Конкурсно-розважальна гра
«Моя родина – краплина України»
Мета: виховувати в учнів повагу до батьків, почуття гордості за свою родину, свій краю; формувати високі моральні якості та любов до народних звичаїв, української пісні.
Підготовчий етап
Учні разом з класним керівником готують стіннівку «Моя родина»
( фотографії родин, цікаві епізоди з сімейного життя).
Родини, які беруть участь у грі, готують концертні номери (музичні
паузи) та презентацію (можна використати мультимедійні засоби).
Гра проходить у святково прибраній залі, для оформлення
якої використати різнокольорові кульки та квіти.
Хід заходу
(За столиками сидять батьки і діти)
Слово вчителя. Шановні батьки, гості, вчителі, діти!
Мені дуже приємно вітати Вас на конкурсно-розважальній грі
«Наша родина».
Що може бути цінніше в світі, ніж родина? Чи може щось замінити дітям мамину ласку, батьківські сильні руки? А батьки? Чи може щось замінити їм дитячу любов? Батьки і діти – це одвічний клубок, тісно змотаний в родовідну спілку, в якій панує увага, турбота, любов, взаєморозуміння. З батьків і дітей складається сім`я. А сім`я – це святиня людства, благородних людських почуттів, це вічне хранилище звичаїв і традицій наших предків.
Народна мудрість каже: «Принеси, Боже, здалеку родину, то ми і в будень зробимо неділю» А в нас сьогодні така велика і чудова родина! Тож святкуймо!
У нашій грі беруть участь дружні родини …(представлення родин). Перед тим як розпочати конкурси, ми повинні обрати журі. (Обирається журі з учителів та гостей).
І конкурс «Презентація родини»
(Кожна сім`я розповідає про себе.
Оцінюється творчий підхід до розповіді.
Щоб визначити, яка родина буде виступати першою, проводиться жеребкування).
Музична пауза
У виконанні сім`ї … звучить пісня «Виростеш ти, сину...»
ІІ конкурс «Конкурс ерудитів»
Вчитель. У цьому конкурсі наші родини покажуть свою всесторонню обізнаність, кмітливість, винахідливість. Адже необхідно правильно і швидко дати відповіді на запитання, які будуть звучати. Переможе та команда, яка напише більше правильних відповідей.
- Древня назва Дніпра. (Славута, Бори сфен)
- Чому рівна сума кутів рівностороннього трикутника? (180)
- Найбільша міра довжини. (Кілометр)
- Перший президент УНР. (М.Грушевський)
- Країна, яка займає площу цілого материка. (Австралія)
- Найменша одиниця мови .(Звук)
- Автор «Енеїди» (Котляревський)
- Народні пісні про Різдво. (Колядки)
- Рідне село Т.Шевченка. (Кирилівка)
- Твір для театру. (П’єса)
- Яка планета на земному небі найяскравіша? (Венера)
- Квітка, на якій ворожать.(Ромашка)
- Батьківщина джентльменів. (Англія)
- Як звали найсильнішого чоловіка в грецькій міфології?(Геркулес)
- В якому столітті була створена Запорізька Січ? (ХVI)
- Що означає слово «козак»? (Вільний)
- Найвище військове звання. (Генералісімус)
- Як іншим словом можна назвати власний життєпис? (Автобіографія)
- Список літер встановленого порядку. ( Алфавіт).
- Частина мови «ой». (Вигук)
- Автор «Пісні про рушник». (А.Малишко)
- Як називалися пісні, які співали селяни, коли закінчували жнива? (Обжинкові)
Музична пауза
Родина … дарує вам пісню «Два кольори»
Журі підраховує бали
IІІ конкурс «Прямо чи влучно»
Вчитель. Мабуть, хоч раз, послухавши цікавого співрозмовника, ви ловили себе на думці, як доречно він вживає у спілкуванні влучні, крилаті вислови
народнорозмовної мови, як приємно стає на душі від враження, що людина так майстерно володіє мовою. Ці стійкі вирази сприймаються не прямо, а як єдине ціле. І називаються фразеологізмами.І горе тому, хто ці вирази розуміє буквально: «Зарубай собі на носі» - уявили?!
Тому-то й наступний наш конкурс – «Прямо чи влучно».
Запрошуються артисти з ансамблю міміки і пантоміми. Те, що вони покажуть буквально, команди повинні назвати фразеологізмом – влучно.
(Звучить музика, входять два клоуни)
1.Вдарити по кишені (обидва вивертають кишені, двічі вдаряють по них).
2. Води в рот набрати (набирають в рот води).
3. Взяти ноги в руки (ідуть, взявши ноги в руки).
4. Очі колоти (один здалеку наставляє два розчепірені пальці другому до очей і повільно наближається).
5.Втерти носа( один втирає носа другому рукавом, потім другий першому).
6. Не кажи «гоп», доки не перестрибнеш (обидва кажуть «гоп», потім скачуть).
7. Гладити по голівці (один одного гладять по голівці).
8. Гроші не пахнуть (показують гроші і нюхають).
9. Водити з ніс (беруть один одного за ніс і водять).
10. Держати камінь за пазухою (показують по камінцю і кладуть за пазуху).
11. Дивитися крізь пальці (стають, прикладають розчепірені пальці до очей).
12. На лобі написано (пишуть один одному на лобі ім'я).
IV конкурс «Домашнє завдання»
Вчитель. З ким із нас не траплялися смішні, курйозні випадки в житті. І тому домашнім завданням командам було підготувати розповідь про найсмішніший випадок в житті вашої родини.(Проводиться жеребкування, щоб дізнатися, яка команда буде розповідати першою)
Музична пауза
У виконанні сім'ї …………. звучить пісня «Чорнобривців насіяла мати»
Журі підводить підсумки конкурсу
V конкурс «Екзамен для татів»
Вчитель. У традиційній українській родині чоловік, господар, був головою дому. Батько повинен був вміти все робити і вчити синів. Він ніс високу відповідальність за сім'ю.
І зараз ми перевіримо, чи вміють все наші тати. Скажімо, ліпити вареники.
Завдання конкурсу таке: на стола є тісто і начинка, тато з кожної команди має зліпити вареник. Журі визначить, чий вареник найкращий.
А поки тати будуть виконувати це нелегке завдання, я прочитаю вам твори ваших дітей, які вони писали на уроці української мови. З них ви дізнаєтесь, що вони думають про своїх батьків.
Музична пауза
У виконанні сім'ї ………… звучить пісня «Мамина світлиця»
VI конкурс «Чи знаєш ви один одного»
Вчитель. У цьому конкурсі перевіримо, як наші родини знають один одного.
Я запитую, дружина пише, а чоловік відповідає.
- Скільки років ви вже разом?
а) корову; б) нову шубу; в) інше (записати);
- Яку страву ваша дружина готує найкраще?
Запитання дітям:
(батьки пишуть, діти відповідають)
Музична пауза
У виконанні учнів класу звучить пісня «Моє село» .
Журі підводить підсумки гри і оголошує команду- переможця.
Вчитель. Ось і завершилась наша гра. Ми більше подружилися, породичалися нашим класним родом. Дякую вам, дорогі батьки, що ви прийшли на наше свято, розділити зі своїми дітьми найдорожче, що у нас є – спілкування.
Хай у ваших сім'ях назавжди поселяться любов і повага, достаток. А місточок доброти і любові між батьками і дітьми ніколи не переривається.
Щастя вам І мирного неба!
1