Виховний захід : « Екологічні проблеми України »

Про матеріал
Поглиблення знання учнів з екології, виховання відповідальності за природу як національну і загальнолюдську цінність, основу життя на землі; господарські, гуманні принципи природокористування; формування екологічної культури, привернути увагу до актуальної екологічної проблеми сучасності – засміченості, з’ясувати як впливає погана екологія на здоров’я людини.
Перегляд файлу

           Виховний захід :  « Екологічні проблеми України »

Мета:  поглибити знання учнів з екології, виховання відповідальності за природу як національну і загальнолюдську цінність, основу життя на землі; господарські, гуманні принципи природокористування; формування екологічної культури, привернути увагу до актуальної екологічної проблеми сучасності – засміченості, з’ясувати як впливає погана екологія на здоров’я людини.

Виховувати екологічну культуру,особисту відповідальність до проблем екології;сприяти вихованню національної свідомості.

Розвивати інформаційно-комунікаційні компетентності: логічне, аналітичне, критичне мислення; вміння спостерігати та аналізувати навколишні явища.

Форма заходу: екологічний калейдоскоп.

Обладнення: комп’ютер,мультимедійне обладнання, відео, презентації, вислови відомих людей, завдання-картки для конкурсів.


                                                                Хід заходу:

  1. Організація классу.

Відео : « ЕКОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ЗЕМЛІ »

Вчитель :

Добрий день! Сьогодні ми поговоримо про наш спільний дім – про землю, про нашу щиру, єдину для всіх матір – Україну. Поговоримо про довкілля нашої Батьківщини, про місце в ньому людини та про ті екологічні проблеми, які пов’язані з її діяльністю і сьогодні турбують не лише український народ, а й все людство. Ми згадаємо головні причини і наслідки екологічних катастроф та шляхи їх розв’язання.

Учасник 1     «Людино! Ти подивись, що в світі діється, але за цим усім твоя діяльність криється!»

Учасник 2     «Річки розведені стічними водами»

Учасник 1     «Усі грунти насичені відходами»

Учасник 2     «Яскрава квітка пахне гербіцидами, а від комах несе інсектицидами»

Учасник 1     «Скрізь на планеті потеплішало»

Учасник 2     «Повітря від чаду посірішало»

 Учасник1    «Дерева від отрути похилилися, берізки чорними зробилися»

Учасник 2     «Оболонки Землі отруту вбирають, кислотні дощі землю поливають»

Учасник 1     «Парниковий ефект вкоріняється, “Мирний атом” вже нам не підкоряється»

Учасник 2     «Смерть планетою “ходить”, свою ”чорну справу” робить»

 

Вчитель:

На нашому заході , ми будемо подорожувати по різним станціям і матимемо 4  зупинки. Отже ми розпочинаємо нашу подорож.   І перша наша  зупинка має назву  «Забруднення води»:

 

 

  1. Відео  «Забруднення води »  (1,2 хв.)
  2. Презентація « Байдужість людини»
  3.  Метод  «Відкрита трибуна» . Учням пропонується обговорити такі питання:
  • Як ви оцінюєте стан навколишнього середовища Херсонщини?
  • Що є джерелом забруднення води?
  • Запропонуйте ваші пропозиції щодо збереження навколишнього середовища.

 

Зупинка №2    « Забруднення повітря» :

 

  1. Відео   « Забруднення повітря»  (1,2 хв)

 

  1. Конкурс –красворд   « Скарби нашої планети »

 

       1.    Назва нашої планети.      (Земля)

       2.   Рідина- основа життя.       (Вода)

       3.   Ним ми дихаємо.            (Повітря)

      4.   Частина природи: ліса, поля, луки.       (Рослини)

      5.   Назва зірки, завдяки якій існує життя на Землі.       (Сонце)

      6.   Назва частина природи:комахи, риби, птахи.       (Тварини)

      7.  Частина земної поверхні, на якій вирощують сільськогоспо- дарські культури.

  (Поля)

 

  1.  Конкурс « Екологічні анаграми».  Із переплутаних літер учасники мають зібрати певні терміни з теми « Охорона природи».

 

Завдання № 1 :   П І Н Д К И З О В А

Підказка: природоохоронна територія або акваторія,на якій зберігається в природному стані весь її природний комплекс і яка перебуває під охороною держави.

Відповідь:   Заповідник.

 

Завдання № 2 :   О Д Д Е А К Р Р П Н 

Підказка: природоохоронна територія,на відкритому грунті якої культивуються деревні рослини. Парк з колекцією різних порід дерев.

Відповідь:   Дендропарк.

 

Завдання № 3:  А З З И А К К Н

Підказка:природоохоронна територія, де можливе часткове взяття під охорону тварин,рослин,а також дозволене часткове використання природних ресурсів.

Відповідь:   Заказник.

 

Зупинка № 3   « Забруднення планети сміттям »

 

  1.   Відео   « Сміття навколо » (3,2 хв.)

 

  1.   Презентація « Вироби зі сміття »

 

3.     Конкурс « Дуель »

 

 

 

 

 

1. Більшу частину сміття, що забруднює Землю, становить:

        а) пластмаса;  б) скло;   в) метал.

2. Перед початком утилізації відходів їх необхідно:

             а) розсортувати;   б) зібрати в одному місці;    в) подрібнити.

      3.Для того, щоб переробити пластмасу, її необхідно:

             а) компостувати;     б) спалити при певних умовах;     в) переплавити.

      4. Першочергове завдання під час вибору місця звалища:

       а) захист поверхні землі і ґрун­тових вод;     б) огородження місця звалища.

      5. Поява несанкціонованих звалищ тягне за собою:

            а) забруднення ґрунту;     б) спотворення ландшафту;

                                 в) зміну кліматичних умов.

      6. Основою для розроблен­ня санітарних норм, а також рішення про відкриття або     при­зупинення того чи іншого ви­робництва є:

          а) гранично допустима кон­центрація речовин;    б) наявність важких металів;

                   в) державний стандарт якості.

7. Шкідливі викиди впли­вають:

       а) тільки на місця, де з'явило­ся забруднення;      б) на близькі регіони;

       в) навіть на території, що віддалені від місць, де виникло за­бруднення.

      8. Найстрашніший «додаток» до води:

        а) побутове сміття;      б) пестициди;          в) мінеральні добрива.

9. Більше половини загальної кількості сміття в країнах Євро­пейського економічного співтова­риства припадає на:

         а) важку промисловість;    б) легку промисловість;    в) сільське господарство.

10. Які з радіоактивних відходів цілеспрямовано розсіюють у нав­колишнє середовище:

        а) гази;     б) рідини;         в) тверді речовини?

11. Найефективніший шлях боротьби із все більшою кількістю відходів, які

потрапляють у навко­лишнє середовище:

       а) їх захоронення;     б)  (повторне вико­ристання);

       в) розробка правових ме­ханізмів регулювання процесу.

12. Надходження в середовище шкідливих речовин, які призводять до порушення функціонування екологічних систем, називають:

            а) забрудненням;    б) екологічною кризою;    в) інтродукцією.

13. Перше місце за сумарним обсягом викидів шкідливих речо­вин в атмосферу займає:

      а) теплоенергетика;        б) нафто- і газопереробки;        в) автотранспорт.

14. Оптимальне розв'язання енергетичної проблеми:

       а) економія енергії,    б) розвиток атомної енергетики; в) розвиток вітроенергетики.

      15. Пляшка чи банка з пласт­маси, залишена в лісі, пролежить без змін:

       а) 10 років;      б) 50 років;      в) 100 років і більше.

 

Зупинка № 4. « Наслідки Чорнобильської трагедії »

      Вчитель :

 Чорних  дат  у людства  є немало,

Кожна  з  них – це  наш  прогрес.

 Найстрашнiше,  що  ycix  спiткало,

Вибух  на  Чорнобильськiй  АЕС.

https://fs01.vseosvita.ua/01002hit-1eba/010.jpg       

  1.  
  2.  
  3.  
  4.  
  5.  

 

 

 

  1. Відео    « Чорнобильська катастрофа »

 

2.    Конкурс :  Картка «Чорнобиль - екологічна катастрофа»

1.В якому році сталася трагедія?     (1986 р.)

2. Місце знаходження міста Чорнобиль?       (130 км від Києва)

3. На якому реакторі відбулася трагедія?      (на четвертому)

4. Яка служба приїхала, коли сталася трагедія на ЧАЕС?       (пожежники,

медики, військові)

5. Які держави постраждали від ЧАЕС?      (Білорусія, Польща, Росія)

 

   3.       Конкурс  «Термінологічний »

 

За 2 хвилини учасники повинні записати якнайбільше назв рослин і тварин , що починаються з букв слова « біосфера»

Відповідь:

Наприклад: береза,акація,амброзія,ірис,осока,смородина,ромашка,білка,барсук,оса,

сурок, фазан тощо.

 

4.               Конкурс   « Екологія в прислів’ях »

 

Завдання:  Доповніть останню частину прислів’я.

  1. Не роби зла землі – будеш жити у ____________(добрі)
  2. Ліс  і вода – краса___________(природи)
  3. Хто про природу дбає,той голодним не ____________(буває)
  4. Доглядай землю плідну,як матір ________________(рідну)
  5. Не звик ліс до наших __________(коліс)
  6. Не ломай тополю, бо зламаєш_________________(долю)
  7. Де біля води вербиця,там чиста__________(водиця)
  8. Ліс чарує, та не кожен його ___________(шанує)
  9. Одне дерево посадив,не дарма на світі ___________(прожив)

 

Підсумки конкурсу.                 Звучить пісня « Давайте збережемо природу»

 

 

 

 

               

 

            Розробка виховного заходу

 

 

    « Екологічні  проблеми  України »

 

 

 

. Картинки по запросу "заставка природа"

 

 

                                                                                                              Викладач :  Петухова О.Ю.

 

 

docx
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
2033
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку