Виховний захід на тему: “Що таке – ввічливість?”
Мета: дати поняття – ввічливість; формувати уявлення про ввічливу людину; сприяти засвоєнню правил ввічливості з метою самовдосконалення та самовиховання; продовжувати навчати дітей оволодівати культурою спілкування; підвести до висновку, що доброзичливість та повага – основа добрих стосунків у світі між людьми.
Матеріал: конверти із розрізаними на частини прислів’ями; сигнальні картки, таблиця “Ввічлива людина… яка вона?”, ноутбук, колонки із сафбуфером, запис звука потяга,
Хід заходу
I організаційна частина.
- Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про ввічливість. Ввічливими люди не народжуються, а стають, опанувавши знання і правила хорошого тону. Ввічливість — це шанобливість, доброзичливість, прагнення не завдавати неприємності іншим, готовність своєчасно прийти на допомогу іншій людині. Давайте з Вами вирушимо у подорож до країни Ввічливості. У цю країну може потрапити кожен, хто вміє помічати найгарніше в людях, які нас оточують, захоплюватись їхніми гарними рисами вдачі, виявляти доброзичливість і любов до тих, хто вміє стежити за своєю поведінкою і своїми емоціями, хто вміє дружити і розуміти людей, хто дбає про своє здоров’я. Отже, відправляємося у подорож (звучить фонограма поїзда).
II основна частина.
І. Першою нашою зупинкою є Словник чемної людини
– Ви знаєте ввічливі слова? Тоді ось яке вас чекає завдання. Вам потрібно скласти словник. (діти по черзі називають ввічливі слова) Молодці! Вийшов гарний словник. Сподіваюся, ви будете завжди користуватися ним.
ІІ. Наступна зупинка «Станція вихованих хлоп’ят »
-О, та тут побував хуліган. Він переплутав усі їхні правила і життя зіпсувалося, усе тепер переплуталося. Діти, допоможемо жителям цього містечка виправити помилки?
Речення із помилками:
III. Шкідливі поради.
– Діти, ми торопили до станції шкідливих порад!Ніколи не мийте руки, шию, вуха, обличчя. Вони знову стануть брудними. Навіщо марно витрачати свій час. Стригтися також не обов’язково, бо як постарієш, голова облисіє. Вранці зовсім не обов’язково зав’язувати шнурки на черевиках, банти на косах, бо вони протягом дня і самі порозв’язуються. Вихователь: Діти, вам подобаються такі поради? Хіба можна ними скористатися? Це поради справді хуліганські . Ось послухайте, я прочитаю вам правила гарної поведінки:
– Не поспішай першим сісти за стіл.
– Не розмовляй під час їжі.
– Не перебивай того. Хто говорить.
– Не показуй пальцями на інших.
– Не забудь зняти шапку, коли заходиш у приміщення.
– Поступайся місцем людям похилого віку.
– Не забудь вибачитися, якщо ти когось штовхнув.
ІV. А зараз на нашому шляху «Світлофор ввічливості»
– І тепер залежить тільки від вас, діти, чи дозволить він вам рухатися далі. Червоний колір – забороняю, зелений – дозволяю. У вас на столі лежать сигнальні картки червоного та зеленого кольору. Я зачитаю репліки, а ви повинні сказати: де правильно поступають діти, а де ні. Якщо правильно – зелений, не правильно – червоний.
Вихователь: Молодці! Ви добре справилися із завданням. Семафор показує зелене світлофора і ми вирушаємо далі.
V. Станція «В гостях у королеви Чистоти»
– Королева Чистоти любить в усьому порядок, охайність. Цікаво, чи всі ви приучені до порядку, чи знаєте, як тримати свої речі чистими, як себе потрібно поводити? (Далі Королева Чистоти проводить гру «Так чи ні».)
Королева Чистоти підготувала для вас цікаву гру.
– Давайте пограємо в ось яку гру:
«Так чи Ні», де потрібно казати «так» чи «ні».
Перед їжею помити руки?
Вранці я не вмиваюся?
Мої черевики чистить мама?
Вранці швидко прибираю ліжко?
Завжди обгортаю підручники?
Постійно відриваю гудзики?
Завжди забуваю причесатися?
Мої іграшки завди складені?
Я завжди човгаю ногами?
Постійно чищу зуби?
III заключна частина.