Виховний захід на тему: «Географічні аспекти харчування народів світу»
Мета: показати вплив природних умов на особливості харчування різних народів світу, поглибити інтерес учнів до вивчення художніх творів, виховувати повагу до культури інших народів світу.
Обладнання: політична карта світу, картосхема «Батьківщина культурних рослин», експозиція художньої літератури, музичні записи, кулінарні страви.
Учитель: Луговець Олена Олександрівна
Виховний захід на тему: «Географічні аспекти харчування народів світу»
Мета: показати вплив природних умов на особливості харчування різних народів світу, поглибити інтерес учнів до вивчення художніх творів, виховувати повагу до культури інших народів світу.
Обладнання: політична карта світу, картосхема «Батьківщина культурних рослин», експозиція художньої літератури, музичні записи, кулінарні страви.
Епіграф: «Живе біля гір – харчується від гір, живе біля річки – харчується від річки»
Китайське прислів’я.
Хід заходу
1. Вступне слово ведучого учня:
― серед розмаїття елементів культури, з якими має познайомитися кожна сучасна освічена людина, - традиції харчування різних народів світу. Ця невід’ємна частина матеріальної культури будь – якого етносу завжди була і залишається найвагомішою стороною буття людини.
2. Розповідь з елементами презентації про географічні аспекти харчування в країнах світу:
― рибні страви російської, японської та інших кухонь
― кухня Середземномор’я
― спеції азіатської кухні
3. Аналіз картосхеми «Батьківщина культурних рослин»
4. Історія виникнення сучасної української кухні:
― українська кухня складалася протягом віків і здавна відзначалася різноманітністю страв, високими смаковими та поживними якостями. Це дуже добре відобразив Іван Котляревський у поемі «Енеїда».
Тут їли розниї потрави,
І все з полив'яних мисок,
І самі гарниї приправи
З нових кленових тарілок:
Свинячу голову до хріну
І локшину на переміну,
Потім з підлевою індик;
На закуску куліш і кашу,
Лемішку, зубці, путрю, квашу
І з маком медовий шулик.
5. Музична композиція української народної пісні «А мій милий чорнобривий варенички хоче» (у виконанні учнів)