Конспект відкритого заняття на тему:
« Професія кухар»
Мета: продовжувати знайомити дітей з професією кухаря, з його місцем роботи, трудовими діями, знаряддям праці; закріплювати вміння розрізняти чайні прибори, правильно поводитися за столом під час чаювання; збагачувати словниковий запас дітей словами: кухар, скатертина, чайний посуд, чайна ложка, чашка, блюдце, серветниця, цукорниця, каструля, млинці; виховувати увагу, охайність, посидючість.
Матеріал: іграшковий зайчик, картинки людей різних професій, роздатковий матеріал до д/г « Приготуємо обід», чайний набір посуду до сюжетно – рольової гри, скатертина, печиво, « Дерево цілей».
Хід заняття:
І. Вступна частина.
Діти заходять до групи в костюмі кухаря.
- Сьогодні до нас завітав у гості лісовий зайчик, привітаймося з ним. А також у нас є гості, привітаймо їх.
- Зайчик розповів мені, що звати його Стриб, що він навчається в лісовій школі та скоро її закінчить. Але він не знає, яку з професій йому обрати і просить у нас допомоги.
- Діти, допоможемо йому!
ІІ. Основна частина.
Вихователь вивішує на дошку по черзі малюнки людей різних професій, і проводить коротеньку бесіду з дітьми.
- Як називається ця професія? ( лікар, шофер, продавець, кухар).
- Що робить лікар? ( лікує).
- Що робить шофер? ( перевозить людей та вантаж).
- Що робить продавець? ( продає цукерки, хліб).
- Що робить кухар? ( кухар готує страви).
- Стриб, яка професія тобі сподобалась?
- Він говорить, що всі професії важливі та цікаві. Але в їхньому лісі немає кухаря, і він хоче стати кухарем. Та він нічого не знає про цю професію, допоможемо йому.
- Діти, а ми з вами на протязі цілого тижня ознайомлювалися з цією професією. Тож давайте поділемось своїми знаннями із зайчиком, і знайдемо відповідь на останнє наше запитання.
Бесіда за малюнком « Кухар».
- Де працює кухар? ( на кухні).
- Що потрібно для роботи кухаря? (овочі, фрукти, м*ясо, молока і т. д. )
- З якими предметами працює кухар? - Які дії виконує кухар? ( ріже, смажє, варє,пече).
- Що ми отримуємо в результаті роботи кухаря? ( готову їжу).
- Стриб, ти тепер багато знаєш про професію кухаря, але знати мало, треба ще й уміти. Тому ми тебе навчимо готувати обід.
Д\г « Приготуємо обід».
Мета: навчити знаходити продукти необхідні для приготування страв; розвивати пам*ять, кмітливість, мислення; виховувати охайність, дисциплінованість.
Матеріал: роздатковий матеріал на кожну дитину, іграшковий посуд ( каструлі), іграшковий зайчик.
- Ми разом зі Стрибом навчилися готувати обід і дали відповідь на останнє запитання.
Повернення до « Дерева цілей». Закривається останній знак питання на « Дереві цілей».
Фізкультхвилинка.
Руки вгору, руки вниз -
На сусіда подивись,
Раз – подивимось у гору,
Два – нахилимось додолу.
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги.
Щоб ногам роботу дати,
Будем низько присідати,
Раз – два, раз – два.
Сплесніть діти у долоні, раз і раз -
За роботу! Все! Гаразд.
- Що ми приготували на обід? Так, зварили борщ та компот, та напекли млинців.
- Діти, а окрім компоту у нашому дитячому садочку, що ми ще п*ємо? ( чай).
- А з чого готують чай? (цукор, вода, чайна заварка).
- Зараз ми з вами пограємо в гру « Чаювання».
Сюжетно – рольова гра « Чаювання».
Мета: навчити дітей правильно сервірувати стіл для чаювання, відбирати потрібний посуд; розвивати вміння правильно користуватися чайними приборами; виховувати уважність.
Матеріал: скатертина, чайний посуд, паперові серветки, печиво, іграшковий заєць.
Поділити дітей на дві команди. Повторити, який посуд потрібен для чаювання.
- Діти, де п*ють чай? ( за столом).
- Чим накривають стіл для чаювання? ( скатертиною).
Діти накривають стіл скатертиною. – З чого п*ється чай? ( з чашок).
- А під чашки підставляється що? ( блюдця).
Діти розставляють блюдця і чашки.
- Що ще потрібно до блюдця з чашкою? ( чайні ложки).
- А що додають до чаю? ( цукор).
- А після чаювання, чим ми витираємо ротики та ручки? ( серветками).
Діти сідають за столи, вихователь наливає чай та показує дітям, як ложити цукор в чай.
- А з чим п*ять чай?
- А ми з вами будемо пити чай з печивом.
ІІІ. Заключна частина.
- Діти, Стриб мені сказав, що він навчився готувати борщ, млинці, компот, та навіть навчився правильно пити чай.
- А зараз він поспішає до свого лісу, щоб приготувати своїм лісовим друзям смачний обід.
- Він говорить нам, до побачення.
Діти прощаються із зайчиком та повертаються до своєї групи.