Виховний захід
Подорож до Добринки
Мета: розширити уявлення дітей про моральне поняття «доброта»; формувати ціннісне ставлення до себе і до людей; вміння оцінювати вчинки; розвивати критичне мислення, вміння висловлювати власну думку, відстоювати свої погляди; викликати бажання йти дорогою добра; виховувати кращі людські цінності (чуйність, чесність, правдивість, справедливість, гідність, толерантність, милосердя, взаємодопомогу, товариськість, співпереживання, повагу до особистості); сприяти створенню дружнього дитячого колективу.
Обладнання: чорна і яскрава парасолька, скринька, сонечко, дитячі долоньки-промінчики, зображення казкових персонажів, книжички, музичний супровід.
Хід заходу
І. Організаційна частина
1. Привітання
Добрий день, мої любі діти!
Я щаслива зустріти вас.
Доброго ранку травам росистим,
Доброго ранку квітам барвистим,
Доброго ранку сонечку ясному,
Людям усім і всьому прекрасному.
2. Створення позитивного настрою
- Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе по голівці.
- Якщо ви хочете допомагати одне одному, протягніть руку товаришеві.
- Якщо ви хочете буди дружними, візьміть одне одного за руки.
- Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки вгору.
- Якщо ви хочете бути веселими і здоровими, добрими, поплескайте в долоні.
ІІ. Робота над темою заходу
За широкими полями, за дрімучими лісами, за синіми озерами є гора, а за горою місто. В тому місті стоїть висока башта, а в ній живе королева, яка вчить творити добро і бореться зі злом. Звати її Добринка. Вона нам передала чарівну скриньку. Але її можуть відкрити тільки добрі, чемні й чуйні люди. Але спочатку нам потрібно її знайти, розповідаючи про добрі діла. Всі готові вирушити в подорож? Тож скористаймося повітряною кулькою, влаштовуємось зручно – і полетіли.
Діти. Горе, море, річки, наше місто, ліси, міста, багато людей.
Вихователь. Ось і наша перша зупинка, приземляймося. Ми з вами опинилися на «Галявині слів». Тут живуть слова, але вони якісь сумні, злі, темні. Давайте перетворимо їх на радісні, теплі, добрі та веселі.
Гра «Назви слово, протилежне за значенням»
Вихователь. Рушаймо далі. Ось ми потрапили на «Острівець настрою». Давайте поспостерігаємо за казковими героями та спробуємо визначити, який настрій був спричинений добрим вчинком, а який – поганим.
(На дошці картинки із зображенням казкових персонажів, які виражають різні емоційні стани).
Вихователь. А що треба зробити, щоб підняти настрій?
Діти. Просто усміхнутися.
Вихователь. Так, адже відомо, що коли люди посміхаються, стає світліше, веселіше, бо через усмішку ми даруємо тепло своєї душі, добро.
Діти.
Я всміхаюсь сонечку,
Здрастуй, золоте.
Я всміхаюсь квіточці,
Хай вона цвіте.
Я всміхаюсь дощику,
Лийся, мов з відра.
Друзям усміхаюся,
Зичу їм добра.
Вихователь. А підкріпити добрий настрій можна ще комплементами. (Діти роблять компліменти один одному).
Хмаринка вчинків
Та не завжди так буває, як ми хочемо. На небі з’явилася незвичайна хмаринка – Хмаринка вчинків.
Пропоную під ось ці чудові парасольки. Але вони у мене зовсім різні. Як ви думаєте, а чому я взяла дві зовсім різні парасольки?
Діти розкрили парасольки – яскраву та чорну.
Гра «Кольорові парасольки»
Кожній групі на стіл «впала» дощова краплинка, що розповідає про людські вчинки.
Оцініть їх і станьте під відповідну парасольку.
Яскрава - гарний, добрий вчинок, прояв милосердя.
Чорна – негативний учинок, прояв не поваги, злості.
Галявина Відпочинку
Вихователь. Діти, а ми ж забули для чого вирушили в дорогу. Адже ми шукали чарівну скриньку. Погляньте. Ми прийшли до палацу де живе Добринка. Може вона нам підкаже, де захована скринька. Давайте її погукаємо.(Дзвонять у дзвоник. Виходить Добринка).
Добринка. Які ви молодці. Я за вами спостерігала, ви такі чемні та добрі. А за це я вам дарую цю чарівну скриньку. Якщо ви скажете чарівне слово, вона відкриється і в ній з’являться подарунки. (Діти кажуть «Дякуємо». Скринька відкривається, в ній подарунки – книжечки. Добринка прощається.)
ІІІ. Підсумок заняття.
Гра «Подаруй долоньку сонечку»
(Виконання колективної аплікації)
У дітей – вирізані з паперу долоньки, що вони прикріпляють до сонечка.
Вихователь:
Освітлюйте і ви всім шлях.
Як сонце з висоти!
Хай сяє усмішка в очах!
Будь завжди добрим ти!