Виховний захід: "Ми – громадяни України

Про матеріал

Виховний захід: Ми – громадяни України

Необхідне Обладнання:

Тексти Конвенція про права дитини і Конституції України, державна символіка України, цитати з творів поетів і мислителів.

Перегляд файлу

 

Виховний захід:Мигромадяни  України

Мета: Формування громадянина патріота України;

Виховувати в учнів повагу до Конституції України, державних символів, свідоме ставлення до обов'язків людини  громадянина, пізнати себе ,свій народ, землю, бажання своєю працею розбудувати державу; примножувати її багатства.

Тип уроку:

Урок-бесіда.

Обладнання:

Тексти Конвенція про права дитини і Конституції України, державна символіка України, цитати з творів поетів і мислителів.

 

        Епіграф:

Цінність держави визначається цінністю їх громадян.

               Дж. Міль.

Щоб зробити з людей справжніх громадян, їм слід надавати можливість виявляти свої права громадян і виконувати права громадян.

Арістотель.

 Хід

Вчитель:  Сьогодні ми з вами вперше зібрались, щоб пригадати, громадянами якої країни ми є. Думаю, що ви будете дуже уважні і в кінці уроку підсумуємо нашу розмову вікториною «Моя Україна». Найуважніший учень буде нагороджений медаллю «Всезнайко». Тема  виховної години носить урочисту назву: «Ми- громадяни України». Ми – це кожен з вас, це ваші батьки, хто живе в нашому селі, в Україні.

  Але чи всі, хто проживає на Україні, можуть назвати себе її громадянами? Звернімось до звичайної довідки і з'ясуймо, що громадянство є найпоширенішою формою відносин між особою і державою.

     Громадянин – це людина, яка має права, встановлені державою і виконує обов'язки  перед державою.    (запис на дошці)

      Основний зміст громадянства полягає в тому, що воно особі дає Батьківщину, а та, відповідно, цю особу захищає. Тому поняття громадянства тісно пов'язане з поняттям «Батьківщина», «рідна земля». Народившись, людина стає громадянином. Кожен з вас має посвідчення про народження, а в ньому є запис : «Громадянин України». Такий же запис буде зроблено і паспорті, який кожен з вас отримає в 16 років.

       «Україна». Саме так називається країна, в якій ми живемо. А що ви знаєте про Україну?

 1-й учень: Україна – одна з найбільших Європейських держав. Її площа  =604 тис. кв. км.   

2-й учень: Чисельність населення становить близько 50 млн. чоловік.

3-й учень: На території України проживає понад 110 національностей.

4-й учень: Столиця України – Київ..

        ( учні продовжують цю розповідь)

                       Рубрика «Цікава довідка»

                    (розповідь вчителя про цікаві дані із життя України )

Вчитель: Хто з вас може сказати, що означає слово «Україна». Коли це слово з'явилось вперше?

                - Що ще відомо про історію України?

( Слово Україна вперше з'явилось в У Київському літописі 1187р., коли помер переяславський князь Володимир Глібович «Плакали по нєм переяславці, о нєм же Україна много постонала» Деякі російські історики намагалися довести, що ця назва означала «окраїна». Але це неправильно, бо Російської імперії тоді ще не було, а тому її окраїною Україна бути не могла. Українські історики довели, що назва «Україна» походить від слова «край», «країна».

                    Рубрика «Цікава довідка»

(вчитель доповнює розповідь історичними даними)

Вчитель: Про нашу Батьківщину створено багато теплих поетичних рядків, давайте їх пригадаємо»

                                   1-й учень: Україно, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна.

Ти навік у нас одна.

                                        Ти, як мати, найрідніша.

Ти з дитинства наймиліша,

Ти і в взимку найтепліша,

Наша отча сторона.

2-й учень: Під рідним небом жайворон співа –

Я рад би знати тих пісень слова

Я слухав, чув: співала та пташина

Одне святеє слово: Україна.

 

3-й учень: На ріднім полі шепчуть колоски –

Я рад би знати тихі їх думки.

Я слухав, чув, як кожна колосина

Шептала тихе слово: Україна.

 

4-й учень: У рідні краю зелен гай шумить –

Я знати рад, про що він мріє-снить.

Я слухав, чув, як кожна деревина.

Шептала тихе слово: Україна.

 

5-й учень: О, боже, дай повік любити край,

Де квітка, пташка і зелений гай,

Де кожна вірна тій землі дитина

Живе єдиним словом Україна.

              6-й учень: Вишита колоссям і калиною,

Вигойдана  співом солов'я,

Звешся величаво – Україною,

Земле зачарована моя.

 

7-й учень: Вишивала ніжністю суворою,

Муками і полум'надій.

Я читаю всю твою історію

На сорочці вишитій твоїй.

               8-й учень: Непроста історія країни,

Нашої Вітчизни – України,

Нові вишивання її долі,

Паростки нового поки кволі.

               9-й учень: Україно, в паростках надій,

Із широкою, як степ, душею,

В думі сивій, волі молодій –

                                    Переймаюсь долею твоєю.

 Вчитель: Т.Г. Шевченко писав у листі до чернігівського губернатора Гесе : «Мені здається, що якби моя Батьківщина була найбіднішою на землі, то й тоді вона б здавалася б кращою за Швейцарію і всі Італії. Ті, які бачили хоч раз нашу Батьківщину, кажуть, що бажали б жити і померти на її пречудових полях, що ж говорити нам, її дітям. Треба любити і  пишатись своєю прекрасною матір'ю».

     Справжня любов до Батьківщини – це не лише знання її історії, географії, мистецтва, вікових традицій і, безумовно, мови.

 На світі стільки різних мов,

Як квітів у гаю,

А рідна мова -  то любов,

Отож люби свою!

Люби її, бо твій народ

За неї зводить бій

Крізь барикади перешкод –

За свій державний стрій.

І ти, мій, друже, поможи,

Учися і читай –

І всім знайомим розкажи

Про наш чудовий край.

Якщо забув, то знов навчись

Прекрасних рідних слів,

Щоб відродились, як колись,

І Київ наш, і Львів.

З цими гарними словами до вас звертається українська поетеса Галини Черінь. Вона, живучи довгі роки далеко від рідної землі, зуміла зберегти як найвищу цінність – любов до рідного слова.

Вчитель:

·         А що ви знаєте про державні символи України ?

·         Розкажіть про державний прапор України.

·         Хто є автором слів і музики державного гімну України?

·         Опишіть герб нашої держави.

·         Назвіть символи нашої батьківщини рослинного і тваринного походження.

 

Вчитель: 24 серпня 2006 року ми відсвяткували  22 річницю нашої незалежності, і так хочеться хоч на хвилину зазирнути у майбутнє. Як там буде?  А допоможе нам у цьому машина часу. Вона, на жаль. Не українського виробництва, а японського, але натисну вмикач і в майбутньому.

(виходить дитина у незвичайному вбранні)

Вчитель: Ти хто?

Незнайомка: Я? Я з майбутнього!

Вчитель: Спрацювала техніка!

    Незнайомка: А що це у вас? О! Це те, що я шукала, Продайте!

Вчитель: З нагоди нашого свята я  тобі її дарую.

Незнайомка: Маде ін Япан … А… Японська!  Ні, дякую, я шукаю найкращу, українську.

Вчитель: Яку?

Незнайомка: Не дивуйтеся! У нас в майбутньому найкращою вважається техніка з позначкою «Виготовлено В Україні»»

Вчитель: І купують?

Незнайомка: Ще й як!

Вчитель: За долари?

Незнайомка: Які долари? У  нас в майбутньому найтвердіша валюта – українська гривня! За одну гривню на ринку  - 700 доларів дають!

Вчитель: І вас ринок є?

Незнайомка: Є ринок –все є!

Вчитель: І у нас ніби ринок..

Незнайомка: Не смішіть, те що у вас є базаром називається.

Вчитель: І довго у нас ще той базар буде?

Незнайомка: Та ще буде, поки ви все не перепродаєте тричі.. А коли вже не буде чого продавати – візьметесь до виробництва. Буде тоді у вас і економіка, і ринок, і зарплатня відповідна  до праці… Всього буде.. Але вибачте, мені пора….

                                                                     (виходить)

 Вчитель: Дійсно ми українці і працювати вміємо, і руки золоті маємо, та чомусь не все в нашій країні гаразд. Проте, не потрібно розчаровуватись, бо те, що рушилось десятиліттями, важко в один день відбудувати. І всю надію, держава покладає на вас - маленьких громадян.

                   Гра «Передай мікрофон і продовж речення»

·          Громадянин – це…

·         Що бути справжнім громадянином потрібно…

·         Я можу зробити……., що бути справжнім громадянином своєї держави.

 

    Так, від кожного з вас залежить, яким буде майбутнє нашої  України. А любити її – це значить працювати в ім'я рідної землі.

 Не розчаровуйсь в Україні.

Немає єдності у нас,

То наша головна провина

За весь неволі довгий час.

Не розчаровуйсь в Україні,

А розумій її печаль.

Що робиш ти для неї нині -

У себе спершу запитай.

Не розчаровуйсь в Україні.

Вона – свята, а грішні – ми.

В її недолі часто винні

Її ж бо дочки і сини.

Не розчаровуйсь в Україні,

Ідеї волі певним будь,

Бо тільки той є справжнім сином,

Хто вміє неньки біль збагнуть.

Не розчаровуйсь в Україні,

Вір, що мине важка пора,

Розквітне пишний цвіт калини

В садах достатку і добра.

Народна мудрість говорить; «Краще запалити одну свічку, ніж ганьбити пітьму».

І якщо ці свічки запалахкотять у кожного з нас  у серці, то Україна, громадянами якої ми є, дійсно стане вільною і незалежною, могутньою державою, і в ній, як і в наших душах, запалає вогонь відродження.

 

                                                Вікторина.

1.       Від якого слова пішла назва «Україна»?

2.       Що є символами нашої Батьківщини?

3.       Хто автор музики і слів державного гімну?

4.       Коли Україна стала незалежною державою.

5.       Назвати здобутки українців, які принесли нам світову славу.

6.       Кого з українських козаків ви знаєте.

7.       назвіть відомих українських поетів.

8.       Хто був першим президентом незалежної Української держави ?

9.       Хто є нинішнім президентом.?

10.    Які українські свята ви знаєте?

 

            Підготувала і провела вчитель початкових класів

            Диканського НВК імені М.В. Гоголя

            Коваль Н.І.

 

 

 

doc
Додано
31 січня 2018
Переглядів
926
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку