Виховний захід "Наука і труд поряд живуть"

Про матеріал

Сценарій виховного заходу "Наука і труд поряд живуть", для учнів 5-6 класів.Мета: формувати в учнів свідоме ставлення до навчання; сприяти розвитку мислення та творчої активності учнів, виховувати в учнів повагу до себе, упевненість, що знання необхідні їм для отримання в майбутньому бажаної професії і визначення життєвого шляху.

Перегляд файлу

 

 

                                 НАУКА  І ТРУД  ПОРЯД  ЖИВУТЬ

Мета: формувати в учнів свідоме ставлення до навчання; сприяти розвитку мислення та творчої активності учнів, виховувати в учнів повагу до себе, упевненість, що знання необхідні їм для отримання в майбутньому бажаної професії і визначення життєвого шляху.

Обладнання: аудіозапис музики, плакати з прислів'ями на тему навчання, картки із назвами різних професій.

Коментар: наприкінці заходу ведучі пропонують учням заповнити анкети «Моє ставлення до навчання», які потім передають шкільному психологу.

 

 

1-й ведучий

2-й ведучий

У ч н і - ч и т ц і  (чотири особи)

Виховний захід відбувається в класі .

Угорі на видному місці прилаштовано плакати з українськими народними приказками на тему навчання:

«Наука в ліс не заведе, а з лісу виведе»,

«Здобудеш освіту — побачиш більше світу»,

 «Корінь навчання гіркий, а плід його солодкий»,

 «Наука і труд поряд живуть»,

 «Знання і мудрість прикрашають людину»,

«Навчання — світло, а невчення — пітьма»,

 «Не тоді сором, як не знаєш, а тоді, як не вчишся».

Звучить музика. Наперед виходять ведучі.

1-й  ведучий. Доброго дня, друзі!

2-й ведучий. Привіт, хлопчики та дівчатка. (Показує на плакати з прислів'ями.) Як ви гадаєте, про що ми поведемо сьогодні розмову?

Учні  читають прислів'я, відповідають на запитання: «Розмова піде про користь навчання».

1-й   ведучий. Так, правильно, ми поговоримо про нав­чання, точніше про те, як воно допомагає у житті. А щоб на­ша бесіда була більш цікавою, давайте оберемо з наведенні прислів'їв одне, коротеньке, і ним назвемо наш захід. Учні  обирають назву заходу.

2-й ведучий. Що ж, тему бесіди обрано, тож можна роз­починати. Та спочатку скажіть мені, навіщо людині навчатись .Жили ж собі люди колись і без освіти.

Учні  висловлюють власні думки щодо запитання. Ведучі доповнюють і узагальнюють відповіді.

1-й ведучий. Так, друзі, без освіти не можна отримати професію, про яку мрієш з дитинства, не можна стати розум­ною досвідченою людиною. На світі існує чимало добрих про­фесій, корисних і цікавих.

Наперед виходять учні-читці.

 1-й учень

У нашім парку квітникарка

Зростила тисячі квіток!

Якщо буває дуже жарко,

Ми в парк ідемо, в холодок.

Тут на спочинку по роботі

Приїжджі люди і свої.

Лиш квітникарка у турботі,

Щодень ми бачимо її.

2-й  учень

Вона з лопатою, сапою,

Зі шлангом — дощ пустити слід!

І все немає їй спокою

Ні в полудень, ані в обід.

Весела, рада квітникарка, —

Розквітли квітоньки усі!

І мовить так: Хай люди в парку

Відпочивають у красі.

2-й ведучий. Ось така чудова професія — дарувати людям  красу квітів. А які ще професії, що роблять наше життя гарним, ви знаєте?

Учні відповідають: „Художник, музикант, скульптор,

дизайнер, перукар, модельєр та ін.” Ведучі доповнюють

відповіді учнів.

Наперед виходять учні-читці.

3-й учень

Наш кухар, ніби боровик,

Надів біленьку шапку,

Готує нам він холодник

І запікає бабку.

 4-й учень

Смачний у кухаря пиріг,

Чудова каша манна.

Він дбає про здоров'я всіх —

За це йому і шана.

1-й ведучий. Дійсно, професія кухаря дуже корисна. До речі, професій, які дбають про нас, чимало. Цікаво, чи знає­те ви їх?

Учні називають корисні професії і пояснюють, про що дбають люди цих професій. Орієнтовні відповіді:

 Лікар — піклується про здоров'я людей,

Учитель — дбає про освіту,

міліціонер — стежить за порядком і дотриманням законів,

пожежник — рятує від пожеж,

водій — перевозить пасажирів,

 листоноша—доставляє пошту,

будівельник — зводить будинки.

2-й ведучий. Отже, друзі, виявляється, немає нікчемних
професій — кожна потрібна, бо створена на благо людей. А те­
пер пропонуємо трохи пограти. 

Ведучі проводять творчу гру.

«Гімн професіям»

Ведучі поділяють учнів на кілька груп і розподіляють між ними різні професії. Наприклад, одна група — лікарі, інша — учителі, третя — будівельники, четверта — художники.

Кожна група має перелічити головні риси характеру, які при­таманні людям тієї чи іншої професії, а потім написати девіз цієї професії (чотири рядки).

По закінченні гри ведучі й учні спільно визначають, яка група відповідала найкраще. Із написаних девізів складають «Гімн професіям».

1-й ведучий. Напевне, кожен із вас мріє про те, ким де, коли виросте. Хтось хоче стати лікарем, хтось — геологом чи археологом, а хтось — економістом... Одним словом, скільки професій, стільки і мрій. Та чи добре ви знаєте, які потрібно опанувати, щоб здійснити свою мрію?

Учні  по черзі називають професію, яку хочуть набути

після школи, і шкільну дисципліну, знання якої важливе

для цієї професії.

Орієнтовні відповіді:

Економіст — математика,

лікар та аптекар — біологія, хімія,

археолог — історія,

геолог та еколог — географія, біологія,

інженер-будівельник — математика, фізика,

програміст — інформатика,

перекладач — іноземна мова.

2-й  ведучий. Людина навчається передусім тому, і цікаво дізнатись про щось нове і чогось навчитись. Це — перш причина. Від природи потяг до навчання є в кожного з нас. одні люди розвивають у собі допитливість, а інші лінуються.

 Скажіть, друзі, а що вас спонукає до навчання?

 

Учні висловлюють власні думки щодо запитання. Звучить музика.

1-й ведучий. От і добігає кінця наша розмова про користь навчання.

2-й ведучий. Сподіваємось, що вам було цікаво. А і  наостанок  ми хочемо побажати: навчайтесь із задоволенням і зростайте розумними людьми.

1-й та  2-й  ведучі (разом). Щасти вам, друзі!

 Виховний захід закінчується.

 

 

doc
Додано
23 липня
Переглядів
56
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку