Тема виховного заходу:
2019
Мета: систематизувати інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, які впливають на здоров’я. Зрозуміти значення всіх складових і факторів здоров’я. Сформувати бачення та усвідомлення цінностей, необхідних для повноцінного життя.
Завдання: за допомогою інтерактивних та тренінгових вправ, навчальних відео, онлайн-вікторин допомогти зробити вибір на користь здорового способу життя.
Форма проведення: виховний захід з виконанням інтерактивних вправ, бесіди, малювання, рольових ігор.
Хід заняття
Тренінгова вправа «Подаруй усмішку».
Дорогі учні! Ви – молоді, завзяті й кмітливі. Ви сповнені сил та енергії. Щодня ви пізнаєте життя, відкриваєте для себе світ. Ви прагнете усе зрозуміти, усе спробувати і бути зрозумілим. Ви рухаєтесь уперед, наближаючи своє майбутнє. Уже сьогодні ви тримаєте його у власних руках. І лише ви самі відповідальні за нього. Від вас, і від ваших рішень нині залежить, якими ви будете.
Наш захід присвячено проблемі здоров’я молоді, а саме – виробленню власного відповідального ставлення до свого здоров’я. Тож, ми починаємо!
По черзі покладіть свою долоню на долоню сусіда, погляньте на нього і скажіть: «Добрий день!»
Американський психолог Дейл Карнегі у книзі « Як завоювати друзів і вплинути на людей» так описує цю емоцію: « Вона нічого не коштує, та багато дає. Вона збагачує тих, хто її дарує. Вона триває мить, а в пам’яті іноді зостається назавжди, її неможливо купити, випросити, позичити чи вкрасти, бо сама по собі вона нічого не варта, поки її не віддали!»Ви здогадалися, про що йдеться? Тоді подаруйте її мені та один одному. Так, це усмішка.
Він складається із рубик, які містять посилання на різні джерела інформації.
Дорогі учні, що для вас означає здоров’я? Відповідь на це запитання відобразіть у моделі «Моє дерево здоров’я». (Учням роздаються заготовки паперових дерев, і листочки із тезами про життя людей (додаток 1). Потрібно вибрати ті які відповідають поняттю «здоров’я» і приклеїти на дерево. Коли моделі вже готові учні пропонують свої визначення поняттю здоров’я і демонструють роботи).
Підсумовуючи ваші відповіді ми приходимо до визначення, яке дає Всесвітня Організація Охорони Здоров’я : « Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад». Розглянути дане поняття допоможе схема на плакаті «Сучасне уявлення про здоров’я» (Додаток 2).
За допомогою діаграми «Фактори впливу на здоров’я» проаналізуємо і визначимо що найбільше впиває на наш організм (Додаток 3).
Отже, здоровий спосіб життя – це такий спосіб життя, який зберігає і поліпшує здоров’я.
Дорогі діти, що для вас означає вести здоровий спосіб життя? Дати відповідь на це питання допоможе вам інтерактивна хмара слів (https://wordart.com/edit/u6bb12pyxyn8) (Додаток 4).
Ця хмара тегів є поживою для наших «Дерев здоров’я». Але є в нашому житті і шкідливі, руйнівні фактори, що впливають на здоров’я людини.
Перед тим як з ними ознайомитись обміняйтеся моделями із своїми сусідами і відірвіть листочки з тими написами які потрібні вам, для вашого здоров’я. (Учні легко псують чужу роботу. Але на певному етапі розуміють, що з їхнім деревом роблять те ж саме). Після закінчення роботи поверніть один одному ваші моделі, що зіпсовані.
Обговорення вправи. Дайте відповіді на такі питання:
- Що ви відчували, коли руйнували чуже «Моє дерево здоров’я»?
- Що ви відчували, коли отримали свою модель зруйнованою?
- Чи можна відновити те, що вже зруйноване?
- Чи буде мати це той самий вигляд?
- Що легше – запобігти чи відновити?
Виявляється, що зіпсувати здоров’я іншим людям значно легше. Треба навчитись берегти не тільки своє здоров’я, а й оточуючих людей.
Отже, робимо висновок, що поведінка людини, її спосіб життя є найважливішими у збереженні здоров'я.
Людина знає ворогів свого здоров’я. Але зустрічі з ними не уникає.
Першим ворогом нашого здоровя є «Тютюнові вироби».
Рольова гра «Акторська майстерність» (Додаток 5)
Ми ділимось на 3 групи. Кожна з груп отримує завдання: розіграти сценку на задану тему:
Кожна група висвітлює свою проблему.
Отже, робимо висновок, що тютюнові вироби приносять одним людям прибутки, а інші позбуваються свого здоров’я.
Щоб більше дізнатись про вплив тютюнових виробів на організм людини, переглянемо відео"Шкода від куріння". https://www.facebook.com/gorbach.tania/videos/1886590291467582/
Наступним ворогом нашого здоров’я є «Алкогольні напої». Вони вражають організм людини. Пиво деформує серцево-судинну систему, шампанське – зорову, горілка – нервову. Вживання алкоголю молодими батьками загрожує народжуваності неповноцінних дітей. У стані алкогольного сп’яніння люди скоюють багато важких злочинів. З похміллям приходить і каяття, але вже пізно.
Притча «Відвага і боягузтво» (Додаток 6) https://oxpritula.blogspot.com/2019/02/thinglink.html
З одного міста в інше в рамках гастрольного турне переїжджав цирк. В спеціальному вагоні для звірів було пошкоджено клітку тигра, і хижак втік. Це сталося десь опівночі. Тигра треба було спіймати. Хазяїн цирку зібрав усіх мужчин і сказав:
Всі чоловіки випили, та не по одному стаканчику, а по два – а хтось цілих три, якщо не більше. Лиш один з них відмовився.
— Дайте мені краще соку чи простої води, — сказав він.
— Але ж тобі потрібна відвага для піймання тигра! – здивувався хазяїн цирку.
У чому на вашу думку мораль притчі?
Мораль притчі: вживання наркотиків, алкоголю найчастіше починається «за компанію» («хіба я не такий як всі», «біла ворона», та врешті решт – «в житті треба спробувати все»), за прикладом харизматичного лідера ніби «для храбрості». Перша спроба являється навіть не бажанням, а толерантним підтриманням пропозиції по стаканчику, що непомітно переростає в кілька стаканчиків, доз наркотичних речовин, контроль за кількістю зникає. Про яку відвагу може йти мова, це вже авантюризм і відсутність страху перед всіма небезпеками світу.
Що краще – бути відважним і безстрашним, коли смерть дихає в потилицю, чи боягузом і обережним, але цілим і неушкодженим від лап хижого звіра. Твоє життя – твій вибір.
Мабуть найстрашнішими для нашого здоровя є « Наркоманія і токсикоманія» – це захворювання, але яке виникає у разі систематичного вживання таких речовин як опій, анаша, гашиш, маріхуана, план. Їх вживають у вигляді цигарок, порошку для нюхання, а речовини опійної групи морфій, героїн у вигляді ін’єкцій. Токсикомани нюхають такі речовини як бензин, ацетон, нітрофарби. Переглянемо відео «Наркотикам НІ!» про вплив наркотиків на організм людини (Додаток 7). https://www.youtube.com/watch?v=qLT1XZ3zZkI
Всім потрібно дотримуватися здорового способу життя, але на жаль, це ще не у всіх виходить як слід. І все ж таки велике бажання і наполегливість, які потрібно мати, — запорука успіху. Здорові від природи люди часто не замислюються над тим, щоб зберегти своє здоров'я якнайдовше. Палять, вживають алкоголь, харчуються на ходу, не задумуючись, чи можна взагалі їсти цю їжу, мало рухаються, просиджують увесь вільний час перед телевізором чи комп'ютером. І тільки втративши здоров'я, люди починають розуміти, що повернути його нелегко, а буває, що й неможливо.
Уже сьогодні ви тримаєте у власних руках своє майбутнє. І лише ви самі відповідальні за нього. Уже від вас і від ваших сьогоднішніх рішень залежить, якими ви будете.
Щоб визначити, яким ви бачите своє майбутнє проведемо інтерактивну вікторину у онлайн-середовищі Quizziz. Вам потрібно перейти за одресою https://quizizz.com Код до вікторини видно на дошці (Додаток 8).
Отже, за результатами вікторини ми бачимо, що «9-В клас обирає здоровий спосіб життя!!!» (Додаток 9). Тому як символ вашого вибору візьміть моделі своїх «Дерев здоров’я» і прикрасіть іх листочками. Бережіть своє здоров’я, не давайте нікому його зіпсувати, бо як співає Mysaev «Життя одне»!(Учні працюють з моделями і слухають пісню). https://www.youtube.com/watch?v=GSNo5UHc4lY
Список використаної літератури
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
Додаток 5
Додаток 6
Додаток 7
Додаток 8
Додаток 9