні ми з вами і відправимось у незвичайну подорож  до країни диво-рослин, які мають лікарські властивості                           

Учень читає доповідь: Ще з давніх - давен люди лікувались травами. Ніяких ліків тоді ще не було, а про те, що рослини можуть мати лікувальні властивості, люди дізнались, спостерігаючи за тваринами, котрі крім основного корму їли ще траву, квіти, кору дерев. Як з’ясувалось, таким чином тварини не тільки лікувались, а й отримували необхідні для організму поживні речовини. Адже у лікарняних рослинах знаходиться дуже багато вітамінів. Ці рослини можуть допомагати при опіках, порізах, простудах. Найчастіше лікарняні рослини застосовують у вигляді відвару. Краще збирати лікарські рослини у лісах та подалі від дороги та забруднених місць. Рослин, які мають лікарські властивості дуже багато, тому ми з вами познайомимось з деякими з них, які ростуть у нашому краю, або продаються в аптеці та використовуються від багатьох хвороб. Одна рослина може мати багато лікарських властивостей, зараз ми дізнаємось, у чому кожна з них може нам найкраще допомогти

Перегляд презентації

слайд2:Це квітка – ромашка. Ромашкамає протизапальну та заспокійливу дію, її заварюють та п’ють  як чай коли болить голова, горло чи зуби. Якщо настоєм ромашки ополоснути волосся, воно стане м’яким та блискучим

слайд3: Це трава – череда. Корисними у неї вважаються не квітки, а листя. Відвар з неї п’ють, як чай з метою покращення апетиту та при простудних захворюваннях.  Трава череди – найкращій засіб від алергії та діатезу – її заварюють та добавляють у ванну

слайд 4:  Це – кульбабка, сонячна квітка. У її листях дуже багато вітамінів, весною з них можна робити салати, вони будуть дуже корисними, особливо для дітей, які хворіють діатезом.  Корінь кульбаби відомий як засіб, що зміцнює і оздоровлює печінку, використовується для лікування цукрового діабету

слайд5: Це  - кропива. З нею потрібно бути обережними, тому що її листя дуже боляче жалить. Але воно теж дуже багате вітамінами. З неї теж роблять салати, борщі та соуси, обдаючи листя кип’ятком, щоб вони не жалилось. Якщо болить горло або ти кашляєш, можна випити чаю з квітками кропиви.Кропива володіє знезаражувальними властивостями, використовують для зупинки кровотечі, при гнійних ранах

слайд 6: Це -  звіробій. Його використовують для лікування царапин та інших ран. Зі зірваної квітки виділяється червоний сік, який прикладають до рани. Вважається, що звіробій – це трава від 99 хвороб. Чай з нього п’ють при простуді, головному болю, при болях в животі, при ангіні – полощуть горло

слайд7: Це мати- мачуха. Квітки цієї рослини закриваються перед дощем. Якщо болить голова, потрібно прикласти до неї свіжий листгладкою стороною  і біль пройде

слайд 8:Це -  календула. Вона вам допоможе швидко зняти біль в ушах. Настоєм календули часто полощуть горло при ангіні, також допомагає вона при болях у животі

слайд 9:Це- подорожник. Він дійсно росте у ніг по краям дороги або тропинки. Якщо ти на вулиці впав та розбив колінку, порізався чимось, якщо тебе вкусила пчела чи оса, приклади чистий лист подорожника до рани і вона швидко загоїться. Настій з подорожника знімає зубний біль

слайд 9: Це -  м’ята . Вона має заспокійливий засіб та допомагає досягти мирного та спокійного сну                                                                     

1 завдання.А зараз давайте зберемо квітку про те, якими саме властивостямимають володіти диво – рослини (діти  по черзі беруть пелюсток та читають  в голос і чіпляють його на дошку)

мають лікувальну дію

мають протизапальну дію

мають ранозагоювальну дію

мають бактерицидну дію

мають заспокійливу дію

застосовуються для профілактики  захворювань

покращують стан шкіри, волосся

2 завдання.Діти, а зараз давайте з вами трохи повідгадуємо загадки про наші лікарняні рослини, але зробимо ми це незвичайним способом ( робиться квітка із повітряних кульок, дитині необхідно сісти на повітряну кульку,  щоб вона лопнула, дістати загадку та загадати її іншим дітям )

  1. У траві росте, у лісі,

Всі його збирають. Рвуть.

Квіти жовто – золотисті,

Ніби зірочки цвітуть. (Звіробій)

  1. Ви його чудово знаєте,

На доріжках зустрічаєте.

Він усім, як добрий друг,

Лікує рани ніг і рук. (Подорожник)

  1. Наче сонця серединка,

Пелюстків біла хустинка.

Знає бджілка і мурашка,

Що звуть квіточку… (ромашка)

  1. Дуже скромна і тендітна,

Серед квітів непримітна.

Та, якщо в руці пом’яти,

То умить впізнаєш … (м’яту)

  1. Сонечко в траві зійшло,

Усміхнулось, розцвіло.

Згодом стало біле-біле

І за вітром полетіло. (Кульбаба)

  1. Не оса, а жало має,

Не вогонь, а обпікає.

Коли йдете в ліс гуляти.

Обминить її, малята. (Кропива)

  1. Червона кожушинка,

Всередині вітамінка-

Хто хоче зірвати,

Той поколеться.(Шипшина)

Ведучий:  Діти, рослини нас оточують повсюди. Вони милують око,дають продукти харчування та лікують нас. Але поміж них є такі, що можуть зашкодити людині, тому їх потрібно знати і вміти відрізняти. Існує понад 10 тисяч видів отруйних рослин. Це дуже багато, але отрута багатьох рослин – це ліки. Тому потрібно знати, коли, яким чином, у якій мірі можна їх використовувати. Не варто боятися шкідливих трав,їх просто слід знати на вигляд і не торкатися руками. Тоді й вони не зашкодять.

Показ слайдів з назвами отруйних рослин України:

слайд 1: Це - борщівник (на стеблах та листях цієї рослини є маленькі щетинки, дотик до яких викликає сильний опік, росте біля доріг, які знаходяться біля лісу, та на пустирях і полянках)

слайд 2:Це - вовчі ягоди(отруйні ягоди, які несуть за собою важке отруєння та смерть, росте у лісах )

слайд 3:Це - конвалія ( всі частини рослини смертельно небезпечні, отрута буде навіть у вазі з водою, росте  узатінених вологих місцях у садах і лісопарках )

слайд 4:Це - красавка – белладонна ( всі частини цієї рослини смертельно отруйні, росте у лісах та біля річок)

слайд 5: Це - лютик (куряча сліпота) (смертельно отруйна, росте на лугах та полянах у лісах)

слайд 6:Це – нарцис (аромат великого букета нарцисів може викликати головний біль, росте на лугах, на пологих схилах гір серед трав  біля водоймів)

3 завдання. Для того, щоб зібранні рослини приносили нам користь, треба дотримуватись деяких правил при їхньому зборі. Давайте разом з вами зберемо квітку правил збору лікарських рослин (учні по черзі беруть пелюсток та прикріпляють його на дошку)

Травень і червень – час збирання лікарських рослин

Збирайте тільки необхідні вам трави, які ви добре знаєте

Не зривайте рослину цілком, якщо вам потрібні лише деякі її частини, дбайливо поводьтесь з нею

Не зламуйте усі квітучі пагони, залишайте частину для дозрівання

Поки не достигне насіння, не заготовляйте корені та кореневища

Лікарськи рослини потрібні не тільки вам. То ж майте почуття міри!

Не слід зривати незнайомі рослини

4. Гра «Вилікуй дітей» (На дошку прикріплюється малюнок з зображенням дівчинки Катрусі та хлопчикаМиколки, рядом прикріплюються зображення рослин. Ведучий загадує загадки, а дітивідгадуютьчим само необхідно лікувати дітей, та прикріплюють необхідно рослину до нього)

  1. У Катрусі болить зуб. Допоможе їй…….. (ромашка)
  2. Миколка захворів на застуду. Вилікує його…….(череда)
  3. Катруся впала та  розбила колінку. Допоможе їй …….(подорожник)
  4. У Миколки болить живіт. Допоможе йому….. (календула)
  5. Катруся знервована та погано спить. Допоможе їй…… (м’ята)
  6. Миколка з’їв багато солодкого та захворів на  діатез. Допоможе йому……. (кульбабка)

 

5. Руханка – гра «Впізнай лікарняну рослину» ( слайд з лікарською рослиною – діти плескають в долоні, з іншим зображенням – тупотять ногами)

Висновок:Діти, про які рослини ми сьогодні говорили? Чому вони так називаються? Для чого вони нам необхідні? 

 Ведучий:  Діти,ви молодці, ви були дуже активні та добре виконували всі завдання. Якщо з вас хтось захворіє, то отримана сьогодні інформація про лікарські рослини допоможе вам скоріше вилікуватись.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Сценарії
Додано
9 січня 2019
Переглядів
1152
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку