Виховний захід "Нехай панує мир на землі!"

Про матеріал
Виховний захід на правову тематику Дійові особи: Ведучий і ведуча Хлопчик Дівчинка Фея Добра і Справедливості Три воїни Хлопчик-негр Мати і син Учитель і учень Мати і донька Інші хлопчики і дівчатка
Перегляд файлу

НЕХАЙ ПАНУЄ МИР НА ЗЕМЛІ

(Виховний захід на правову тематику)

 

Дійові особи:


Ведучий і ведуча

Хлопчик

Дівчинка

Фея Добра і Справедливості

Три воїни

Хлопчик-негр

Мати і син

Учитель і учень

Мати і донька

Інші хлопчики і дівчатка


 

Дія  1

Ведучий: Сталося це в країні, де живуть такі ж люди, як ми з вами. Вдень там світить сонце, вночі сяють зорі. Є там гори, ліси, моря. Люди там хочуть жити, працювати, радіти. Хочуть своєю чесною працею заробляти на хліб, одяг, взуття, забезпечити достаток собі й своїм дітям. А в сусідній країні на той час правив жорстокий правитель, який боявся і ненавидів людей. Але ще гірше, ще жорстокіше поводили себе його вірні  слуги – лихі вояки.

Учень:Люди, невже вам на страшно!

Поспішіть, відверніть зло,

Щоб глуха байдужість

Вам на совість каменем не лягло!

 

От саме в цій країні якось ішли вулицею хлопчик і дівчинка. Раптом побачили на дорозі паличку.

Хлопчик: Що це?

Дівчинка: Це, мабуть, чарівна паличка.

Хлопчик:  Як нам пощастило! Тепер у нас буде скільки завгодно морозива, жувачок, тістечок. Дай мені паличку, я її перший знайшов!

Дівчинка: Це несправедливо, ми її разом знайшли!

 

З’являється фея

 

Фея: Постривайте, діти! Вам справді дуже пощастило, але не так, як ви думаєте. Ви знайшли чарівну паличку Добра і Справедливості, яка один раз на тисячу років може виконати п’ять бажань. Але просити в неї можна лише те, що принесе благо всім.

Дівчинка: Хто ти?

Фея: Я – Фея Добра і Справедливості. Якщо ви піднесете чарівну паличку вгору і скажете: “Це несправедливо!”, – я одразу з’явлюся і допоможу вам.

Ведучий: Фея зникла. А діти залишились стояти в задумі.

Хлопчик: Щось мені не дуже подобається ця паличка. Користі з неї мало.

Дівчинка: Не поспішай з висновками. Спочатку спробуємо її в ділі.

Ведучий: І пішли хлопчик з дівчинкою подорожувати по своїй країні.

 

Дія 2

На сцені три стільці. На них сидять воїни. Два грають у карти,

третій палить цигарку. Підходить Хлопчик-негр

 

Хлопчик-негр: Я заблукав, допоможіть мені знайти дорогу додому.

1-й воїн: Ти хто? О-о-о, чорномазий! Як ти смієш підходити до білих людей? Хлопці, хапайте його і женіть в три шиї.

 

Два воїни кидають карти, хапають негра і волочать його геть

 

Хлопчик і Дівчинка: Це несправедливо!

 

Воїни  лишають негра і задкують з переляканими обличчями.  З’являється Фея

 

Фея: Слухайте всі! Всі люди народжуються вільними і рівними між собою, незалежно від кольору шкіри, нації, релігії. Людина людині – брат.

Хлопчик і Дівчинка: Нехай буде так!

Дівчинка (до негра): Сідай, Хлопчику, відпочинь. Пригощайся цукеркою, розкажи, де живеш, і ми відведемо тебе додому.

Учень:


Та пам’ятай, дорослий,

Що ти був колись дитям.

Не ображай серце юне,

Не причиняй йому зла.

І від дітей всього світу

Я всіх дорослих прошу:

Дайте всім дітям світло,

Не кидайте їх у тьму.

Жертвами насильства

З дітей, щоб не став ніхто.

Це найбільший скарб усього світу.

Люди! Не розтопчіть його.


 

Ведучий: Пішли Хлопчик з Дівчинкою далі. Дуже вони були раді, що допомогли Хлопчику-негру.

На сцену виходить Дівчинка з торбинкою в руках

 

2-га дівчинка: Треба поспішати, незабаром аптеки закриваються на обід, а мені треба купити ліки. Дома на мене чекає хвора мама.

 

Назустріч ідуть три воїни

 

1-й воїн: Стій! Ти знаєш, що вчора в мого друга вкрали гаманець. Ану, покажи сумку!

2-га дівчинка: За що? Я ж іду в аптеку купити ліки, у мене хвора мама!

1-й воїн: Візьміть у неї сумку! Я так і знав, гаманець тут. Арештувати її!

2-й воїн: В тюрмі з тобою розберемось, винна ти чи ні.

Хлопчик і Дівчинка: Це несправедливо!

Фея: Слухайте всі! Ніхто не має права мучити іншу людину. Ніхто не може зазнавати безпідставного арешту, затримання чи вигнання.

Хлопчик і Дівчинка: Нехай буде так!

 

Воїни втікають

 

2-га дівчинка: Дякую вам, мої любі. Ви врятували життя моєї матері. Я вам цього ніколи в житті не забуду!

Ведучий: Радісно стало на душі в Хлопчика і Дівчинки, що вдалося  їм допомогти дівчинці і її матері. З повагою почали вони дивитися на чарівну паличку. І пішли далі з великим бажанням творити Добро і Справедливість.

 

Учень:


У неньки народилося дитя,

Дитя моє! Бог дав тобі життя.

І щоб ніхто не заподіяв школи

Тобі, малесенький громадянин, -

Бог дав закони нашому народу.

Від дня народження до іменин,

Він твій, цей світ широкий за вікном.

Ти на життя і щастя маєш право

Під золото – блакитним знаменом

Своєї Української держави.


 

Дія 3

На сцені скринька з написом “Пошта”. Вибігає 2-й хлопчик з листом у руках

 

2-й хлопчик: Я написав листа дідусеві. Розказав, як живу, як вчуся, і хочу якнайшвидше отримати відповідь.

 

Кидає листа в скриньку і виходить. Входить 2-га дівчина

 

2-га дівчина: Я написала листа своїй найкращій подрузі. Розповіла їй найбільшу таємницю свого життя і не хочу, щоб про неї хтось дізнався.

 

Кидає листа і виходить. З’являються воїни і підходять до скриньки

 

1-й воїн: Цікаво, що написано в листах, які лежать тут.

2-й воїн: Давай відкриємо.

3-й воїн: І всі листи прочитаємо, всі таємниці розкажемо. Ото сміху буде!

 

2-й і 3-й воїни простягають руки, 1-й воїн б’є їх по руках

 

1-й воїн: Я сам.

Воїни перевертають скриньку, звідти випадають листи

 

Хлопчик і Дівчинка: Це несправедливо!

 

Воїни завмирають, стоячи навкарачках

 

Фея: Слухайте всі! Ніхто не має права вриватися у ваше житло, читати ваші листи, ображати вас словами чи ділом!

Хлопчик і Дівчинка: Нехай буде так!

 

Воїни швидко, штовхаючись, засувають листи назад і втікають

 

Автор: Так за допомогою чарівної палички було збережено таємницю листування. І пішли Хлопчик і Дівчинка далі.

 

Дія 4

На сцені з’являється 3-й хлопчик з будиночком у руках

 

3-й хлопчик: Вже багато років я блукаю світами і ніде не можу поставити собі хату. Але, здається, я знайшов таке місце. Як тут тихо, затишно. Нехай тут буде моя домівка.

 

Хлопчик ставить будиночок. Вриваються воїни

 

1-й воїн: Негайно забирайся звідси!

2-й воїн: Тут тобі не місце!

3-й воїн: Та що там довго говорити. Валіть, хлопці, хату, а його світ за очі.

Воїни починають “футболити” будиночок один до одного

Хлопчик і Дівчинка: Це несправедливо!

Фея: Слухайте всі! Всі люди мають право жити там, де вони хочуть!

Хлопчик і Дівчинка: Нехай буде так!

3-й хлопчик (ставить хату і дякує): Дякую вам, що допомогли мені. Нарешті я матиму свій дім.

 

Учень:


Знайте, що усі ви рівні,

Від народження в правах,

І людина – змалку вільна,

Наче в небі синім птах.

Знайте ж, змалечку всіх діток

Треба вчить, оберігать,

І ніхто в усьому світі

Їх не сміє ображать

Треба дітям всього світу

Не сваритись, а дружить

І по правилах хороших.

По закону треба жить.


 

Ведучий: Вже чотири бажання виконала чарівна паличка. Залишилося лише одне. Задумалися Хлопчик і Дівчинка, на що його витратити. Дивляться, а вулицею йдуть люди і несуть плакати.

 

На сцені хлопчики і дівчата з плакатами: “Геть тирана!”, “Діти наші голодні!”, “Ми не хочемо більше терпіти зневагу і знущання!”

Хлопчик: Куди ви йдете?

Люди: Ми йдемо до палацу Правителя.

Дівчинка: Ви не боїтеся?

Люди: Ні! Наша демонстрація мирна. У нас немає зброї. Ми тільки хочемо, щоб Правитель нас вислухав.

Назустріч людям воїни.  Вони стають в одну шеренгу і стріляють. Люди падають

Хлопчик і Дівчинка: Це несправедливо!

Фея: Слухайте всі! Кожна людина має право на свободу думки, на свободу слова, на проведення мирних зборів і демонстрацій. Те, що сталося, нечуваний злочин проти людства і людяності!

Хлопчик і Дівчинка: Чарівна паличко! Це наше останнє бажання! Врятуй людей, а воїнів зроби добрими.

 

Фея підходить до кожного і оживляє.

 Люди підводяться, встають, беруться за руки з Хлопчиком і Дівчинкою

 

Ведучий: Чарівна паличка врятувала цих людей від смерті. Але скільки їх гине щодня. На світі залишилося багато Зла і Несправедливості. Ось сюди подивіться, і туди гляньте, і за далекі гори киньте погляд. Невже ми ще тисячу років повинні чекати, поки чарівна паличка набере чарівної могутності й сили?

Фея: Ні, чекати не можна! Боріться разом з нами. Не давайте Злу побороти Добро. Відстоюйте права людини! Тільки всі разом ми переможемо!

Учень:


Де страшна війна і холод,

Де дітей нестерпно мучить голод,

Їм руку допомоги простягни

І вижити якось допоможи.

Де стихійне лихо не минуло тихо,

Де руїни й дим – поможіть і тим,

Хто під ними стогне, кров’ю стіка -  

Руку допомоги простягни.

Бо земля в нас – Мати – для усіх одна.

Всіх нас і голубить, і жорстоко кара.

І ніхто не знає, де чия біда,

Руку допомоги простягни.

 


Фея:


А я найбільше хочу

Зробити так, щоб діти

Були завжди щасливими

У всьому – всьому світі,

Щоб ні війни, ні голоду

Ніхто й ніде не знав,

Щоб кожен день для кожного

Приходив, як весна!

А що для цього треба?

Прозоре й чисте небо,

І сонце променисте,

І неодмінно – пісню,

Таку, як сонце й небо,-

Для всіх дітей одну!..

 


 

 

«Казкова правова вікторина»
Ведучі по черзі описують негативні ситуації, у які потрапив той чи інший казковий герой. Учні мають визначити, яке право, визначене Конвенцією про права дитини, було порушено стосовно цього героя.


Ситуація 1 
Мачуха з ранку До вечора примушує Попелюшку працювати. Бідній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер.
Яке право порушено стосовно Попелюшки?
(Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь у розважальних заходах, що відповідають п віку.)

Ситуація 2 
За часи письменника Марка Твена в Америці дружба дітей із різних соціальних пластів не схвалювалась і навіть вважалась іноді порушенням суспільної моралі. Чи має право Том Сойєр товаришувати з таким хлопчиком, як Гекльберрі Фін?
(Так, адже Конвенція про права дитини визнає право на свободу асоціацій та свободу мирних зібрань.)

Ситуація З 
Мауглі майже з народження жив у тваринному середовищі. Чи можна вважати, що він має рівні права зі звичайною  дитиною? (Так, Конвенція визначає, що дитиною вважається кожна людська істота, що не досягла вісімнадцяти років.)

Ситуація 4 
Мауглі не вміє говорити людською мовою — лише видавати незрозумілі, з точки зору людей, звірячі звуки. Чи мають право люди, що знайшли Мауглі в лісі, замкнути його в клітці та поводитися з ним, як із твариною? Які права хлопчика порушено?
(Ні в якому разі. Мауглі може бути визнаний неповноцінною дитиною, і в цьому випадку згідно з Конвенцією йому мають забезпечити гідні умови зростання і виховання. Крім того, Конвенцією суворо заборонено будь-яке жорстоке поводження з дитиною, що принижує її гідність та шкодить фізично­му й психічному здоров'ю.)

Ситуація 5
Опікун Гаррі Поттера перехоплює і читає листи, що надходять хлопчику зі школи чарівників Ходвадсу. Яке право Гаррі порушено?
(Право на приватне життя, недоторканність житла й таємницю кореспонденції.)

Ситуація 6 
Баба Яга викрадає Івасика Телесика й відносить його за тридев'ять земель у тридесяте царство. Які права дитини порушила злодійка?
(Згідно з Конвенцією дитина має право не розлучатися з батьками всупереч її бажання (окрім випадків, визначених законодавством), крім того, Конвенцією забороняється незаконне переміщення дітей і неповернення їх із-за кордону.)


В е д у ч а. У кожного з нас є права, і ми повинні добре знати їх, щоб захистити себе, якщо хтось хоче нас образити.

Ведучий. Але слід знати не лише свої права, але й обов'язки. Прагнучи відстояти свою свободу, не утискайте свободу інших.

 


Ведучі відзначають учнів, які брали активну участь в обговоренні ситуацій вікторни.

Ведучий. «Я маю право!», «Чому ви порушуєте мої права?» — ці слова, на жаль, часто використовує людина в ситуаціях, коли сама неправа. Зазвичай, заява про особисті права слугує виправданням пасивності, лінощів, прагненням отримати щось, нічого не даючи взамін.

Зараз, друзі, перед вами будуть розіграні невеличкі ситуації, у яких діти недоречно заявляють про свої права. Ваше завдання — визначити, чому той чи інший герой неправий. Що б ви на місці дорослого відповіли йому? А можливо, він усе ж таки правий у своїх вимогах?

Далі відбуваються інсценування.

 Звучить музика. Наперед виходять 1-ша мати і Син.
Мати. Скільки можна казати тобі — після одинадцятої години ти маєш провести своїх гостей. Ваша жахлива музика дратує усіх!

Син. Але ж, мамо! Ти все одно не спиш у цей час. До того ж, я маю право на свободу мирних зібрань!

Ведуча. Про що слід знати матері хлопчика, щоб обґрунтувати неприйнятність його дій?

(Стаття Конвенції, що визначає право дитини на свободу асоціацій та мирних зібрань, передбачає певні обмеження. У даному випадку поведінка сина утискує права і свободи інших членів родини, що є порушенням порядку.)

Звучить музика. Наперед виходять Учитель та Учень.

Учитель (звертається до учня). Скажи, будь ласка, чому ти не готовий до уроку?

Учень. Я вирішив зовсім не відвідувати ваші уроки фізики. Вони мені нецікаві, до того ж я збираюся після школи поступати до гуманітарного вузу.

Учитель. Але шкільну програму з фізики ти маєш вивчати. 

Учень. У такому випадку я вимагаю, щоб мене навчав інший учитель. Ви — занадто суворі, хоча самі, на мою думку, не дуже добре знаєте предмет, який викладаєте.

Учитель. Ти поводишся зневажливо й дуже грубо. Я змушена викликати твоїх батьків.

Учень. Це не грубість, а моя думка. Я маю право вільно висловлювати свої погляди з будь-яких питань, що стосуються мене.

Ведучий. Звичайно, ми добре розуміємо, як неприємно, коли твоїх батьків викликають до школи. І, звичайно, ми вільні у висловлюванні власних думок. Проте закон у цьому випадку на боці вчителя. Подумайте, чого не можна припускатися, заявляючи про свої права?

(Дійсно, Конвенція визнає за дитиною право вільно висловлювати власні думки, але це право обмежується в деяких випадках. Зокрема, якщо висловлювання власної думки завдає шкоди репутації та гідності іншої особи.)

Звучить музика. Наперед виходять 2-га мати і Донька.

2-га мати. Доню, я йду на роботу. Будь ласка, прибери у своїй кімнаті, помий після себе посуд, сходи в магазин.

Донька. Але ж, мамо, у мене завтра контрольна!

2-га мати. Якщо поквапишся, встигнеш і хатню роботу виконати, і до контрольної підготуватися.

Донька. Між іншим, Конвенція про права дитини захищає мене від будь-якої роботи, що перешкоджає здобуттю освіти.

(У Конвенції йдеться мова не про щоденну хатню, посильну для дитини, роботу, а про економічну експлуатацію дітей та прийом їх на роботу. Самообслуговування не може стати на заваді здобуттю освіти.)
 


Звучить пісня «Дитячі долоньки».

Пісня

Дитячі долоньки


 


Нам дитинство спалене війною

Принесли на крилечках птахи,

І обходить радість стороною

Кожен день вкраїнських дітлахів.

Та не треба говорити,

Що весни не буде,

Україна буде жити,

Бо такі в нас люди!

Приспів

Дитячими долонями    |

Закриєм Україну!     |

Дитячими долонями    |

Врятуєм Батьківщину! | (2)

 

 

 

Ми ракети спинимо руками,

Стане мирним небо назавжди!

Землю рідну нашими серцями

Ми разом закриєм від біди!

І не треба говорити,

Що весни не буде,

Україна буде жити,

Бо такі в нас люди!

Приспів.



Ведучий. Отже, друзі, давайте підведемо підсумки сьогоднішньої зустрічі.

В е д у ч а. У кожного з нас є права, і ми повинні добре знати їх, щоб захистити себе, якщо хтось хоче нас образити.

Ведучий. Але слід знати не лише свої права, але й обов'язки. Прагнучи відстояти свою свободу, не утискайте свободу інших.

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 січня
Переглядів
72
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку