Виховний захід «Дружба понад усе»
Мета: прищепити учням повагу до цінностей дружби;вчити дружити і толерантно ставитися до оточуючих; поглибити поняття у дітей про дружбу, сприяти розвиткові критичного ставлення до себе і своїх особистих якостей; допомогти усвідомити значимість слова «друг»; навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватися і товаришувати; сприяти виникненню дружнього колективу в класі; виховувати любов, повагу до друзів.
Обладнання: вислови про дружбу, відеоролик, презентація, аудіозаписи, виставка книг про дружбу, паперові сердечка, олівці, альбомні аркуші.
Хід виховної години:
І.Організація класу, гра «Передай по колу посмішку»
-А для того, щоб наша робота була дружньою, згуртованою, ми мали позитивний настрій - поверніться обличчям один до одного і передайте посмішку. (
-Що ви відчуваєте , коли вам хтось усміхається?
ІІ. Створення робочого настрою. Гра « Створюємо настрій»
Відчуємо себе часточками колективу, краю, держави, Всесвіту і скажімо собі:
Я прийшов в школу для чого? …(Учитися).
Треба бути яким? …(Спокійним).
Зі мною хто? …(Мої друзі).
Вони мене що? …(Поважають).
Мені це як? …(Приємно).
Я готовий до чого? …(До успішної роботи).
IІI. Вступне слово вчителя
-Темою нашої сьогоднішньої виховної години є дружба.
1. Бесіда про мрії і бажання дітей
- Про що ви мрієте найбільше?
(Діти хочуть сюрпризів – собаку, машину з пультом управління, книжку, ляльку тощо.)
- Це хороші подарунки, які можна купити за гроші. Але є те, чого не купиш за гроші. Що це?
(Діти називають: життя, здоров’я, час, добро, любов, дружба.)
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
- Діти, послухайте вірш, який записаний на дошці:
Дружба, дружба над усе,
Дружба радість нам несе.
Дружба всім нам дорога,
Дружба жити помога.
- Сьогодні ми з вами поговоримо про те чого не можна купити за гроші, про дружбу та друзів. З'ясуємо, яка людина може бути гідна звання друг. Довідаємось, що треба робити, щоб нас завжди оточували вірні друзі. Ви готові до цього?
ІV. Основна частина
Мозковий штурм «Дружба – це …»
-Діти, скажіть , що ж таке «дружба»? (метод «Мікрофон»)
Вчитель підводить підсумки і дає визначення поняття «дружба».
Друзів пов’язує велика повага один до одного, розуміння , взаємодопомога. Друзі потрібні кожному.З друзями веселіше жити і долати труднощі.
Друзі це скарб.
Тлумачні словники пояснюють значення слова «дружба» так:
Дружба — особисті відносини між людьми, що ґрунтуються на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних зацікавленнях і захопленнях. Обов'язковими ознаками дружби є взаємна повага, довіра та терпіння. Людей, яких пов'язує дружба, називають друзями.
Гра «Хто з ким дружить?» (робота в групах).
-Давайте пограємо в гру «Хто з ким дружить?» . Але спочатку розділимось по групам. У кожного з вас на руці є кольоровий стікер. Об’єднайтесь за кольорами.
-Складіть пари друзів.( Малюнки та імена героїв записані на картках).
Чіп - Дейл, Вінні - Пух - П'ятачок, Малюк - Карлсон, крокодил Гена - Чебурашка, Буратіно - Мальвіна, Принц - Попелюшка, Дід Мороз - Снігуронька, Білосніжка - 7 гномів. (взаємоперевірка)
Гра «Якщо ти добрий друг, то повинен».
-Я читатиму вирази, якщо добрий друг це повинен робити, то ви підіймайте руки вгору і потрясіть ними, а якщо ні, то нічого не робите.
Обманювати своїх друзів.
Не брехати друзям .
Говорити брехню поза очі.
Допомагати друзям у складних ситуаціях.
Підтримувати один одного.
Насміхатися над друзями .
Не залишати друзів у біді .
Заступатися за друзів .
Говорити друзям правду .
Не розповідати секрети свого друга.
Радіти, коли друг отримав зауваження.
Захистити товариша від образ.
Не шкодувати нічого задля друга.
Піклуватися про друзів.
Перегляд відео «Якщо з тобою не дружать»
-Що треба робити, щоб з тобою дружили? Як вибирати друзів, знайомитися?
4. Гра «Квітка дружби».
— А зараз я пропоную кожній групі скласти квітку дружби. На пелюстках запишіть якість, необхідну для дружби. Пелюстками з написами доповніть серединки квітів.
Діти пишуть на пелюстках слова і складають квіти. Коли робота закінчена, зачитують якості, необхідні для дружби.
Учні приходять до висновку, що таких якостей дуже багато. Треба виховувати їх у собі. Тільки тоді будеш мати справжніх друзів.
*добрим *правдивим *справедливим *душевним *хорошим
*щирим *відкритим друг : привітний лінивий заздрісний справедливий вірний надійний хитрий байдужий чуйний пихатий, жадібний відвертий спокійний глузливий.
Фізкультхвилинка «Дружба» (відео)
-Я знаю один секрет і хочу з вами ним поділитися.
Вірш «Секрет», А. Костецький(читає учениця)
Що зробити, щоб удвічі
торт вам видався смачнішим?
Що зробити, щоб удвічі
кожний день для вас побільшав ?
Щоб і радості, і щастя
було вам аж ніде діти ?
Тут — ніякого секрету!
Треба з другом все ділити!
-І олівець,який ви зараз отримаєте.
Вправа «Малюємо разом»
- А зараз давайте трохи помалюємо. У вас на парті лежить аркуш. Ваше завдання – намалювати на ньому квітку, тримаючись разом за один олівець.
-Скажіть, вам легко було виконувати це завдання?
-Вдалося відтворити задумане?
- Ось так і між справжніми друзями можуть виникнути непорозуміння, головне - вміти достойно вийти із неприємних ситуацій.
Гра «Подаруйте сердечко»
- Люди один одному в тяжку хвилину подають руку – підтримки, щоб людина не відчувала себе самотньою. Один одному подаруйте сердечко та скажіть яким повинен бути друг (таблиця слів)
Складання висловів
- В пам`яті українського народу залишилося багато прислів’їв та висловів про дружбу.
Хочеш знайти друга – сам стань другом.
Дерево міцне корінням ,а людина – друзями .
Друга за гроші не купиш.
Не той друг, що медом маже, а той, хто правду каже.
Сонце зігріває повітря, а друг – душу .
Скажи мені , хто твій друг, і я скажу, хто ти.
-Правильно склади вислів:
Дерево міцне корінням , не купиш.
Друга за гроші а людина – друзями.
- Я пропоную послухати вірш і визначити, чи добре поводився зі своїми друзями наш наступний герой.
Новий велосипед
Славкові, що з квартири сорок,
Велосипед купили вчора.
Він зразу в двір його потяг,
Прудкого та дзвінкого.
Все хизувався ним, та нас
Не підпускав до нього.
Просила Іра: «Славчик, дай
Проїхать до паркану!»
А він Ірині: «Не займай,
Бо дам – так враз відстанеш!»
Просив Юрко: «Ну дай хоч раз
Проїду метрів двісті!»
А він Юркові: «Ач, який!
Собі купи – та їзди»!
Ми відійшли. Славко ж гуляв
Ще довго на подвір’ї.
А ви скажіть: поступлять так
Із вами друзі вірні?
Обговорення
- Не говорячи слова «НІ», скажіть, чи будуть діти дружити зі Славком? Чи будуть у хлопчика вірні товариші?
- Які риси характеру Славка відкрилися вам у вірші?
-Якби ви зустріли такого Славка, що б ви йому порадили?
Щоб люди вас поважали, приязно ставилися до вас, ніколи не забувайте і завжди дотримуйтеся золотого правила вихованості: стався до людей так, як хочеш, щоб ставилися до тебе.
V. Заключна частина. Рефлексія.
1.Плещуть в долоньки всі присутні;
2.Тільки дівчатка;
3.Тільки ті, хто любить смачно поїсти;
4.Тільки ті, хто запізнюється на уроки;
5.Тільки ті, хто добре навчається;
6.Тільки ті, хто не любить канікули;
7.Тільки ті, хто любить солодощі;
8.Тільки ті, кому подобається грати в футбол;
9.Тільки ті, у кого чудовий настрій;
10.Тільки ті,хто хоче бути справжнім другом;
11.Тільки ті, які хочуть,щоб в нашій групі завжди панували доброта, пошана, любов, взаєморозуміння.
V. Підсумок заняття
-Хто такий друг?
-Навіщо потрібна дружба?
-Які ознаки дружби ви запам`ятали? (доброта, уважність, щедрість, пошана, любов, взаєморозуміння ….)
Вправа «Давайте дружно жити».
Беручись за руки всі тричі промовляють слова: « Давайте дружно жити і нашою дружбою дорожити.» Перший раз на місці, другий - підійшли ближче ,третій - обнялися.
-Я вам бажаю бути добрими, відвертими, веселими, щирими. Нехай біля вас завжди будуть люди, які зможуть розділити з вами радості і печалі, допомогти у складній ситуації.
Наш клас – це маленька сім'я. Хотілося б, щоб в нашій сім'ї завжди панували доброта, пошана, любов, взаєморозуміння.