Виховний захід на тему "Інтернет-небезпеки" для учнів 5 класу

Про матеріал
Виховний захід на тему "Інтернет-небезпеки" для учнів 5 класу стане у нагоді до Дня безпечного Інтернету.
Перегляд файлу

Комунальна організація (установа, заклад)

«Шосткинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 8 Шосткинської міської ради Сумської області»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід на тему

«Інтернет-небезпеки»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Для учнів 5 класу

Підготувала

вчитель інформатики

Шевченко С. Г.

 

 

Шостка 2021


Мета:  1) навчальна: дослідити позитивні та негативні сторони Інтернету, засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті, вчити учнів розрізняти різні Інтернет-небезпеки та шляхи їх подолання;

2) розвивальна: розвивати логіку, кмітливість;

3) виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, повагу до суперників.

Обладнання: комп’ютерна презентація, картки з завданнями для команд, навчальне відео.

Місце проведення: кабінет інформатики.

Тривалість: 45 хвилин.

План проведення

  1. Організаційний етап.
  2. Актуалізація опорних знань, мотивація учнів, визначення проблеми і теми виховного заходу.
  3. Основна частина.
  1.                    «Користь Інтернету».
  2.                    «Інтернет-небезпеки».
  3.                    Відео «Найжахливіший день Петрика».
  4.                    Основні правила.
  5.                    Вікторина «Правила безпеки в Інтернеті».
  6.                    Практична вправа.
  1. Підбиття підсумків.

І Організаційний етап. Підготувати картки із назвами Інтернет-небезпек, завантажити на учнівські комп’ютери практичні завдання.

ІІ. Актуалізація опорних знань, мотивація учнів, визначення проблеми і теми виховного заходу.

Хід заходу

Вступне слово вчителя. Кожного року другого вівторка лютого у світі відзначається День безпечного Інтернету. Ми живемо в епоху інформаційних технологій, які увійшли у життя кожного з нас. Ніхто не заперечуватиме, що тепер Інтернет відіграє важливу роль у житті людей. Просто вражає, скільки часу у нас забирає Інтернет.


Інтернет – корисна справа,

Розважальна і цікава,

Пізнавальна, бо про все

Інформацію несе.

 

Він простий в користуванні

І  поради бездоганні

Роздає, мов щирий друг,

Всім бажаючим навкруг.

 

Він потрібен щохвилини

Для цікавої дитини

І на безліч запитань

Відповість їй без вагань.

 

В час прогресу неодмінно,

Хто навчається сумлінно,

Не цурається його,

Знань здобуде – о-го-го!

 

Зберігає у архівах

Безліч файлів він, на диво.

Скористайся, друже, цим –

Подружися швидше з ним.

(Алла Гавршко-Бабічева)


 

Користуючись послугами Інтернету не забувайте і про заходи безпеки. Сьогодні ми з вами спробуємо дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.

ІІІ. Основна частина.

1. «Користь Інтернету». Учні називають позитивні можливості Інтернету, роблять записи на аркушах паперу.

Інтернет – дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя людини та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку юної особистості, спілкування, навчання, дозвілля. Але разом з тим, в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для дітей, так і для дорослих. Яких саме, зараз ми дізнаємося.

 

2. «Небезпеки Інтернету». Учні отримують картки із видами Інтернет-небезпек про які необхідно розказати.

Клавіатурний шпигун – програма, що відстежує введення користувачем паролів і пін-кодів.

Хробаки – окремий вид шкідливих програм, головною задачею яких є розмноження серед комп’ютерів в мережі.

Адваре – рекламні модулі. Ці програми, мабуть найменш небезпечні з усіх шкідливих програм, але через дуже широку розповсюдженість і просто величезну зухвалість їх авторів в останній час вони стали досить неприємними. Задача рекламного модуля – показати вам рекламу. Це може відбуватись у різних проявах, наприклад у вас можуть самостійно відкриватись певні сторінки у браузері, які ви не відкривали – це будуть сайти з дивною рекламою або просто сайти, які ви не збирались відвідувати.

Дропери –це програми, які встановлюють троянські програми на комп’ютери користувачів.

Руткіт – це спеціальний вид троянських програм, головна мета якого – максимально глибоко інсталюватись у систему, щоб його було якомога важче знайти і видалити. Як правило, руткіти містять драйвери операційних систем. Головна проблема в тому, що руткіти дуже важко знайти і ще важче видалити з системи. Далеко не кожна антивірусна програма може з цим впоратись.

Кібер-булінг. Одна із форм переслідування дітей та підлітків за допомогою інформаційних технологій. Для цього можуть створюватися сайти, на яких розміщуються матеріали, що компрометують дитину (фото, відеозйомки тощо). З метою кібер-булінгу використовуються сервіси миттєвих повідомлень, електронна пошта, соціальні мережі, ігрові та розважальні сайти, соціальні мережі, форуми та чати.

Кібер-грумінг – входження у довіру до дитини з метою використання її у сексуальних цілях. Шахраї дуже добре ознайомлені з особливостями вікової психології дитини і досить легко можуть встановлювати з нею контакт у соціальних мережах, форумах. Починаючи із віртуального спілкування та входячи у довіру до дитини, злочинці пропонують потоваришувати, а потім поступово переходять до розмов про зустріч у реальному житті та переводять тему спілкування у сексуальну площину.

Спам -це масова розсилка реклами або іншого виду повідомлень особам, які не висловлювали бажання їх отримувати. Метою розповсюдження підроблених повідомлень є отримання від споживачів таких особистих відомостей: власного імені та імені користувача; номера телефону й адреси; пароля або PIN-коду; номера банківського рахунку.

Грифери. Інтернет-шахраї, які заважають учасникам он-лайн ігор спокійно грати. Вони періодично пошкоджують ігрових персонажів, блокують певні функції гри та викрадають як персонажів, так і їхнє віртуальне життя.

Шантаж. Виманювання інформації про дитину та її сім’ю з метою подальшого пограбування, шантажу. Це відбувається завдяки використанню шпигунського програмного забезпечення. Це комп’ютерні програми, які збирають інформацію без відома власника комп’ютера. Зібрана інформація може містити:

- список рекламних сайтів, на які переходить користувач;

 - особисту інформацію: ім’я, адресу та номер телефону;

- перелік файлів, які завантажує користувач на свій комп’ютер.

Фішинг – технологія Інтернет-шахрайства, розроблена з метою крадіжки конфіденційної інформації. Різновидами її є поштовий фішинг (отримання листа від «державної установи» або «банку» із вимогою повідомити особисті  дані) та он-лайн-фішинг (створення ідентичної копії відомих сайтів Інтернет-магазинів з метою обманювання покупців). Наприклад, користувач хоче відкрити сайт фейсбук.ком, а замість цього набирає фейбук.ком. Як показує статистика такі помилки при введені адреси користувачі роблять досить багато. При цьому відкривається сторінка абсолютно схожа на сторінку авторизації популярної соціальної мережі. Користувач намагається авторизуватися, вводить свій логін і пароль, а оскільки сайт підроблений він не авторизується, а просто повідомляє свій пароль зловмисникам.

Фармінг. Різновид шахрайства в Інтернеті, коли оманливим шляхом користувач потрапляє на ідентичну копію відомих сайтів. Потім відбувається зараження комп’ютера вірусами та шпигунським програмним забезпеченням.

Он-лайн-хижаки «Хижаки» встановлюють контакт із дітьми шляхом розмов у чат-кімнатах, обміну миттєвими повідомленнями, електронною поштою. Багато підлітків користуються онлайн-форумами підтримки ровесників з метою вирішення власних проблем. Хижаки шукають вразливих жертв. Вони виявляють по відношенню до вас увагу та турботу, пропонують подарунки і таким чином намагаються поступово спокусити своїх жертв. Вони в курсі найостанніших музичних новинок і все знають про хобі, які найчастіше цікавлять дітей. Вони вислуховують дітей і «співчувають» їхнім проблемам. Вони намагаються позбавити комплексів молодих людей, поступово вводячи у свої розмови сексуальний контекст або показуючи відверто сексуальні матеріали. Хижаки також можуть спонукати дітей, з якими вони знайомляться в он-лайні, до контакту віч-на-віч.

 

3. Відео «Найжахливіший день Петрика». Перегляд навчального відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=CmD5TzdTbF4

 

4. Основні правила. Учні намагаються сформулювати правила безпечного користування Інтернетом.

  • Не вказуй особисту інформацію на сайтах, придумай собі нік (прізвисько).
  • Використовуй веб-камеру тільки для спілкування з друзями.
  • Не публікуй фотографії, на яких зображені інші люди. Це можна робити тільки за їх згодою.
  • Не відповідай на листи від незнайомих людей.
  • Якщо тобі приходять листи з неприємним або образливим змістом, якщо хтось поводить себе стосовно тебе неналежним чином, повідом про це дорослим.
  • Якщо в тебе виникли питання або проблеми під час роботи в онлайні, обов’язково розкажи про це тому, кому довіряєш.
  • Не додавай незнайомих людей у свої контакти.
  • Якщо людина, з якою ти познайомився в Інтернеті, пропонує тобі зустрітися в реальному житті, то попередь її, що прийдеш на зустріч з дорослим. Якщо твій віртуальний друг дійсно той, за кого себе видає, він зрозуміє твою турботу про власну безпеку.
  • Якщо тобі надійшло повідомлення від незнайомої адреси, його краще не відкривати. Подібні листи можуть містити віруси.
  • По можливості не робіть онлайн покупки в незнайомих і маловідомих магазинах. При покупці дивіться на відгуки та рейтинг продавців.
  • Не завантажуй файли із сумнівних сайтів, вони можуть містити віруси.
  • Встановіть антивірус одразу після встановлення операційної системи і постійно його оновлюйте.

 

5. Вікторина «Правила безпеки в Інтернеті».

Ситуація 1. Петрик захотів завантажити на свій комп’ютер популярну гру. Для цього він перейшов за першим посиланням на сайт, не перевіривши чи є він офіційним? Чи правильно вчинив Петрик?

Ситуація 2. Іринка, працюючи в мережі, раптом побачила повідомлення «Ти виграла мільйон. Щоб отримати натисни відповідну кнопку». Що робити Іринці у даній ситуації?

Ситуація 3. Михайлик за допомогою соціальної мережі Facebook познайомився із новим другом із нікнеймом Красунчик. Він пропонує хлопцю зустрітися. Як вчинити Михайликові?

Ситуація 4. Бабуся за допомогою мережі Інтернет знайшла рекламу чаю, що лікує серце та розповіла про це своїй онуці Даринці. Яку пораду може дати Даринка своїй бабусі?

Ситуація 5. Наталка через соціальну мережу «додала у друзі» незнайомця. Він, у свою чергу, намагається розпитати у неї адресу проживання, де працюють батьки, коли вони поїдуть відпочивати. Чи варто дівчинці повідомляти свої особисті дані незнайомцю?

Ситуація 6. У Марійки виникли труднощі під час пошуку інформації в Інтернеті. Вона попросила допомоги у тата. Чи правильно вчинила дівчинка?

Ситуація 7. Ігор зареєструвався на форумі. Там він познайомився із Бобом, який запропонував йому відправити свої фото інтимного характеру. Що робити Ігорю у такій ситуації?

 

6. Практична вправа. Виконання практичного завдання на платформі LearningApps: https://learningapps.org/1984580

 

ІV. Підбиття підсумків. Інтернет зараз став невід’ємною частиною життя людини. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як та на що втрачати власний час – це вільний вибір кожного. Але пам’ятайте, що Інтернет – це лише інструмент, яким ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчіться користуватись Інтернетом із розумом.

Будьте обережні в Інтернеті.

doc
Додано
8 лютого 2021
Переглядів
1883
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку