Сценарій виховного заходу "Наука і труд поряд живуть", для учнів 5-6 класів.Мета: формувати в учнів свідоме ставлення до навчання; сприяти розвитку мислення та творчої активності учнів, виховувати в учнів повагу до себе, упевненість, що знання необхідні їм для отримання в майбутньому бажаної професії і визначення життєвого шляху.
НАУКА І ТРУД ПОРЯД ЖИВУТЬ
Мета: формувати в учнів свідоме ставлення до навчання; сприяти розвитку мислення та творчої активності учнів, виховувати в учнів повагу до себе, упевненість, що знання необхідні їм для отримання в майбутньому бажаної професії і визначення життєвого шляху.
Обладнання: аудіозапис музики, плакати з прислів'ями на тему навчання, картки із назвами різних професій.
Коментар: наприкінці заходу ведучі пропонують учням заповнити анкети «Моє ставлення до навчання», які потім передають шкільному психологу.
1-й ведучий
2-й ведучий
У ч н і - ч и т ц і (чотири особи)
Виховний захід відбувається в класі .
Угорі на видному місці прилаштовано плакати з українськими народними приказками на тему навчання:
«Наука в ліс не заведе, а з лісу виведе»,
«Здобудеш освіту — побачиш більше світу»,
«Корінь навчання гіркий, а плід його солодкий»,
«Наука і труд поряд живуть»,
«Знання і мудрість прикрашають людину»,
«Навчання — світло, а невчення — пітьма»,
«Не тоді сором, як не знаєш, а тоді, як не вчишся».
Звучить музика. Наперед виходять ведучі.
1-й ведучий. Доброго дня, друзі!
2-й ведучий. Привіт, хлопчики та дівчатка. (Показує на плакати з прислів'ями.) Як ви гадаєте, про що ми поведемо сьогодні розмову?
Учні читають прислів'я, відповідають на запитання: «Розмова піде про користь навчання».
1-й ведучий. Так, правильно, ми поговоримо про навчання, точніше про те, як воно допомагає у житті. А щоб наша бесіда була більш цікавою, давайте оберемо з наведенні прислів'їв одне, коротеньке, і ним назвемо наш захід. Учні обирають назву заходу.
2-й ведучий. Що ж, тему бесіди обрано, тож можна розпочинати. Та спочатку скажіть мені, навіщо людині навчатись .Жили ж собі люди колись і без освіти.
Учні висловлюють власні думки щодо запитання. Ведучі доповнюють і узагальнюють відповіді.
1-й ведучий. Так, друзі, без освіти не можна отримати професію, про яку мрієш з дитинства, не можна стати розумною досвідченою людиною. На світі існує чимало добрих професій, корисних і цікавих.
Наперед виходять учні-читці.
1-й учень
У нашім парку квітникарка
Зростила тисячі квіток!
Якщо буває дуже жарко,
Ми в парк ідемо, в холодок.
Тут на спочинку по роботі
Приїжджі люди і свої.
Лиш квітникарка у турботі,
Щодень ми бачимо її.
2-й учень
Вона з лопатою, сапою,
Зі шлангом — дощ пустити слід!
І все немає їй спокою
Ні в полудень, ані в обід.
Весела, рада квітникарка, —
Розквітли квітоньки усі!
І мовить так: Хай люди в парку
Відпочивають у красі.
2-й ведучий. Ось така чудова професія — дарувати людям красу квітів. А які ще професії, що роблять наше життя гарним, ви знаєте?
Учні відповідають: „Художник, музикант, скульптор,
дизайнер, перукар, модельєр та ін.” Ведучі доповнюють
відповіді учнів.
Наперед виходять учні-читці.
3-й учень
Наш кухар, ніби боровик,
Надів біленьку шапку,
Готує нам він холодник
І запікає бабку.
4-й учень
Смачний у кухаря пиріг,
Чудова каша манна.
Він дбає про здоров'я всіх —
За це йому і шана.
1-й ведучий. Дійсно, професія кухаря дуже корисна. До речі, професій, які дбають про нас, чимало. Цікаво, чи знаєте ви їх?
Учні називають корисні професії і пояснюють, про що дбають люди цих професій. Орієнтовні відповіді:
Лікар — піклується про здоров'я людей,
Учитель — дбає про освіту,
міліціонер — стежить за порядком і дотриманням законів,
пожежник — рятує від пожеж,
водій — перевозить пасажирів,
листоноша—доставляє пошту,
будівельник — зводить будинки.
2-й ведучий. Отже, друзі, виявляється, немає нікчемних
професій — кожна потрібна, бо створена на благо людей. А те
пер пропонуємо трохи пограти.
Ведучі проводять творчу гру.
«Гімн професіям»
Ведучі поділяють учнів на кілька груп і розподіляють між ними різні професії. Наприклад, одна група — лікарі, інша — учителі, третя — будівельники, четверта — художники.
Кожна група має перелічити головні риси характеру, які притаманні людям тієї чи іншої професії, а потім написати девіз цієї професії (чотири рядки).
По закінченні гри ведучі й учні спільно визначають, яка група відповідала найкраще. Із написаних девізів складають «Гімн професіям».
1-й ведучий. Напевне, кожен із вас мріє про те, ким де, коли виросте. Хтось хоче стати лікарем, хтось — геологом чи археологом, а хтось — економістом... Одним словом, скільки професій, стільки і мрій. Та чи добре ви знаєте, які потрібно опанувати, щоб здійснити свою мрію?
Учні по черзі називають професію, яку хочуть набути
після школи, і шкільну дисципліну, знання якої важливе
для цієї професії.
Орієнтовні відповіді:
Економіст — математика,
лікар та аптекар — біологія, хімія,
археолог — історія,
геолог та еколог — географія, біологія,
інженер-будівельник — математика, фізика,
програміст — інформатика,
перекладач — іноземна мова.
2-й ведучий. Людина навчається передусім тому, і цікаво дізнатись про щось нове і чогось навчитись. Це — перш причина. Від природи потяг до навчання є в кожного з нас. одні люди розвивають у собі допитливість, а інші лінуються.
Скажіть, друзі, а що вас спонукає до навчання?
Учні висловлюють власні думки щодо запитання. Звучить музика.
1-й ведучий. От і добігає кінця наша розмова про користь навчання.
2-й ведучий. Сподіваємось, що вам було цікаво. А і наостанок ми хочемо побажати: навчайтесь із задоволенням і зростайте розумними людьми.
1-й та 2-й ведучі (разом). Щасти вам, друзі!
Виховний захід закінчується.