Виховний захід для старшокласників " Дивовижний світ професій"

Про матеріал

Відкритий виховний захід, присвячений основному джерелу могутності країни, запоруці її безпеки і добробуту людей — праці. Ця проблема актуальна, тому що праця завжди була, є і буде основою життя. І від того, як людина працюватиме, буде залежати майбутнє не тільки сім'ї, а й держави. Наша Україна — молода держава, але ми знаємо, що український народ завжди славився самовідданою працею своїх людей: хліборобів, вчених, конструкторів, вчителів, лікарів і письменників. Отже, основним завданням і вчителів, і батьків є підготовка дітей до свідомого вибору майбутньої професії.

Старшокласники зможуть креативно представили нові професії 21 століття і розіграти ділову гру «Один день із життя компанії «BlankNote». Глядачі матимуть змогу ознайомитися із сучасними професіями, які з'явилися останнім часом на ринку праці. Виховний захід закінчиться піснею «Все буде добре». Учні та вчителі отримають море позитиву та вражень від проведеного дійства.

Перегляд файлу

Виховний захід « Дивовижний  світ професій»

 

   Хід заходу

Ведучий -1. Дорогі учні! Шановні вчителі! Наш виховний захід, присвячений основному джерелу могутності країни, запоруці її безпеки і добробуту людей — праці. Ця проблема актуальна, тому що праця завжди була, є і буде основою життя. І від того, як людина працюватиме, буде залежати майбутнє не тільки сім'ї, а й держави. Наша Україна — молода держава, але ми знаємо, що український народ завжди славився самовідданою працею своїх людей: хліборобів, вчених, конструкторів, вчителів, лікарів і письменників. Отже, основним завданням і вчителів, і батьків є підготовка дітей до свідомого вибору майбутньої професії.

Ведуча Сьогодні у нас – захоплива подорож у світ професій. Мине кілька років, і кожен із вас повинен буде вибрати свій шлях у величезному дорослому світі. Це означає, насамперед, вибір професій. Існує величезна кількість професій і спеціальностей. Чим більше професій вам знайомо, тим ширша можливість вибору, а отже, - і більше шансів знайти і вивчити ту професію, у якій саме ви будете віртуозом, досягнете успіху, зможете виявити свою особистість. І тому сьогодні ми з вами відправляємося в подорож у світ професій.

Але спочатку давайте з’ясуємо, що означає слово «професія».

Ведучий. Професія – це вид трудової діяльності людини, що вимагає певного рівня знань, спеціальних вмінь, підготовки людини і при цьому є джерелом існування. Світ професій дуже великий. їх налічується близько шести тисяч. Професії умовно поділено за напрямами на п’ять груп:

1. «людина — природа», 2. «людина — техніка»,

3. «людина — знакова система»,4. «людина — мистецтво», 5. «людина — людина».

Ведуча. Спеціальність – вид діяльності в межах однієї професії.

Наприклад, професія лікар.

Спеціальність – лікар-хірург, лікар-терапевт.

В межах однієї спеціальності може бути ще більш вузька спеціалізація. Наприклад, спеціальність – хірург, спеціальність – нейрохірург, кардіохірург, пластичний хірург.

Ведучий. Посада – це службове становище, пов’язане з виконанням обов’язків у який-небудь установі на підприємстві або закладах.

Цей службовий обов’язок може виконувати людина, що володіє будь-якою спеціальністю, але відповідає певним вимогам.

Наприклад, директором школи може бути і вчитель історії, і вчитель української мови та літератури, і вчитель математики.

Ведуча. Як Ви вважаєте, президент – це професія чи спеціальність?

Ведучий. Президент – це державна посада, на яку в Україні обирають шляхом таємного голосування строком на п’ять років.

Ведуча. Обираючи професію, треба пам ‘ятати, що здійснити відповідальний крок вибору треба свідомо, враховуючи свої нахили та здібності, особисті та    громадські інтереси.

 

Богдан. А зараз в ефірі телевізійна передача «Людина і професія». Її перша рубрика «Новини». (звучить музика з ТСН) Слово спеціальному кореспонденту Драчук Марині.

Кореспондент.  Так, Богдане , на зв’язку.

Доброго дня. Зараз ми знаходимося в середній  загальноосвітній школі № 3м. Гайсин.  В коридорах школи ми провели анкетування серед учнів 9-11 класів. На питання «Ким ти хочеш бути?» було отримано наступні відповіді:

Економістом – 16%,

іміджмейкером – 15%,

лікарем – 9%

працівником ДАІ – 9%,

юристом – 7%,

вчителем – 6%

Богдане?

Диктор. Дякуємо, Марині за репортаж, який був проведений у стінах нашого закладу. . А зараз ви маєте змогу переглянути ще один репортаж з Гайсинського  міського центру зайнятості. І на зв’язку у нас Лізавенко Олена?

Кореспондент. За інформацією Гайсинського міського центру зайнятості актуальними професіями на ринку праці регіону є столяр, бармен, бухгалтер, вантажник, електрогазозварник, маляр, касир, охоронник, слюсар, продавець та інші. До професій, за якими є можливість працевлаштуватись належать наступні: водій, експедитор, контролер, кравець, маркетолог, менеджер, монтажник, пекар, перукар, пічник, фармацевт, фрезерувальник, швачка. Богдане?

Диктор. Дякуємо. Нагадую, на зв’язку була Лізавенко Олена. До вашої уваги ми пропонуємо переглянути  прогноз професій.

Кореспондент. За інформацією профінформцентру на небосхилі наступного десятиріччя передбачається мінлива нестабільність, економічна несталість, можливе короткочасне безробіття. Після зимової кризи на території України очікується потепління та поліпшення економічних умов. За підсумками соціологічного опитування професією майбутнього обрано професію вчителя, що утримається на ринку праці незважаючи на мінливі кліматичні та економічні умови. З Вами була Коц Валентина  і «Прогноз професій».

Кореспондент. До речі, опитування ми проводили не тільки серед вчителів і учнів нашої школи.

З цим питанням ми зверталися і до дорослих, що приходили до школи за своїми дітьми, а також до випадкових перехожих.

Богдан . Дякуємо, Валентині .

Ведучий. У світі існує безліч професій. Як же зорієнтуватися се­ред цієї кількості? Як знайти серед тисяч ту єдину, яка стане справою всього життя? Але все залежить тільки від вас, від вашого правильного вибору. Ось наші дівчата вже почали думати дуже давно про своє майбутнє , про професію, яку прийдеться їм обрати  найближчим часом».

Звучить музика.

Учениця 1:  « В журналісти я б пішла…

                     Та ведучою я б стала

                     «Інтер»     - телевізійного канала.

                     Там довірили б мені

                     «Світське життя» зірок вести.

                     Як Осадча Катерина

                     В капелюшках б я ходила..»

 

Учениця 2: « Я б відомим модельєром стала.

                    Речі брендові мої в магазині б розмели..

                    Вишуканий одяг для елітних дам

                    Демонструвати Наомі Кембл дам.

                    Дольче Габано, Андре Тан

                    Не створили б такі джинси й кардеган».

Учениця 3: «Серед всіх робіт мені

                     Бути кухарем до душі.

                     Борщі, котлети, каші –

                    Звичайні страви наші.

                    Антрекоти, суфле, фондю –

                    Ось що я в меню введу».

Учень:         « Слухав, слухав, вас, дівчата.

                     Мрія кожної крилата.

                     А остання «піднесла» ( зображує піднесення)

                     Та до кухні принесла.

                     Тому що , каюся, люблю

                     Поїсти смачно я фондю… ( з усмішкою проводить рукою по            

                     Ця професія не спроста              по животі)

                     Особливо мені близька:

                     Людей я буду лікувати,

                     Фігури модельні формувати.

                     Гладким схуднути допоможу.

                     В лікарні я на стінах напишу:

                     -Поїв – дай іншому! Не жмись!

                     Зайвим калорієм поділись»

Усі разом:     Ми скажемо вам, друзі, чесно:

                       Всі в нас професії почесні.

Ведучий -1. Світ професій – складний та захоплюючий. Зорієнтуватись в ньому інколи дуже важко. Усім    людям властиво планувати своє життя, вирішувати багато питань, пов’язаних з вибором професії.                Знайти свою дорогу в житті –дуже нелегко. Одні обирають її для себе ще з дитинства, інші все життя шукають та не знаходять. Одні з юних літ вчаться переборювати труднощі, які трапляються на шляху до мети, і переборюють їх. Інші , навпаки, всіляко намагаються оминути ці труднощі. Сьогодні ми живемо в країні, яка відкриває перед молоддю необмежені можливості для набуття будь-якої професії. А людина, в свою чергу, може звеличити будь-яку професію, освітлюючи її вогнем своєї творчості, свого дерзання та майстерності.                              Ведучий -2.Чарльз Дарвін казав: «якщо ви вдало оберете труд і докладете до нього душу, то щастя саме знайде вас.» Посудіть самі, щодня людина проводить до восьми годин на день на своєму робочому місці, або ж виконує те, чого вимагає обрана нею професія, чи не так? Кілька годин ранкової зорі та кілька годин вечірньої неймовірної втоми припадають на активну фазу доби, а далі її продовжує пасивна - сон. Зробивши оцей найпростіший аналіз порівняння часових відрізків доби, маємо добре усвідомити , як важливо обрати професію до душі , щоб вона не стала тягарем, а задоволенням. Тоді й вислів: «На роботу як на свято», - набуде реального сенсу.

Ведучий-1.Останнім часом на ринку праці з’явилися нові професії, назви яких іноді навіть складно запам’ятати. « Медіапленер»,  «криейтор», «бренд-менеджер»  та інші привертають увагу  та викликають незрозуміле хвилювання, особливо у представників старшого покоління. На Заході ці професії  виникли значно раніше, ніж в Україні. Я переконана у тому , що багато хто з вас вибере одну з цих професій. Отже, сьогодні ми спробуємо для вас  яскраво представити  нові професії 21 століття «Один день із життя компанії “BlankNote»» .«Новий час – нові професії для вас».

 

Розігрується сценка у формі ділової гри. Музика грає.

Учень:  Гру для вас ми охоче пропонуємо.

              Один день з життя компанії демонструємо.

              Зазирнемо в кабінет, там нарада, не банкет…

              Завітаємо. У кріслі – мозговий центр –

              Генеральний директор!

                  Ось і голос його лунає:     

Г.Д. «Наша фірма процвітає ,

              Бо ходовий товар випускає –

              Сумки брендові, модні,

              Переважно для стильної молоді».

Генеральний директор:

«Знайомтесь – обличчя компанії – іміджмейкер».

 

Учень з довідкою: Іміджмейкер визначає імідж клієнта,

                                Стиль одягу, основи психології та етикета.

                                 Завжди переконує, йому поради надає:

                                «Не забувайте – і ви обличчям фірми є».

 

Іміджмейкер: «Я надаю консультації

                         Приватним особам та корпораціям.

                         Це гасло завжди пам’ятай:

                         Хочеш успішним бути –

                         чудовий вигляд май!»

 

Генеральний директор: «До слова запрошую компанії технолога –

                                           Людину обізнану – нашого маркетолога».

 

Учень з довідкою: Маркетолог – це справжній технолог,

                                Розробляє стратегію анкетування,

                                Він інтуїції та творчості поєднання.

 

Маркетолог:       Маркетолог – я людина активна,

                                Аналітична, нестандартна, креативна.

                                Статистчний  матеріал обробляю,

                                Маркетинговий план складаю,

                                Просуватись товару на ринку дозволяю.

 

Генеральний директор: «Предсталяю креативного директора –

                                          Творця компанії – криейтора».

 Учень з довідкою:  Криейтор має чітку програму :

                                   Хочеш конкурувати на ринку –

                                   Май переконливу рекламу.

Криейтор: «Дозвольте, вам представлю помічника -

         Рекламних текстів фахівця – арт-директора».

Учень з довідкою: Представників такого фаху ніде не готують,

                                Цю  професію в рекламних агенціях формують.

                                Робота творча, організаційна  та комунікативна,

                                Для  сучасної компанії в край необхідна.

Генеральний директор

 «Фінансове благополуччя компанії сторює не    статистик,

   Фахівець заощаджень, серце компанії – логістик».

 

Учень з довідкою:  Логістик – системний аналітик,

                                 Тонкий фінансовий політик.

                                  Усі ланки компанії в руках тримає,

                                  За результативність справи і наслідки відповідає.

Генеральний директор:

«Мерчендайзер має слово»


Мерчендайзер: А у мене все готово!

                           Все для вас, любі покупці,

                           Підготували фірми фахівці:

                           І плакати продукції на місці,

                           І товари стильні на поличці.

Учень :              Отже, за короткий час змогли переконати вас,

                           Що професії нові мають якості такі:

                           Гарний смак, творчу сміливість,

                           Глибокі знання, комунікативність.

 

Учень:               Головне, що ви не нудьгували,

                           Разом з нами співали, жартували.

                           Нові професії на себе «приміряли»,

                           Можливо, десь себе впізнали.     

Виконують пісню « У світі професій»    

 

  Ти літаєш  десь  в  солодких снах,

І настане вже твоя пора.

У світі професій  обирай ти лиш  свою,

Вибір перед  вами залишається .

Приспів.

Школяр , нам не все одно,

Що усім дано,

доля ваша, як в кіно,

Школяр, знай давним- давно,

Долею  вирішено,

Знятись треба  всім в  кіно.

По дорозі йдем до мрій своїх,

Переступим  батьківський  поріг,

Довге всіх  життя

Поведе нас в  майбуття,

Рівною дорогою простелившись.

Приспів.

 

Гра «Аукціон»( з глядачами)

Ведучий 2. А зараз ми хочемо з вами провести гру « Аукціон», перед вами на екрані будуть зображені різні малюнки, які будуть характеризувати певну професію за своєю характеристикою. Ви маєте визначити швидко , яка це є професія, і за правильну відповідь отримаєте від нас невеличкий подарунок. Готові грати в гру. Отож дивимся уважно на екран.

Презентація на салйдах. По характерним ознакам визначити професію.

№ п/п

Характерні ознаки

Назва   професії (відповіді)

1

Малюнок, проект, план, місто, креслення, конструкції, будівництво, будівлі, пам'ятники

Архітектор

2

Тканина, розкрій, лекало, костюм, ножиці, ательє

Кравець

3

Правопорядок, злочинець, закон, охорона, пост, гонитва, сміливість, сила, безпека

Міліціонер

4

Краса, волосся, ножиці, зачіска, стиль, шампунь,  фарба, клієнт

Перукар

5

Ремонт, трубопровід,  опалювання,  водопровід,  аварія, технічна грамотність, слюсарний   інструмент

Слюсар-сантехнік

6

Обличчя,  краса  особи,   макіяж особи

Візажист

7

Верстак, рубанок, деревина, меблі, майстерня

Столяр

8

Театр,  глядачі,  сцена, прем'єра, оплески, костюм, грим

Артист

9

Ясла, дитячий садок, гра, прогулянка, сон, ранок, хоровод

Вихователь дитячого саду

10

Білий халат, хворий, поліклініка, діагноз

Лікар

11

Книга, фонд, знання,  ерудиція, тиша, факти, каталоги, читачі-користувачі

Бібліотекар

12

Газета, новини, сучасність, люди, оперативність, редакція

Кореспондент, журналіст

13

Будівництво, цеглина,  бетон, окомір, конструкція, свіже  повітря, стіна,  кладка

Муляр

14

Земля,  природа, поле, теплиця, сад,  сорти,  рослини,  відхід, плоди,  зерно, добрива, урожай

Агроном

15

Тісто, борошно, піч,  хліб,  пишнота, аромат, смак, чистота, тепло

Пекар

Дякуємо Вам за участь у цій грі, ми дуже раді тим, що ви дуже добре знаєте професії.

Ведучий-1. Декому здається, що в 10 класі ще не потрібно ламати собі голову над серйозними проблемами. Але коли добре подумати, то саме у цьому віці людина має дати відповіді на найсерйозніші питання свого життя. Перевага старших людей над тими, кому сьогодні 16, зрозуміла. Вони теж були у цьому віці й лише тепер знають, як прожити ці роки з найбільшою користю. Адже питання, які постають перед людиною в юності, за своєю суттю завжди одні й ті самі. Тому відвернутись од порад старших, хто б вони не були — батьки, учителі, знайомі — було б непростимою легковажністю.

Ведучий -2.Ми учні 10 класу  стоїмо  на порозі самостійного життя. Адже дехто з нас уже через рік обере свою  професію і піде освоювати її ази. Поряд із вічною проблемою підлітка — ким бути? — невідступно крокує інша: яким стати? Із кого брати приклад? Але найбільше з нас  задумався про вибір професії  Небурачек Дмитро, думки приходять до нього тоді, коли на уроках  Діма починає засинати. І так ,ось така перед вами постає  картина! Наш  Дмитро  на уроці  алгебри заснув  і  у своєму  сні бачить  декілька професій, і перше , що йому сниться- це  професія вчителя математики.

Звучить пісня, учень під неї засинає.

Сценка  «Вчитель».( Звучить пісня, учні зображають дії ).Учень повертається на своє місце і продовжує спати, після дзвінка прокидається.

Звучить дзвінок. Учень прокидається.

Діма.  Ой ,я вже  прокинувся і зрозумів, що вчителем я  не буду  ні в якому разі, адже  мої оцінки за І семестр невтішні  ,  і я не зможу осягнути вершин  педагогічної діяльності ,  продовжу далі солодко засипати і обирати свою професію. Який там у мене наступний урок? А хімія, все продовжую свій сон.

Пісня звучить.

Дзвінок у двері.

Сценка «Лікар»( Розігрують Оля і Марина)

Звучить дзвінок. Учень прокидається.

Діма. Да, звичайно, моє рішення  однозначне, що я на лікаря вчитися ні за що  не піду, медик – це не моє покликання, не по душі мені така професія. Так хочеться ще мені хоч трішки поспати і ще у сні побачити ту професію , яка вирішить мою нелегку долю. Далі у нас урок української мови, я трішки подрімаю.

Учневі сниться професія хореографа.

Танець. Учень продовжує спати.

Звучить дзвінок. Учень прокидається.

 

Діма. Ой, що це був за сон такий. Музика досі мені грає. Щоб я став хореографом? Та ні хореографом мені не бути, це ж треба відчувати музику, організувати танцювальні номери. Це дуже складно для мене, все- таки ця професія мені не до вподоби. Я хочу, щоб мені приснилася моя майбутня професія і визначила мою долю. Наступний урок у нас буде інформатики.

Я думаю , що Ольга Анатоліївна не буде нічого мені казати за мій міцний сон, який розповість мені про мою професію.

Сценка  «Програміст»

Музика звучить.

За комп’ютером сидить учень і працює над програмами. Заходить мама в кімнату до сина і каже: « Сину, що ти там все працюєш за цим комп’ютером, навіть не маєш вільної хвилини сісти за столом та поїсти по-людськи, а ти все голову ламаєш оцим програмуванням , ніби це сенс твого життя. Так вже мені набридла така твоя робота, ти вже , можливо, подумав  над тим, як це тобі вже оженитися, знайти оту єдину, яка буде  тобі дарувати солодкі миті життя. Я вже онуків хочу, а не бачити твою нудну роботу за цим ноутбуком. Я розумію тебе, ти таким чином заробляєш гроші, але пойми хоч трішки свою матір, що так не можна себе виснажувати, потрібно думати вже про створення сім’ї. Давай же  іди, розвійся, шукай собі дівчину для повного щастя, не тривож мені мою душу.

Син. –Мамо, я сам знаю, що мені робити, вже дорослий я, і не треба мені зараз дівчат пропонувати, я знаю , що це завжди у твоєму репертуарі. Але моя робота, за цим компом, це найбільше моє щастя, я вроджений програміст, і буде працювати доти, доки бажання є, а дівчина сама мене знайде, буде для цього свій час. Ти не хвилюйся за мене, краще думай  про себе, і не вчи мене як жити мені, я все вирішуватиму сам. Зрозуміла мене?

-Так, синочку працюй! Не буду тебе турбувати.

Звучить дзвінок. Учень прокидається.

Діма. Це, дійсно , був  незвичайний  сон  і я впевнено вирішив , що таки   після закінчення школи оберу професію програміста  і буде заробляти чималі гроші, так як ця професія високооплачувана у наш час. Мій вибір зроблений, я залюбки стану програмістом.

 

Ведучий. Так, дійсно, якщо говорити серйозно, то вибір професії – це справа не одного дня. Сьогодні ми зробили початок, а вдалий вибір залежить від вас. А щоб було легше його зробити, психологи розробили «Алгоритм професійного самовизначення», де пропонуються поради щодо вибору майбутньої професії

Алгоритм професійного самовизначення

Пам`ятка старшокласникам

 

      Знайти своє покликання – джерело щастя.

1. Визначити кілька професій, які подобаються, до яких є потяг, існують принципові можливості успішного їх освоєння й працевлаштування.

2. Шукати якнайбільше інформації про ці професії, знайомити з людьми, які їх представлять.

3. Вислухати думку батьків, учителів, друзів, проаналізувати їх.

4.Скласти список суттєвих можливостей професій ( наприклад, поїздки за кордон, висока платня тощо ) і проаналізувати його відносно своєї мети, очікувань, мрій.

 5. Визначити фізичні та психологічні якості, необхідні для кожної з професій.

6. Звернутися до психолога з проханням визначити  інтереси, здібності, темперамент, особливості пам`яті, уяви тощо.

7.Прислухатись до своїх відчуттів, інтуїції.

8. “Приміряти” кожну з професій. Порівняти, зважити всі “ плюси ” і “мінуси ”.

9. Зробити вибір. Упевнено йти до мети.

 

Ми бажаємо вам професійних успіхів і досягнень!

 

Ведучий -1.Дорогі наші друзі!

Є в кожного своя мрія,

Яка поведе вас у життя.

І поки живе ваша надія

Сміливо йдіть у майбуття!

 

Ви вже дорослі, ви – не діти,

І, склавши руки, не будете сидіти,

Бо кожний із вас має мету,

А в серці – мрію золоту.

Ведучий-2:

Нас під сузір’ям рідної калини

Весела, щира пісня зігріва,

Ми віра і надія України,

Її надійна зміна трудова.

У місті княжім де живе історія,

Ми вписуємо в небі і себе,

Ми сьогодення  Батьківщини творимо

Під мирним сяйвом голубих небес!

Всі разом. Професія – гордість,

Професія – гідність,

Професія – щастя людського основа.

Їх безліч дарує життя,

І кожна – потрібна, сучасна, чудова!

Фінальна пісня.

Ми віримо в майбутньому весь посміхнеться світ,
І кожен з нас тому сюди прийшов,
Ми з радістю шлемо  наш  чудовий  всім  привіт,
загляньте в світ професій знов і знов.

І все буде добре, для кожного з нас,
І все буде добре, настане наш час
Із посмішкою можна  робить  всім  добрі діла,
І має бути тільки щирий сміх,
Для цього  наша  доля всіх  на сцені нас звела,
Ми віримо чекає нас успіх.
І все буде добре, для кожного з нас,
І все буде добре, настане наш час

 

 

 

 

docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
2415
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку