Виховний захід до Дня Знань ( перший урок )

Про матеріал
ТЕМА : «Вітчизна – це не хтось і десь, Я– теж Вітчизна». Розробка може використовуватися як для першого уроку до Дня Знань, так і для позакласного заходу ( уроку мужності ).
Перегляд файлу

11 клас

 

ТЕМА :  «Вітчизна – це не хтось і десь,

                 Я– теж Вітчизна».

 

Мета: поглибити знання учнів про складники патріотизму;

  сформувати в учнів уявлення про способи вияву патріотичної           позиції;

  сприяти зацікавленості і бажанню виявляти патріотичні якості в   повсякденному житті;

  виховувати почуття національної гордості, любові до України.

Обладнання та оформлення: державні символи України; тематичні ілюстрацію, пісні про Україну, комп’ютер; проектор; презентація

 

               Хід уроку  :

 

1. Привітання. Вступне слово, налаштування на роботу

Дівчатам кажу я: «Доброго дня»,

 І хлопцям кажу я: «Доброго дня»,

З початком навчання вітаю вас я.

Знання щоб і сили міцніли щодня.

Дорогі учні, нині наш перший урок присвячений проблемі патріотизму. Його лейтмотивом будуть слова відомої української постаті І. Світличного, який казав:

 «Вітчизна – це не хтось і десь, Я– теж Вітчизна».

 

2. Відеофрагмент «Моя Україна».

 

3. «Мікрофон»

Що для мене є Україна ?

Україна – це…

Рідний край для нас…

 

 

4. Слово вчителя.

Безперечно,Україна в серці кожного патріота. Вона у думках, мріях, щоденних діях і планах на майбутнє. Кожен з на нас – частка України. Й така національна ідентичність, відчуття прихильності до Батьківщини стають справжніми, коли перетворюються на особистісну цінність.

Для успішного проведення уроку нам потрібно прийняти особливі правила роботи. Серед таких правил пропоную: бути позитивним; вміти слухати і чути; не критикувати й не оцінювати.

 У щасливому, багатому, розвиненому, цивілізованому суспільстві головним об’єднувальним чинником людей є почуття патріотизму. Що ж таке патріотизм?

Патріотизм – це особливе почуття-цінність, яке характеризує ставлення особистості до народу, Батьківщини, держави та до самої себе. Базовим складником патріотизму є відданість.

Відданість Батьківщині – це одухотворена любов’ю до Батьківщини готовність до соціально значущої діяльності, вірність ідеалам Батьківщини, своєму громадянському обов’язку, готовність відповідально виконувати свої обов’язки; «розчинятися» у своїй справі.

Тож сьогодні на уроці пригадаємо складові, що є передумовою рис патріотизму, відданості тощо.

 

5. Сторінками історії.

-  Сторінка перша «Державна символіка».

( презентація про державну символіку )

----  Кожен народ має свої священні символи, які  уособлюють його самобутність, національну єдність. Вони покликані підносити дух нації у боротьбі за свободу, самоутвердження, за власну самостійну державу.    

 Непростою була доля українських символів: їх забороняли й відтворювали, обожнювали й люто ненавиділи. Українські патріоти  йшли на смерть заради того, щоб сьогодні ми мали державний гімн, прапор і герб.          

Відповідно до статті 20 КонституціїУкраїни (1996р.) державними символами України є Державний герб України, Державний прапор України і Державний гімн України.

 

--- Державний  Прапор України - стяг з двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів. Верхня смуга - синього кольору, нижня -жовтого. Співвідношення ширини прапора до його довжини - 2:3.

Поєднання кольорів синього і жовтого може трактуватися багатозначно.

Це й чисте, мирне, безхмарне небо, що простягнулося над жовтим кольором хлібного лану - символом мирної праці і достатку. Це і поєднання символів життя - Золотого Сонця у Синьому Космосі. Однак, головна ідея синьо-жовтого - це гармонія Космосу, Сонця, Землі та всього живого, що є на землі.

    Ці кольори вперше з’явилися в 1410 р.на корогвах Галицько-Волинського князівства: на синьому полі був зображений золотий лев. 

      Великого розквіту набуло українське прапорництво у героїчну козацьку добу. Тоді з’явився новий прапор – малинового кольору, який став основним у козаків. Сині і жовті барви використовувалися під час війни під проводом Б.Хмельницького. Потім їх почали використовувати Українські Січові стрільці та Українська Повстанська Армія. Вибір кольорів був умотивований такими міркуваннями.

Жовтий колір - це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу. Блакитний, синій колір - це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір води, без якої не дозрів би хліб. І ще - це колір миру.

       4 вересня 1991 р. над будинком Верховної Ради України з’явився національний синьо-жовтий прапор. Такий же стяг піднімався під час візиту Голови Верховної Ради України Л.М.Кравчука до США і Канади у вересні – жовтні 1991р..

           28 січня 1992р. Верховна Рада України затвердила синьо-жовтий прапор Державним прапором.

 

--- Слово « гімн»  грецького походження (похвальна пісня) – урочиста пісня, прийнята як символ державної національної єдності. Гімн - це хвалебна пісня своїй Батьківщині, в якій народ висловлює побажання бути вільним, щасливим, жити в достатку.

Слова Національного Гімну «Ще не вмерла України…» написав у 60-х роках ХІХ століття відомий український поет Павло Чубинський. Музику - західноукраїнський композитор Михайло Вербицький.

Із гімну починають надзвичайні масові події, урочисті збори. Слухають і виконують гімн стоячи.

 

--- Наш герб – тризуб,

Це воля, слава й сила;

Наш герб – тризуб.

Недоля нас косила,

Та ми зросли, ми є,

Ми завжди будем,

Добро і пісню

Несемо ми людям.           ( Н. Поклад )

 

Сторінка друга «Народна символіка».

   Ми поговорили  про державні символи. А з чим ще у вас асоціюється Україна?

 

( Відповіді учнів про народні символи)

 

-- Наші пращури дуже любили природу і вірили в  існування добрих і злих сил у ній.  Щоб захиститись від них,  люди створювали обереги.

 Оберіг - це талісман, що лікував і оберігав свого власника. Із їх допомогою народ зберіг свою родову пам'ять , історію, культуру. Оберіг - це чарівний предмет, що захищав свого власника   або звеличував його можливості.

 

Сторінка третя «Сторінки становлення незалежності».

   ( презентація).

 

  • Оун
  • Упа
  • Дисиденти
  • Революція на граніті
  • Помаранчева революція
  • Революція гідності

 

6. Ділова гра . Запитання для обговорення:

  • Чи потрібні такі якості у наш час? Чому?
  • Чи знаєте ви дорослих, які виявили відданість Батьківщині? Чи є такі серед ваших земляків, родичів?
  • Як, на вашу думку, старшокласник може проявити відданість? (Насамперед, через соціальну ініціативу і соціально значущу діяльність; через сумлінне виконання власних обов’язків; через готовність зробити щось корисне для класу, школи, громади тощо).

Учні сидять у колі на стільцях. Учитель пропонує помінятися місцями тим, хто:

  • з піднесеним настроєм йшов до школи, з радістю зустрівся з друзями, вчителями;
  • прийшов на перший урок у вишиванці;
  • хоче проявити відданість Україні й готовий до конкретних дій.

 

 

7. Вправа «Три кроки відданості»

Варіант 1. Учитель пропонує учням на стікерах жовтого і блакитного кольору зазначити дві дії-вчинки, що є виявом відданості України, які вони планують зробити найближчим часом (протягом одного-двох місяців).

Учні виконують завдання. Після завершення роботи кожен підходить до умовного зображення України, ліпить на нього стікери з написами, озвучуючи «свої кроки».

Або

Варіант 2. Вчитель об’єднує учнів у чотири групи за символами України (калина, вишиванка, тризуб, верба). Кожній групі пропонується завдання: визначити дію-вчинок, що є виявом відданості України, які вони планують зробити групою протягом місяця.

Групи виконують завдання. Після завершення роботи представник групи підходить до умовного зображення України, ліпить на нього стікер з написом, озвучуючи «кроки відданості».

 

8. Вправа на завершення «Від серця до серця»

 

Учням пропонується стати у велике коло і побажати щось приємне своєму сусідові , який  стоїть ліворуч. Таким чином утворюється «сердечно центроване коло».

Усі учні беруться за руки і промовляють : «Україна в нас єдина – у відданості наша сила».

 

9. Пісня  «Я не хочу грати у війну».

docx
Додано
18 листопада 2022
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку