Виховний захід на тему: «Вчимося дружити»
Мета: поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу; вчити дружити і толерантно ставитися до оточуючих; сприяти розвиткові критичного ставлення до себе і своїх особистих якостей; навчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи виходу; допомогти усвідомити значимість слова «друг»; навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватися і товаришувати; сприяти виникненню дружнього колективу в класі; виховувати любов, повагу до друзів.
Обладнання: відеоролик, правила дружби на квіточці, малюнки героїв казок і мультфільмів, аудіозаписи, гілочки, паперові сердечка
Хід заняття
1. Організація класу.
2. Повідомлення теми заняття.
2. 1. Слухання пісні про дружбу.
- Ви всі зрозуміли, що темою нашого сьогоднішнього заняття є дружба. Про дружбу написано сотні віршів, поем, казок.
3. Основна частина.
3.1. Розповідь вчителя
- Якби люди були неуважні одне до одного, не раділи успіхам своїх товаришів, не співчували їм у невдачах, життя стало б нестерпно важким і сумним.
- Вам ще довго доведеться крокувати з класу в клас пліч-о-пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я хочу сподіватись, що ви пронесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою.
Дружба — особисті відносини між людьми, що ґрунтуються на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних зацікавленнях і захопленнях. Обов'язковими ознаками дружби є взаємна повага, довіра та терпіння. Людей, яких пов'язує дружба, називають друзями.
- А у вас є друзі?
3.2. ГРА «Яким повинен бути друг?»
(так-аплодують, ні-тупотять)
Добрий, правдивий, злий, справедливий, багатий, душевний, наглий, ледачий, щирий, заздрісний, відкритий, надійний, чесний, грубий, вірний, щедрий, брехливий, жадібний, чуйний, жорстокий.
3.3. Правила дружби (скласти квітку з пелюстками)
Давайте складемо правила дружби, яких ви повинні дотримуватись протягом всього життя.
3.4. Вікторина «Хто з ким дружить?»
- Перед вами різні герої. Як ви думаєте, хто з ким дружить, хто кому потрібен?
Кумедний бурундук Чіп і … (Дейл)
Добра Білосніжка і … (сім гномів)
Кумедний Вінні-Пух і … (Порося)
Добрий Малюк і … (Карлсон)
Зелений крокодил Гена і … (Чебурашка)
Кай і … (Герда)
Дюймовочка і … (Ластівка)
Котик і … (Півник)
- Які ви знаєте українські народні казки, в яких йдеться про дружбу, взаємодопомогу?
(« Рукавичка», «Ріпка», «Коза-дереза»)
– Чи були герої казки « Лисичка та Журавель» друзями? Чим закінчилась їхня дружба? Чому?
– Придумайте продовження казки «Лисичка та Журавель – друзі»
3.5. Фізкультхвилинка
Необхідно плеснути в долоні, якщо це стосується вас
Тільки дівчатка
Тільки хлопчики
Тільки ті, хто любить смачно поїсти
Тільки ті, хто любить солодке
Тільки ті, хто любить грати в футбол
Тільки ті, у кого на одежі є білий колір
Тільки ті, хто любить доглядати тварин
Тільки ті, у кого є друзі.
3.6. Моральні задачі.
– У кожного з нас в житті виникають різні ситуаціі. І кожен з нас по-своєму переживає їх. Давайте згадаєм ,чи завжди у нас все добре. Чи вмієте ви дружити? Як би ви вчинили в такій ситуації?
-Що мав би зробити Олег?
– Як би ви діяли в такому випадку?
- Чи правильно вчинив Сергійко? Чому?
- Як би вчинили ви в цій ситуації?
3.7. Знайомство з мирилками.
– Отже, мир і злагода, перш за все, починається в колективі.
– А якщо друзі посварилися, що треба робити?
– А як миряться діти?
Мирилка летіла,
На плече сіла
Сказала тихенько:
– Миріться швиденько!
Дай скоріш мізинчик свій,
Зачепи його за мій.
Мізин-мізин-мізинець –
Помирив нас, молодець!
3.7. Пепегляд відеоролику про дружбу.
3. Висновок.
3.1. Слово вчителя
У вас на партах лежать серця, я хочу, щоб ви зараз написали побажання і подарували їх своєму другові.
Я вам бажаю бути добрими, відвертими, веселими, щирими. Нехай біля вас завжди будуть люди, які зможуть розділити з вами радості і печалі, допомогти у складній ситуації, завжди вислухати. Бажаю, щоб у кожного з вас був справжній друг!
Наш клас – це маленька сім'я. Хотілося б, щоб в нашій сім'ї завжди панували доброта, пошана, любов, взаєморозуміння.
3.2. Тренінг з гілочками
У кожного на парті лежать гілочки.
А тепер пригадаємо казку «Батьківський заповіт».
У казці розповідається про батька, який перед смертю покликав своїх синів, дав їм по гілці у руки і попрохав їх переламати. Сини виконали батькову волю і переламали ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки докупи, перев’язав їх і знову попросив зробити те саме, але сини не змогли переломити цей оберемочок. Тоді батько сказав: «Ось так і в житті кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, то ніякі вороги вас не зламають і всі негаразди ви легко здолаєте».
-Давайте зберемо гілочки в оберемок. Хай він стане символом єдності нашого класу, символом дружби.