1
Мета: Учити дітей орієнтуватися у правилах дорожнього руху, керуватися ними в реальному житті; формувати розуміння доцільності поділу міста на вулицю, дорогу, тротуар; закріпити правила безпечної поведінки в громадському транспорті, на зупинці; розвивати спостережливість, увагу; виховувати бережне ставлення до власного здоров'я.
Обладнання: Серія картин «Правила дорожнього руху», картини для індивідуальної роботи, світлофор
Методи і прийоми: Демонстрація картин на тему дорожнього руху, малорухлива гра «Хто тихіше», дидактична гра « Знайди 10 відмінностей, практична робота, бесіда, розповіді учителя.
Очікувані результати: Знання правил дорожнього руху, впізнавання і називання основних знаків дорожнього руху.
1. Вступна частина.
Вчитель: Дорослі поспішають на роботу, діти - в школу, дитячий садок. А дорога до школи не у всіх однакова. Хто їде на автобусі, дехто на велосипеді, а хтось не поспішаючи іде пішки - бо йому зовсім близько.
Але де б ми не жили, кожного ранку нас чекає дорога до школи, дорога з усіма правилами і законами, які потрібно знати і виконувати.
Правила руху
В нашій країні
Для пішоходів
Усюди єдині.
Тож світлофора накази,
Чітко виконуй щоразу!
2. Основна частина.
Вчитель. Зараз ми з вами відправимося на фантастичному дорожньому експресі в
країну знань дорожніх знаків.
Станція 1. «Пам'ятка пішоходу»
1. Що таке пішохідний перехід?
Водій гальмує тут уважно.
Ну, а за ним його сусід.
А люди йдуть собі поважно.
Бо - пішохідний перехід.
Ходять переходом ніжки,
Пробігають залюбки
Черевички, босоніжки
Веселі чобітки.
Вчитель звертає увагу на перший знак «Пішохідний перехід»
2. Здогадайтеся, а це що за знак?
Звертає увагу на другий знак «Діти на дорозі»
Дитсадок і школа поруч,
Обережніше водій!
Глянь праворуч, глянь ліворуч,
На дорозі - діти, стій!
3. Я так гадаю, що ви знаєте, що таке автобусна зупинка.
Про автобусну зупинку
Нам розкаже знак такий,
Тут синіє прямокутник,
І автобус в ній малий!
Вчитель звертає увагу на третій знак «Автобусна зупинка»
4. Поясніть діти, по якій стороні дороги повинен рухатися пішохід. Чому?
Вчитель. Молодці. Пішохід рухається по правій стороні в обох напрямках.
Тому що один потік не заважає рухатися іншому.
5. А ці знаки вам, напевно, вже відомі.
«Їдальня», «Лікарня»
Давайте послухаємо вірші, які приготували діти, про знаки.
1. От і вилка є і ложка,
Пообідаємо трішки.
Поїмо варення в смак.
Ой, який чудовий знак!
«Пункт громадського харчування»
2. Щось Іванко наш в тривозі —
Треба лікаря в дорозі.
Не дивіться сумним оком,
Лікує він десь тут під боком.
Три світла в світлофора є,
І кожен з них свій знак дає.
Червоне світло каже: - Стій!
А жовте: - Йди мерщій! –
І слухається кожний.
Завдання: Розмістити в правильному порядку кольори на світлофорі.
Станція 3. «Веселий велосипед».
Гра «Подорож на велосипеді».
Робота з роздатковими картками.
Завдання гри: Хто найточніше «пройде» до фінішу.
Гра «Хто тихіше».
Станція 4. «Обережно порушники».
Робота за таблицями правил дорожнього руху.
Завдання: Виявити, які правила дорожнього руху, звірі не знають.
Ознайомлення з різними видами знаків.
Вчитель. На вулиці будьте уважними, діти,
А правила ці треба твердо завчити,
Про них пам'ятайте ви всюди й завжди,
Щоб з вами не трапилось лиха й біди.
Вчитель. От і добре, ну а ви діти,
що можете мені сказати -
чи будете ви дотримуватися правил дорожнього руху.
А - щоб краще вам запам'яталось, давайте разом подивимося мультики.