Географічна гра “Мандруємо материками ”
Мета проведення гри: в ігровій формі перевірити знання учнів; дати можливість виявити спритність, почуття гумору, творчу активність; створити умови для розвитку винахідливості, уяви, акторських здібностей; зацікавити школярів у вивченні додаткової літератури; виховувати любов до географії, до рідного краю; сприяти зміцненню класного колективу на основі спільної діяльності й співпереживання за свою команду.
Місце проведення гри: гра проводиться в актовій залі, що оформляється атрибутами географічної тематики.
Для проведення конкурсу уболівальників, усі уболівальники сідають окремими групами.
Учасники: участь в грі беруть учні 7 класів. З кожного класу, паралелі формується команда з п’яти чоловік.
Вибирається капітан команди. Глядачами, й разом з тим учасниками конкурсу, є однокласники команд, що змагаються.
Конкурс проводить учитель географії. Вибирається журі з викладачів і підготовлених учнів старших класів, зазвичай переможців географічних олімпіад.
Підготовка до гри: учні й викладачі організують створення команд для проведення конкурсу; члени команд готують назву команди, девіз, емблеми,; вболівальники готують плакати для підтримки команд; вчитель географії продумує конкурси, готує презентацію, шукає спонсора для придбання призів.
І. Організація гри.
Вчитель.
Сьогодні в залі ми зібрались,
щоб гру цікаву розіграти.
Усі засвоєнні знання
ви зможете продемонструвати.
Географію вшануємо тут у залі.
Земні глибини і вершини
підкоримо без втрат.
Усім учасникам віват, віват, віват!!!
Для того, щоб наша гра пройшла в дусі змагання і її результати були оцінені, оберемо компетентне журі.
Представлення членів журі.
Кожна з команд отримує 3 запитання. Кожне питання оцінюється у 2 бали. Кожна команда може отримати за конкурс 6 балів.
1. В Казахстані є озеро, що має одну особливість: у східній частині-солона вода, а в західній-майже прісна. Назвіть озеро. (Балхаш)
2. У них однакова назва: республіка і капелюх. (Панама)
3. В 1520 році Фернан Магеллан доплив до краю Американського континенту і відкрив протоку, що в майбутньому була названа його ім’ям. Він побачив з обох сторін протоки безліч вогнищ. Їх палили індіанці. Відкритий архіпелаг отримав назву… (Вогняна Земля)
4. Одній із африканських країн назву дало озеро, з яким пов’язане все її життя. Назвіть країну і озеро (Чад)
5. Їх називають головними розпорядниками тепла в океані. Що так називають? (Течії)
6. Ця рослина-диво на річці Амазонці. В її назві є слово корона і перемога. Що це за рослина? Розкажіть про неї. (Вікторія-регія)
7. Як називають море без берегів. Поясніть походження її назви. (Саргасове. Від водоростей саргасів)
8. Хто такі метиси? (Нащадки європейців та індійців)
Стюардеси на розносах роздають цифри, записані на картках.
Учні роз ясніють їх значення.
603,7 – ( площа України)
24 – (кількість областей в Україні)
7 – (країн – сусідів в Україні)
2061 – ( висота г. Говерли)
515 –( висота г. Берди)
ІІІ конкурс “Хто такий? Що таке?”
Кожна команда отримує перелік об’єктів, поряд з якими потрібно написати, що вони означають. Завдання містить 5 об’єктів.
За кожну правильну відповідь 1 бал.
Завдання І команди
Атакама
Анхель
Косцюшко
Це-це
Роберт Скотт
Джомолунгма
Тасманія
Ельбрус
Кабу-Бранку
Джеймс Кук
Гімалаї
Аляска
Марко Поло
Варан
Ейр
На завдання учням виділяється 2 хв.
Конкурс вболівальників.
Кожне правильна відповідь може принести команді 1 бал. Бал отримує та команда, чий вболівальник правильно відповів.
Географічні рекордсмени
ІV. Конкурс “Відеозапитання”
Запитання до відеослайдів. Кожна правильна відповідь – 1 бал
№ |
Що зображено? |
Питання |
Відповідь |
|
г. Кіліманджаро |
Символом якого материка є ця гора?
|
Африки, це найвища вершина материка |
|
Евкаліптовий ліс |
Чому в цьому лісі немає тіні? |
Листя в евкаліпта повернуте до площини землі ребром, щоб зменшити випаровування |
|
Р. Дністер районі Заліщик |
Яка річка зображена на слайді? |
Р. Дністер
|
|
ЧНУ |
В якій країні, в якому місті |
Україна, Чернівці |
VІ конкурс “Географічна пошта”
Учням називають 10 об’єктів, що розташовані або мешкають на різних материках. Учням потрібно розподілити об’єкти по материках, тобто назвати їх адресу. За кожну правильну відповідь 1 бал.
Завдання 1 команди
Завдання 2 команди.
Завдання 3 групи.
VІІ. Бліц
На зал виходять капітани команд. Кожному з них буде поставлено 10 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. (Звучить запис приспіву пісні “Капітани” із КВК)
VІІІ конкурс „Географічний словник”
Упродовж двох хвилин учням потрібно написати якомога більше слів географічної тематики, що можуть утворитися з літер, які є в словах. Виграє та команда, яка напише більше слів. Після завершення роботи кожна з команд називає складене слово. Конкурс триває до тих пір, доки в однієї з команд не закінчаться слова.
Кристалічний: Східноєвропейська:
Кристал Європа
Ріка Схід
Кріки Ріка
Ніл Дно
Ліс південь
Рейн Стан
Євро пісок
Західносибірська:
Захід
Сибір
Бір
Ріка
Дно
Коса і т. д.
ІІІ. Завершальний етап гри
Підведення підсумків, визначення і нагородження переможців.
Список використаних джерел.