Виховний захід "Наука і труд поряд живуть"

Про матеріал

Сценарій виховного заходу "Наука і труд поряд живуть", для учнів 5-6 класів.Мета: формувати в учнів свідоме ставлення до навчання; сприяти розвитку мислення та творчої активності учнів, виховувати в учнів повагу до себе, упевненість, що знання необхідні їм для отримання в майбутньому бажаної професії і визначення життєвого шляху.

Перегляд файлу

 

 

                                 НАУКА  І ТРУД  ПОРЯД  ЖИВУТЬ

Мета: формувати в учнів свідоме ставлення до навчання; сприяти розвитку мислення та творчої активності учнів, виховувати в учнів повагу до себе, упевненість, що знання необхідні їм для отримання в майбутньому бажаної професії і визначення життєвого шляху.

Обладнання: аудіозапис музики, плакати з прислів'ями на тему навчання, картки із назвами різних професій.

Коментар: наприкінці заходу ведучі пропонують учням заповнити анкети «Моє ставлення до навчання», які потім передають шкільному психологу.

 

 

1-й ведучий

2-й ведучий

У ч н і - ч и т ц і  (чотири особи)

Виховний захід відбувається в класі .

Угорі на видному місці прилаштовано плакати з українськими народними приказками на тему навчання:

«Наука в ліс не заведе, а з лісу виведе»,

«Здобудеш освіту — побачиш більше світу»,

 «Корінь навчання гіркий, а плід його солодкий»,

 «Наука і труд поряд живуть»,

 «Знання і мудрість прикрашають людину»,

«Навчання — світло, а невчення — пітьма»,

 «Не тоді сором, як не знаєш, а тоді, як не вчишся».

Звучить музика. Наперед виходять ведучі.

1-й  ведучий. Доброго дня, друзі!

2-й ведучий. Привіт, хлопчики та дівчатка. (Показує на плакати з прислів'ями.) Як ви гадаєте, про що ми поведемо сьогодні розмову?

Учні  читають прислів'я, відповідають на запитання: «Розмова піде про користь навчання».

1-й   ведучий. Так, правильно, ми поговоримо про нав­чання, точніше про те, як воно допомагає у житті. А щоб на­ша бесіда була більш цікавою, давайте оберемо з наведенні прислів'їв одне, коротеньке, і ним назвемо наш захід. Учні  обирають назву заходу.

2-й ведучий. Що ж, тему бесіди обрано, тож можна роз­починати. Та спочатку скажіть мені, навіщо людині навчатись .Жили ж собі люди колись і без освіти.

Учні  висловлюють власні думки щодо запитання. Ведучі доповнюють і узагальнюють відповіді.

1-й ведучий. Так, друзі, без освіти не можна отримати професію, про яку мрієш з дитинства, не можна стати розум­ною досвідченою людиною. На світі існує чимало добрих про­фесій, корисних і цікавих.

Наперед виходять учні-читці.

 1-й учень

У нашім парку квітникарка

Зростила тисячі квіток!

Якщо буває дуже жарко,

Ми в парк ідемо, в холодок.

Тут на спочинку по роботі

Приїжджі люди і свої.

Лиш квітникарка у турботі,

Щодень ми бачимо її.

2-й  учень

Вона з лопатою, сапою,

Зі шлангом — дощ пустити слід!

І все немає їй спокою

Ні в полудень, ані в обід.

Весела, рада квітникарка, —

Розквітли квітоньки усі!

І мовить так: Хай люди в парку

Відпочивають у красі.

2-й ведучий. Ось така чудова професія — дарувати людям  красу квітів. А які ще професії, що роблять наше життя гарним, ви знаєте?

Учні відповідають: „Художник, музикант, скульптор,

дизайнер, перукар, модельєр та ін.” Ведучі доповнюють

відповіді учнів.

Наперед виходять учні-читці.

3-й учень

Наш кухар, ніби боровик,

Надів біленьку шапку,

Готує нам він холодник

І запікає бабку.

 4-й учень

Смачний у кухаря пиріг,

Чудова каша манна.

Він дбає про здоров'я всіх —

За це йому і шана.

1-й ведучий. Дійсно, професія кухаря дуже корисна. До речі, професій, які дбають про нас, чимало. Цікаво, чи знає­те ви їх?

Учні називають корисні професії і пояснюють, про що дбають люди цих професій. Орієнтовні відповіді:

 Лікар — піклується про здоров'я людей,

Учитель — дбає про освіту,

міліціонер — стежить за порядком і дотриманням законів,

пожежник — рятує від пожеж,

водій — перевозить пасажирів,

 листоноша—доставляє пошту,

будівельник — зводить будинки.

2-й ведучий. Отже, друзі, виявляється, немає нікчемних
професій — кожна потрібна, бо створена на благо людей. А те­
пер пропонуємо трохи пограти. 

Ведучі проводять творчу гру.

«Гімн професіям»

Ведучі поділяють учнів на кілька груп і розподіляють між ними різні професії. Наприклад, одна група — лікарі, інша — учителі, третя — будівельники, четверта — художники.

Кожна група має перелічити головні риси характеру, які при­таманні людям тієї чи іншої професії, а потім написати девіз цієї професії (чотири рядки).

По закінченні гри ведучі й учні спільно визначають, яка група відповідала найкраще. Із написаних девізів складають «Гімн професіям».

1-й ведучий. Напевне, кожен із вас мріє про те, ким де, коли виросте. Хтось хоче стати лікарем, хтось — геологом чи археологом, а хтось — економістом... Одним словом, скільки професій, стільки і мрій. Та чи добре ви знаєте, які потрібно опанувати, щоб здійснити свою мрію?

Учні  по черзі називають професію, яку хочуть набути

після школи, і шкільну дисципліну, знання якої важливе

для цієї професії.

Орієнтовні відповіді:

Економіст — математика,

лікар та аптекар — біологія, хімія,

археолог — історія,

геолог та еколог — географія, біологія,

інженер-будівельник — математика, фізика,

програміст — інформатика,

перекладач — іноземна мова.

2-й  ведучий. Людина навчається передусім тому, і цікаво дізнатись про щось нове і чогось навчитись. Це — перш причина. Від природи потяг до навчання є в кожного з нас. одні люди розвивають у собі допитливість, а інші лінуються.

 Скажіть, друзі, а що вас спонукає до навчання?

 

Учні висловлюють власні думки щодо запитання. Звучить музика.

1-й ведучий. От і добігає кінця наша розмова про користь навчання.

2-й ведучий. Сподіваємось, що вам було цікаво. А і  наостанок  ми хочемо побажати: навчайтесь із задоволенням і зростайте розумними людьми.

1-й та  2-й  ведучі (разом). Щасти вам, друзі!

 Виховний захід закінчується.

 

 

doc
Додано
23 липня 2024
Переглядів
68
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку