3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Виховний захід "Хай добрим ваше серце буде"

Про матеріал
Виховний захід присвячений актуальним проблемам сьогодення. Розкривається важливість формування загальнолюдських цінностей. У розробці підібрані такі ігри, вправи та завдання, які мотивують дітей до добрих та гуманних вчинків. Особлива увага приділяється створенню у душах учнів світу добра, любові і поваги, миру і спокою; оцінюванню власних вчинків і вчинків інших людей. Завдяки розробці вчитель намагається врятувати майбутнє покоління від страшного вірусу егоїзму, зла і жорстокості, яким заражений увесь світ.
Перегляд файлу

Хай добрим ваше серце буде

 

 Мета: формувати основи загальнолюдських цінностей, поглибити знання учнів про добро, сприяти розвитку мотивації до добрих та гуманних вчинків, учити оцінювати власні вчинки і вчинки інших людей, розвивати уявлення про те, що добра і чуйна людина завжди допомагає іншим, поважає, піклується про тих, хто потребує допомоги, розвивати вміння співчувати один одному, говорити теплі слова, виховувати бажання творити добро, бути людяними, щирими, справедливими, прагнути доброзичливої атмосфери в класі.

Обладнання: таблиця із зашифрованим словом, велике і маленькі серця, прислів’я, оповідання В. Сухомлинського, сонце з промінчиками, фарби, «ласкавинка».

Хід заняття

Вчитель. Діти, подивіться на дошку. Ви бачите таблицю. В кожному рядку якої є букви. Вам треба виписати лише ту букву, яка немає пари. І отримаєте ключове слово нашої теми.

АВГСТДГВСТА          ( Д )

УШГОНКУГНКШ       ( О )

СБЦКВЦСВК                ( Б )

СФРКВСЧФКВЧ          ( Р )

ЄХГНМЄНХОМГ        ( О )

  • Яке ж слово ви отримали? (Добро)
  •       Добро, людяність, милосердя. Такі знайомі нам ці слова. Все частіше ми говоримо про них, а чи кожна душа відкрита для добра? Чомусь сьогодні наше суспільство заражене вірусом егоїзму, зла і жорстокості. Зачерствілі людські серця, заросли ряскою байдужості до чужого горя, чужої біди, яких у нашому житті дуже багато. З давніх-давен закономірно вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитись шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість і немічність, порятувавши хворого чи каліку, заступитися за беззахисного і скривдженого, розрадити самотніх. Хотілося б, щоб ви, діти, збагатили свої серця любов’ю до людей, своїх рідних, природи, щоб назавжди викоренили зі своїх душ зло, жорстокість, ненависть, бо тільки у світі добра панує любов і повага, мир і спокій.

Врятує світ краса

Завжди так говорили

Тепер врятують світ лиш доброта,

Бо однієї вже краси занадто мало,

Бо стільки всюди зла – людина вже не та…

Тож, люди, на землі!

Спішіть добро творити, щоб нам не згинути у морі зла,

щоб кожен зміг серед краси прожити,

У царстві справедливості й добра.

Гра « Склади серце доброї людини»

  •       Одним із символів добра є серце.  Уявімо, що на світ народився малюк. Він ще крихітний і безпорадний. Але в його грудях б’ється маленьке дитяче сердечко. Яким воно буде, коли дитина підросте, подорослішає? Давайте разом спробуємо поселити в це поки ще несвідоме, незаймане серце найкращі, найсвітліші почуття. Ви виходите до дошки і вибираєте маленьке сердечко – якості людей і складаєте серце доброї людини (діти розміщують маленькі сердечка всередині великого, зображеного на дошці). Які сердечка ви візьмете? Чому? (сердечність, скупість, егоїзм, заздрість, байдужість, щирість, людяність, вдячність, співчуття, злість, ненависть, любов, жадібність, чуйність, піклування, чемність, доброзичливість)
  •       З одного боку, діти, серце – це просто орган кровообігу,один із життєво необхідних органів людини. З іншого ж боку, серце – це внутрішній світ людини, її ставлення до оточуючих, до чужих та близьких людей, і до себе самої. А про них свідчать манера поведінки та людські вчинки. Як побачити справжнє світло людського серця? Поміркуймо про це.
  •       Любі, дітки! Відкривайте

Серце для добра.

Всім, хто поруч, подаруйте

Крихітку тепла.

Сильні будьте! Не лякайтесь

Боротьби зі злом.

Пам’ятайте: перемога

Завжди за добром.

Із давніх-давен відомо, що добрим бути корисно. Добрі люди довше живуть і добре себе почувають. У народі кажуть: «З добрим добре».(пояснення)

Робота в групах «Збери прислів’я»

(Кожній групі видаються «розсипані» прислів’я. Учням треба зібрати їх, обговорити, з’ясувати, у чому полягає його зміст, а потім усім розповісти про це.)

Світ не без добрих людей.

Роби людям добро і воно до тебе повернеться.

Життя дається людині на добрі справи.

Хто людям добра бажає, той і сам має.

Все добре переймай, а злого – уникай.

Не одяг красить людину, а добрі діла.

За добро добром платять.

Вчитель.

  •       Послухайте, діти, оповідання В. Сухомлинського «Наїлися, встали і пішли». Подумайте, чи можна сказати,що герої цього оповідання на добро відповіли добром?

У старенької бабусі біля хати росте велика яблуня. Рясно вона вродила цього року. Аж гілля гнеться. Прийшла осінь. Достигли яблука. Ідуть зі школи три веселі хлопці – Петро,Микола та Іван. Бачать, на дереві яблука висять – пахучі, червонобокі. Петро й каже:

  •            Давайте попросимо у бабусі яблук?

Попросили, бабуся й запрошує:

  •            Ідіть, діти, нарвіть собі яблук, їжте. Нарвали хлопці повне відро яблук. Сіли, їдять. А недогризки біля хати кидають. Наїлися, встали й пішли собі додому. І подякувати забули, а про недогризки вже й казати нічого: лежать.

Устала старенька, зітхнула й пішла недогризки збирати. Позбирала й козі віддала.

  • О-о, невдячність за добро – то потворно.

Вчитель.

– Чи згодні ви з поведінкою хлопців?

  • Яку пораду ви дали б їм?

Творче завдання « Сонце доброти»

( на партах у кожного є сонячний промінчик, на якому діти пишуть свій добрий вчинок. Після цього виходять до дошки, зачитують і прикріплюють до сонця)

  • Отже, коли робиш добро, то і сам отримуєш задоволення, коли радість даруєш іншому, радієш і сам.

Не лінуйтесь робити добра,

Лише зла не бажайте нікому,

Бо воно, як велика гора,

Стане вам на шляхові земному.

І заступить навколишній світ,

Зробить серце жорстоким, холодним.

Ви з любов’ю живіть з юних літ,

Будьте чуйним, веселим і добрим.

І старайтесь робити добро

День і ніч, і у кожну хвилину.

Щоб серденько, як сонце, цвіло,

Це доброю робить людину!

Хай душа буде світлою в вас

Й промениться завжди добротою.

Йдіть робити добро! В добрий час!

І живіть в цьому світі з красою.

Правда в світі є дуже проста:

Сонце Землю теплом зігріває.

А людину – її доброта,

І любов у житті прикрашає.

Гра «Так, ні»

  • А зараз ми пограємо! Умови гри. Якщо людина повинна робити те, про що я казатиму, ви говорите «так», а якщо ні, то говорите «ні».
  • Бабусі хлопчик допоміг.

Він, діти, добрий хлопчик? (так)

  • Тепер усі скажіть мені:

У сварці жити добре? (ні)

  • А як немає забіяк,

Тоді усім прекрасно? (так)

  • А як серця у всіх ясні,

То вам погано, діти? (ні)

  • Співає хлопчик гарно як,

А вам подобається? (так)

  • А як обличчя всіх пісні,

Похмурі, злі? Вам добре? (ні)

  • Реве і трощить все чудак,

Це теж погано, діти? (так)

  • Тоді іще скажіть мені:

Як діти б’ються, добре? (ні)

  • Звичайно, краще в мирі жити

І з усіма дітьми дружити,

  • Щоб всі веселими були,

У мирі й злагоді жили!

Вчитель.

  •       А тепер, діти, давайте пофантазуємо. Якби добро можна було зобразити у кольорі, яким би фарбам ви віддали б перевагу? (жовтий, рожевий, золотий, салатовий, можна змішати найсвітліші кольори)
  •       Ви вибрали найсвітліші, найяскравіші кольори. І це правильно, тому що добро – це яскраві і світлі ваші вчинки. Відтак, продовжуємо фантазувати з кольорами. Візьміть пензлики і намалюйте добро так, як ви собі його уявляєте. (діти малюють)
  •       Послухаємо вірші, які допоможуть зберегти доброту у наших серцях.

Учень 1.  Доброта, як промінь сонця,

Що з’явився у імлі,

Пригорнувся до віконця

І розлився по землі.

Учень 2.  Доброта, як ласка мами.

Віддає любов свою.

Ніжить серденько так само,

Як і пісенька в гаю.

Учень 3.  Доброта, як щедрість літа,

Радість, щастя і краса!

Як волошка серед жита,

Ще, як дощик і роса.

Учень 4.  Пам’ятайте, любі діти,

Істина така проста!

Найцінніше в цілім світі-

Це любов і доброта.

Вчитель.

  •       Ми живемо в Україні, яка піклується про добробут людини, дитини. І вам, діти, необхідно прагнути бути гідними громадянами своєї Батьківщини. Добро, світло в цьому житті починається з кожного з нас. Якщо кожен буде прагнути стати кращим, рости духовно, то у світі буде більше добра, світла, радості та спокою. Життя дається людині на добрі справи.

Гра «У колі друзів»

Вчитель.

  • Мені до рук потрапила ласкавинка. Вона мене зігріває, покращує настрій. Я хочу поділитися нею з вами. Я передам її тому, хто стоїть зі мною поряд разом з ласкавими приємними словами. Ласкавинка буде переходити із рук в руки, зігріваючи ваші серця. (діти передають умовну «ласкавинку» з рук в руки, дивлячись один одному в очі, висловлюючи компліменти.)

Вчитель.

  • Отже, даруйте частіше один одному, своїм близьким і рідним такі ласкавинки, це зовсім не важко. Я вірю в те, що ви будете зростати добрими, милосердними і справедливими.

Запам’ятай, моя дитино, з юних літ

На все життя, щоб знала, як прожити.

Людина для добра приходить в світ,

й покликана завжди добро творити.

Не легко це, щоб хто не говорив.

Й не кожному зробити це вдається.

Бо в світі стільки смертних є гріхів,

Що доброта не завжди йде до серця.

Йди з добротою – це собі затям,

Із ласкою, прихильністю, привітно.

Й не розлучайся з добрим почуттям,

Хай доброта в душі твоїй суцвіттям квітне.

Пісня Н. Май «А ми бажаєм вам добра» у виконанні учнів класу.

 

 

 

 

Список використаних джерел

 

1. Виховна година.3 клас / Л.Л.Шалімова .-Х.:Вид-во «Ранок», 2014.-119-124 с.

2. Виховні заходи .1-4 класи .-Тернопіль: Мандрівець ,2006.- 102-106 с., 196-210 с.

3. Нові години спілкування. 1 клас / Я.В. Брязгіна, Н.А. Букреєва, І.І. Головаш, І.І. Димченко, С.В. Лебединець, О.М. Пілаєва, С.М. Полуніна, А.О. Рудакова, Т.Б. Рябова. –Х. :Вид. група «Основа», 2016. -79-85 с., 93-97 с.

4. Нові години спілкування .3 клас / Я.В.Брязгіна, І.І.Димченко , А.І.Настенко , А.О.Рудакова .-Х.: Вид .група «Основа» , 2016.-51-55 с.,

5. Уроки етики в 1-4 класах /О.О.Кулик , Г.М.Фінько ,Г.І.Кенц .-3-є вид.-Х.: Вид . група «Основа»,2009.-29-33 с. ,86-89 с., 157-165 с.,273-280 с.

6.  Учись  у дружбі жити .Сценарії свят.1-4 класи.- Тернопіль :Мандрівець , 2008.-97-111 с.

7.https://docs.google.com/file/d/0BxCDuBr6CXWKR2tuY2hqOXhvM2s/edit

8. https://super.urok-ua.com/rozrobka-vihovnoyi-godini-dlya-2-klasu-na-temu-podorozh-do-krayini-dobra/

9.https://docs.google.com/file/d/0BxCDuBr6CXWKeGlFbHFmcE5XVzQ/edit

10. https://super.urok-ua.com/konspekt-vihovnogo-zahodu-dobrota-odna-z-golovnih-chesnot-lyudini/

11. https://naurok.com.ua/scenariy-vihovnogo-zahodu-vchimosya-tvoriti-dobro-dlya-3-klasu-7395.html

12. http://blog.ostriv.in.ua/publication/code-55C9F2DA8C10D/list-2BD920BFB27