Виховний захід на тему "Чарівні слова"

Про матеріал
Формування у дітей доброзичливого ставлення до людей, виховання у них чемності, ввічливості, поваги та людяності.
Перегляд файлу

Розробка виховного заходу для учнів початкових класів

                                          «Чарівні слова»

 Мета: продовжити роботу з дітьми над особливими словами, які роблять людину чемною,уважною, ввічливою, вихованою, а всіх людей добрішими і щасливішими.

Кімната прикрашена повітряними кульками.

На центральній стіні кімнати зображення брами з великим замком.

 Лунає загадкова мелодія. До кімнати входить Фея. Розглядає присутніх.

Фея.

- Доброго ранку, мовлю за звичаєм.

Доброго ранку, кожному зичу я.

Доброго дня вам, діти, бажаю.

Низеньким поклоном гостей я вітаю. (Вклоняється.)

- Я - добра Фея – чарівниця.

І сьогодні, як годиться,

Завітала я до вас

В цей чудовий, дивний клас.

- Сьогодні, любі друзі, я поведу вас до незвичної  країни, країни, де живуть люди щирі, відкриті, ввічливі, добрі душею і серцем. Але щоб потрапити до цієї країни – потрібно відкрити ці чарівні дверцята.

Є двері золоті,чарівні  далеко десь на світі.

Якщо ці двері чарівні ми зможемо відкрити –

В країні ввічливій тоді залишимося жити.

Та, перш за все, я від душі

Скажу слова вам щирі:

На цілім світі треба жить

У дружбі, щасті й мирі.

Дитина.

- Як нам бути, що робити?

Як нам двері відчинити?

Фея.   

- Слова незвичні ви скажіть

І двері зможете відкрить.

Дитина.

- Відкрийтесь, дам цукерку!

Дитина.

- Відчиніться, пригощу яблучком!  (Дверцята не відчиняються)

Дитина.

- А давайте спробуємо разом.

Всі.

Дверцята, відчиніться!  (Не відчиняються)

Фея.

- От бачите, не відчиняються. Напевно, ми чогось не знаємо. Виходить ,що треба просити якось по – іншому. Потрібні якісь особливі слова, чарівні.

Тож сьогодні ми повинні вивчити чарівні слова, навчитися користуватися ними, аби бути чуйними, уважними, ввічливими. І тільки тоді ми зможемо потрапити до таємничої Країни Ввічливості.

- А чи знаєте, мої хороші, що це за диво – слова?

- Що говорить мама синові, який щойно проснувся?

Діти.  (Доброго ранку, синку!)

- Що відповідає мамі хлопчик?

Діти.  (Доброго ранку, матусю!)

- Які слова ввічливості промовляють чоловіки, коли зустрічаються?

Діти.  (Доброго здоров,я! Здрастуйте! Знімають головний убір.)

- Що говорить хлопчик, даруючи дівчинці квіти?

Діти.  (Вітаю з Днем народження! Зі святом! Бажаю щастя, здоров'я!

- Що говорить мама синові, коли він лягає спати?

Діти.  (Солодких снів! Добраніч!)

Фея.

До всіх сердець, як до дверей,

Є ключики малі.

Їх кожен легко підбере,

Якщо йому не лінь.

Ти, друже, мусиш знати їх,-

Запам'ятать неважко.

Маленькі ключики твої –

«Спасибі» і «Будь ласка».

(Фея розучує вірш з дітьми)

(Робота за ілюстраціями)

- Як ви думаєте, що говорить дівчинка своїй ляльці, вирушаючи до дитячого садка? 

Діти.  («До побачення!» «До зустрічі»)

- Хто скаже, яке «чарівне» слово треба сказати Оленці, аби Миколка дав іграшку?

Діти.  ( «Будь ласка»)

- Що говорять дорослі й діти, сідаючи до столу?

Діти.  (« Смачного!»)

- Якби лялька вміла розмовляти, що б вона сказала своїм подругам за те, що вони пригостили її чаєм?

Діти.  ( «Дякую!»  «Спасибі!» Було дуже смачно!)

Фея.

- Молодці!! Гарно розумієтеся на ввічливих словах.

А чи знаєте, для чого їх говорять?  (Відповіді дітей)

Фея.

- Чарівність слів залежить від голосу, яким вони будуть промовлятися, від щирої посмішки.

Отже, « чарівні»слова треба промовляти тихим голосом, дивлячись прямо у вічі тому, з ким розмовляєш.

- І от тепер, коли ми знаємо ці особливі слова, - спробуємо відкрити цю браму.

Як ви гадаєте, ми зараз зможемо відкрити їх? Яке «чарівне» слово треба сказати?

Діти.   Двері, відчиніться, «БУДЬ ЛАСКА»

(Під загадкову мелодію двері повільно відчиняються)

(На панно: посередині зображені діти, які граються, гойдаються на гойдалках, ловлять метеликів, гладять песика, малюють, співають для бабусі, годують білочку. З боків – чарівні казкові будиночки. Біля них кущ калини, на якому співає пташка, квіти. Вгорі -  веселка, сонечко. Літають птахи та метелики.) Музика стихає.

Фея.

- Нарешті ми в Країні Добра та  Ввічливості. Подивіться, як тут гарно, затишно, красиво.

- Усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов'язково

День для нас привітним буде.

Бути привітним, людям радіти

Кажуть в народі : Бажай добра.

В радості й горі хліб розділити –

Ціла наука для вас, дітвора.

- А зараз я запрошую всіх вас на гру в Країну Ввічливості. А називається вона  «Будь ласка». Якщо я буду говорити це  особливе слово – виконуєте вправи. А якщо не говоритиму – не виконуєте. Тож розпочинаємо.

Тихенько встаньте, « Будь ласка».

Руки вгору підніміть,  «Будь ласка»

І спокійно опустіть,  «Будь ласка».

Розведіть їх в сторони.

Сплесніть ними кілька раз,

До роботи, все гаразд.

Вліво – вправо поверніться, « Будь ласка»

І сусіду посміхніться, « Будь ласка.»

Фея. 

- Молодці!! А зараз послухайте пригоду, яка трапилась  нещодавно.

Дрімучим лісом йшли двоє мандрівників – Дідусь та Хлопчик. Було спекотно, мандрівникам хотілося пити. Нарешті дійшли вони до струмка. Нарешті вони дійшли до струмка. Тихо дзюрчала холодна вода. Мандрівники нахилилися, напилися. Дідусь сказав:

- Спасибі тобі, струмочку.

Хлопчик посміхнувся.

- Чому ти усміхаєшся, Хлопче? – запитав Дідусь.

- Навіщо Ви, Дідусю, сказали струмкові «Спасибі?»  Адже він не жива істота: не дізнається про Вашу подяку, не почує Ваших слів.

- Це так, якби напився вовк - він може й не дякувати. Ми ж не вовки, а люди. А знаєш, для чого людина говорить «Спасибі»? Знаєш, кого це слово вшановує, звеличує, підносить? Хлопчик замислився… Він ще ніколи не міркував над цією мудрою істиною.

Тепер же був час подумати: шлях через ліс був довгий…

- Над чим замислився Хлопчик? Як ви гадаєте?  (Відповіді дітей)

Фея.

- А зараз сюрприз. Наші діти підготували віршик. Послухайте уважно і скажіть, які  «чарівні» слова вживали діти?

  Я слова  чарівні знаю

Вивчила охоче

І в розмові їх вживаю

Зранку і до ночі

 - Доброго здоров'я, Галю!

 - Добрий день, Оленко!

 - Я до тебе , ти до мене

 Звернемось гарненько.

З добрим ранком всіх вітаю –

Я іду із хати.

І кажу всім «На добраніч!»

Як лягаю спати.

 

 І «Спасибі» й «Дуже прошу»

 «Вдячний Вам», «Будь ласка"»

 Словом радість всім приношу

 Світ стає, як казка!!!

 

Фея.

- Які ж особливі слова вживали діти?  (Відповіді дітей)

- А зараз хто з вас скаже, яке оповідання ви читали нещодавно?

Діти.  (Оповідання В. Осєєвої «Чарівне слово»)

- Що трапилося у сквері?

- Про що розповів хлопчик дідусеві?

 - Що сталося вдома?

- Як хотів віддячити хлопчик дідусеві?

- Яке ж «чарівне» слово прошепотів на вухо хлопчикові дідусь?

(Відповідь дітей)

Фея.

- Недарма в народі є прислів'я:

Від теплого слова і лід розмерзає.

Добре слово -  солодше за цукор і мед.

- Тож не скупіться на добро, завжди говоріть ввічливі слова – і ви будете добрими, чуйними, ввічливими, щирими, доброзичливими. І тоді всім від цих слів стане приємно і втішно.

Від цих чарівних, добрих слів

Тепліше людям жити.

Якщо ти їх не говорив,

То треба говорити.

- Отже, всі «чарівні слова» ми вже вивчили. Як їх треба говорити?  (Діти відповідають.)

- Згадайте віршик, який ми разом вивчили сьогодні.  («Ключики до сердець»). Розкажіть його вдома батькам, дідусям, бабусям, товаришам, сусідам.

 А за те, що ви завітали до Країни Ввічливості, її жителі приготували подарунки. Зараз я кожному з вас роздам їх, а ви не забудьте сказати «чарівне» слово.

      Під виконання пісні «Якщо добрий ти» ( з мультика про Кота Леопольда) Фея роздає повітряні кульки з написами «чарівних» слів.

Діти разом.

- Щиро дякуємо!!!

 

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Савченко Алла Миколаївна
    Дуже цікаве заняття. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Класному керівникові, 2 клас, Виховна робота
НУШ
Інкл
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
929
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку