Виховний захід на тему: «Вчимося дружити»

Про матеріал
Виховна година для того, щоб навчити учнів дружити, підтримувати, знати правила дружби.
Перегляд файлу

Виховний захід на тему: «Вчимося дружити»

Мета: поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу; вчити дружити і толерантно ставитися до оточуючих; сприяти розвиткові критичного ставлення до себе і своїх особистих якостей; навчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи виходу; допомогти усвідомити значимість слова «друг»; навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватися і товаришувати; сприяти виникненню дружнього колективу в класі; виховувати любов, повагу до друзів.

Обладнання: відеоролик, правила дружби на квіточці, малюнки героїв казок і мультфільмів, аудіозаписи, гілочки, паперові сердечка

Хід заняття

1. Організація класу.

2. Повідомлення теми заняття.

2. 1. Слухання пісні про дружбу.

- Ви всі зрозуміли, що темою нашого сьогоднішнього заняття є дружба. Про дружбу написано сотні віршів, поем, казок.

3. Основна частина.

3.1. Розповідь вчителя

- Якби люди були неуважні одне до одного, не раділи успіхам своїх товаришів, не співчували їм у невдачах, життя стало б нестерпно важким і сумним.

- Вам ще довго доведеться крокувати з класу в клас пліч-о-пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я хочу сподіватись, що ви пронесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою.

Дружба — особисті відносини між людьми, що ґрунтуються на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних зацікавленнях і захопленнях. Обов'язковими ознаками дружби є взаємна повага, довіра та терпіння. Людей, яких пов'язує дружба, називають друзями.

- А у вас є друзі?

3.2. ГРА «Яким повинен бути друг?»

(так-аплодують, ні-тупотять)

Добрий, правдивий, злий, справедливий, багатий, душевний, наглий, ледачий, щирий, заздрісний, відкритий, надійний, чесний, грубий, вірний, щедрий, брехливий, жадібний, чуйний, жорстокий.

3.3. Правила дружби (скласти квітку з пелюстками)

Давайте складемо правила дружби, яких ви повинні дотримуватись протягом всього життя.

  1. Дружба — це правда і чесність кожного.
  2. Поважай тих, з ким дружиш.
  3. Ніколи нікого не обманюй, не ображай.
  4. Ні до кого не чіпляйся, грай чесно, не дражнись.
  5. Будь терплячим, не засмучуйся через невдачу.
  6. Якщо вмієш добре грати, то навчи іншого.

3.4. Вікторина «Хто з ким дружить?»

- Перед вами різні герої. Як ви думаєте, хто з ким дружить, хто кому потрібен?

Кумедний бурундук Чіп і … (Дейл)

Добра Білосніжка і … (сім гномів)

Кумедний Вінні-Пух і … (Порося)

Добрий Малюк і … (Карлсон)

Зелений крокодил Гена і … (Чебурашка)

Кай і … (Герда)

Дюймовочка і … (Ластівка)

Котик і … (Півник)

- Які ви знаєте українські народні казки, в яких йдеться про дружбу, взаємодопомогу?

(« Рукавичка», «Ріпка», «Коза-дереза»)

– Чи були герої казки « Лисичка та Журавель» друзями? Чим закінчилась їхня дружба? Чому?

– Придумайте продовження казки  «Лисичка та Журавель – друзі»

3.5. Фізкультхвилинка

Необхідно плеснути в долоні, якщо це стосується вас

Тільки дівчатка

Тільки хлопчики

Тільки ті, хто любить смачно поїсти

Тільки ті, хто любить солодке

Тільки ті, хто любить грати в футбол

Тільки ті, у кого на одежі є білий колір

Тільки ті, хто любить доглядати тварин

Тільки ті, у кого є друзі.

3.6. Моральні задачі.

– У кожного з нас в житті виникають різні ситуаціі. І кожен з нас по-своєму переживає їх. Давайте згадаєм ,чи завжди у нас все добре. Чи вмієте ви дружити? Як би ви вчинили в  такій ситуації?

  1. Продзвенів дзвоник. Діти взяли свої сніданки і пішли на перерву. Ось біля вікна стоять Олег і Іванко. У Олега –два печива. Іванко стоїть і дивиться у вікно, він сьогодні забув свій сніданок.

-Що мав би зробити  Олег?

– Як би ви діяли в такому випадку?

  1. Сергійко був дуже веселим і дотепним хлопчиком. Одного разу він побачив ,як його однокласник  Мишко під час перерви  спотикнувся і впав у шкільному коридорі. Побачивши це ,Сергійко голосно розсміявся і сказав: «Ну що, вдало приземлився?» А Мишко чомусь пильно подивився на Сергійка і, не сказавши ні слова, пішов геть .

- Чи правильно вчинив Сергійко? Чому?

- Як би вчинили ви в цій ситуації?

3.7. Знайомство з мирилками.

– Отже, мир і злагода, перш за все,  починається в колективі.

– А якщо друзі посварилися, що треба робити?

– А як миряться діти?


Мирилка летіла,

На плече сіла

Сказала тихенько:

– Миріться швиденько!

Дай скоріш мізинчик свій,

Зачепи його за мій.

Мізин-мізин-мізинець –

Помирив нас, молодець!


3.7. Пепегляд відеоролику про дружбу.

3. Висновок.

3.1. Слово вчителя

У вас на партах лежать серця, я хочу, щоб ви зараз написали побажання і подарували їх своєму другові.

Я вам бажаю бути добрими, відвертими, веселими, щирими. Нехай біля вас завжди будуть люди, які зможуть розділити з вами радості і печалі, допомогти у складній ситуації, завжди вислухати. Бажаю, щоб у кожного з вас був справжній друг!

Наш клас – це маленька сім'я. Хотілося б, щоб в нашій сім'ї завжди панували доброта, пошана, любов, взаєморозуміння.

3.2. Тренінг з гілочками

У кожного на парті лежать гілочки.

А тепер пригадаємо казку «Батьківський заповіт».

У казці розповідається про батька, який перед смертю покликав своїх синів, дав їм по гілці у руки і попрохав їх переламати. Сини виконали батькову волю і переламали ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки докупи, перев’язав їх і знову попросив зробити те саме, але сини не змогли переломити цей оберемочок. Тоді батько сказав: «Ось так і в житті кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, то ніякі вороги вас не зламають і всі негаразди ви легко здолаєте».

-Давайте зберемо гілочки в оберемок. Хай він стане символом єдності нашого класу, символом дружби.

doc
Додано
12 жовтня 2023
Переглядів
545
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку