Виховний захід для учнів 6-8 класів
Тема. Мандрівка до острова скарбів ,,Здоров’я ’’
Мета:
-формування фізично і морально здорових, сильних, всебічно розвинених школярів;
-спонукання учнів до активного способу життя, пропаганда здорового способу життя;
-формування особистості школяра без шкідливих звичок, що стає джерелом позитивного впливу;
-виховання в учнів розуміння здоров’я як пріоритетної цінності в житті;
-мотивація школярів до самовиховання, прагнення здорового способу життя, активної громадянської життєвої позиції.
Тип заходу: виховний захід.
Вид (форма заходу): подорож.
Обладнання: Дошка пересувна з картонною поверхнею, вислови, А4 зеленого,червоного,білого,оранжевого,жовтого,голубого,синього кольору, 18 корабликів, намальоване море, 6 аркушів із мріями та життєвим кредо, девіз подорожі А4, категорії «Острову скарбів» -«Здоров'я», «Багатство», «Слава», «Кохання», «Родина» на А4, 18 стікерів , «Дерево корисних звичок», корисні та шкідливі звички на плодах, сонечко А4, стрічки-промінчики, прислів’я та приказки про здоров’я А4, лагідні і добрі слова А4, 2 позначки «середовище», ліворуч – «людина», 18 стікерів, пропозиції «Я хочу бути … (ким?)» коробка «Скарб» ,табличка ,,Здоров’я’’А4,
Емоційне забарвлення заходу:
«Без здоров’я не можливе щастя» Д. Боккаччо.
«Здоровий бідняк щасливіший за хворого короля». Артур Шопенгауер.
«Той, хто хоче бути здоровим, вже починає одужувати». Д. Боккаччо.
Хід заходу
І. Організаційний момент
Класний керівник.
- Доброго дня всім присутнім!
- Діти, скажіть, будь ласка,а чи любите ви подорожувати?
-А що, на вашу думку, необхідно для того, щоб отримати задоволення від мандрівки?
(Настрій і хороші друзі)
Сьогоднішній наш виховний захід пройде у формі подорожі. Учні 6 класу разом з вами уявно помандрують до острова скарбів під назвою «Здоров’я».
Під час подорожі учні зможуть вільно спілкуватися, висловлювати свою думку, ставити запитання, давати поради, ділитися досвідом. Розмова буде про те, як ви розумієте необхідність вести здоровий спосіб життя.
Адже, проблема здоров'я давно привертала увагу людини .
У народі кажуть, що здоров'я—щастя вже саме собою, а хвороба— нещастя.
А зараз ми з вами вирушаємо у подорож. А вести нашу подорож будуть юні ведучі і екскурсоводи ___________________________________________
(Учні _ класу шикуються та виконують пісню_____________________________________)
Ведуча 1.
(Учні самостійно вибирають свій улюблений колір, а ведучі коментують символіку кольорів).
Ведуча 2.
Ведуча 1. До острова скарбів нам потрібно на чомусь пересуватись. Перед вами лежать кораблики. Напишіть на них своє ім’я і заповітну мрію, зачитайте її та закріпіть свої кораблики на наше імпровізоване море. А капітаном нашої подорожі призначається ________________________________ (Музика 1)
(Роздати кораблики, учасники пишуть на них, оголошують свої вислови і прикріплюють на дошку із намальованим морем.)
Ведуча 2. А щоб нам було веселіше подорожувати, складемо наш девіз подорожі.
( Учні стають в ряд складаючи девіз).
Будь |
|
здоровий, |
|
як |
|
вода, |
|
а |
|
багатий, |
як |
|
земля |
|
|
|
(Музика 2)
Ведуча 1. Отже, наші кораблики вже готові до подорожі і перша наша зупинка
«Острів мрій».
- Хочемо звернути Вашу увагу на те, що в цій грі всі мрії стають реальністю. Проте кожен повинен обрати тільки одну мрію з категорій : «Здоров'я», «Багатство», «Слава», «Родина». Усі вони на дошці . На стікерах пишете своє ім’я, по черзі підходите до дошки і обираєте відповідну категорію.
(Учні на стікерах пишуть своє ім’я, по черзі підходять до дошки і обирають відповідну категорію.) Хто хоче пояснити свій вибір?
( Можна поцікавитися, чому окремі учні не обрали мрію «Здоров'я», обговорити, чому ставлення до здоров'я впливає на здійснення будь-якої мрії.)
Ведуча 2. За визначенням Всесвітньої організації охорони здоров'я поняття здоров'я означає: «Здоров'я — це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад».
Ведуча 1. Друга наша зупинка. «Звички людини».
- Подивіться уважно на деревце і скажіть, чого йому не вистачає? (Плодів). А для того, щоб деревце дало плоди, вам потрібно йому допомогти. Для цього у вас на столах є плоди, на яких написані корисні і шкідливі звички. Ваше завдання вибрати тільки корисні звички, які сприяють збереженню здоров’я і роблять наше життя гарним і щасливим. Виберіть, оголосіть і прикріпіть його на дерево, а шкідливі
звички покладіть у скриню «Шкідливі звички» (Музика 3)
(Плоди з корисними звичками кожен по черзі оголошує і прикріплює до дерева, а плоди зі шкідливими звичками покладіть у скриню «Шкідливі звички»).
А плоди із шкідливими звичками ваш капітан викине у море.
Корисні звички (плоди). Посміхатися друзям, бути чемним і вихованим, займатися фізкультурою, бути чесним і відкритим, загартовування, ігри на свіжому повітрі, правильне харчування, мити руки перед вживанням їжі, оберігати природу, дбати про рідних, знати свої права та обов’язки, чистити зуби, здобувати освіту, вивчати правила дорожнього руху, не чіпати бездомних собак і кішок,не відкривати двері незнайомим. Фізична і розумова праця, дотримання гігієни,турбуватися про менших, спати не менше 8 годин на добу, виконувати ранкову зарядку, відвідувати уроки фізкультури.
Шкідливі звички (плоди). Куріння, алкоголізм, вживання наркотиків, неповага до старших, битися з товаришами, гризти нігті, гратися з електроприладами, ходити по льоду, бути злим і роздратованим, гратися з сірниками, ходити по залізничним коліям, купатися у заборонених місцях, бути жадібним і заздрісним, перебігати дорогу під час руху авто.
Ведуча 1. Ви прогнали шкідливі звички, адже вони негативно впливають на здоров’я людини! Викликають захворювання, неспокій, знервованість та багато зла.
Ведуча 2. Третя наша зупинка «Яскраве сонечко»
Запишіть їх на жовті стрічки-промінчики, зачитайте нам та закріпіть їх на сонечко, яке символізує життя.). (Музика 4)
Без здоров'я немає щастя. Веселий сміх - це здоров'я.
Доки здоров'я служить, то людина не тужить.Було б здоров'я, а все інше наживемо.
Бережи одежу знова, а здоров'я змолоду. Весела думка - половина здоров'я.
Вартість здоров'я знає лише той, хто його втратив.
Глянь на вигляд і про здоров'я не питай.Здоровий злидар щасливіший від хворого багача.
Здоровому все на здоров'я йде. Здоров'я більше варте, як багатство.
Здоров'я за гроші не купиш. Здоров'я - найдорожчий скарб.
Люди часто хворіють, бо берегтися не вміють. Сміх краще лікує, ніж усі ліки.
Здоров'я - всьому голова. Хворому і мед гіркий.
Ведуча 2. Погляньте, як засвітилось наше сонечко! Життя – це перш за все здоров’я людини.
( Проводиться фізкультхвилинка із глядачами) (Фізкультхвилинка)
Ведуча 1.Дякуємо всім! Життя людини неповторне і звичайне, радісне і смутне, повне переживань. Людей – мільйони, усі вони неповторні й несхожі. Вони, як зірки на небі, що горять незвичайним світлом. Їхнє життя гірке, як полин, і солодке, як мед. Життя кожного – це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога залежить… Від кого? (Від нас самих)
Четверта наша зупинка - це острів, на якому мешкають шкідливі порадники пані Шапокляк, до яких завітали і корисні порадники.
(Сценка .Виходять шкідливі і корисні порадниками)
Шкідливі порадники пані Шапокляк:
Від світанку до зорі
Радять дітям лікарі
Алкоголю не вживати,
Цигарок до рук не братии________
І не їсти блекоту,
Не вживати наркоту.
Ми ж вам, любі діти,
Радим все робить не так!_________
Дамо поради залюбки —
Все робити навпаки!
Це ж і весело, й цікаво,
І для діток є забава.______________
Нащо вам здоровим бути?
Треба зразу все забути:
І поради лікарів,
Й застереження батьків._________
Та й не тільки вчителі
Вчать дітей на цій землі.
Ми ж умієм теж навчити!
Нащо вам здоровим жити?_______
Йдете в школу — закуріть,
І диміть, диміть, диміть!
Замість чаю пийте пиво
І хворійте всі щасливо.___________
Як дитина занедужа,
Це чудово дуже-дуже!
Бо не треба в школу йти,
Можна в ліжечко лягти,
День і ніч у нім лежати
І тихесенько вмирати.___________
Нащо сонце променисте,
Нащо вам повітря чисте?
Бути хворим так приємно.
На твою велику втіху,
Твоїм рідним не до сміху._________
Ще у нас є порада.
Діти, вам сказать ми раді.
Нащо вам здоров 'я мати?
Краще хворим пролежати________
Корисні порадники
Знайте, Друзі, Шапокляк
Робить все завжди не так,
Як говорить вам робити.
Бо вона ще хоче жити.__________
Гарно жити й процвітати
Та міцне здоров'я мати.
Любі діти, це усе ви всі почули,
Добре все запам’ятали___________
І робіть усе не так,
Як вам радить Шапокляк.
Я вам Раджу залюбки
Все робити навпаки._____________
І послухати батьків,
Лікарів і вчителів.
Правильно у світі жити
І себе завжди любити.___________
Бо добро найбільше в світі —
Це здоров’я ваше, діти!
Щастячка шукать дарма,
Як здоров’ячка нема._______________
Доки діточки малі,
Їх навчають вчителі,
Лікар дасть пораду, й тато.
Добрих є людей багато.____________
А найкраще завжди мама
Діток вчить добру так само.
Щоб здорові з юних літ
Й мудрі діти йшли у світ.__________
Але є і Шапокляк,
Що підкаже щось не так.
Хтось-таки з шляху зіб’ється,
А вона над ним сміється.___________
Та щоб вам спокійно жити,
Треба все, як слід робити.
Поки ви ще невеличкі,
Виробляйте добрі звички,
Щоб здоров’я зберегти
І щасливими рости!_______________
Класний керівник. А зараз ми перевіримо, що наші порадники знають про вітаміни, які займають важливе значення у нашому житті.
Загадки про вітаміни
Вітамін „В". Він несе відповідальність за вашу нервову систему, пам'ять, розумові здібності. Вітаміни цієї групи можна знайти в картоплі, крупах, квасолі, житньому хлібові, , бананах, молоці, яйцях та інших продуктах. Хворій людині важко рухатися, вона відчуває слабкість у руках і ногах.
Вітамін „С". Я сприяю росту клітин і тканин, підвищую стійкість організму до шкідливих впливів, підвищую природній імунітет. Якщо мене не вистачає в організмі, то це призводить до авітамінозу, розвивається цинга, ясна кровоточать, розхитуються і випадають зуби; знижується апетит, зменшується працездатність. Його найбільше у свіжих овочах, фруктах та ягодах.
Вітамін „D". Цей вітамін відповідає за ріст і розвиток вашого скелету, за міцність м'язів та кісток. А чи відомо вам, що він утворюється у шкірі людини під дією сонячного світла? Тому вам потрібно більше перебувати на сонечку. Ще ви його можете знайти в продуктах тваринного походження; риб'ячий жир, печінка, ікра риб та інші. Вживайте ці продукти і ваше здоров'я буде міцним.
Вітамін „А". Мене ще називають „вітаміном краси", тому що я дбаю про вашу шкіру та волосся. А ще я дуже необхідний для росту і розвитку вашого організму, я забезпечую нормальний зір. Якщо мене в їжі не вистачає, то ви хворієте і погано ростете, погіршується зір, розвивається хвороба „куряча сліпота", шкіра стає сухою, волосся випадає. Мене можна знайти в моркві (найбільше), помідорах, абрикосах, цибулі, печінці, молоці, яйцях та інших продуктах.
( Учні займають місця за партами)
Ведуча 1. Час закінчувати нашу подорож.
- Отже, усі ми хочемо бути успішними. Для досягнення цього нам необхідне здоров’я.
- Ось ми і підійшли до нашого острова скарбів. Давайте подивимось, який же скарб тут є.
( Учні підходять до коробки і капітан дістає табличку ,,Здоров’я’’ і вголос разом проголошують ) - Здоров’я - це наш найцінніший скарб.
Класний керівник :
Як бачимо, всі ви правильно розумієте і сприймаєте суть здорового способу життя. Але, як виявляється, перешкодою цього є багато спокус. Людині потрібні і знання, і культура, і сила волі, щоб протистояти їм. Тому слід пам’ятати очевидне: щастя, до якого всі ми прагнемо, неможливе без здоров’я, здоров’я неможливе без піклування про нього, а піклуватися потрібно вміти і хотіти. Треба знати, що для здоров’я корисне, а що шкідливе, який шлях веде до розквіту і гармонії сили та краси, а який — у прірву.
(Учні шикуються і виконують пісню …….)
Заключне слово класного керівника
Кожна людина неповторна й унікальна. Тому тільки від вас самих залежить, яким буде ваше життя. Бережіть здоров'я, зміцнюйте і примножуйте його. Обравши для себе здоровий спосіб життя, ви створите надійне підґрунтя для успішного майбутнього.
А зараз для наших іменинників солодощі.
На цьому наш виховний захід закінчено . Дякуємо всім за увагу.